atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Nowy scan-doubler z 2018-06-10 10:58 (13)
Minotaur 16K z 2018-06-09 23:37 (11)
Nowy design Atari z 2018-06-04 17:36 (21)
WAP-niak 2018 – wyniki, stuff z 2018-06-03 20:39 (60)
Wywiad z Pinem z 2018-06-03 02:06 (21)
Trwa WAP-niak 2018 z 2018-06-02 01:01 (10)
Wkrótce Pixel Heaven z 2018-05-30 20:40 (12)
Historia żółtej ciżemki z 2018-05-29 14:44 (42)
Robbo na festiwalu nauki i sztuki z 2018-05-29 02:54 (1)
Atari 2600 zaprasza na SV z 2018-05-28 10:19 (7)
Pendrive plug&play z 2018-05-27 12:49 (13)
WAP-niak 2018 Invitka z 2018-05-25 22:14 (11)
O demoscenie z 2018-05-22 07:09 (19)
Recenzja "Aces of Aces" z 2018-05-20 22:29 (28)
Robbo na festiwalu nauki z 2018-05-18 12:32 (27)
Premiera "Time Pilot" z 2018-05-17 10:14 (32)
Łukasz kwestuje z 2018-05-17 06:09 (3)
Noc Muzeów w Retrokompie z 2018-05-16 22:10 (7)
Nachodzi nowa gra z 2018-05-15 19:25 (27)
Atari w czasopismach z 2018-05-14 12:08 (16)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (121)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Silly Venture 2k17 – invitka na… C-64!

No i stało się! :) Na odbywającym się w ten weekend demoparty "Deadline" w Berlinie została zaprezentowana czwarta już invitka na zbliżające się wielkimi krokami atarowskie Silly Venture 2k17!


Dlaczego akurat platforma Commodore? Pomijając wątki związane z konstruktorami C-64 i Atari ST (wspólny "ojciec" obu platform – Shiraz Shivji), chcieliśmy w ten sposób uhonorować kolegów ze sceny C-64, którzy od lat i tak w mniejszej czy większej grupie przyjeżdżają na nasze party, a nawet biorą udział w compo wystawiając prace na naszą platformę. Dodatkowym smaczkiem jest fakt, że invitkę zakodował atarowski koder – Gorgh.

Za grafikę (oprócz logo Atari na pierwszym screenie) odpowiada płeć piękna, znana na scenie C-64 jako Mermaid z Norwegii, natomiast za muzykę MCH (muzyk z Polski, wystawiający swoje prace na wielu platformach, w tym XL/XE oraz ST/STe).



Bezpośredni download do invitki: link
Serwis POUET.NET: link

Organizator SV2k17 zwraca się z prośbą o dopisywanie się do listy obecności oraz o wysłanie drogą mailową (lub za pośrednictwem wiadomości prywatnej na FB) informacji odnośnie planowanych prac na compo.

Strona eventu: www.sillyventure.eu

Kolejne invitki jeszcze w tym miesiącu!

2017-10-01 12:48 by Grey
komentarzy: 13
CePumpkin @2017-10-01 15:24:48
Yeah! Fajne róló, chapeau bas.
Nasza szkoła! :D
tdc @2017-10-02 01:41:43
Fajna robota Gorgh! ;)
xeen @2017-10-02 07:08:07
brawo, Gorgh :)
grey / mystic bytes @2017-10-02 08:28:48
Gorgh dał radę, to prawda :) Z jednej strony się cieszę, z drugiej... nie chciałbym żeby to był stały trend jeśli chodzi o platformę :D Ale doświadczenie z C-64 bezcenne!
mono @2017-10-02 11:08:34
Ładne, ładne :) Bardzo inaczej się programuje C=?
gorgh @2017-10-02 12:09:57
mono: to dziwne doświadczenie...assembler ten sam, więc pisze się tak jak na atari z tą różnicą, że trzeba tak organizować plik aby wszystko w pamięci było po kolei, bo c64 ładuje cały plik w jedno miejsce
szeryf @2017-10-02 15:29:25
gorgh: tak z ciekawości, możesz napisać ogólnie jak sie multiplikuje sprajty na C64?
gorgh @2017-10-02 15:39:20
szeryf:
robisz procedurę sortującą sprite'y- po prostu po tablicy wysokości sprajtów sprawdzasz czy kolejność jest od najwyżej położonego do najniżej położonego- wystarczy wywołać 1-2 na ramkę.
Potem wywołujesz przerwanie IRQ $d012 (które odpowiada przerwaniu DLI na Atari) , wywołujesz je tyle razy ile razy więcej chcesz mieć sprajtów. Bierzesz z tablicy pozycji Y wysokość 9 sprajta, odejmujesz kilka linii i wpisujesz do $D012. W przerwaniu stawiasz 8 sprajtów w kolejności tak jak były posortowane.
Ja zastosowałem metodę wywoływania przerwania co 4 duszki, bo inaczej mi one bardziej mrygały.
Ot i cała filozofia :)
mgr_inz_rafal @2017-10-02 22:33:56
Trzeci od prawej (w tle) to chyba Konop.
xeen @2017-10-03 06:39:04
a drugi to aceman, tuz obok Fox'a :)
gorgh @2017-10-03 13:03:05
Mermaid przygotowała obrazek w 2 wieczory, mega szybkie tempo
szeryf @2017-10-03 14:54:00
Dzięki gorgh, muza i obrazki też fajne.
MKM/Lamers @2017-10-03 21:48:10
Kawał dobrej roboty. Podoba mi się.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
silent service (1)
ostatni: 17-08-2018 02:22, Gonzo
Przywitanie. :) (5)
ostatni: 17-08-2018 00:15, solo/ng
Laura Un'retro'ed (8)
ostatni: 16-08-2018 23:42, gorgh
Nowa gra na C64 - "pohandlujmy" z... (425)
ostatni: 16-08-2018 23:29, gorgh
Początki w c. Adres ekranu i podm... (15)
ostatni: 16-08-2018 21:12, bob_er
Liczniki poly w POKEY (15)
ostatni: 16-08-2018 18:44, golomolo
Wymiana stacji 3,5" i taśma połąc... (2)
ostatni: 16-08-2018 18:26, lopezpb
Piętnastka (1)
ostatni: 16-08-2018 14:37, funkylemon
The Adventures of Robbo (102)
ostatni: 15-08-2018 23:20, GlitchKing
Mikroproblemy (39)
ostatni: 15-08-2018 11:51, Bas
Cart z opragramowaniem turbo (6)
ostatni: 15-08-2018 03:40, QTZ
Goonies Turbo K.S.O (7)
ostatni: 15-08-2018 02:57, QTZ
Zmiany / usprawnienia na AOL (181)
ostatni: 15-08-2018 00:41, QTZ
RMT tutorial (32)
ostatni: 14-08-2018 18:49, GlitchKing
Poszukuję "Atari Basic" Miguta (18)
ostatni: 14-08-2018 13:05, Kaz

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1871
Ostatnio zarejestrowany: Kimseo
Postów ostatniej doby: 23

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (18)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (32)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»