atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Nowy RECOIL v3.5.0 z 2016-12-03 22:40 (34)
Atari i radio z 2016-11-30 23:22 (25)
SV2k16 party raport z 2016-11-27 17:42 (34)
Krótkofalarstwo na Atari z 2016-11-23 13:28 (67)
Silly Venture 2016 prace i wyniki z 2016-11-13 03:03 (296)
Silly Venture 2016 relacja na żywo z 2016-11-10 19:52 (91)
Silly Venture 2014 - fotorelacja z 2016-11-09 13:44 (5)
Przygotowywane gry – duże polskie produkcje z 2016-11-05 23:43 (72)
Ratcatcher, czyli szczurołap w kanałach z 2016-11-01 16:38 (3)
Adventure – kamień milowy rozwoju gier z 2016-10-27 15:33 (12)
Wyniki konkursów ABBUC 2016 z 2016-10-22 22:26 (44)
Edytor Omnivore i jego zastosowania z 2016-10-21 14:01 (3)
Gridrunner – port z VIC-20 z 2016-10-18 23:27 (11)
Przegląd nowych gier – część II z 2016-10-11 23:41 (10)
Nowy numer Pro(C)Atari z 2016-10-08 00:43 (2)
Magazyn RetroKomp 3 z 2016-10-06 22:59 (4)
Konkurs ABBUC – programy narzędziowe z 2016-10-05 17:16 (9)
Nowa gra: Spycat z 2016-10-02 12:52 (19)
Remanent growy za rok 2015 z 2016-09-30 21:56 (8)
LIVECRUNCH – zapraszamy! z 2016-09-27 08:00 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (8)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (15)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (17)
Stranded opisał Kaz (9)
«« nowszestarsze »»

Użytki/Utils
Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Nowy RECOIL v3.5.0

RECOIL (Retro Computer Image Library) jest projektem umożliwiającym oglądanie grafiki zapisanej w oryginalnych formatach komputerów: Amiga, Amstrad CPC, Apple II, Atari 8-bitowe, Atari Portfolio, Atari ST, Atari Falcon, BBC Micro, Commodore 16, Commodore 64, Commodore 128, Macintosh 128K, MSX, Oric, SAM Coupe, TRS-80, TRS-80 Color Computer, ZX81, ZX Spectrum oraz (począwszy od właśnie wydanej wersji) NEC PC-88, NEC PC-98, Sharp X68000.

Program działa na platformach Android, Windows, macOS, Linux oraz w przeglądarkach obsługujących HTML 5.

Formaty dodane w wersji 3.5.0:
• Amiga: TVPaint (DEEP)
• Atari Falcon: TIMG
• MSX: Maki-chan Graphics (MAG, MAX)
• NEC PC-88: Maki-chan Graphics (MAG)
• NEC PC-98: Maki-chan Graphics (MAG, MKI), XLD4 (Q4)
• PlayStation: TIM
• Sharp X68000: PIC
• ZX Spectrum: ULAplus (SCR)

Poza tym obsłużono nowe warianty formatów BEAM, IFF, SC2, SC5, SC7, SCA, SR5, SR7, XIMG.

Program można pobrać ze strony http://recoil.sourceforge.net/ lub ze sklepów Android i... Windows. Właśnie w tej wersji została dodana aplikacja dla Windows 10 – proszę o komentarze.

2016-12-03 22:40 by Piotr "0xF" Fusik
komentarzy: 34
ała @2016-12-04 00:15:57
jeśli chodzi o technikę, różne formaty i inne takle to ok, tylko poco?
Philsan @2016-12-04 00:39:56
Awesome software, thanks!
ała @2016-12-04 01:50:08
Philan nie posikaj się, żal
ała @2016-12-04 02:36:57
masz buty czerwone, czy masz dzisiaj czas- siewiór trzym
pigula @2016-12-04 14:08:09
Świetna robota 0xF
xeen @2016-12-04 14:47:49
zastanawiam się, czy ogólnie środowisko zaakceptowało by "player" oparty o Recoila na parties. Chodzi mi o platformę do prezentacji obrazków na gfx compo - tytuł pracy / autor / komentarz - potem praca i tak dla kaźdej pracy. To by mocno przyspieszyło, można by ustawić dokładnie taki sam czas trwania każdego obrazka i zrobic podkład. STe gfx compo z SV2014 fajnie wyszło - zresztą jest to ogólna praktyka. No ale wiadomo że to nie jest real HW i nie znam sie na tych paletach / różnicach miedzy nimi. Ale może to jest jakiś kierunek bo na RV pewnie konwertuja obrazki do PNG czy coś tam.
wieczór @2016-12-04 14:51:14
Real hardware sprawia różnicę, jeśli mowa np. o muzyce, demach - no wiadomo, że jakaś zawsze jest. A co do grafiki - w przypadku ST/STe/Falcona sprawa jest o tyle uproszczona, że kolory są dokładnie zdefiniowane w przestrzeni RGB, więc wątpliwości nie ma. W przypadku XL/XE nie wiem czy ostatecznie ktoś doszedł jakie te kolory naprawdę są ;)
0xF @2016-12-04 15:03:28
Doszliśmy, że kolory bywają różne, stąd możliwość ich regulacji w emulatorach.
wieczór @2016-12-04 15:31:23
Czyli nie :)

Mi się wydaje jednak, że to kwestia odbiorników. Czy na podstawie tego co wychodzi z GTIA nie da się jednak ustalić jak to miało wyglądać?
0xF @2016-12-04 16:45:20
A wiesz, że Atari ma od spodu pokrętło do regulacji koloru?
wieczór @2016-12-04 17:26:00
@0xF: wiem, ale ono już działa chyba po "analogowej" stronie sygnału? Ciekawe czy istnieje choć egzemplarz, w którym nie było ruszone i trzyma oryginalne ustawienie :) Na którymś poziomie jakiś wspólny bezwzględny mianownik musi być, problem też polega na tym, ze PAL i NTSC miały inne GTIA i chyba w PALowskim zrobiono błędy.
0xF @2016-12-04 18:28:19
Raczej mało jest egzemplarzy, gdzie było ruszane, tym bardziej że czasami nie ma otworu w obudowie. Temat kolorów, które oczywiście znacznie różnią się między PAL i NTSC, był mocno zgłębiany przez parę osób, ekspertem jest Krótki. Do RECOIL wziąłem paletę PAL z Altirry.
xxl @2016-12-04 18:47:24
przeciez do vbxe tez jest wgrana paleta z emulca. a na czym prezentujecie prace? i juz masz odpowiedz Wieczor.

podoba mi sie pomysl Xeena, skonczyly by sie tez problemy z niesprawnym sprzetem, bledami emulacji gtia w vbxe, problemami ze zgraniem rzutnika i atari itp.itd. organizator kompo jest od weryfikacji ze to co widac jest tym co autor dostarczyl.

i to samo tyczy sie dzwieku, jeden kanal nie idzie, nie ten plajer itp. autorom w to graj i "już nikt nigdy przez tego pana skrzywdzony podczas prezentacji nie bedzie" ;-)
wieczór @2016-12-04 19:59:26
Jeśli o mnie chodzi, to prace na pokeya mogą spokojnie iść z peceta - bo ja różnic nie dostrzegam. Widać jestem przygłuchy, bo są tacy co twierdzą, że są :)

Co do YM to niestety niestety, ale na PC jeszcze nic nie gra dokładnie jak PC i z emulacją jest cieniutko, różnice i braki są wyraźne.
wieczór @2016-12-04 20:00:51
A co do sprzętu to również nie jest to żaden problem, pod warunkiem że wszystko jest przygotowane i sprawdzone odpowiednio wcześniej. Jeśli nie to i z emulacją będą problemy.
xxl @2016-12-04 20:23:47
blad. autor dostarcza takze empe3 a organizator weryfikuje czy to jest to co dostal w wersji .xex.
wieczór @2016-12-04 20:49:26
Oczywiście. Z tym, że jeśli xex da się zweryfikować, w sensie odpalić, to i na compo nie ma z tym problemu :)

A autorzy powinni dostarczyć pakiet w komplecie i w terminie i dobrze opisany... I pobożne życzenia :)
xxl @2016-12-04 20:50:35
jak pokazuje praktyka... jest problem :-)
wieczór @2016-12-05 10:49:22
Zapewne tylko i wyłącznie z braku zachowania powyższych kroków :) Yolk się przygotował bardzo dokładnie - tam gdzie mógł.
xxl @2016-12-05 10:58:32
czyli tylko teoretycznie mozliwe :-) bo praktycznie nikomu sie jeszcze nie udalo :D

moze zamiast "a noz tym razem sie uda" rozwiazac problem definitywnie ... profesjonalista tak by zrobil ;-)
wieczór @2016-12-05 11:06:23
I uważasz, że emulacja rozwiązała by ten problem? Bo on chyba polegał na czymś innym.
xxl @2016-12-05 11:54:34
a kto mowi o emulacji?
0xF @2016-12-05 17:09:26
xeen
xxl @2016-12-05 18:38:11
jesli wyswietlam obrazek w .bmp to emuluje?
wieczór @2016-12-05 18:48:17
Jeśli odtworzy jakiekolwiek dzieło - obrazek, demo, muzykę - przy użyciu czegoś innego niż oryginalny hardware - to tak, emuluje :)
xxl @2016-12-05 19:01:01
to paint tez jest emulatorem :D

a jak wyswietlasz na vbxe to... emulujesz?
wieczór @2016-12-05 19:17:02
Emulujesz GTIA. No chyba, że to obrazek dla VBXE.
xxl @2016-12-05 19:37:07
czyli emulacja ( skoro tak to nazywasz :D ) podczas prezentacji jest akceptowalna to w czym problem?
wieczór @2016-12-05 20:06:34
A ktoś ma problem? :) Emulacja jest akceptowalna jeśli jest dostatecznie wierna. Niestety dotyczy to nielicznych przypadków.
xxl @2016-12-05 21:42:02
chcesz powiedziec ze " emulacja " obrazu z vbxe jest akceptowalna bo jest dostatecznie wierna natomiast " emulacja " np. z bmp nie jest dostatecznie wierna?
wieczór @2016-12-05 22:30:13
Nie, nie chcę. Na temat grafiki wypowiedziałem się powyżej. Chodzi mi o emulację innych rzeczy - głównie 16-bitowych (poza grafiką).
Xxl @2016-12-05 23:11:03
Czyli z prezentacja grafiki i muzyki w sposob gwarantujacy komfort nie bedzie juz problemu
wieczór @2016-12-06 00:50:53
A na to pytanie to ja Ci nie odpowiem :) Nie organizuję żadnego party, raptem ciut w jednym pomagam i nie podejmuję takich decyzji :)
xxl @2016-12-06 08:37:30
ale to nie bylo pytanie :-) wyluzuj, to tylko luzna dyskusja bez konsekwencji :D
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Atari FALCON 030 - do kupienia (1)
ostatni: 05-12-2016 22:57, kris3d
Szukam tytulu gry - pajak (4)
ostatni: 05-12-2016 22:31, GAD ZombiE
Małe Atari i player muzyczny (3)
ostatni: 05-12-2016 11:44, marx
Atari w popkulturze (27)
ostatni: 05-12-2016 06:26, tdc
Sprzedaję nadwyżki i niepotrzebne... (101)
ostatni: 05-12-2016 06:20, Cuzz
Wykład Krolla o Atari 16/32-bit (... (9)
ostatni: 05-12-2016 02:31, Kroll
Programowanie w asemblerze (21)
ostatni: 04-12-2016 19:28, bob_er
Książki SOETO (21)
ostatni: 04-12-2016 14:11, Duddie
Ironia 2k17 (15)
ostatni: 04-12-2016 14:07, koala
15 kHz (195)
ostatni: 03-12-2016 22:31, triplex aka blasph
gtiafun (38)
ostatni: 03-12-2016 22:26, Gonzo
Retroage (78)
ostatni: 03-12-2016 11:30, tbxx
Poszukuję gry z 90. 4 kolory z in... (5)
ostatni: 02-12-2016 22:49, Vidol
Pixel art - nowa książka (49)
ostatni: 02-12-2016 10:35, crrn
Warszawa: "Retro Bity, Bajty i El... (2)
ostatni: 02-12-2016 10:02, Adam

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1603
Ostatnio zarejestrowany: sp6fig
Postów ostatniej doby: 7

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy
Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (17)
SIO2PC-USB napisał Larek (44)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (7)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (21)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (25)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (13)
Soczyste kolory napisał scalak (28)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»