Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
||
0-9 | A | B | C | D |
E | F | G | H | I |
J | K | L | M | N |
O | P | Q | R | S |
T | U | V | W | X |
Y | Z | inne |
Skool Daze – ostatnia prosta |
Skool Daze – prace nad konwersją na małe Atari tej klasycznej produkcji wkroczyły w ostatnią fazę. Mariusz Wojcieszek dopracował szczegóły takie jak scrolling czy implementacja podkolorowania grafiki za pomocą PMG na podstawie mockupów przygotowanych przez José Pereirę. W wersji XL/XE dodatkowy wysiłek polegał głównie na odpowiednim naśladowaniu za pomocą atarowskich „duszków” efektów, które bardzo łatwo uzyskać na ZX Spectrum czy C64 używając tam pamięci atrybutów (przykładowo: animacja tarcz, usuwanie kolorów spod dymków z rozmowami). Pozostały jeszcze drobne korekty podkolorowania oraz testowanie i ewentualne poprawki błędów. Jak już pisaliśmy w maju, kod został przeniesiony z C64. Prosta oprawa dźwiękowa też pochodzi z tej platformy i Mariusz przekonwertował ją samodzielnie. Natomiast nastąpiły zmiany jeśli chodzi o grafikę, tzn. ostatecznie została ona wzięta z ZX Spectrum, bo pewne jej elementy (cieniowanie schodów, ścian) wyglądały tam korzystniej. Dla porządku przypomnijmy jeszcze, że w grze wcielamy się w ucznia typowej brytyjskiej szkoły z lat 80. W Wielkiej Brytanii był to niesamowicie popularny tytuł, zwłaszcza wśród młodzieży w wieku szkolnym. Poza samą rozgrywką wielką atrakcję stanowiła możliwość nadawania dowolnych ksywek i nazwisk postaciom z gry, tak więc najpierw można było „umieścić” wirtualnie w grze nielubianego belfra, a potem strzelać do niego z procy, pisać na tablicy w jego klasie brzydkie wyrazy itd. Na koniec jeszcze ciekawostka – kilka miesięcy temu ukazał się oficjalny współczesny remake na komórki i tablety, nazwany Skool Daze Reskooled! i występują w nim te same postaci, co w oryginale: Autorzy wersji na Atari: Mariusz Wojcieszek, José Pereira. Autorzy oryginału: David Reidy, Helen Reidy, Keith Warrington. 2017-11-22 22:49 by "Adam"
komentarzy: 18 |
QTZ @2017-11-23 05:33:53 |
xxl @2017-11-23 08:33:35 |
xxl @2017-11-23 08:36:48 |
mono @2017-11-23 10:08:44 |
Backtoschool @2017-11-23 13:48:58 |
z80 @2017-11-23 15:09:03 |
Jakos nidgy gry Spectrumowe nie robily na mnie wrazenia (chociaz mam szacunek do subkultury spectrumowej), Atari byla to jednak potezniejsza maszyna (mimo imho gorszego cpu), chociaz mniej powazna - starszy kolega z bloku mial juz wczesniej ode mnie komputer - ZX-a, a slyszalem ze pracowaly tez w polskich osrodkach badawczych :) Natomiast fajnie, ze jest wykorzystywany tryb 8 i kolorowanie sprajtami, zawsze sie dziwilem czemu statyczna grafika w grach nie byla doladowywana sprajtami i zastanawialem sie co mozna by uzyskac, po latach sie dowiedzialem ze Robbo to wykorzystywalo do tla. |
Kade @2017-11-23 15:20:03 |
the fender @2017-11-23 17:09:31 |
grey / mystic bytes @2017-11-23 17:25:06 |
mariuszw @2017-11-23 20:23:09 |
the fender @2017-11-23 22:13:59 |
raphis @2017-11-24 08:43:00 |
maly_swd @2017-11-24 12:55:32 |
mariuszw @2017-11-24 19:32:28 |
the fender @2017-11-24 19:40:53 |
Philsan @2017-11-25 11:31:42 |
Rastan @2017-11-25 17:44:16 |
ZbyniuR @2017-11-27 03:43:56 |
«« nowsze | starsze »» |
1. Biuro |
2. Grafika |
3. Muzyka |
4. Programowanie |
5. Magnetofon |
6. Stacja dyskietek |
7. DOS-y |
8. ROM-y |
9. Rozne |
A. Schematy |
B. Emulatory |
C. Edukacyjne |
D. Komunikacja |
E. Diagnostyczne |
F. Archiwizowanie i kompresowanie |
!info |
Z. Inne platformy |
«« nowsze | starsze »» |