atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (4)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (21)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (14)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gra Pad (v1.84)

W kwietniu chilijski atarowiec Nelson „NRV” Ramirez opublikował kolejną wersję swej niedokończonej wciąż produkcji rozwijanej od połowy lat 90. (z długimi przerwami). Gra Pad, bo to o niej mowa, jest porządnie wykonanym klonem Arkanoida, a starzy bywalcy AtariOnline mogą pamiętać, że poprzednia wersja zajęła piętnaste miejsce w Kaz Kompo 2014.



W wersji 1.84 NRV wprowadził szereg drobnych ulepszeń, m.in.:
- dodany motyw muzyczny na początku poziomu,
- stworzony system priorytetów przy odtwarzaniu efektów dźwiękowych,
- dodane efekty przy utracie życia, zdobyciu dodatkowego życia i złapaniu power-upu,
- dodany wizualny efekt otwartych wyjść na końcu poziomu.


Sterowanie odbywa się za pomocą „wiosełka” (paddle) albo myszki z Atari ST lub Amigi. Co można znaleźć w grze:

Power-upy:

- E (expand): zwiększa szerokość paletki,
- R (reduce): zmniejsza szerokość paletki (jest trudniej, ale za to punktacja za cegły jest liczona w tym czasie podwójnie),
- C (catch): łapanie piłki, która zaczyna „kleić się” do paletki (wypuszczamy ją przyciskiem lub spacją),
- S (slow): spowalnia piłkę, przyspieszenie następuje po dotknięciu górnej krawędzi lub co 20 sekund,
- P (extra player): dodatkowy gracz – daje dodatkową piłkę (maksymalnie jedna na poziom),
- B (break): umożliwia przerwanie gry na danym poziomie – otwierają się boczne wyjścia, przez które można przejść na jeden z dwóch kolejnych leveli (inny na lewo, inny na prawo),
- X (mega ball): czerwona piłka niszcząca każdy rodzaj cegły,
- D (disrupt): rozbija jedną piłkę na trzy (w czasie trwania tego rozbicia nie pojawiają się inne power-upy).




Punktacja:

- 80 pkt za trafienie w zwykłą cegłę,
- 50 pkt za każde trafienie w „twardą” cegłę (tzn. wymagającą więcej niż jednego trafienia),
- 1000 pkt za złapany power-up,
- 5 tys. pkt za ukończenie poziomu bez utraty piłki (i zniszczenie wszystkich cegieł),
- 10 tys. pkt za użycie jednego z wyjść po złapaniu power-upu B.

Uwaga 1: jak już wspomnieliśmy, złapanie R podwaja punktację za cegły.
Uwaga 2: dodatkowe życie uzyskujemy po uzyskaniu 20 tys. punktów.



Zespół:

Kod: Nelson „NRV” Ramirez,
Muzyka, efekty dźwiękowe: Michał „Miker” Szpilowski.

Plik z grą w wersji PAL można pobrać stąd, a paczkę z kodem i również wersją NTSC stąd.


Przegląd leveli z gry można zobaczyć na tym obrazku.



2018-06-18 23:49 by "Adam"
komentarzy: 38
Dracon @2018-06-19 01:37:11
Solidne wykonanie, podobnie jak w innym klasyku - Line-Up! :)
Szkoda tylko, że autor nie pokusi(ł) się o dokończenie "wolfensteinowatej" gry PROJECT-M, którą tak narobił smaku atarowcom. :(
bolo @2018-06-19 06:15:57
Czy ma ktos oryginalna/legende opis gry arkanoid? Mam dziwne wrazenie ze kiedys juz ja czytalem m.in o tym ze nie jest to paletka a rodzaj statku kosmicznego zamknietego czy zakletego w kosmicznym labiryncie a przeszkadzajki to duchy czy kosmici, cos w tym sednie.
kikoot @2018-06-19 06:42:44
Widocznie ProjectM przerosło możliwości atari i samego autora
the fender @2018-06-19 08:52:50
O i to rozumiem! Dobrze wykonany klasyk :)
Brawo!
Anon @2018-06-19 10:37:08
bolo, może tutaj:
atarimania.com/game-atari-st-arkanoid_11090.html
Anon @2018-06-19 10:38:02
bolo, tutaj może:

atarimania .com/game-atari-st-arkanoid_11090.html
tebe @2018-06-19 10:57:27
pewnie NRV nie chciał Cię zawstydzić Kikoot i daje Ci fory abyś miał szansę go uprzedzić, czekamy ...
bocianu @2018-06-19 11:25:16
Bardzo solidna wersja. grywialna i trudna :) propsuje
gorgh @2018-06-19 13:50:50
lubię bardzo arkanoidy, ten wygląda super
IRATA4 @2018-06-19 16:09:28
...tylko po co ten spojler, jak ktoś będzie chciał to przejdzie albo na Yt zobaczy a w tym momencie ta gra straciła dla mnie sens... Filmy też oglądasz od końca ;)
trophy @2018-06-19 21:51:07
Dobrze to wygląda. Przygrywka między etapami kojarzy mi się z arkanoidopochodną grą "Impact" na Atari ST, którą zresztą preferowałem względem Arkanoida.
Gracz. @2018-06-19 21:59:48
Super. Teraz czekamy na solidnego tetrisa i robbo.
RetroBorsuk @2018-06-19 23:28:27
Bolo - tak Arkanoid to statek kosmiczny, ktry podróżuje w innym wielkim frachtowcu i walczy z przeciwnikami - nawet intro jest do Arkanoid I i II bodajże w wersjach na automatach, i tam to jest zaprezentowane.
Grey / Mystic Bytes @2018-06-20 00:58:00
Wyglada super. Start up'owe melodyjki pomiedzy levelami pierwsza klasa.
larek @2018-06-20 08:55:19
Wykonanie bardzo dobre, ale nie da się grać joyem lub klawiaturą.
IRATA4 @2018-06-20 22:02:54
tak ,to statek kosmiczny ARK - arka (a)za Noida -czyli statku kosmicznego :-).

Ale po cóż geneza , przecie każdy grał na automacie pokrentłem ...ale gimby nie znają :-)
RetroBorsuk @2018-06-20 23:13:44
Gra bardzo ładna, ale szkoda, że nie ma obsługi joyem też...

Widzę tam poziomy z Arkanoidow, i chyba też nowe etapy? Tak?

System powerupow też z Arkanoidow? Czy rozbudowany o jakieś nowe dopałki?

Fajna muzyka i jingle.

Gra bdb tylko czy ona coś dodaje od siebie do klasycznych arkanoidow czy to swoisty hold dla nich? Nie mam jak sprawdzić bo nie mam wioselek.
maly_swd @2018-06-20 23:32:35
Ładnie to wygląda i muzyczka super.
dzida z turbodopalaczem @2018-06-21 00:58:40
+rep. super. +rep miker za muzykę i fx-y. świetnie to brzmi
Rybags @2018-06-21 07:56:13
Looks real nice. As "privelaged" as I felt in the mid-late 80s that we even got an Arkanoid conversion my feeling is that the graphics and game were utter crap compared to other versions and what should have been possible.
This game looks to be what should have been done 30 years ago.
the fender @2018-06-21 15:00:11
@Rybags: learning curve on Atari takes long long time ... ;)
Adam @2018-06-22 10:20:56
Dodałem na końcu dłuższy filmik z rozgrywki. A obrazek prezentujący wygląd plansz poszczególnych poziomów ukryłem pod linkiem, aby IRATA4 mniej się awanturował ;)
pin @2018-06-22 21:39:06
@Larek - i właśnie w tej wersji to, że nie da się grać Joyem jest rewelacyjne. "Arcanoid" z takim podejściem na prawdę zyskuje na grywalności. Z wiosełkami nie wiem, ale myszką od esteka gra się fenomenalnie. Takie rozwiązanie daje możliwość "zdążyć" tam, gdzie Joy normalnie nie da rady.

Sama gra napisana jest dobrze, świadczy o tym fakt że przy 20MHz na Rapidusie działa dokładnie tak samo jak na 6502c. Ładuje się z dowolnej konfiguracji, z dowolnego urządzenia I/O.
RetroBorsuk @2018-06-22 23:23:21
Wiadome, że najlepiej w Arkanoidy gra się myszką, i świetnie pin, że jest jej obsługa cz wiosełek, ale brak dodatkowej obsługi dżoja czy klawiatury to trochę strzał w kolano. Fakt byłoby mniej komfortowo, ale przynajmniej mógłbym zagrać, a tak to obejdę się smakiem. Liczba odbiorców przez to będzie ograniczona. Obsługa dżoja powinna być jako dodatkowa i każdy byłby zadowolony wtedy. W przeszłości przeszło się wiele arkanoidów dżojem na różne platformy i też fajnie było. Brak obsługi podstawowego kontrolera to raczej nie plus. Ja przynajmniej nie pogram...
QTZ @2018-06-23 00:11:48
Wiosełka można sobie skonstruować i to jest dobra motywacja ;)

Podpisano QTZ posiadacz wiosełek ;)
IRATa @2018-06-23 13:16:18
Arkanoid oryginalnie na automacie wyszedł z pokrętłem, żaden joystick ani myszka... Wioselko/pokretlo powinno być dodawane do carta z gra tak jak na Nesie Nintendo do oryginalnrgo Arkanoida
gorgh @2018-06-23 13:49:40
ale jak to nie ma obsługi joya? :(((
dzida z turbodopalaczem @2018-06-23 17:43:57
gorgh@ może będzie na kierownicę usb. gałą biegów będziesz zgłaśniał bita a side-hamplem będziesz aktywował szilda.
MITSUBISZI @2018-06-23 20:55:16
Kolejny arkanoid. Seriously?
pin @2018-06-24 10:40:40
.. ale za to chyba najładniejszy ze wszystkich.
Dracon @2018-06-24 16:21:49
@Pin, nie najładniejszy ale jeden z najładniejszych. Graficznie jednak wciąż rządzi boski "TECHNOID". Tam jest praktycznie wszystko, co możliwe wyciśnięte z kolorowej grafiki (bez interlejsu). :)
RetroBorsuk @2018-06-25 10:08:58
Oczywiście IRATA, że oryginalny Arkanoid automat był z pokrętłem, stał taki na dworcu w moim mieście w Salonie. Faktem jest także, że wszystkie jego znane mi konwersje obsługiwały dżoja lub klawiaturę. Ale dobra nie ma o co kruszyć kopii. Wystarczyło zrobić by sterowanie JOY - lewo / prawo i FIRE = przyspieszenie paletki i dałoby się w miarę komfortowo grać. Ale świat się nie zawali bez tego, tylko myślałem, że twórca chce trafić do jak największej rzeszy odbiorców.
IRATA4 @2018-06-25 20:32:25
... jakby twórca chciał trafić do największej rzeszy odbiorców to by to zrobił na PC ;-)
Nintuś @2018-06-26 00:00:05
Irata4: piszesz na forum ze 3DS jest bardzo popularny. Zgoda. Ale jeszcze popularniejszy był/jest NDS.
Irata4 @2018-06-26 07:50:07
... byl troszke dluzej na rymku a w takim samym czasie 3DS sprzedal sie lepiej
Nintuś @2018-06-26 09:54:04
Póki co to jest 157 do 73 mln w ilości sprzedanych egzemplarzy. Więc NDS jest ponad 2 razy popularniejszy.To suche fakty.
KrzyŚ @2018-06-26 12:50:53
miker to niech lepiej do ortodąty pujdzie :)
miker @2018-06-27 06:27:10
a ty do weterynarza :P
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Nowe okładki gier - FROGGER (253)
ostatni: 19-03-2024 09:21, lexx
TSFX Turbo Blizzard (3)
ostatni: 19-03-2024 08:07, lexx
GTIA2DVI (68)
ostatni: 19-03-2024 00:45, st_man
PTODT Stereo II (91)
ostatni: 18-03-2024 22:19, mcgregor
Rzeczy które chciałbyś w MADSie a... (122)
ostatni: 18-03-2024 22:01, jhusak
Muzycy scenowi... (60)
ostatni: 18-03-2024 20:41, jhusak
padnięta maszyna - temat do zamkn... (3)
ostatni: 18-03-2024 20:40, Ataripuzzle
Scorch - pełna gra (398)
ostatni: 18-03-2024 17:49, Mq
Poszukiwana solucja do Artefakt P... (5)
ostatni: 18-03-2024 14:20, Vidol
Program do losowania totolotka (13)
ostatni: 18-03-2024 04:27, pirx
Pismo "Grel" (34)
ostatni: 17-03-2024 21:29, Kaz
AVG Cart (121)
ostatni: 17-03-2024 19:43, sun
RMT hacking (166)
ostatni: 17-03-2024 17:21, emkay
Moje materiały wideo z grami na A... (191)
ostatni: 17-03-2024 14:02, nowy80
Pomoc - dom dziecka (1)
ostatni: 17-03-2024 13:37, maly_swd

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2769
Ostatnio zarejestrowany: Atari1040
Postów ostatniej doby: 32

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (33)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»