atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Obudowa kombajnu XCF12 z 2024-04-19 16:43 (3)
Time Wizard Deluxe + edytor poziomów z 2024-04-15 17:25 (25)
FORTH rozgryziony! z 2024-04-10 22:20 (18)
Wyniki i stuff z Grawitacji 2024 z 2024-04-07 16:19 (15)
Grawitacja 2024 - zapraszamy! z 2024-04-04 21:39 (2)
Zapowiedź konwersji "Rick Dangerous 2" z 2024-04-01 09:12 (30)
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (10)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (9)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (54)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gra Antic Picross II

„Piramida faraona Hey-Hoopsa to najważniejsze odkrycie archeologiczne ostatnich lat. Dr Jane Kowalsky jako pierwszej udało się pokonać najeżony pułapkami labirynt strzegący komnaty grobowej faraona. Zafascynowana nowymi, nieznanymi hieroglifami pani archeolog nawet nie zauważyła, kiedy kamienne bloki zablokowały jedyną drogę do wyjścia.
Kamienne drzwi posiadały wyryte cyfry – okazało się, że zawierają one zakodowany obrazek otwierający przejście do kolejnych komnat piramidy...”


Część z Was pewnie pamięta tę historię opowiedzianą na AtariOnline.pl w 2010 roku, kiedy to Tomasz „Tbxx” Boksa zaprogramował na Atari i opatrzył archeologiczną fabułą część pierwszą gry Antic Picross. Druga część premierę miała w czerwcu tego roku, w ramach 10. numeru magazynu PRO(C) Atari:


Przypomnijmy, że terminem picross określana jest popularna łamigłówka nazywana po polsku „obrazkiem logicznym”, „malowaniem liczbami” i „japońską krzyżówką” (patrz Wikipedia), w której na podstawie podpowiedzi umieszczonych w poziomie i pionie musimy zrekonstruować wygląd zakodowanego obrazka.


Rozgrywka obejmuje tutaj diagram rozmiaru 16x16, każde jego pole może być wypełnione albo puste. Zaczynamy od pustej planszy i wypełniamy (zamalowujemy) na niej odpowiednie pola, korzystając z liczbowych podpowiedzi. Kolejne liczby oznaczają długości ułożonych po sobie zamalowanych odcinków – pomiędzy nimi oczywiście musi być przerwa.

Łamigłówkę musimy rozwiązać w określonym czasie. Swoje typy umieszczamy na diagramie za pomocą ruchów dżojstika i przycisku FIRE. Zamalowanie niewłaściwego pola powoduje naliczenie kary i jest oznaczane na planszy krzyżykiem. Liczby w rzędzie, który gracz wypełnił w całości poprawnie, są oznaczane inwersją, dzięki czemu w trakcie gry od razu widzimy, które obszary zostały już rozpracowane.

Na koniec rundy prezentowany jest ułożony oryginalny obrazek, często już w postaci bardziej kolorowej:


A nagrodą po ułożeniu całej serii obrazków jest grafika końcowa, oddająca klimat miejsca, w którym toczy się fabuła gry.



W menu głównym dokonujemy ustawienia poziomu trudności


Jakie wrażenia z rozgrywki? Gra się dość dobrze, ale czas nas mocno goni i trzeba uważać, aby naciskać FIRE będąc tylko na właściwych polach, bo kary za błąd są dotkliwe. Czasem pomaga nam to, że nie mamy do czynienia z losowym układem pól, tylko z obrazkiem reprezentującym jakiś rozpoznawalny obiekt. Przy czym niektóre źródłowe obrazki (np. niedźwiedź jedzący z krzaka) są mało czytelne w dwóch kolorach. Przy innych z kolei łatwo sobie dopowiedzieć całość, szczególnie jeśli zauważy się patrząc na liczby, że dany obrazek ma oś symetrii.

Za drobną niedogodność muszę uznać brak automatycznej inwersji dla rzędów, które mają wpisane same zera i już od początku wiadomo, że w danej kolumnie / danym wierszu już nic nie pozostało do zrobienia. Jest to o tyle istotne, że z biegiem rozgrywki wyrabiamy sobie pewne automatyzmy, a wyróżnianie „ukończonych” rzędów pomaga w szybszym podejmowaniu decyzji. Tymczasem te zerowe kolumny i wiersze nigdy nie są odpowiednio oznaczane, co nieco myli gracza.

Zespół:
Projekt ponownie wsparł graficznie Kaz. A muzyka jest po prostu identyczna jak w 2010 roku.

• kod: Tomasz „Tbxx” Boksa,
• grafika: Krzysztof „KAZ” Ziembik, Tomasz „Tbxx” Boksa
• muzyka: Andrzej „Andy” Kidaj

Gra została przygotowana aż w czterech wersjach językowych (EN, DE, CZ, PL), możecie je wszystkie znaleźć tutaj (polską pobieramy stąd). Dodatkową atrakcją jest edytor nowych obrazków:



2016-09-15 23:52 by "Adam"
komentarzy: 5
MaW @2016-09-16 10:44:10
Oj, aż się prosi, by obrazek tytułowy w grze był podduszkowany w kolory jak te na okładce magazynu pro(c).
xeen @2016-09-16 10:55:01
dość przyjemna pozycja choć czasu dla mnie za mało.
czasem sobie coś tam ułożę :)
_tbxx @2016-09-16 13:07:36
@xeen - 25min, przy 30 karnych sekundach to nie jest tak mało;) gra jest zdecydowanie łatwiejsza od "Antic Picross"

Podczas scroll'a z historią, wciskamy '"c", a następnie fire - można poustawiać kolory po swojemu.
Axi0maT @2016-09-16 14:38:39
Fajna gierka... pochlonela mi kawalek czasu. Co prawda wiecej gralem w wersje na Game Boya ale na Atari gierka jest rownie dobra i godna polecenia.
wieczór @2016-09-17 10:36:54
Wciąga jak diabli :) Na najłatwiejszym (25/30) skończyłem szybko ale na 10/60 się męczę jeszcze :)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Time Wizard - gra na ABBUC Softwa... (230)
ostatni: 20-04-2024 00:35, amarok
RastaConverter by Jakub Dębski (898)
ostatni: 19-04-2024 23:12, ilmenit
Nowe gry na Atari (98)
ostatni: 19-04-2024 22:53, Adam
Emulatorowanie przenośne. (49)
ostatni: 19-04-2024 21:27, tOri
Atari ST(e) obraz dla Goteka (4)
ostatni: 19-04-2024 17:29, Peri Noid
plus4 kanion (8)
ostatni: 19-04-2024 10:02, mono
Musique rythmique Sons électronique (22)
ostatni: 18-04-2024 12:56, jakubd
Poszukiwania: Turbo Rom - Mapasof... (16)
ostatni: 18-04-2024 07:49, kkrys
Niedokładność Fujinet (100)
ostatni: 17-04-2024 12:31, Mq
Zgrywanie programów z dyskietek (53)
ostatni: 16-04-2024 15:58, duncan
Nowe okładki gier - ACE OF ACES (301)
ostatni: 16-04-2024 10:48, VLX
Action! - co robie źle ? (13)
ostatni: 16-04-2024 07:09, tatko74
SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (24)
ostatni: 16-04-2024 07:02, zaxon
Pismo "Grel" (36)
ostatni: 15-04-2024 20:13, mono
Atari na Anbernic RG35XX (17)
ostatni: 14-04-2024 19:46, sun

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2781
Ostatnio zarejestrowany: masterddd
Postów ostatniej doby: 13

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (36)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»