atarionline.pl Atari MegaST 1 + Megafile 30 = problemy - Forum Atarum

Jeśli chcesz wziąć udział w dyskusjach na forum - zaloguj się. Jeżeli nie masz loginu - poproś o członkostwo.

  • :
  • :

Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

    • 1: CommentAuthorzilog
    • CommentTime3 Nov 2017
     
    Dzień dobry,

    Stałem się niedawno posiadaczem sprzętu jak w temacie wątku. Jest to mój pierwszy komputer z serii ST i siłą rzeczy, jestem zielony w temacie.

    Problem mam następujący. Po włączeniu dysku i komputera, Atari bootuje się z dysku twardego i pojawia się pulpit TOSa, jednak nie widać na nim ikonek stacji dyskietek a jedynie napędy C i E reprezentujące partycje na dysku twardym.

    Przy wyłączonym dysku i zabootowaniu kompa z dyskietki, wiedać ikonki A i B.

    Brak A i B przy współpracy z dyskiem utrudnia mi przenoszenie danych na twardy dysk.

    Pomocy!!!
    • 2: CommentAuthorzilog
    • CommentTime3 Nov 2017
     
    Usunąłem plik DESKTOP.INF i pojawiły się ikony napędu dyskietek, ale zniknęła ikonka partycji E. Jak przywrócić?
    • 3: CommentAuthorpiter
    • CommentTime4 Nov 2017
     
    a czy wcześniej otwierała się partycja E ? bo być może była nieaktywna

    w menu wybierz "Install devices" pozostaną aktywne partycje
    • 4: CommentAuthorerOS
    • CommentTime5 Nov 2017
     
    Po niemiecku to w górnym MENU w EXTRAS > {Laufwerke anmelden}.
    Jak jest ok i dysk się otwiera to żeby system zapamiętał te ustawienia dajesz jeszcze w górnym MENU > EXTRAS > opcję: {Arbeit sichern}.

    W starszych TOSach trochę inaczej:
    Podświetlasz ikonę stacji A, potem 'Menu > Options/EXTRAS > Install Disk Drive / Floppy anmelden' edytujesz zmieniając literę dysku i ew. opis i klikasz przycisk 'Intall'/Anmelden i tak dla każdej partycji... na koniec zapamiętanie ustawień MENU > EXTRAS > opcja: {Arbeit sichern}.
    • 5: CommentAuthorzilog
    • CommentTime8 Dec 2017