atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (8)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (8)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (37)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Remanent growy za rok 2015
Przygotowując się do kolejnego Kaz Kompo przeglądam obecnie wszystko, co zdarzyło się w świecie gier na małe Atari w zeszłym roku. Jest jeszcze kilka produkcji, o których nie pisaliśmy dotychczas na stronie głównej i niektórzy mogli je przegapić.

Zacznijmy od tytułu, którego premiera przeszła trochę niezauważona, żadna wzmianka nie pojawiła się ani u nas, ani u Fandala, ani na AtariAge:


  • Joe Painter 2 – Deeper Walls


  • W sierpniu 2015 podczas tradycyjnego zlotu atarowców Fujiyama w niemieckim Lengenfeld światło dzienne ujrzała druga część gry znanej z wcześniejszej o rok edycji konkursu ABBUC.

    Holger „Rockford” Bommer przygotował kolejne 18 poziomów, które ma zamalować nasz bohater, malarz o imieniu Joe. Szata graficzna nadal nie powala, ale grywalność jest całkiem niezła.

    W porównaniu z pierwszą częścią jedyną zauważoną przeze mnie zmianą w rozgrywce są momenty, gdy przeszkadzający nam wciąż przeciwnicy wpadną na siebie. Obecnie jest tak, że nieruchomieją na kilka sekund i można wykorzystać ten czas na spokojne zamalowanie kolejnych cegieł.


    Tak jak i poprzednio, niektóre pola w specyficzny sposób wpływają na Joego, ale nie na ruchy przeciwników. Dla przypomnienia:
    10 – premia punktowa,
    siatka – pole niedostępne,
    strzałka – przesuwa naszego bohatera we wskazanym kierunku.

    Grę pobieramy stąd.


  • Biedny Pies Antoni 3


  • W marcu 2015 roku inż. mgr Rafał Chabowski opublikował m.in. na naszym forum kolejną część przygód swojego czworonożnego bohatera. Biedny Pies Antoni 3 to, jak sam opisywał, gra „logiczna strategiczna”.

    „Tym razem naszym zadaniem jest przeprowadzenie Psa Antoniego do kiełbasy poprzez góry, rzeki, lasy. Czy zdołasz znaleźć krótszą i efektywniejszą trasę niż Twoje małe Atari (wspomagane algorytmem Dijkstry)? :)

    Myśląc o jakiejś prostej, strategicznej grze chciałem sprawdzić jak Atari poradzi sobie z wyszukiwaniem najkrótszej drogi w grafie. Jak już miałem proof-of-concept to stwierdziłem, że warto zrobić z tego gierkę.”



    Na każdym levelu mamy więc prostokątną mapkę, na mapce wyznaczone pozycje psa i kiełbasy (Die Wurst) oraz szczegółowo rozpisane koszty przejścia przez różne typy terenu. Naszym zadaniem jest wskazanie najlepszej trasy poprzez naciskanie FIRE na kolejnych wybranych przez siebie polach. Gdy trasa jest kompletna, komputer zaczyna proces myślowy, prezentując zwykle po kilku-kilkunastu sekundach obliczoną optymalną marszrutę. Gra jest o tyle nietypowa, że nie można tutaj wygrać z komputerem, da się co najwyżej zremisować...

    Na poziomie EASY poruszamy się tylko w pionie lub poziomie, w HARD dochodzi możliwość poruszania się na ukos, ale koszt takiego ruchu jest wówczas mnożony przez pierwiastek kwadratowy z dwóch. Do gry dołączony jest od razu edytor plansz, na którym możemy na bieżąco sprawdzać, jakie jest najlepsze rozwiązanie.


    Grę pobieramy stąd, a odpowiedni wątek na naszym forum znajduje się tutaj. Rafał udostępnił również kod źródłowy gry (pisany w C).


  • Mensch ärgere Dich nicht, czyli popularny "chińczyk"



  • W sierpniu 2015 Gonzo ogłosił, że przenosi na Atari jedną z najpopularniejszych gier planszowych i uporał się z tym zadaniem w kilka tygodni.

    „Chińczyk”, występujący też czasem pod nazwą będącą dosłownym tłumaczeniem: „Człowieku, nie irytuj się”, powstał ponad 100 lat temu w Niemczech, na podstawie znanej w Indiach od starożytności gry pachisi.

    Każdy pewnie grał kiedyś w chińczyka, ale nie zawsze pamięta się wszystkie reguły. Więc tak w skrócie:

    - W grze bierze udział 4 graczy, każdy ma po 4 pionki w jednym z kolorów (zielony, niebieski, żółty, czerwony).
    - Na początku gracze rzucają kostką po trzy razy. Gdy wypadnie szóstka, wówczas można ustawić jeden ze swoich pionków na polu startowym, oznaczonym kolorem gracza i następnie rzucić jeszcze raz kostką.
    - Generalnie podczas rozgrywki wypadnięcie szóstki daje prawo do jeszcze jednego rzutu (pozostali czekają kolejkę) lub do wprowadzenia do gry czekającego pionka (jeśli taki istnieje).
    - Jeśli pole, na które przesuwamy swój pionek, jest zajęte przez pion przeciwnika, to zostaje on zbity i wraca do początkowego miejsca. Nie można zbić pionka swojego koloru.
    - Po przejściu całej planszy dookoła pionki wprowadza się do „domku” oznaczonego odpowiednim kolorem, zwycięża ten gracz, który jako pierwszy wprowadzi tam wszystkie swoje piony.


    O sterowaniu Gonzo pisał tak:
    start - start gry
    spacja - rzut kostką
    m - wykonanie ruchu
    a - zmiana aktywnego piona
    klawisze 1-4 - ręczna zmiana aktywnego gracza (koloru)”


    W grze można pewnie jeszcze znaleźć pewne drobne usterki (o jednej z nich pisałem niedawno w wątku na forum) i nieco przeszkadza powtarzalna muzyka, ale dla miłośników planszówek nie powinno to być żadną przeszkodą. Plik możemy pobrać z tego miejsca.


  • Planetary Defense 2012


  • Na koniec bonusowo wspomnijmy jeszcze o pewnej prostej gierce sprzed 4 lat, a dokładniej o nieco odświeżonej wersji starego tytułu Planetary Defense pochodzącego oryginalnie z magazynu ANALOG Computing – rok 1984, autorzy: Charles Bachand, Tom Hudson. Ten ostatni wrócił do kodu tej gry po wielu latach, bo chciał, aby przy jej emulacji na komórkach z Androidem możliwe było użycie ekranu dotykowego.

    Planetary Defense to jakby obrotowa odmiana Missile Command – wokół planety orbituje nasza stacja, z której wystrzeliwujemy pociski, aby ochronić planetę i powstrzymać zarówno nadciągające bomby, jak i ostrzeliwujący ją co jakiś czas latający spodek. Przy czym stacja porusza się po stałym okręgu, a my sterujemy jej celownikiem.


    Rozgrywka jest naprawdę wciągająca, musimy na bieżąco uwzględniać wciąż zmieniające się położenie stacji i ruch bomb, uważając jednocześnie, aby samemu nie niszczyć swojej planety ani nie wpaść na żaden latający obiekt.

    Po 5 tysiącach zdobytych punktów dostajemy nową stację, po 8 tys. punktów planeta jest odbudowywana (do 1/4 rozmiaru z danego momentu), czego nie było w oryginalnej wersji. Tom Hudson zmienił też nieco poziom trudności niektórych leveli.

    Dzięki emulatorowi Colleen można łatwo rejestrować swoje najlepsze wyniki, ich lista jest widoczna tutaj. Więcej o projekcie możecie przeczytać na oficjalnej stronie oraz w starym wątku na AtariAge.

    Oryginalna gra miała swoich zagorzałych fanów wśród atarowców, a pomysł był adaptowany na inne platformy, m.in. znany nam Ilmenit stworzył remake na PC, powstały też warianty gry dostępne w przeglądarce, np. taka wersja (z nieco zmienionymi zasadami trafiania).

    Plik z grą na Atari można pobrać stąd.

    * * *


    A oto filmik prezentujący trzy gry z opisanych powyżej (Biedny Pies Antoni 3, Joe Painter 2, Planetary Defense 2012):



    2016-09-30 21:56 by "Adam"
    komentarzy: 8
    Adam @2016-09-30 22:06:34
    To jeszcze nie wszystko z roku 2015, ale już niewiele do opisania zostało :)
    Rastan @2016-09-30 22:29:18
    Adam, a kiedy Kaz Compo?
    Adam @2016-09-30 22:31:48
    Jeszcze jakiś tydzień lub dwa. Trwają przygotowania.
    larek @2016-09-30 22:43:58
    Dziękuję :)

    No to czekam na KK!
    Philsan @2016-10-02 00:09:12
    Thank you very much Adam!
    bob_er @2016-10-02 11:58:38
    planetary defense - jedna z moich ulubieńszych gier na xe :)
    Adam @2016-10-02 20:43:06
    Dodałem na końcu filmik pokazujący fragmenty rozgrywki trzech opisanych gier.
    GadZombiE @2016-10-06 21:53:40
    O Planetary Defense w tej wersji pisałem na Classic Games Maniac już dobrze ponad rok temu, więc takie niezauważone nie było :)
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Atari 400 mini (5)
    ostatni: 29-03-2024 01:38, Dope
    TSFX Turbo Blizzard (61)
    ostatni: 28-03-2024 21:57, Peri Noid
    Time Wizard - gra na ABBUC Softwa... (197)
    ostatni: 28-03-2024 19:08, amarok
    The400 (33)
    ostatni: 28-03-2024 14:32, Ataripuzzle
    RMT hacking (171)
    ostatni: 26-03-2024 20:59, emkay
    Awaria SIO2SD? (22)
    ostatni: 26-03-2024 19:47, pustak
    Ciekawostki (5543)
    ostatni: 25-03-2024 22:13, bruno_j
    Niedokładność Fujinet (47)
    ostatni: 25-03-2024 17:59, Alex
    Rick Dangerous (322)
    ostatni: 25-03-2024 17:35, tebe
    Murmulator i A800 ;) (5)
    ostatni: 25-03-2024 17:12, zaxon
    Turbo ROM Plus - problem z wczyty... (2)
    ostatni: 25-03-2024 11:36, lexx
    SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (2)
    ostatni: 25-03-2024 10:43, Peri Noid
    Moje materiały wideo z grami na A... (192)
    ostatni: 24-03-2024 15:53, nowy80
    Nowe okładki gier - LAURA (270)
    ostatni: 24-03-2024 00:38, Peri Noid
    Jaki napęd 5.25 do XF551 (40)
    ostatni: 23-03-2024 20:49, zaxon

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2771
    Ostatnio zarejestrowany: crawlergo@gmail.com
    Postów ostatniej doby: 21

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
    Tomasz Dajczak i Kaz (21)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (34)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»