atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Nowy sezon High Score Club i wyniki 6502 Compo vol. 2 z 2019-02-18 22:42 (2)
6502 Compo vol. 2 - prace i głosowanie z 2019-02-05 16:18 (31)
Aktualności zlotowe z 2019-01-28 18:14 (49)
Wojna i Teenage Queen Black Jack z 2019-01-23 01:32 (26)
Port gry Combat z 2019-01-19 23:55 (5)
RetroBorsuk przedstawia: hacki Montezumy i Donkey Konga z 2019-01-15 00:08 (25)
ASAP 4.0.0 z 2019-01-11 20:01 (26)
Świąteczne Robbo SWS-15 z 2019-01-06 23:27 (14)
Atari Lynx: Unseen + Unnamed z 2019-01-04 08:23 (28)
6502 Compo vol. 2 z 2019-01-02 16:32 (6)
NYD 2019 z 2019-01-01 16:19 (6)
Na 30-lecie firmy Mirage z 2018-12-31 15:09 (12)
Pisma składane w Calamusie z 2018-12-29 23:26 (10)
KryoFlux w działaniu z 2018-12-28 21:27 (4)
Retrohistorie autorów kangurka Kao z 2018-12-27 16:53 (9)
Wywiad z Mishą z 2018-12-25 08:04 (8)
Świąteczne życzenia, Milionerzy i RodMän z 2018-12-24 15:52 (8)
Zrzuta na Pigwę z 2018-12-23 20:37 (9)
Highway Encounter - wersja ostateczna z 2018-12-20 20:24 (14)
Szóste urodziny muzeum w Katowicach z 2018-12-18 20:29 (4)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Gunslinger opisał Dracon (5)
Space 1999 opisał Kaz (4)
Pięć Gówien Eepcha opisał Kaz (10)
Mózgprocesor opisał Kaz (31)
Bruce Lee opisał Kaz (29)
Amaurote opisał Kaz (28)
Jax Stardo In Starblade opisał Kaz (13)
The Dallas Quest opisał Kaz (4)
Hacker opisał Kaz (12)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
6502 Compo vol. 2 - prace i głosowanie
Prace na konkurs 6502 vol. 2 z okazji 20 rocznicy powstania strony Atari Area zostały udostępnione. Mamy dwie prace graficzne, jedną muzyczną, grę i interko 256b. Przypomnijmy jeszcze, że wielkość konkursowych plików była ograniczona dla 8-bitowców do 6502 bajtów, a dla pozostałych maszyn do 68000 bajtów.

  • Darksiders (obrazek na Atari XL/XE)



  • Mosaic (intro 256b, Atari XL/XE)



  • Mister Hoppe (gra - Atari XL/XE)





  • Potato Heart (muzyka - Atari XL/XE)

  • Rick and Morty (grafika - Atari ST)



    Głosujemy pod tym linkiem, trzeba być zalogowanym jako użytkownik forum Atari Area, produkcjom przyznajemy od 0 do 10 punktów. Uwaga: Wśród głosujących zostanie rozlosowana mała nagroda niespodzianka - oczywiście związana z Atari! Prace dostępne tutaj. Miłego odbioru!

    2019-02-05 16:18 by Xeen
    komentarzy: 31
  • R0ger @2019-02-05 17:57:51
    The game is actually fun ! Simple sure, but not bad !
    Saberman @2019-02-05 20:17:39
    Gameplay gry "Mister Hoppe" jest już na #YT.
    Saberman @2019-02-05 21:48:28
    youtube.com/watch?v=swIrmD61cGU
    Adam @2019-02-05 23:47:14
    Podpiąłem filmik pod artykuł.
    Sączypans @2019-02-06 00:01:13
    Hoppe mieszkał ze mną na osiedlu. Fajna ta gra "Mister Hoppe". Taka nie za brzydka.

    PS. Ładne kolory, fajny scroll... Tylko dodać strzelanie i coś a'la "Green Beret" - byłaby miazga. Ale i tak fajne!
    astrofor @2019-02-06 00:15:59
    w grę Mister Hoppe nie da się przegrać. Poza tym bardzo fajna.
    don chichot z la manczy @2019-02-06 08:10:33
    zdecydowanie Mister Hoppe rządzi
    Piesiu @2019-02-06 09:18:41
    Oczywiście, że w Mister Hoppe da się przegrać, powiem więcej nie da się wygrać ;), ale można pobawić się w śrubowanie HighScora, mój rekord to coś ponad 8 tysięcy, kto da więcej? Dwie podpowiedzi:
    - kiedy zbierzesz kwadratowego dinksa mając pełna energię otrzymasz dodatkowe 250 pkt
    - podczas biegu miedzy przeszkodami warto szybko naciskać fire (niskie skoki) tym sposobem też można nabić sporo punktów.
    gorgh @2019-02-06 11:16:33
    wysoka jakość prac. Gierka Bociana&Piesia bardzo dopracowana, gratuluję
    Boruc @2019-02-07 13:24:17
    Pewnie ze w Mister Hoppe da się przegrać, jak ktoś lata jak L.K. tupolewem ;)
    Retro Borsuk @2019-02-07 22:15:10
    Mister Hoppe bardzo ładny tylko, że i prosty w zasadach. Piękne tło budzi uznanie i kolorowiutkie. Silnik pod scrollowaną platformówkę?

    Do tej fajnej gry jakby dołożyć możliwość podwójnego skoku (drugi raz fire w trakcie lotu) i przeszkody zwisające z sufitu to mogłaby wyjść całkiem wymagająca, techniczna, niekiedy hardkorowa gra, ale zachowująca proste podstawy. Z podwójnym skokiem można by się pokusić o trudniejsze w ominięciu przeszkody. To tylko tak mi się nasunęło do głowy.

    Ogólnie gatunek gier jednoprzyciskowych ma bardzo dużo fajnych przedstawicieli na rożne platformy. Silnik macie fachowy. mozecie tu dużo wycisnąć z tego.
    bocianu @2019-02-07 22:50:12
    No prosta jest prosta. Ale i tak mam wrażenie że sporo upchałem w niecałych 6,5 KB ;) Dzięki za Wasze słowa uznania i dziękuję też Piesiowi za świetną grafikę.
    Gra oczywiście napisana w Mad Pascalu.
    Renton @2019-02-08 02:32:52
    @Bocianu - gra naprawdę i fajna i ładna! A kiedy będzie dostępna finalna wersja gry z SV? Czekam i czekam ...
    Retro Borsuk @2019-02-08 09:58:05
    Wow, jak to jest 6,5KB - to jesteś mistrz Bocianu! Siądę może w weekend do jakiegoś rekordu! Pomyśl o wersji 2.00 z podwójnym skokiem i przeszkodami z górnego planu.
    bocianu @2019-02-08 10:21:27
    Renton: robi sie :) nie porzuciłem tematu i robie plansze. Wyszło jeszcze troche błędów, ale z pewnością wyjdzie wersja oficjalna :) A kiedy retronizacja? może zdążę!
    Retro Borsuk @2019-02-08 11:02:01
    Panowie pomarzyć każdy może. Więc ja sobie pomarzę.

    Jest pikne tło, jest biegnący chłopek, do tego skaczący, są przeszkody.
    Dołożyć strzelanie GÓRA, SKOS i PRAWO

    Dodać przeciwników i mamy prosty klon Chelnova - fajnego run n guna z ciagłym scrollem. buhehehe.

    To byłoby bardzo świeże na Atari, takie mini Abuse. :-)

    Jak kto nie zna Chelnova to filmik z wersji Arcade znajdzie na Youtube. Oczywiście w mikro skali by to było, ale i tak wielce grywalne.
    bocianu @2019-02-08 11:33:20
    Borsuk: na biegacza zużyłem dwa duszki, pozostałe dwa to wirujący bonusik do zebrania, pociskami są te "beczki" przez które przeskakujesz :)
    Nie mam już sprzętowych sprajtów na zrobienie pocisków albo przeciwników :D
    Ale pomarzyć możesz. pewnie :)
    grey/mystic bytes @2019-02-08 11:42:22
    Gra "Mister Hoppe" jest świetna. Graficznie powala. I tylko 6.5kb? Wow. Brawo chłopaki.
    MADRAFi @2019-02-08 19:15:24
    W tym zestawieniu Mister Hoppe jest bezkonkurencyjny.
    Brawo bocianu!
    STC @2019-02-08 22:19:46
    Wszystko ładnie i pięknie wygląda , cisza gra , tylko gameplay się nie zmieścił w 6502.
    kuron @2019-02-08 22:51:25
    @Bocianu - mógłby zrobić video tutorial, jak napisać mister hoppa, ja sprawdzawel na gitlabie, i kod pascalowy jest bardzo ladny, ale jak wchodzi atarowski asambler, plus jakies procedury sterowania joyem, z innej biblioteki, plus nie wiadomo skad sie biorą wszyskie assety. Na pewno bylo bu wielu zaineresowanych...Serio mowie.
    Renton @2019-02-09 00:05:06
    @Bocianu: już jest oficjalne info 11-12 maja. Tam gdzie zawsze.
    nosty @2019-02-09 09:40:41
    Rzadko wypowiadam się na temat gry przed zagraniem, ale tu yt mówi wiele.
    Generalnie największą wadą tej gry jest to, że została napisana na konkurs 6502 :P Bo to świetna robota jak na taką wielkość, ale zapewne przez ograniczenia zmarnowano potencjał gry.
    Pierwsze moje wrażenie: to na 99% dzieło niezmordowanego Gonza: wyripowana skądś dobra grafika + niczego sobie scroll + beznadziejny gameplay.
    A tu miła niespodzianka: grafika jest autorska, autorzy inni.

    Ale co z gameplayem? Z tego co widzę to poszczególne układy przeszkód generowane są proceduralnie? To samo z kwadracikiem do wzięcia. Mylę się przypuszczając, że jedyne o czym decyduje gracz to moment wybicia, a w czasie skoku już niczym nie sterujemy? I że są układy w których nawet przy najlepszym wycyrklowaniu skoku nie da się nie stracić energii, nie mówiąc już o wzięciu bonusu?
    Jeśli tak jest, to procedura generowania zawodzi.

    Ogromną poprawę grywalności dałby już prosty ficzer, który zaproponował Retro Borsuk: DOUBLE JUMP. I skrócenie skoku, żeby nie było za łatwo. Do tego podszlifowanie procedury generującej levele i będzie fajny, wciągający runner z wysokim współczynnikiem OneMoreTime :)
    Grałbym!

    PS. I jeszcze element losowości w przemykaniu motorówki ;)
    anon @2019-02-09 11:05:58
    I kucanie, jak w Google Dino
    Retro Borsuk @2019-02-09 17:01:53
    Larek na Sacpie zrobił 8250 punktów. Gra naprawdę wam się udała. Jak na wielkość mistrzostwo.
    Retro Borsuk @2019-02-10 08:58:25
    Pochwalę jeszcze tę grafikę z Darsiders. Podoba mi się. Skończyłem nawet dwie części tej gry. Fajowa gra na ps3/360/PC i bardzo czytelna i kolorowa grafika na Atarynę.
    anon @2019-02-10 20:10:01
    Można by z tego zrobić takie bc quest for tires. Nie miałbym nic przeciwko 😀
    tdc @2019-02-13 06:09:19
    O! Fajniutka ta gra! Bardzo ładnie wygląda! Gratulacje chłopaki !! ;)
    MotionRide @2019-02-17 12:18:28
    Gratulacje za pierwsze miejsce za grę! Zasłużone, bo fajnie, jak wychodzi coś nowego do pogrania na malucha. :)
    bocianu @2019-02-17 13:06:19
    Dziękuję bardzo. Popularność tak prostej gierki mnie zaskoczyła :) Może pokuszę się o zrobienie wersji DELUXE :)
    xeen @2019-02-17 16:06:43
    Z przyjemnością informuję, że nagrodę niespodziankę - kalendarz SV z atarowskimi grafikami - rozlosowaną pośród głosujących wylosował takron27. Gratuluję i proszę o kontakt na prv: mcora@tlen.pl
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Brak Preliminary Monty w plikach ... (2)
    ostatni: 22-02-2019 11:18, Krótki
    POKEY - nowe dźwięki? (42)
    ostatni: 22-02-2019 11:02, tebe
    Retro Na Gazie (469)
    ostatni: 22-02-2019 08:54, RetroBorsuk
    Pomysł na turbo na magnetofonie b... (14)
    ostatni: 21-02-2019 23:04, IRATA4
    Sdrive-Max - UNO2SIO (33)
    ostatni: 21-02-2019 22:04, pin
    MAD-Pascal - Początki (135)
    ostatni: 21-02-2019 20:10, kski
    Silly Venture 2k18 - 10th Celebra... (206)
    ostatni: 21-02-2019 18:45, renton
    Atari Joystick to USB Interfejs (52)
    ostatni: 20-02-2019 23:56, jhusak
    Niedopracowane gry typu Turbican (12)
    ostatni: 20-02-2019 22:32, pydyry
    Zmiana koloru ramki (17)
    ostatni: 20-02-2019 21:20, MADRAFi
    Lasermania - remix 2019 (14)
    ostatni: 20-02-2019 21:16, pydyry
    Lost Party 2019 (11)
    ostatni: 20-02-2019 19:33, Kaz
    Aplikacje na iPhone dla Atarowców (42)
    ostatni: 20-02-2019 19:24, galu
    Zespół Kombi gra i trąbi (5)
    ostatni: 19-02-2019 21:43, Kaz
    Ciekawostki (4153)
    ostatni: 19-02-2019 21:42, Kaz

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 1955
    Ostatnio zarejestrowany: krzy65siek
    Postów ostatniej doby: 24

    Społeczność/Community

    Najbliższe imprezy
    Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

    Stragan
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (10)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»