atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Porty gry "Mercenary" z 2018-07-17 09:25 (11)
Kaz i Kroll o magazynach dyskowych z 2018-07-12 10:53 (30)
Wykład o magazynach dyskowych ST z 2018-07-10 14:28 (8)
Naprawa CA-2001 z 2018-07-04 16:16 (20)
Wywiad z Tadeuszem Trojakiem z 2018-07-01 16:23 (18)
Nowe muzeum retro z 2018-06-28 17:22 (8)
Impreza retro w Okunince z 2018-06-28 16:50 (5)
Nowa książka "Gatunki cyfrowe" z 2018-06-26 16:55 (5)
Gra Pad (v1.84) z 2018-06-18 23:49 (38)
Opisy gier lotniczych z 2018-06-16 18:21 (21)
Pavros o POKEY-u z 2018-06-11 10:34 (18)
Nowy RECOIL z 2018-06-11 01:27 (10)
Nowy scan-doubler z 2018-06-10 10:58 (13)
Minotaur 16K z 2018-06-09 23:37 (11)
Nowy design Atari z 2018-06-04 17:36 (21)
WAP-niak 2018 – wyniki, stuff z 2018-06-03 20:39 (60)
Wywiad z Pinem z 2018-06-03 02:06 (21)
Trwa WAP-niak 2018 z 2018-06-02 01:01 (10)
Wkrótce Pixel Heaven z 2018-05-30 20:40 (12)
Historia żółtej ciżemki z 2018-05-29 14:44 (42)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
NRV i jego silnik do gier platformowych

Chilijczyk Nelson "NRV" Ramirez opublikował na AtariAge napisany przez siebie kod silnika do platformówek na 8-bitowe Atari, tworzony głównie w 2010 roku. Ma nadzieję, że udostępnione źródła oraz grywalny przykład mogą być komuś pomocne.

Silnik charakteryzuje się nieco bardziej zaawansowaną fizyką niż w przypadku typowej gry na małym Atari – można tutaj odrębnie określić szybkość chodzenia, skakania, spadania, pływania, wspinaczki oraz tempo przyspieszenia do tych szybkości. Silnik umożliwia też danie graczowi pewnej kontroli podczas skoków i spadania.

W obsłudze postaci sterowanej przez gracza wykorzystywany jest system stanów. Od aktualnego stanu zależy, jak nasza postać może się w danym momencie poruszać i jakie kolizje z otoczeniem są sprawdzane. Na potrzeby debugowania NRV dodał zmianę koloru postaci w zależności od bieżącego stanu.

Kod był pisany w MADS-ie i testowany pod emulatorem Altirra. Zaprezentowany został jeden level skonstruowany za pomocą programu Envision PC (wersja reborn), a sterowanie ustawiono następująco: FIRE to strzał, dżojstik w górę to skok. Oto fragment rozgrywki:



Więcej szczegółów znajdziecie tutaj.

Całą paczkę z kodem i plikami XEX można pobrać stąd. Wewnątrz dostępna jest zarówno wersja NTSC, jak i PAL (w przypadku niewłaściwego systemu widać tylko czarny ekran).

* * *

Wygląda na to, że NRV znów jest bardziej aktywny jeśli chodzi o małe Atari, bo – poza opublikowaniem w ostatnich dniach tego silnika – wrócił po jakichś 6 latach przerwy do swojego sztandarowego, niedokończonego dzieła Project-M. Najnowsze modyfikacje były na razie kosmetyczne, ale przynajmniej jest jakaś szansa, że projekt posunie się do przodu.


Jak ktoś chce sobie przypomnieć jedną z pierwszych informacji o demie Project-M na AtariOnline, jeszcze z 2010 roku, to niech kliknie tutaj.

2017-08-31 21:43 by "Adam"
komentarzy: 9
mgr_inz_rafal @2017-08-31 22:20:43
Takie podobne gierki do tego kwadratu to u nas Koala robi.
Adam @2017-08-31 22:22:31
Ale Koala chyba nie publikuje ich kodu?
mgr_inz_rafal @2017-08-31 22:43:42
Chyba nie publikuje. Przynajmniej nie w Internecie, bo coś byśmy wiedzieli.
Gorgh @2017-09-01 07:19:26
Jak pierwszy raz zobaczyłem filmik z tego dema, to myślałem, że to jest zrobione na PC w sdl czy allegro. Podobne projekty robi się na tych silnikach. Brawo!
the fender @2017-09-01 09:30:00
No i zarąbisty engine do platformera, są nawet przeciwnicy.
Idealny może nie tyle do jakiejś arcadówki, ile do mocno zręcznościowej przygodówki skakanej.
Szacunek, jak robiłem swego czasu swój w Blitzu na PC chodził podobnie szybko :) I też bohaterem był kwadrat hehe.
rag @2017-09-01 09:50:55
Thomas Was Alone?
Irr @2017-09-01 11:46:54
Ladna mi kosmetyka... Idzie do przodu ten projekt M
Mściwój @2017-09-02 10:38:56
Dobry ten engine do platformówek, no i mimo wszystko jest dużo bardziej zaawansowany od silnika Koali.
Sim_Piko @2017-09-02 14:08:44
Nie wiedziałem, że istnieje gra o kursorze z BASICa :P
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Moje wrażenia po zakupie i kilku ... (72)
ostatni: 20-07-2018 15:43, Jacques
STe problem (17)
ostatni: 20-07-2018 13:28, barf31
15 kHz (338)
ostatni: 20-07-2018 10:13, makary
.NET 2,0 Programista poszukiwany (6)
ostatni: 20-07-2018 07:34, adv
Atari ST z prockiem 68030 (1)
ostatni: 19-07-2018 23:52, Kaz
Atari Font Viewer (4)
ostatni: 19-07-2018 21:26, QTZ
Silly Venture 2k18 - 10th Celebra... (47)
ostatni: 19-07-2018 20:50, hospes
gra na weekend (49)
ostatni: 19-07-2018 16:44, xxl
Pomoc z Input w Turbo Basic (3)
ostatni: 19-07-2018 15:19, robert
The Adventures of Robbo (79)
ostatni: 19-07-2018 10:54, RetroBorsuk
Retro Na Gazie (144)
ostatni: 19-07-2018 08:13, RetroBorsuk
Sprzedaję nadwyżki i niepotrzebne... (137)
ostatni: 19-07-2018 01:14, tooloudtoowide
Yes Atari can (?) (73)
ostatni: 18-07-2018 23:09, solo/ng
RETROnizacja (62)
ostatni: 18-07-2018 21:13, bocianu
Atari STe a kompatybilne pady. (6)
ostatni: 18-07-2018 15:59, IRATA4

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1861
Ostatnio zarejestrowany: gwinter
Postów ostatniej doby: 31

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (32)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)