atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (8)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (8)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (37)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Bąbelkowy strzelacz
Kolega Paweł "Pajero" Nowak i Maciej "Rocky" Hauke pracują nad konwersją gry znanej z Androida "Bubble Shooter", o czym informowali na przykład tutaj, development można śledzić na stronie Madteam tutaj. W teamie muzykę przygotowuje Michał "Miker" Szpilowski. Gra na mobilkach zrobiła tak dużą karierę i tyle powstało klonów, wariacji i imitacji, że zaczęto wyróżniać taką kategorię gier - bubble shooters. Główną cechą gry na Atari jest jej pełna skrolowalność, nie jest to (znacznie łatwiejsza do wykonania) jednoekranówka. Jak zaznaczają autorzy, gra wymaga kolorowego monitora, joysticka oraz standardowego, "gołego" Atari XL/XE z nośnikiem danych typu SIO2SD, cartridge AVG Cart lub SIDE. Wystarczy 64KB RAM, ale jeśli mamy 256 KB rozszerzonej pamięci to wtedy nośnik danych może być dowolny.



Jak napisał Pajero: "Celem gry jest wystrzeliwanie baniek w celu ułożenia z nich zestawu minimum trzech sztuk, co powoduje przekroczenia masy krytycznej i pęknięcia. Etap kończy się po usunięciu wszystkich obiektów z ekranu. Z biegnącym czasem nie opuszcza się „sufit”. Na początku gry levele są proste, jednoekranowe. W dalszych etapach (poziomach) bańki zajmują więcej niż jeden widoczny ekran, i po zbiciu baniek (zrobieniu miejsca) ekran ulega obniżeniu ukazując dalszą część. Prócz typowych baniek do zbicia, w grze występują przeszkadzajki – kto zna oryginał wie o czym tu nie napiszę.

Grę podzieliłem na 4 pory roku, każdą inną kolorystycznie i z inną grafiką. W każdej części widać oznaczone levele w postaci domków, jest ich po 15 w rozkwitającej wiośnie, upalnym lecie, szaroburej jesieni i chłodnej zimie. Zaliczony level zapala światło w domku. Jak łatwo policzyć po 60 poziomach następuje następny rok. Gra kończy się w roku…a tego jeszcze nie zdradzę."


Na razie mamy premierę drugiego filmiku pokazującego grę, a Pajero zapowiedział, że postara się w przyszłym roku ukończyć grę. To czekamy!

2021-12-25 15:16 by Kaz
komentarzy: 14
mono @2021-12-25 16:38:56
Piękne!
pg @2021-12-25 16:41:44
Looks nice, but the colours of the bubbles could be a bit more distinct.
asd @2021-12-25 17:36:15
Grafika moze i kolorowa ale niestety jest brzydka i nie staranna. Szkoda.
innu @2021-12-25 17:43:03
Ile to ja czasu spędziłam przy tej grze, gdy wydało ją Taito :) Rozbijanie bąbelków jest wciągające. Jeśli gra zachowa grafikę i muzykę jak na filmiku, będzie hitem.
gorgh @2021-12-25 19:26:49
nie będzie wstydu, gra na poziomie światowym jeśli chodzi o 8 bitów
PeBe @2021-12-25 19:28:13
Podoba mi się, jednak, muzyka na "tytułówce" nie bardzo. W samej grze jest G!T
Tak czy inaczej BRAWO.
Kaz @2021-12-25 22:08:22
Graficznie piękne i bardzo starannie zaplanowane. Widać choćby majstersztyk łączenia różnych trybów Atari. To mógł zrobić tylko fachowiec w tym temacie, który nie jedną grafikę tego typu narysował. Brawo Rocky. A zacną pracę kodera też widać, ale pełnię ocenimy jak będzie pliczek :)
pajero @2021-12-26 00:59:35
@PeBe - akurat tak się składa, że Miker podesłał jeszcze jedną muzyczkę na tytułówkę. Czekam na innych głosy
@Kaz - są jeszcze dwa inne pełnowymiarowe obrazki z mieszaniem trybów. Chyba czas zrobić zoom'a w którym mogę przybliżyć technikalia użycia Altrirry debugowania rastrów.
Kaz @2021-12-26 09:12:56
Pajero - ciesze się, że pomysł z opowieścią na zoomie tak Ci przypadł do gustu :). Tak, to jest dobre miejsce, żeby opowiedzieć szczegóły, pokazać proces tworzenia od kuchni, ujawnić rzeczy niewidoczne na pierwszy rzut oka. Ustalmy, kiedy masz możliwość wieczorem o 20:00 pojawienia się i zapraszam!
Tiger @2021-12-26 18:09:33
Grafika profesjonalna, a Miker znów NG zdradza :D
miker @2021-12-26 18:35:53
kucaj do miecza tyglysku :D
0xF @2021-12-27 10:51:00
Piękne! Fajny blog developerski i dużo technicznych smaczków, jak np. smoki obok napisów hires. Czy BSGeditor będzie wypuszczony? Muza tytułowa jest super. Czy bez rozszerzenia pójdzie z dyskietki (youtube pisze, że tak, artykuł, że nie) ?
Kaz @2021-12-27 13:14:27
0xF - mogłem się pomylić w artku, bo ja tak zrozumiałem wcześniejsze wpisy Pajero i na ich podstawie skleciłem na szybko informację. A mogło się przecież zmienić i w ostatnich wersjach już pójdzie z dyskietki. Pajero zapewne wyjaśni co i jak na zoomie.
pajero @2021-12-27 17:40:34
@0xF -

Całość pobocznego softu wydam wraz z instrukcjami.

Powinno iść z każdego nośnika = odczyt. Gorzej zapis stanu gry, nie jestem jeszcze pewien partycji SDX, Rockiemu poszło na Side2, ale nie mam Side3 by to sprawdzić.

Jeśli chodzi o FDD będą to dwie strony double.
HDD to katalog z plikami albo ATR 360kB

Bez rozszerzenia pamięci tylko taka różnica, że musi się doczytywać pomiędzy levelami.
Posiadacze ExtRAM będą mieli więcej rodzajów jingli i animowane smoczki (zamiast statycznych) - no ale po to inwestowali by mieć lepiej :)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Atari 400 mini (5)
ostatni: 29-03-2024 01:38, Dope
TSFX Turbo Blizzard (61)
ostatni: 28-03-2024 21:57, Peri Noid
Time Wizard - gra na ABBUC Softwa... (197)
ostatni: 28-03-2024 19:08, amarok
The400 (33)
ostatni: 28-03-2024 14:32, Ataripuzzle
RMT hacking (171)
ostatni: 26-03-2024 20:59, emkay
Awaria SIO2SD? (22)
ostatni: 26-03-2024 19:47, pustak
Ciekawostki (5543)
ostatni: 25-03-2024 22:13, bruno_j
Niedokładność Fujinet (47)
ostatni: 25-03-2024 17:59, Alex
Rick Dangerous (322)
ostatni: 25-03-2024 17:35, tebe
Murmulator i A800 ;) (5)
ostatni: 25-03-2024 17:12, zaxon
Turbo ROM Plus - problem z wczyty... (2)
ostatni: 25-03-2024 11:36, lexx
SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (2)
ostatni: 25-03-2024 10:43, Peri Noid
Moje materiały wideo z grami na A... (192)
ostatni: 24-03-2024 15:53, nowy80
Nowe okładki gier - LAURA (270)
ostatni: 24-03-2024 00:38, Peri Noid
Jaki napęd 5.25 do XF551 (40)
ostatni: 23-03-2024 20:49, zaxon

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2771
Ostatnio zarejestrowany: crawlergo@gmail.com
Postów ostatniej doby: 21

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (34)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»