atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (4)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (21)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (14)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Ironia 2017 – pierwsze opublikowane gry


Trwa trzecia edycja party Ironia w Wysokiej obok Góry Świętej Anny, w sobotę wieczór odbyły się "kompoty". Podobno w konkursach wystartowały 4 grafiki i 4 gry na małe Atari (te ostatnie autorstwa magistra inż. Rafała, Bocianu, Koali i Sikora). Na razie zaprezentujemy to, co zostało już upublicznione.

1. Tensor Trzaskowskiego (175 pkt.)



Pierwsze miejsce zajęła gra logiczna autorstwa magistra inżyniera Rafała. Naszym bohaterem jest naukowiec, docent Ireneusz Trzaskowski, który odwiedza kolejne pieczary na Jowiszu w poszukiwaniu "mistycznych Migdałów X4", a w poszukiwaniach ważną rolę odgrywa Tensor Miotu Grawitacyjnego.

Mamy więc kolejne plansze, po których chodzimy, a dodatkowo za pomocą wspomnianego tensora zmieniamy kierunek grawitacji. Tzn. przez skierowanie dżojstika lewo-prawo z wciśniętym FIRE przewracamy na wskazany bok całą planszę i następuje przemieszczenie wszystkich tych ruchomych elementów, które znalazły się teraz "w powietrzu".


Nie możemy niczego przesuwać bez zmiany grawitacji, nie możemy też zginąć (nawet jeśli na głowę spadnie nam cała kupa kamieni). Tak długo przerzucamy planszę w różnych kierunkach i chodzimy, aż zbierzemy wszystkie poszukiwane Migdały X4.

Gra się bardzo fajnie. W pierwszej chwili gracz może być nieco zagubiony, ale potem przychodzi biegłość w tej ciągłej reorganizacji przestrzeni.


Gra ozdobiona jest ładną grafiką Vidola (który również stworzył poziomy) i muzyką Makarego, debiutującego w grze na Atari. Pieczary mają piękne nazwy wymyślone chyba przez magistra inżyniera, takie jak na przykład: "Starożytne Kościepiecho", "Wieloraka grota poszanowania kota", "Przepompownia okrutnego zła", czy "Wydrapane miejsce eliminacji sera" :)

Oto filmik z gry, jak widać duże problemy sprawił jego autorowi drugi level:



Z drobnych wad wymieniłbym:
- trochę zbyt małą liczbę leveli, gra niestety szybko się kończy.
- brak zakończenia – po przejściu wszystkich poziomów po prostu wracamy do tytułowego obrazka, nie ma nawet specjalnego komunikatu.
- tempo: elementy ruchome trochę zbyt wolno spadają – na planszach z dużą liczbą kamieni wyraźnie odczuwa się fakt, że trzeba poczekać na możliwość wykonania kolejnego ruchu.


Sterowanie:
- prawo-lewo: ruch postacią,
- prawo-lewo + FIRE: zmiana kierunku grawitacji,
- ESC – wyjście do ekranu głównego.

Autorzy:

Kod: Mgr inż. Rafał Chabowski
Grafika i poziomy: Kamil "Vidol" Walaszek
Muzyka: Makary Brauner

Grę można pobrać stąd.

Jeśli kogoś interesuje kod gry, to niech zerknie tutaj.


2. Pac-Mad (164 pkt.)


Drugie miejsca zajęła gra autorstwa Bocianu. Jak wskazuje jej tytuł, jest to klon Pac-Mana napisany w Mad-Pascalu, a charakteryzuje się on różnymi kształtami plansz i scrollowaniem w pionie. Zasad nie trzeba chyba wyjaśniać. Jest kilka różnic w gameplayu w porównaniu z oryginałem – np. aby przejść do następnego levelu, trzeba po zebraniu kropek pójść do migającego wyjścia.



Po każdej rozgrywce wyświetlany jest obrazek pozwalający na przesłanie swojego wyniku do High Score Cafe poprzez smartphone. Poziomów jest 10, ale w wersji finalnej ma być ich więcej.



Kod i grafika: Wojtek "Bocianu" Bociański
Muzyka: LiSU

Grę pobieramy stąd. A tu są źródła.


Bocianu udostępnił też edytor poziomów do gry. Jak napisał na naszym forum: "Potrzebna jest w miarę współczesna przeglądarka i można generować nawet pliki wykonywalne xex, ze swoim levelem i testować ;)"




3. Piekiełeczko (129 pkt.)



Trzecie miejsce zajęła gra zręcznościowa Koali i Acemana pod tytułem Piekiełeczko. Zadaniem gracza jest przeprowadzenie kuleczki przez tytułowe miejsce naszpikowane wszelakimi pułapkami. Wymaga to precyzji i opanowania.



Grę ściągamy stąd.



2017-08-12 23:53 by "Adam"
komentarzy: 41
tebe @2017-08-13 06:32:05
Vidol stworzył grafikę bez interlace, niewiarygodne ;) coś w nim pękło ;)

Pac-Mad, klasyka w nowej odsłonie, aż dziw bierze że nikt nie spróbował wcześniej "zakręcić" tak levelami :)
Vdl @2017-08-13 10:55:25
@Tebe: Do logosa w hiresie chcialem uzyc trybu HCI ale ze autor gry nie przepada za interlacem skonczylo sie na g2f i GED- :)
raphis @2017-08-13 11:13:04
Bardzo przyzwoite produkcje!
Grając w Tensor Trzaskowskiego, buźka się sam uśmiechała, czytając wyrafinowane nazwy każdego levelu :D
Do Pac-Mad bardzo fajną opcją byłby edytor poziomów.
Mam nadzieję że doczekamy pełnych wersji obu produkcji!
bocianu @2017-08-13 11:16:27
@raphis: jest edytor poziomów. Podałem link do źródła na forum, tam go znajdziesz ;)
xxl @2017-08-13 11:17:29
dla gry Pac-Mad hi-score baner tabele wynikow mozna dodac do artykulu:
[img]atari.pl/hsc/hsc.php?i=1.104[/img]
albo baner gracza:
[img]atari.pl/hsc/ad.php?i=1.104[/img]
xeen @2017-08-13 11:50:46
bardzo ładna grafika Vidola.
wieczór @2017-08-13 12:04:24
Tensor Trzaskowskiego - bardzo fajnie zrobiona i wciągająca. Ja tu miałem robić a gram :) I muzyczka bardzo fajna :)
wieczór @2017-08-13 12:06:05
I Pac-Mad - też fajnie zrobiony :) Muzyczka automatowa buduje fajny klimat.
PG @2017-08-13 12:12:06
Oh, I am missing the waka-waka sound in the Pacman clone so much :D
Grey / Mystic Bytes @2017-08-13 13:02:32
Obrazek Vidola jest niesamowity. Szacun i prośba o więcej :)
xeen @2017-08-13 13:09:54
dodałem Piekiełeczko do artykułu
zbylu @2017-08-13 14:15:31
Bardzo fajne gry. Szczególnie podoba mi się Pac-Mad.
as... @2017-08-13 14:55:30
Vidol, dał czadu!!!
Fajny zlot był.
larek @2017-08-13 15:36:43
Wszystkie gry świetne. Tensor Trzaskowskiego przed chwilą ukończony, zasłużone 1 miejsce. Bardzo klimatyczna muzyka Acemana w Piekiełeczku.
wieczór @2017-08-13 15:58:39
Muzyka w Piekiełeczku rewelacja.
koala @2017-08-13 19:24:45
Dziękuje wszystkim za udane party:) Podziękowania przede wszystkim dla Irona i jego wspaniałej i wyrozumiałej żony Ewy:D Oraz dla Pina za sprawne przeprowadzenie kompotów. Pierwszy raz miałem wrażenie że muza na sali jest za cicho:P:P:P
Do zobaczenia za rok!
Ja się wybawiłem, pokodowałem i odpocząłem:) Plan wykonany w 100%:D
anon @2017-08-13 21:33:23
To zabawne, że na kameralnym party pojawiły się lepsze gry niż na zasłużonym abbucu. Chwała Ironowi za zmobilizowanie ludzi do wystawienia tyłu gier
mono @2017-08-13 21:48:02
O tak! Party było świetne. Podziękowania dla organizatorów - Irona i Ewy.
gonzo @2017-08-13 21:57:12
bardzo fajne gierki, pod każdym względem. trzaskowski rozgrzał wszystkie moje trzy zwoje mózgowe do 2200C, wiem, bo nie musiałem włączać lampki
Blasph @2017-08-13 22:56:50
Fajne giery i obrazek vidola :)
alias @2017-08-14 09:17:26
Dzięki za fajnie spędzony czas. Ironia to bardzo przyjemny zlot, fajne produkcje, atmosfera, ludzie bez spiny, na relaksie, można odpocząć od dnia codziennego. Miejscówka mająca duży potencjał przyjęcia większej liczby osób oraz fajnie ulokowana jeśli chodzi o dojazd.

Życzę organizatorom dalszego rozwoju tego przedsięwzięcia!
Adam @2017-08-14 11:54:40
Dodałem do nowinki link do edytora poziomów Pac-Mada i 3 filmiki, które udostępnił Zbylu.
kris3d @2017-08-14 12:05:54
Ewa i Iron ogarnęli zlot w sposób nadzwyczajny, tworząc retro atmosferę na wielu poziomach:) Zdjęcia potwierdzają przybycie ciekawych osobowości, w tym nagle znikniętego s0nara oraz Ryszarda z Głuchołazów:) Klimat pinikowo-rodzinny, grille, piwko, wycieczki na Orlen, luz i mega dobre produkcje growe i graficzne;)

Z punktu widzenia "młodego Partyzanta" który bierze udział w imprezach zaledwie od 3 lat wolę imprezy w stylu Ironii, Wapniaka czy Głuchołazów, brak na nich tłumów, straconego czasu na rejestracje (Ewa na Ironii ogarnia każdego niechętnego do płacenia;)) a compo Majser bierze pod uwagę że sleeping room jest na sali;) jest tak jak powinno być:)

Potencjał imprezy duży, klimat niesamowity, a Partyzanci zmotywowani do tworzenia wiekopomnych dzieł:) Poziom gier i grafik (choć ilościowo skromnie), pokazuje że warto nawet na "kiełbasiany piknik z Polakami" tworzyć produkcje o jakości rodem z wielkich studiów produkcyjnych:)

Przybywajcie za rok! Rysujcie, twórzcie muzę i gry! "Make retro! Not problems!"
Pytajnik @2017-08-14 15:36:50
Kris3d: nie bardzo rozumiem te wycieczki do większych zlotów. Masz jakieś przykre doświadczenia z większych imprez? Może opisz to chętnie weźmiemy pod rozwagę uwagi bywalca kosmopolitycznych zlotów przy okazji wyjazdu gdziekolwiek.
twoja stara @2017-08-14 18:08:05
Jakbyś czytał to, co jest napisane a nie co ci się raczy wydawać, byłoby nieco zdrowiej. Dziękuję, dobranoc.
Cytacik @2017-08-14 19:25:01
Dyktatorzy jeżdżą na grzbietach tygrysów, z których lękają się zejść choćby na chwileczkę. Winston Churchill
raphis @2017-08-14 19:57:57
A jak wyniki pozostałych kompotów, czy będzie jakieś oficjalne info?
bocianu @2017-08-14 20:01:54
Nieoficjalnie mogę powiedzieć, że GFX compo wygrał niejaki Raphis ;), drugie miejsce Kris3d, trzecie MotionRide.
kris3d @2017-08-14 20:05:22
Nie lubie odpowiadać anonimom, bo robi się z tego hejt i troling, podpisz się, Pytajniku:)
xeen @2017-08-14 20:07:43
Tak Raphis - zapodamy oficjalnie jak będzie oficjalne :)
kris3d @2017-08-14 20:10:10
Dajcie wyniki i prace z GFX COMPO!;)
Odyn1ec @2017-08-14 21:56:16
na demozoo jest co nieco
mav @2017-08-14 22:38:25
Dziękuję za przyjęcie świeżaka, obyło się bez inicjacji w postaci przechodzenia gry. Joystickiem.
:D
bocianu @2017-08-14 22:44:46
@mav: decathlon - pamiętamy :D co się odwlecze...
QTZ @2017-08-15 02:42:17
Miałem ochotę zapytać już po Wapniaku... jak to jest możliwe takie gry zrobić w tak krótkim czasie? Chyba cały rok musicie robić coś do szuflady, bo tak z miejsca to chyba się nie da.... :)
vdl @2017-08-15 06:34:48
da sie, grafika do tensora robila sie ok miesiaca.
miker @2017-08-15 10:05:44
Punktacja powoli "dodaje się" na demozoo.
kris3d @2017-08-15 10:29:25
@mav, licytuje QuickShotaTurbo nówkę sztukę, odpalimy Decathlon na srATARI Pinokia z Rapidusem;) Zapraszamy za rok;)

@QTZ, można napisać grę w dwa tygodnie, patrzyłem Bocianowi przez ramię wielokrotnie:) poza tym bardzo pomaga bycie multi-kulti czyli programista, grafik i muzyk w jednym, Bocian taki jest:) Oczywiście współpraca MgrIR z Vidolem to inna bajka, przetwarzanie rownolegle;) graficzne i koderskie:)
bocianu @2017-08-15 10:29:39
Qtz: ja zacząłem pisać pacmada 1 lipca (co widać po historii na gitlabie), ale nie ukrywam że pisałem go prawie codziennie, bo kilka razy zmienialem koncepcje, a poza tym ciągle się uczę. Ale taki Koala to zaczął pisać w piątek na party :)
wieczór @2017-08-15 10:53:46
Podstawową przyczyną długiego powstawania produkcji, czy to gra, czy to demo, jest ograniczona ilość wolnego czasu, bo jednak tylko hobby - a wymaga pewnego skupienia i trudno jest usiąść i coś sensownego zrobić gdy ma się np. 20 minut :)
voy @2017-08-15 13:18:50
Jak coś, to muzyczki z gier z Ironii (prócz tej od Pina i Sikora, bo nie mam) można zassać z SVN-u ASMA: http://asma.scene.pl/ASMA/timeline - właśnie je dodałem. :)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
TSFX Turbo Blizzard (3)
ostatni: 19-03-2024 08:07, lexx
Nowe okładki gier - FROGGER (251)
ostatni: 19-03-2024 07:55, lexx
GTIA2DVI (68)
ostatni: 19-03-2024 00:45, st_man
PTODT Stereo II (91)
ostatni: 18-03-2024 22:19, mcgregor
Rzeczy które chciałbyś w MADSie a... (122)
ostatni: 18-03-2024 22:01, jhusak
Muzycy scenowi... (60)
ostatni: 18-03-2024 20:41, jhusak
padnięta maszyna - temat do zamkn... (3)
ostatni: 18-03-2024 20:40, Ataripuzzle
Scorch - pełna gra (398)
ostatni: 18-03-2024 17:49, Mq
Poszukiwana solucja do Artefakt P... (5)
ostatni: 18-03-2024 14:20, Vidol
Program do losowania totolotka (13)
ostatni: 18-03-2024 04:27, pirx
Pismo "Grel" (34)
ostatni: 17-03-2024 21:29, Kaz
AVG Cart (121)
ostatni: 17-03-2024 19:43, sun
RMT hacking (166)
ostatni: 17-03-2024 17:21, emkay
Moje materiały wideo z grami na A... (191)
ostatni: 17-03-2024 14:02, nowy80
Pomoc - dom dziecka (1)
ostatni: 17-03-2024 13:37, maly_swd

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2769
Ostatnio zarejestrowany: Atari1040
Postów ostatniej doby: 31

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (33)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»