atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Porty gry "Mercenary" z 2018-07-17 09:25 (5)
Kaz i Kroll o magazynach dyskowych z 2018-07-12 10:53 (30)
Wykład o magazynach dyskowych ST z 2018-07-10 14:28 (8)
Naprawa CA-2001 z 2018-07-04 16:16 (20)
Wywiad z Tadeuszem Trojakiem z 2018-07-01 16:23 (18)
Nowe muzeum retro z 2018-06-28 17:22 (8)
Impreza retro w Okunince z 2018-06-28 16:50 (5)
Nowa książka "Gatunki cyfrowe" z 2018-06-26 16:55 (5)
Gra Pad (v1.84) z 2018-06-18 23:49 (38)
Opisy gier lotniczych z 2018-06-16 18:21 (21)
Pavros o POKEY-u z 2018-06-11 10:34 (18)
Nowy RECOIL z 2018-06-11 01:27 (10)
Nowy scan-doubler z 2018-06-10 10:58 (13)
Minotaur 16K z 2018-06-09 23:37 (11)
Nowy design Atari z 2018-06-04 17:36 (21)
WAP-niak 2018 – wyniki, stuff z 2018-06-03 20:39 (60)
Wywiad z Pinem z 2018-06-03 02:06 (21)
Trwa WAP-niak 2018 z 2018-06-02 01:01 (10)
Wkrótce Pixel Heaven z 2018-05-30 20:40 (12)
Historia żółtej ciżemki z 2018-05-29 14:44 (42)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games
Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gra Pad (v1.84)

W kwietniu chilijski atarowiec Nelson „NRV” Ramirez opublikował kolejną wersję swej niedokończonej wciąż produkcji rozwijanej od połowy lat 90. (z długimi przerwami). Gra Pad, bo to o niej mowa, jest porządnie wykonanym klonem Arkanoida, a starzy bywalcy AtariOnline mogą pamiętać, że poprzednia wersja zajęła piętnaste miejsce w Kaz Kompo 2014.



W wersji 1.84 NRV wprowadził szereg drobnych ulepszeń, m.in.:
- dodany motyw muzyczny na początku poziomu,
- stworzony system priorytetów przy odtwarzaniu efektów dźwiękowych,
- dodane efekty przy utracie życia, zdobyciu dodatkowego życia i złapaniu power-upu,
- dodany wizualny efekt otwartych wyjść na końcu poziomu.


Sterowanie odbywa się za pomocą „wiosełka” (paddle) albo myszki z Atari ST lub Amigi. Co można znaleźć w grze:

Power-upy:

- E (expand): zwiększa szerokość paletki,
- R (reduce): zmniejsza szerokość paletki (jest trudniej, ale za to punktacja za cegły jest liczona w tym czasie podwójnie),
- C (catch): łapanie piłki, która zaczyna „kleić się” do paletki (wypuszczamy ją przyciskiem lub spacją),
- S (slow): spowalnia piłkę, przyspieszenie następuje po dotknięciu górnej krawędzi lub co 20 sekund,
- P (extra player): dodatkowy gracz – daje dodatkową piłkę (maksymalnie jedna na poziom),
- B (break): umożliwia przerwanie gry na danym poziomie – otwierają się boczne wyjścia, przez które można przejść na jeden z dwóch kolejnych leveli (inny na lewo, inny na prawo),
- X (mega ball): czerwona piłka niszcząca każdy rodzaj cegły,
- D (disrupt): rozbija jedną piłkę na trzy (w czasie trwania tego rozbicia nie pojawiają się inne power-upy).




Punktacja:

- 80 pkt za trafienie w zwykłą cegłę,
- 50 pkt za każde trafienie w „twardą” cegłę (tzn. wymagającą więcej niż jednego trafienia),
- 1000 pkt za złapany power-up,
- 5 tys. pkt za ukończenie poziomu bez utraty piłki (i zniszczenie wszystkich cegieł),
- 10 tys. pkt za użycie jednego z wyjść po złapaniu power-upu B.

Uwaga 1: jak już wspomnieliśmy, złapanie R podwaja punktację za cegły.
Uwaga 2: dodatkowe życie uzyskujemy po uzyskaniu 20 tys. punktów.



Zespół:

Kod: Nelson „NRV” Ramirez,
Muzyka, efekty dźwiękowe: Michał „Miker” Szpilowski.

Plik z grą w wersji PAL można pobrać stąd, a paczkę z kodem i również wersją NTSC stąd.


Przegląd leveli z gry można zobaczyć na tym obrazku.



2018-06-18 23:49 by "Adam"
komentarzy: 38
Dracon @2018-06-19 01:37:11
Solidne wykonanie, podobnie jak w innym klasyku - Line-Up! :)
Szkoda tylko, że autor nie pokusi(ł) się o dokończenie "wolfensteinowatej" gry PROJECT-M, którą tak narobił smaku atarowcom. :(
bolo @2018-06-19 06:15:57
Czy ma ktos oryginalna/legende opis gry arkanoid? Mam dziwne wrazenie ze kiedys juz ja czytalem m.in o tym ze nie jest to paletka a rodzaj statku kosmicznego zamknietego czy zakletego w kosmicznym labiryncie a przeszkadzajki to duchy czy kosmici, cos w tym sednie.
kikoot @2018-06-19 06:42:44
Widocznie ProjectM przerosło możliwości atari i samego autora
the fender @2018-06-19 08:52:50
O i to rozumiem! Dobrze wykonany klasyk :)
Brawo!
Anon @2018-06-19 10:37:08
bolo, może tutaj:
atarimania.com/game-atari-st-arkanoid_11090.html
Anon @2018-06-19 10:38:02
bolo, tutaj może:

atarimania .com/game-atari-st-arkanoid_11090.html
tebe @2018-06-19 10:57:27
pewnie NRV nie chciał Cię zawstydzić Kikoot i daje Ci fory abyś miał szansę go uprzedzić, czekamy ...
bocianu @2018-06-19 11:25:16
Bardzo solidna wersja. grywialna i trudna :) propsuje
gorgh @2018-06-19 13:50:50
lubię bardzo arkanoidy, ten wygląda super
IRATA4 @2018-06-19 16:09:28
...tylko po co ten spojler, jak ktoś będzie chciał to przejdzie albo na Yt zobaczy a w tym momencie ta gra straciła dla mnie sens... Filmy też oglądasz od końca ;)
trophy @2018-06-19 21:51:07
Dobrze to wygląda. Przygrywka między etapami kojarzy mi się z arkanoidopochodną grą "Impact" na Atari ST, którą zresztą preferowałem względem Arkanoida.
Gracz. @2018-06-19 21:59:48
Super. Teraz czekamy na solidnego tetrisa i robbo.
RetroBorsuk @2018-06-19 23:28:27
Bolo - tak Arkanoid to statek kosmiczny, ktry podróżuje w innym wielkim frachtowcu i walczy z przeciwnikami - nawet intro jest do Arkanoid I i II bodajże w wersjach na automatach, i tam to jest zaprezentowane.
Grey / Mystic Bytes @2018-06-20 00:58:00
Wyglada super. Start up'owe melodyjki pomiedzy levelami pierwsza klasa.
larek @2018-06-20 08:55:19
Wykonanie bardzo dobre, ale nie da się grać joyem lub klawiaturą.
IRATA4 @2018-06-20 22:02:54
tak ,to statek kosmiczny ARK - arka (a)za Noida -czyli statku kosmicznego :-).

Ale po cóż geneza , przecie każdy grał na automacie pokrentłem ...ale gimby nie znają :-)
RetroBorsuk @2018-06-20 23:13:44
Gra bardzo ładna, ale szkoda, że nie ma obsługi joyem też...

Widzę tam poziomy z Arkanoidow, i chyba też nowe etapy? Tak?

System powerupow też z Arkanoidow? Czy rozbudowany o jakieś nowe dopałki?

Fajna muzyka i jingle.

Gra bdb tylko czy ona coś dodaje od siebie do klasycznych arkanoidow czy to swoisty hold dla nich? Nie mam jak sprawdzić bo nie mam wioselek.
maly_swd @2018-06-20 23:32:35
Ładnie to wygląda i muzyczka super.
dzida z turbodopalaczem @2018-06-21 00:58:40
+rep. super. +rep miker za muzykę i fx-y. świetnie to brzmi
Rybags @2018-06-21 07:56:13
Looks real nice. As "privelaged" as I felt in the mid-late 80s that we even got an Arkanoid conversion my feeling is that the graphics and game were utter crap compared to other versions and what should have been possible.
This game looks to be what should have been done 30 years ago.
the fender @2018-06-21 15:00:11
@Rybags: learning curve on Atari takes long long time ... ;)
Adam @2018-06-22 10:20:56
Dodałem na końcu dłuższy filmik z rozgrywki. A obrazek prezentujący wygląd plansz poszczególnych poziomów ukryłem pod linkiem, aby IRATA4 mniej się awanturował ;)
pin @2018-06-22 21:39:06
@Larek - i właśnie w tej wersji to, że nie da się grać Joyem jest rewelacyjne. "Arcanoid" z takim podejściem na prawdę zyskuje na grywalności. Z wiosełkami nie wiem, ale myszką od esteka gra się fenomenalnie. Takie rozwiązanie daje możliwość "zdążyć" tam, gdzie Joy normalnie nie da rady.

Sama gra napisana jest dobrze, świadczy o tym fakt że przy 20MHz na Rapidusie działa dokładnie tak samo jak na 6502c. Ładuje się z dowolnej konfiguracji, z dowolnego urządzenia I/O.
RetroBorsuk @2018-06-22 23:23:21
Wiadome, że najlepiej w Arkanoidy gra się myszką, i świetnie pin, że jest jej obsługa cz wiosełek, ale brak dodatkowej obsługi dżoja czy klawiatury to trochę strzał w kolano. Fakt byłoby mniej komfortowo, ale przynajmniej mógłbym zagrać, a tak to obejdę się smakiem. Liczba odbiorców przez to będzie ograniczona. Obsługa dżoja powinna być jako dodatkowa i każdy byłby zadowolony wtedy. W przeszłości przeszło się wiele arkanoidów dżojem na różne platformy i też fajnie było. Brak obsługi podstawowego kontrolera to raczej nie plus. Ja przynajmniej nie pogram...
QTZ @2018-06-23 00:11:48
Wiosełka można sobie skonstruować i to jest dobra motywacja ;)

Podpisano QTZ posiadacz wiosełek ;)
IRATa @2018-06-23 13:16:18
Arkanoid oryginalnie na automacie wyszedł z pokrętłem, żaden joystick ani myszka... Wioselko/pokretlo powinno być dodawane do carta z gra tak jak na Nesie Nintendo do oryginalnrgo Arkanoida
gorgh @2018-06-23 13:49:40
ale jak to nie ma obsługi joya? :(((
dzida z turbodopalaczem @2018-06-23 17:43:57
gorgh@ może będzie na kierownicę usb. gałą biegów będziesz zgłaśniał bita a side-hamplem będziesz aktywował szilda.
MITSUBISZI @2018-06-23 20:55:16
Kolejny arkanoid. Seriously?
pin @2018-06-24 10:40:40
.. ale za to chyba najładniejszy ze wszystkich.
Dracon @2018-06-24 16:21:49
@Pin, nie najładniejszy ale jeden z najładniejszych. Graficznie jednak wciąż rządzi boski "TECHNOID". Tam jest praktycznie wszystko, co możliwe wyciśnięte z kolorowej grafiki (bez interlejsu). :)
RetroBorsuk @2018-06-25 10:08:58
Oczywiście IRATA, że oryginalny Arkanoid automat był z pokrętłem, stał taki na dworcu w moim mieście w Salonie. Faktem jest także, że wszystkie jego znane mi konwersje obsługiwały dżoja lub klawiaturę. Ale dobra nie ma o co kruszyć kopii. Wystarczyło zrobić by sterowanie JOY - lewo / prawo i FIRE = przyspieszenie paletki i dałoby się w miarę komfortowo grać. Ale świat się nie zawali bez tego, tylko myślałem, że twórca chce trafić do jak największej rzeszy odbiorców.
IRATA4 @2018-06-25 20:32:25
... jakby twórca chciał trafić do największej rzeszy odbiorców to by to zrobił na PC ;-)
Nintuś @2018-06-26 00:00:05
Irata4: piszesz na forum ze 3DS jest bardzo popularny. Zgoda. Ale jeszcze popularniejszy był/jest NDS.
Irata4 @2018-06-26 07:50:07
... byl troszke dluzej na rymku a w takim samym czasie 3DS sprzedal sie lepiej
Nintuś @2018-06-26 09:54:04
Póki co to jest 157 do 73 mln w ilości sprzedanych egzemplarzy. Więc NDS jest ponad 2 razy popularniejszy.To suche fakty.
KrzyŚ @2018-06-26 12:50:53
miker to niech lepiej do ortodąty pujdzie :)
miker @2018-06-27 06:27:10
a ty do weterynarza :P
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Poszukuje klawisza "ESC" do Atari... (5)
ostatni: 18-07-2018 00:38, tooloudtoowide
Moje wrażenia po zakupie i kilku ... (17)
ostatni: 18-07-2018 00:26, tooloudtoowide
Sprzedaję nadwyżki i niepotrzebne... (135)
ostatni: 17-07-2018 21:36, IRATA4
Retro Na Gazie (143)
ostatni: 17-07-2018 08:07, RetroBorsuk
Magnetofony-Gry co robię nie tak? (62)
ostatni: 17-07-2018 07:32, IRATA4
Sprzedam Kartę SD i programator S... (1)
ostatni: 17-07-2018 07:29, IRATA4
Yes Atari can (?) (72)
ostatni: 17-07-2018 07:22, IRATA4
Atari STe a kompatybilne pady. (1)
ostatni: 17-07-2018 07:15, IRATA4
Garażówka 02 - 15 lipca Warszawa (10)
ostatni: 17-07-2018 03:25, tdc
Silly Venture 2k18 - 10th Celebra... (41)
ostatni: 16-07-2018 23:10, Rocky
gra na weekend (48)
ostatni: 16-07-2018 22:51, Mq
Błędy na stronie? (3)
ostatni: 15-07-2018 12:02, QTZ
Sprzedam (1)
ostatni: 15-07-2018 11:16, Ender
RetroAge.net (95)
ostatni: 15-07-2018 09:30, tbxx
Fajny Chip wczoraj słyszałem (217)
ostatni: 15-07-2018 08:35, makary

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1861
Ostatnio zarejestrowany: gwinter
Postów ostatniej doby: 28

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (32)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)