atarionline.pl Pomoc w naprawie oscyloskopu + muzyczne testy - Forum Atarum

Jeśli chcesz wziąć udział w dyskusjach na forum - zaloguj się. Jeżeli nie masz loginu - poproś o członkostwo.

• :
    • :

Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

• 1: CommentAuthorCORIelectroni
      • CommentTime11 Sep 2025 00:54 (1 dzień temu)

Aby lepiej zrozumieć dźwięk, postanowiłem go zobrazować przy jednoczesnym zachowaniu pełnej świadomości XD, oczywiście w celu łatwiejszego zapamiętania faktów i wyciągnięcia wniosków.

Postawiłem na zabytkowe oscyloskopy. Jeden udało mi się doprowadzić do stanu używalności, więc mam już na czym pracować. Drugi wygląda świetnie, ale niestety nie działa. Włącza się, ale coś jest nie tak z podstawą czasu- być może to kwestia lampy. Nie jestem pewien, nie znam się na tego typu sprzęcie, ale może ktoś z was chciałby pomóc w naprawie.

Niewykluczone, że jeden z nich będę sprzedawał.
      • 2:

CommentAuthorjhusak
      • CommentTime11 Sep 2025 15:14 (21 godzin temu)

W takim sprzęcie często lecą kondensatory na wejściu, bo 250V je zabija (tyle teraz mamy w sieci, ale jest to w normie :/)
      • 3: CommentAuthorCORIelectroni
      • CommentTime11 Sep 2025 17:57 (18 godzin temu)

Chciałbyś się tym pobawić ?
      Przetestować ?
      Problem mam taki, że ostatnio jestem nieco zagracony różnymi sprzętami (głównie muzycznymi), więc nawet by mi pasowało, gdyby ktoś chciał sobie coś potestować :-D Oczywiście za naprawę zapłacę.
      Mam plany związane z oscyloskopami, muzyką i generowaniem obrazów za pomocą syntezatorów na oscyloskopie, prezentacja na takim retro sprzęcie wyglądałaby zjawiskowo.
      • 4:

CommentAuthorjhusak
      • CommentTime11 Sep 2025 18:51 (17 godzin temu)

Raczej nie, brak doświadczenia i czasu na nowe rzeczy.
      • 5: CommentAuthorCORIelectroni
      • CommentTime11 Sep 2025 19:08 (17 godzin temu)

Przecież to stara rzecz. ;-)