atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (8)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (8)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (37)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gry w produkcji - część VIII: Delta Space Arena
Dziś gra planowana do wydania komercyjnego – cieszy nas bardzo, że autor udostępnił grywalne demo, więc możemy już teraz przekonać się, czy warto będzie zapłacić za pełną wersję.


Peter J. Meyer (znany z gier Venture, Tempest Xtreem) ogłosił na AtariAge, że niedługo będzie gotowa nowa komercyjna gra "Delta Space Arena". Jest to ulepszona wersja Omega Race (1981) – gry znanej m.in. z automatów, z C64 czy Atari 2600 (na tej ostatniej maszynie wygląda tak).

Oryginalną grę można najkrócej określić jako wariację na temat Asteroids, umieszczoną w zamkniętej przestrzeni, z kilkoma rodzajami przeciwników i ściankami, od których odbija się nasz statek. Delta Space Arena ma w stosunku do Omega Race więcej kolorów, nieco bardziej zróżnicowane poziomy i bogatszy zbiór przeciwników.



Meyer wykorzystuje multiplekser sprajtów oraz interlace dla części elementów tła, więc na ekranie dużo się dzieje, jest wiele animowanych obiektów, ale wada tego rozwiązania jest taka, że występuje efekt pewnego migotania wrogich statków oraz barier ograniczających pole gry. Aby ograniczyć niekorzystne wrażenia wizualne na emulatorze Altirra, najlepiej jest włączyć opcję System → Video → Frame Blending.


Gra jest na końcowym etapie beta testów, widać, że jeszcze są pewne drobne bugi do poprawienia (np. u góry pojawiają się nadmiarowe śmieci), ale gra się w nią dobrze.

Delta Space Arena ma zostać wydana na kartridżu przez Video 61/Atari Sales, tak jak i poprzednie komercyjne gry Meyera. Cena prawdopodobnie wyniesie około 40$, konkretna data wydania nie została jeszcze określona.


Uwaga: autor rozważa możliwość stworzenia specjalnych wersji gry wspierających różne rozszerzenia sprzętowe typu VBXE czy 65816 – jeśli będzie takie zapotrzebowanie. Komentarze, uwagi, pytania można zgłaszać w odpowiednim wątku na AtariAge.

Demo z pierwszymi 10 poziomami (widać, że tła w stosunku do wersji pełnej są tutaj nieco bardziej monotonne kolorystycznie) można pobrać stąd.

2014-08-11 23:09 by "Adam"
komentarzy: 56
specopsbarton @2014-08-11 23:39:42
Te 40$ to mnie rozwaliło xD
Myślałem, że ta gra będzie kosztowała kilka dolarów, ale 40$ (coś ponad 125 złotych)?
Adam @2014-08-11 23:44:29
Ba, wcześniejsze gry Tempest Xtreem i Venture były (i są nadal) sprzedawane po około 50 USD (a dokładniej 49.95).
larek @2014-08-12 00:57:22
@specopsbarton, weź pod uwagę, że to cena za grę na kartridżu, a nie za plik z grą. Produkcja takiego kartridża trochę kosztuje.
wieczór @2014-08-12 02:26:36
Właśnie dlatego swojego czasu poruszyłem temat taniego, acz pojemnego carta do dystrybucji gier. Atarowcy są coraz starsi, nie chcemy żeby któregoś dnia ktoś zszedł na zawał po zobaczeniu ceny nowej gry ;)
Adam @2014-08-12 08:24:28
Kartridż to nie dyskietka, koszt jest o wiele wyższy. Natomiast Video 61 bywa krytykowane za to, że w tej cenie tak naprawdę nie dostaje się niczego poza kartridżem z naklejką w foliowym opakowaniu.
xxl @2014-08-12 09:09:56
pozostaje jeszcze kartridge SIO, tani a pojemnosc daleko wieksza od mozliwosci obsluzenia przez atari
xeen @2014-08-12 09:12:36
TX wydawał mi się mega wciągający (wersja demo).
Gdybym mieszkał w stanach to może wydatek rodzaju 50USD byłby do zaakceptowania za taką gierkę z digitalizowanymi wstawkami i świetną grywalnością.

Pograłem chwilę w DSA i powiem szczerze niewiele się dzieje - może nie rozumiem do końca zasad (zbiera się literki), ale te pierwsze 10 poziomów jest mega łatwe.

Zastanawiam się, czy interlace spritów wynika z chęci podwojenia ich liczny w poziomie. Efekt nie jest taki zły w tym konkretnym wypadku.
Interlace otoczenia - jak dla mnie bez uzasadnienia w tym przypadku - niewiele wnosi, albo mi się tak wydaje.
Adam @2014-08-12 10:36:31
No wiesz, xeen, w wielu grach pierwsze poziomy są łatwe, żeby gracza nie zniechęcić - nie każdy ma Twój refleks ;)
xeen @2014-08-12 11:43:16
być może tak, ale w TX można było się zapoznać z różnymi poziomami. Takie demo w trybie easy niewiele mówi o grze / grywalności - nie spełnia trochę swojego zadania. A jest to jednak produkt komercyjny.
Adam @2014-08-12 12:28:53
Na pewno byłoby ciekawiej, gdyby można było ustawiać poziom na trudniejszy. Może zamieścisz odpowiedni komentarz w wątku na AtariAge?
specopsbarton @2014-08-12 14:57:31
@larek
Jak dla mnie to nie ma znaczenia ta cała produkcja - ponad 125 zł za grę - po prostu nie opłaca się płacić tyle pieniędzy.
Może dodaliby warianty kupna - na kasetę i plik, z mniejszymi cenami, to byłoby to jakieś wyjście tak myślę.
Adam @2014-08-12 15:27:55
Temat był wałkowany wiele razy na forum AtariAge, wiele osób pytało o możliwość zapłacenia za ściągnięcie wersji binarnej - firma Video 61 kategorycznie odmawia publikacji swoich gier na jakimkolwiek innym nośniku niż kartridż. Takie mają podejście. Nie wiem, czy sami sobie nie strzelają w ten sposób w stopę, ale to ich sprawa i ich biznes. Obowiązku kupowania na szczęście nie ma ;)

Dobrze, że przynajmniej mamy demo gry - ostatnio przy Venture tego zabrakło.
miker @2014-08-12 17:23:09
Tak, na wersję elektroniczną są wyjątkowo odporni, ale cóż... Ja np. zagłosuję swoim portfelem. Lajf iz brutal. :P
Valdghir @2014-08-12 20:51:54
Enyłej, fajnie to chodzi, podoba mi się płynność. Autor nie otrzyma niestety ode mnie żądanej kwoty. Kwota jest nieadekwatna do zasobu. Wspomogę li tylko, bo uważam, że trzeba.
XOXO @2014-08-12 21:53:54
biedny polski szkodnik zawsze będzie marudził że drogo :/ a chwała twórcom, że się chce robić gry na Atari A.D. 2014 :)
maly_swd @2014-08-12 21:56:19
40$ to nie jest dużo, za czas i prace włożoną w napisanie gry. Dodatkowo trzeba wliczyć koszt carta.
miker @2014-08-12 22:36:31
@XOXO: no tak, kłania się czytanie ze zrozumieniem...
@maly_swd: To wcale nie jest tak mało, poza tym duża część userów ma już tylko emulatory. I co nawet jak kupią carta - postawią sobie go na szafce. Bez sensu...
wieczór @2014-08-12 23:32:18
To jest kwestia porównania produktu z ceną. Dla mnie przynajmniej sądząc po demie ta gra jest warta dolarów 10... 40$ to nie jest dużo za grę typu np. Her Dark Majesty, Hunt itp. czy np. Laura. Ta gra po prostu nie doskakuje do swojej ceny i tyle.
Rastan @2014-08-12 23:44:01
Wieczór ma rację. :)
specopsbarton @2014-08-13 13:27:02
@XOXO
Jak Ty lubisz szastać pieniędzmi to Twoja sprawa, ale nie obrażaj biednych ludzi, bo inaczej byś mówił jakbyś był biedny.
stRing @2014-08-13 13:45:57
Ja chętnie bym kupił, ale również nie będę inwestował w produkt, który wg mnie nie wyrównuje tych kosztów swoją formą ani treścią.
Ceny na RGCD są niższe, a gadżetów więcej co zachęca do zakupu, niestety to głównie gry na C64. Tyle (40$) to ja mogę zapłacić za grę na PC której koszt wyprodukowania jest znacząco większy (mimo że zbyt na nią jest też większy więc i koszty rozkładają się na więcej kupujących).
Tańsze wersje plikowe są dobrym rozwiązaniem, póki ktoś nie udostępni pliku dalej i tego obawiają się producenci/dystrybutorzy cartów.
XOXO @2014-08-13 14:01:04
Bardziej chciałem zwrócić uwagę że 25-30 lat temu wychodziły tony mało grywalnych gniotów i kosztowały zawsze porcje zielonych a mimo to znajdowały nabywców. My jako Polacy, przez poprzedni system mamy (wciąż) postawę ekonomiczno-rozczeniową.
maly_swd @2014-08-13 14:32:29
Zacznijmy od tego, że gra sprzeda się w nakładzie 100 sztuk, czyli 4000$, koszty to około 70% czyli 2800$.
Autorowi pozostaje około 1200$.
Poświęcił na to sporo czasu, np. 80h = 1h=15$

Czyli DUŻO mniej niż w PL zarabia "programista" HTML/CSS

Licząc inaczej, to dwa tygodnie bez piwa... i możecie mieć grę:)
XOXO @2014-08-13 16:37:37
ale statystyczny Polak tego nie chce zrozumieć. On czeka na carta z grą za 20pln i jest zawiedziony, że stado programistów myślących przecież tylko o zarobku i nie mających nic innego do roboty nie chce mu takiego carta sprzedać ;)
_Ilmenit @2014-08-13 17:06:08
80h na zrobienie pełnej gry? Może we Flashu... Przy 8bit to czas * 10.
Biedny @2014-08-13 18:43:11
Jest bieda, panie. Nic się nie opłaca. W ogóle bogaci powinni mi dać tego karta, bo mi się należy, bo jestem biedny. A ten programista, jeden z drugim, takiemu to się powodzi! O, proszę, karta za 40 USD biednemu by sprzedał, co to dziateczkom od ust musi odbierać. Dać powinien, bo bogatemu nie zabraknie, a biednemu przybędzie. Poza tym, na biednego nie trafiło, żeby aż 40 USD płacić, więc mógłby się podzielić. Dobry uczynek jakiś zrobić. A tak? Wyzysk, panie. "Komuno wróć"!!!
wieczór @2014-08-13 18:44:25
Ile czasu poswiecił? Jedno popołudnie po pijaku? Bo ta gra ma taki poziom. Mi trudno zarzucic, ze jestem finansowo statystycznym Polakiem, bo nie mieszkam i nie zarabiam w kraju, wiec te 40 dolarow mi wydac znacznie prosciej. Widze, ze nie rozumiecie albo nie chcecie zrozumiec - moge za gre na atari zaplacic i dwa razy tyle. Na te szkoda cartridge'a - chce sie zarabiac to sie robi pozadnie. Cartridge to przerost formy nad trescia. Wiec wprost i wyraznie: ta gra to badziew, ktory wstyd wystawic na compo na najpodlejszym party a chec jej sprzedawania to bezczelnosc - moja wycena na 10 dolarow jest bardzo łaskawa. Przepraszam za brutalną bezposredniosc ale zauwazyłem po reakcjach, ze inaczej chyba jest niejasno :D
Brudas @2014-08-13 18:52:43
$40? Pracuje za półdarmo i psuje rynek. Ten kart powinien kosztować $823. Przez takich jak on, my prawdziwi programiści gier na Atari nie możemy zarobić.
stRing @2014-08-13 19:00:00
http://gr8.atari.pl/joomla/index.php?opt...

Tu jest przykład gry na którą nie szkoda jest wydać tych $40 czy nawet $50. Mówię tu oczywiście za siebie, jednocześnie myślę że nawet w Waszym rozumieniu bogaty, z pewnością nie rozdaje pieniędzy na prawo i lewo nie patrząc na jakość produktu.
XOXO @2014-08-13 19:47:42
Dziwne rzeczy piszesz Wieczór :/ Nie ma się co obruszać. Podobnie się sprawa ma z gierkami wydawanymi ostatnimi czasy na Atari 2600 i na Jaguara. Większość to przepraszam za wyrażenie ale słabe piździawki a jednak prawdziwy fan i kolekcjoner tych maszynek sobie je z dumą kupi bo kupuje z miłości do sprzętu wszystko. Przecież firma która to wypuszcza nie robi tego dla biznesu jeśli wypuszcza serię 100-500 szt. To oferta skierowana dla miłośników i część ze sprzedanych egzemplarzy na wiele lat i tak ląduje na kolekcjonerskich półkach będąc macanymi li tylko przez folie :)
wieczór @2014-08-13 21:02:24
Wiem o czym mówisz i wiem, ze sa ludzie kupia to za sam fakt tego, ze jest. Ich sprawa. Tym niemniej uwazam to za uklad cwaniaka z frajerem i tyle :) Chec zysku mnie nie obrusza, kazdy robi cos dla zysku, ale sa bardziej i mniej bezczelne metody. stRing przytoczył bardzo dobry przykład gier, ktore sa warte kupna/sprzedazy. Uwazam naprawde, ze ta gierka zostala zrobiona z checi zysku, czas i wysilek poswiecony na nia był znikomy a koszt produkcji carta jest mniejszy niz wam sie wydaje :) przy czym nie mam nic przeciwko grok prostym, uwielbiam je i kupuje, vide Line Runner - prosta ale pozadnie wykonana i warto bylo kupic.

Wiem ze i 30 lat temu wychodzily takie kwiatki, ale prawda jest brutalna, to zalew nimi spowodował uposledzenie tego komputera wzgledem innych. Bo na poczatku ludzi fascynowal fakt gry video jako takiej i skromna forma gier na 2600 czy ponga wystarczaly. Ale krotko. Jakosc gier na Spectrum czy Commodore niestety przewazyla. Podczas gdy na male Atari ktos tanim kosztem chcial zarabiac wypuszczajac hity klasy slabszych pozycji z 2600.

A jesli faktycznie stworzenie tej gry pochłoneło tyle czasu i wysiłku to moze warto poswiecic sie czemus innemu np. uprawie ziemniakow? I zeby było jasne, uwazam ze kazdy ma prawo robic ze swoim czasem co mu sie podoba, ale jesli probuje mnie przekonac do zaplacenia mu za to, to ja mam prawo powiedziec co o tym mysle :) Moze i bylem zbyt surowy w poprzednim poscie, da sie pograc, ale gra sie nie kwalifikuje do dystrybucji za pieniadze, cart tez nie jest jej potrzebny :)
Kade @2014-08-13 21:06:43
Ok, ale generalnie to gra wyglada biednie i nie wyglada na jakos super miodna.. rozumiem Crownland albo HDM na karcie za 40 dolarow... ale cos co wyglada jak z 1982r... troche nie rozumiem po co wydawac takie gry :|
nodez @2014-08-13 21:12:25
zupelnie i calkowicie zgadza sie z przedmowca .... a do tego dodam ... szkoda gadac ...
nodez @2014-08-13 21:13:27
znaczy zgadazam sie z wieczor'em
xeen @2014-08-13 21:16:38
Niemniej jednak stwierdzenie, że taką grę da się napisać w ciągu jednego popołudnia jest delikatnie pisząc mocno przesadzone. Zgadzam się z Ilmenitem - 8 bit = pracochłonność * 10 (mimo tooli na PC).
wieczór @2014-08-13 21:45:35
@xeen, sam taką grę napisałeś :) Przy czym uważam że "Bad Bat Bart" stoi co najmniej klasę wyżej :)

Przesada jest środkiem wyrazu, tym nie mniej warto się postarać, aby nie sprawiać takiego wrażenia. Czasem naprawdę niewiele więcej trzeba - inaczej można spędzić masę czasu produkując coś, co wygląda jak zrobione od niechcenia.
xeen @2014-08-13 21:58:41
Rozumiem przesadę jednak BBB to inna liga jeżeli chodzi o nakład pracy (tam nic nie ma)

Takie rzeczy jak multipleksowanie spriteów także interlacem (jeżeli tutaj tak to działa - na oko), czy nawet głupia punktacja pożera sporo czasu. Takich głupotek jest sporo i z takich "szybkich" projektów robi się "trochę" dni. Ja tego tak nie oceniam nawet przesadzając.
maly_swd @2014-08-13 22:17:57
A co za debile kupują iPhona 5* za 4k, skoro można taką Nokie lub Shajsunga kupić za 800zł?

Odpowiedź, bo im się to podoba i chcą to mieć. Jeśli ktoś wycenia swoją pracę na 40$ a inny chce dać te 40$ to w czym problem?

Jeśli naprodukują cartów za 40$ i nikt tego nie kupi to oznacza, że albo jest to gniot albo jest za drogie. I tyle.

Ci co piszę: "to się da w 1 dzień", to ja zapłacę dniówkę i poproszę o taką fajną grę na Atari:)..
Albo poproszę 20 różnych gier w miesiąc:)
marekp @2014-08-13 22:30:25
To ja dorzucę od siebie: d-pa ze mnie a nie kolekcjoner, ale gry od GR8 kupiłem i... se leżą. W sumie to nawet nie wiem o czym są. Nawet ich nie odpakowałem. No bo przecież _kiedyś_ sobie zagram. Nie wiem kiedy. Może na emeryturze? Może jak będę miał urlop? A może w ten weekend?
Więc może tak właśnie robią Ci co kupują te kadridże za 40$? Kupują bo można je kupić :-) Nie wnikając w to co na nich jest i ile to jest warte.
wieczór @2014-08-13 22:30:55
Ależ ich święte prawo! Mogą robić, mogą wyceniać, inni mogą kupować. A moje prawo powiedzieć co o tym myślę. BTW: iPhone prezentuje jednak jakąś jakość :)

@xeen: ok, może i trochę pracy w technikalia było włożonej, ale można określić taki przypadek, kiedy ciężka praca idzie na marne :) Nie ilością włożonej pracy się dobry produkt definiuje, a efektem końcowym - i tylko przypadkiem w dużej części produktów się to pokrywa. Jest też grupa w której jest dokładnie odwrotnie.
marekp @2014-08-13 22:41:54
@wieczór: Ale zgadzam się z Tobą. Jeśli kupujesz grę po to żeby w nią zagrać to jesteś świadomym użytkownikiem i realnie oceniasz jej wartość :-)
gonzo @2014-08-13 23:15:27
myślę, że cała ta dyskusyja jest z deka żenua.

- jeśli ktoś robi gierkę na a8 to raczej powinno sie go popierać
- jeśli ktoś robi gierkę na a8 i jakąkolwiek inną, to jego sprawa w jaki sposób ją udostępnia
- jeśli ktoś kupi tą gierkę, to chyba wie co robi, i nie interesują go opinie tego typu, że to nie jest tego warte

to mówiłem ja – jarząbek wacław, trener drugiej klasy
wieczór @2014-08-13 23:55:18
Czemu? Jeśli ktoś robi coś, co prezentuje potem publicznie, albo i więcej - sprzedaje - to normalne jest że publicznie potem podlega ocenie i padają opinie pozytywne lub nie. Dyskusja zaczęła się tak naprawdę od zanegowania wartości gry wyrażonej w dolarach i w zasadzie na tym temacie się skupia. Zwróć uwagę, że na temat obiektywnej jakości gry opinii jest niewiele.

To jest ich prawo, udostępniać i sprzedawać za tyle ile chcą. I prawo potencjalnych kupujących. A naszym prawem dyskutować o tym.

Co do popierania samego faktu, że ktoś robi gierkę na a8, niezależnie od tego co by to było, to tego u mnie nie znajdziesz. Na pewno nie będę popierał gier kiepskich czy niedopracowanych. Tych dobrych wychodzi na tyle dużo - co pokazuje doroczne Kaz Kompo i nie tylko - że nie ma potrzeby modlić się do każdego gniota, tylko dlatego, że jest :)
wieczór @2014-08-13 23:59:52
PS. Zresztą, jako dla twórcy gry czy dystrybutora taka dyskusja byłaby dla mnie bardzo cenna, bo jest to wskazówka czy mam iść tą drogą, czy może coś zmienić :) Tym bardziej że dyskusja jest konstruktywna, podawane są konkretne kontrprzykłady.
gonzo @2014-08-14 00:11:00
nie do końca tak jest jak napisałeś...
nie jest to gierka typu brand new tylko konwersja, i każdy kto chce może sobie wybrać np. werjję na c64 albo inne, a jeśli ktoś sobie zarzyczy wersję kolekcjonerską na a8, to proszę, też jest :)
XOXO @2014-08-14 10:18:21
gonzo: brakuje jeszcze punktu:
- jeśli ktoś robi gierkę na a8 to powinien ją raczej doprowadzić do końca i dać światu skończoną ;)
the fender @2014-08-14 10:26:44
nice trolling XOXO ;) ....

ale z drugiej strony, co racja - to racja.
Adam @2014-08-14 12:15:09
Ależ się dyskusja rozkręciła... :)

@Wieczór
Jeśli chodzi o ten fragment, w którym piszesz, że wspierasz tylko dobre gry.
Rozumiem Twoje intencje i na pierwszy rzut oka wszystko się zgadza w Twoim rozumowaniu, ale jest to myślenie idealistyczne, mało powiązane z rzeczywistością hobbistycznej sceny Atari. Nie da się zrobić tak, aby powstawały wyłącznie dziesiątki dobrych gier, a te słabe zniknęły. W każdej dziedzinie prawdziwie wartościowy jest tylko mały odsetek powstających dzieł, niech to będzie powiedzmy 10% - w bardzo dużym uproszczeniu można powiedzieć, że musi powstać 9 słabych gier, żeby powstała jedna dobra.

Nie znaczy to, że mamy piać z zachwytu nad każdą produkcją, ale znaczy to, że warto jest wspierać wszystkich twórców, również tych słabszych i zachęcać nowe osoby do pracy - coś fajnego może się z tego urodzić.
stryker @2014-08-14 14:06:57
Jakis czas temu pisali do mnie z video61 w sprawie sic'a
Mieli tez problemy z atarimaxem.....
wieczór @2014-08-14 14:18:59
@Adam: oczywiście, że się nie da, ale to nie znaczy, że muszę je wspierać :) Mogę je tolerować - to trochę co innego ;) Przecież tych słabych nie mam zamiaru tępić - wyraźnie była mowa o wspieraniu.

Co do wspierania twórców to inna sprawa. Ale w działaniach video61 nie widzę nic co potrzebowałoby lub zasługiwało na wsparcie.
Adam @2014-08-14 14:47:44
@Wieczór: słowa "badziew" czy "gniot" (których użyłeś wyżej), zarezerwowałbym jednak dla gorszych produkcji. DSA sytuuje się raczej w stanach średnich, obstawiam, że skończy w drugiej, ewentualnie w trzeciej dziesiątce na KazKompo 2014.
wieczór @2014-08-14 16:35:46
Może i faktycznie przesadziłem, da się w to pograć. Trochę emocjonalnie zareagowałem na usprawiedliwienie ceny tej gry i sugestie, że my to byśmy wszystko chcieli za darmo :)
Erik Venerik @2014-08-14 20:45:53
Asteroids meets Berzerk.
pin @2014-08-18 01:40:14
Stryjek - to dobrze, że pisali - jak się przeprowadzą na SIC!'a to tym łatwiej będzie zrypać ROM ;)

.. wówczas może ktoś to sprowadzi do jadalnej postaci plikowej. Za taką wersję mogę zapłacić, bo za karta z taką grą to już raczej nie widzę takiej potrzeby. Gra może i grywalna, ale dorabianie do niej karta to marketingowy strzał w kolano. Zbyt duży nakład finansowy na elektronikę do przeciętnej gry. Za grę można jeszcze zapłacić jeśli autor ma taką wizję, ale dokładać do owego produktu specjalnie hardware - to już dziwna sprawa.
thorsten_guenther @2014-08-18 23:41:13
Hello!

First, I am new to this forum, second - sorry, I can only read and write English and German.

What bothers me most about this cart is not the price tag, but the fact that my recently purchased "Venture" cart regularly crashes on PAL systems (plus, the label is of low quality, quite the opposite of Atarimax, AtariAge or GR8 labels). Since there is no binary available this makes it necessary for me to replace my normally used Atari with an NTSC one to play it - as I did when showing the game in the RETURN Magazin Gamescom 2014 stand last week.

There is no way to find out whether this new title will run on a PAL machine short of buying and trying - and I prefer it the other way round - as will those who do not own any NTSC machines.
Adam @2014-09-10 14:46:23
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
TSFX Turbo Blizzard (62)
ostatni: 29-03-2024 06:37, lexx
Atari 400 mini (5)
ostatni: 29-03-2024 01:38, Dope
Time Wizard - gra na ABBUC Softwa... (197)
ostatni: 28-03-2024 19:08, amarok
The400 (33)
ostatni: 28-03-2024 14:32, Ataripuzzle
RMT hacking (171)
ostatni: 26-03-2024 20:59, emkay
Awaria SIO2SD? (22)
ostatni: 26-03-2024 19:47, pustak
Ciekawostki (5543)
ostatni: 25-03-2024 22:13, bruno_j
Niedokładność Fujinet (47)
ostatni: 25-03-2024 17:59, Alex
Rick Dangerous (322)
ostatni: 25-03-2024 17:35, tebe
Murmulator i A800 ;) (5)
ostatni: 25-03-2024 17:12, zaxon
Turbo ROM Plus - problem z wczyty... (2)
ostatni: 25-03-2024 11:36, lexx
SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (2)
ostatni: 25-03-2024 10:43, Peri Noid
Moje materiały wideo z grami na A... (192)
ostatni: 24-03-2024 15:53, nowy80
Nowe okładki gier - LAURA (270)
ostatni: 24-03-2024 00:38, Peri Noid
Jaki napęd 5.25 do XF551 (40)
ostatni: 23-03-2024 20:49, zaxon

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2771
Ostatnio zarejestrowany: crawlergo@gmail.com
Postów ostatniej doby: 22

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (34)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»