Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
||
0-9 | A | B | C | D |
E | F | G | H | I |
J | K | L | M | N |
O | P | Q | R | S |
T | U | V | W | X |
Y | Z | inne |
Ironia 2017 – wyniki |
W niedzielę zakończyła się trzecia edycja party Ironia w Wysokiej (woj. opolskie). Na razie nie zostały opublikowane wszystkie prace i pełna klasyfikacja, więc prezentujemy to, co mamy i to, co wiemy na chwilę obecną. Pliki będą sukcesywnie uzupełniane na ftp.pigwa.net. • GFX Compo 1. "Enjoy The Music" – Raphis (171 pkt.) 2. "Ambuka is alive!" – Kris3d (146 pkt.) Jak napisał Kris3d: "Referencją dla grafiki była praca z końcorocznej wystawy prac na ASP w Krakowie, przeskalowana i przekonwertowana do 4 kolorów w PhotoShopie, a następnie zaimportowana do G2F i dokończona z użyciem tabletu Wacom." 3. "Atari Girl" – MotionRide (133 pkt.) Filmik dokumentujący powstawanie pracy: 4. "The Room" – Lucy (126 pkt.) Konkurs dla graczy: w finale Jury pokonał Krisa3d. Zwycięzcą został podobno IRATA4. Większość gier prezentowaliśmy szczegółowo w poprzedniej nowince poza pozycją nr 4. 1. Tensor Trzaskowskiego (175 pkt.) Kod: mgr inż. Rafał Chabowski Grafika i poziomy: Kamil "Vidol" Walaszek Muzyka: Makary Brauner Gra logiczna, w której zmieniamy kierunek grawitacji. Sterowanie: - prawo-lewo: ruch postacią, - prawo-lewo + FIRE: zmiana kierunku grawitacji, - ESC – wyjście do ekranu głównego. Grę można pobrać stąd, a jej źródła stąd. 2. Pac-Mad (164 pkt.) Kod i grafika: Wojtek "Bocianu" Bociański Muzyka: LiSU Wariacja na temat Pac-Mana napisana w Mad-Pascalu. Grę pobieramy stąd. A tu znajdziemy jej kod źródłowy. Bocianu udostępnił też edytor poziomów do gry. Aktualna klasyfikacja najlepszych wyników w Hi Score Cafe: 3. Piekiełeczko (129 pkt.) Kod, grafika: Marek "Koala" Ogłodek Muzyka: Jakub "AceMan" Szeląg Trudna gra nawiązująca do gry "Piekiełko" z 1992 roku – zabija nas kontakt z czymkolwiek. Grę ściągamy stąd. 4. Kobieta Zmienna Jest, czyli Ironia losu (127 pkt.) Gra polega na wskazaniu wszystkich różnic między dwoma obrazkami w ograniczonym czasie. U dołu ekranu mamy informację o liczbie pozostałych różnic do wskazania i liczbie możliwych błędów, jakie jeszcze można popełnić. Zabawa nie trwa długo, już po pięciu obrazkach otrzymujemy ekran gratulacyjny. Sterowanie: - zaczynamy przez naciśnięcie START, - kursor sterowany jest dżojstikiem. Plik ATR z produkcją pobieramy stąd. Autorzy: Krystian "Pinokio" Iwaszko, Paweł "Sikor" Sikorski Kod: Pin, Sikor Muzyka: Pin Grafika: Sikor z pomocą Internetu. Jak pisze Sikor:
Podczas prac okazało się, że: - Zientara dał ciała i połowy rzeczy w nim nie ma - język nie działa jak należy, dodatkowo w trybie extend nie zachowuje się jak w extend, a w trybie normalnym widzi to, co powinno być w extend - walka trwała z dzielną pomocą Mono, jednak czarę goryczy przelała sytuacja, gdy podczas pisania programu język zaczął zawieszać komputer (w trybie edycji, więc żenua) - Pin się nie dawał namówić na przeportowanie na Turbo Basic XL - ostatecznie straciliśmy ponad trzy noce, aby w końcu ostatniej nocy wakacji przeportować na TB XL (czyli ja) - grę kończyłem prawie do deadline'u na Ironii Creditsy: - idea, modyfikacje, pomysły, picie: Pin i Sikor lub Sikor i Pin (różnie z tym bywało) - muza: Pin - gfx: Sikor, internet, gimp oraz BMP Convert 2.5 w różnych konfiguracjach - code: początkowo Pin i Sikor (B XE), ostatecznie głównie Sikor i trochę Pin, DL by mono (miała być do B XE, ale ostatecznie wylądowała w TB XL) Cel gry: znajdź odpowiednią ilość różnic. Opis na dole: - baba to numer obrazka, - ile pokazuje ilość różnic, wystarczy wskazać odpowiednie miejsce na obrazku (jednym lub drugim) i nacisnąć Fire - czas - biegnie do 2000, potem leżymy i kwiczymy - szans - czyli ile jeszcze mamy prób... Na koniec: gra sprawiła troszkę kłopotów, głównie przez deadline. Co ciekawe - wywala kompilator, lecz nie miałem siły z tym walczyć podczas party (32768 Compilation Error) - i tu puszczam wersję z party. Engine przewiduje do 6-ciu różnic na obrazkach. W załączniku atr w formacie MyDOS, powinno pójść z dowolnego DOS-a. Tej wersji nie poprawiam, ale liczę na komentarze - jeśli gra się spodoba, może na tym engine zrobię lepszą i zoptymalizowaną wersję - tej mi się już nie udało zoptymalizować i gwarantuję, że ma nieco błędów... :/ Ciekawostka: sprajt działa tu (ruch w pionie) z tą samą prędkością lub nawet nieco szybciej niż w Basicu XE, mimo, że tamten ma obsługę duszków ;) 2017-08-15 18:51 by "Adam"
komentarzy: 11 |
miker @2017-08-15 20:14:36 |
xeen @2017-08-15 20:44:49 |
kris3d @2017-08-16 05:55:17 |
Adam @2017-08-16 08:08:22 |
raphis @2017-08-16 09:54:41 |
Adam @2017-08-17 00:54:03 |
xeen @2017-08-17 11:17:52 |
pgru @2017-08-17 14:12:18 |
kris3d @2017-08-18 07:48:31 |
pgru @2017-08-19 11:16:57 |
voy @2017-08-19 16:51:38 |
«« nowsze | starsze »» |
1. Biuro |
2. Grafika |
3. Muzyka |
4. Programowanie |
5. Magnetofon |
6. Stacja dyskietek |
7. DOS-y |
8. ROM-y |
9. Rozne |
A. Schematy |
B. Emulatory |
C. Edukacyjne |
D. Komunikacja |
E. Diagnostyczne |
F. Archiwizowanie i kompresowanie |
!info |
Z. Inne platformy |
«« nowsze | starsze »» |