atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Urodziny AtariOnline.pl z 2018-04-20 08:06 (36)
Wkrótce mega-wywiad z 2018-04-18 08:45 (33)
Wyniki Grawitacji 2018 z 2018-04-15 20:42 (35)
Kwietniowe imprezy z 2018-04-11 23:23 (19)
Wyniki konkursu BASIC Tenliners 2018 z 2018-04-07 23:33 (36)
Wywiad z Kyą z 2018-04-03 11:29 (15)
Silly Venture nadchodzi! z 2018-04-01 05:32 (47)
Konkurs na paski nostalgii z 2018-03-30 03:56 (10)
Spotkanie z "Astronomią" z 2018-03-28 15:49 (9)
Wykład o kulturze cyfrowej z 2018-03-27 10:35 (4)
Prezentacja rozszerzeń Atari z 2018-03-26 11:15 (25)
Premiera książki o Robbo i konkurs! z 2018-03-24 10:14 (33)
Wywiad z Drygolem z 2018-03-23 02:14 (20)
"Gramy" na Nie-Atari we Wrocławiu z 2018-03-22 13:03 (24)
Wyniki Forever 2018 z 2018-03-19 17:38 (24)
Zaproszenie na JagNES z 2018-03-17 19:55 (14)
Pamiętamy Vulgara z 2018-03-16 22:14 (5)
Forever 2018 z 2018-03-16 17:43 (26)
Odkopany artykuł: „Atari – satelitarnym tunerem” z 2018-03-14 23:46 (8)
"Paski grozy" na Atari 2600 z 2018-03-11 08:13 (21)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (121)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (10)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
SV2017 – krótka relacja
W tym roku nie było mi dane jechać samochodem, gdyż wyjątkowo nie wybieraliśmy się "żelaznym" agendowym składem. Wiedziałem już o tym ze znacznym wyprzedzeniem, toteż postanowiłem skorzystać z wygody kolei i zarezerwowałem miejsce w maksymalnie bliskiej odległości od Voya i Pasia, którzy korzystają z tej formy podróżowania na zloty regularnie. Spotkaliśmy się przypadkowo na dworcu w jakiejś knyszowni przed odjazdem i ucieszyło mnie niezmierne, że koledzy biorą ze sobą Atari (TO Atari - czyli maksymalnie wypasiony sprzęt Pasia).

Podróż pociągiem upłynęła dosyć spokojnie, próbowałem jeszcze coś zakodować dodatkowego na kompo, ale trochę mi słabo to szło, gdyż odczuwałem duże zmęczenie skumulowane mijającym tygodniem. Dotarliśmy do Gdańska planowo po około godziny 17 i po udanej walce przy zakupie biletów i chwilowym oczekiwaniem na autobus w zakorkowanym o tej porze Gdańsku, wybraliśmy jednak taksówkę. Hotel okazał się znośny toteż spontanicznie zdecydowałem się na wynajęcie pokoju w nim, tym bardziej, że akurat był ostatni gdyż ktoś zrezygnował. Po zameldowaniu udaliśmy się piechotą na party place celem przywitania się z ludźmi.


Party place okazało się nieco mniejsze niż przypuszczałem, ale jak się finalnie okazało - wystarczające. Nikt nie potrafił określić, a wielu próbowało, czy było więcej czy mniej miejsca niż rok temu, ale chyba jednak więcej. Jak to zwykle w takich sytuacjach bywa, po przekroczeniu progów rozpoczyna się witanie, obściskiwanie i euforyczne wymienianie spojrzeniami z dawno niewidzianymi znajomymi. Wpadliśmy na miejsce akurat w momencie gdy KK rozpoczynał koncert, zabukowaliśmy sobie miejsca siedzące tuż przy "bufecie" i tuż przed stoiskiem sklepu Tytusa, co miało tę wadę, że co rusz i co chwilę ktoś koło nas przechodził, ale tę zaletę, że po chleb ze smalcem sięgałem bez wstawania z miejsca. Udało mi się w miarę szybko zarejestrować. Poza identyfikatorem w pakiecie był też kolejny retro kalendarz, wg mnie bardzo zacnie i gustownie zrobiony.

Już pierwszego dnia odpalono dystrybutory z piwem i jako że akurat nie dane mi było prowadzić auta i przed, i po, i w trakcie, podłączyłem się do kolejki i błyskawicznie uzyskałem stan delikatnego, relaksującego upojenia alkoholowego. Jak to pierwszego dnia - gadanie i przemyślenia o przyszłości i teraźniejszości scen na różne platformy zdominowało mój plan spędzenia czasu. Miło się słuchało koncertu KK, gwEma, Kuby Husaka i w atmosferze pląsania (co mi się zdarza raczej nieczęsto) doczekaliśmy do ceremonii otwarcia. Sama ceremonia poprzedzona jak zwykle profesjonalną animacją i filmikiem z Nolanem Bushnellem. Nolan, poza pozdrowieniem partyzantów zasugerował, iż pojawi się na kolejnej edycji co zostało okraszone oklaskami. Po party krążył też szef klubu ABBUC - Wolfgang Burger, który starał się zorganizować członków do wspólnego zdjęcia. Wątpliwości wzbudziło to, czy byli członkowie też się liczą i okazało się, że nie i w tym momencie straciłem zainteresowanie tym wątkiem. Voy opowiadał mi w drodze powrotnej, że plan się udał :)

W ogóle party było podzielone na salę główną i przedsionek, w której dominującą większość stanowiła brać amigowska i Faraon przez duże F. Na górze nie byłem, ale rzekomo były tam wygodne kanapy i miejsce do spania było w porządku. Wieczór (hi) minął mi na różnych scenowych pogaduszkach i ogólnie bzdetach - jak to pierwszego dnia. Zdecydowałem się zakupić płytę od XTD, gdyż ludzie polecali i nakręciłem się trochę remasterowanym modułem z dema Technological Death (o tym samym tytule, co jest ciekawostką, że nazwa dema powstała od nazwy muzyczki). Co prawda utwory są dostępne za friko na stronie Extenda, o czym autor informuje, ale generalnie miło wspierać takie FAIR inicjatywy. Faraon sceny c64 udźwignął ciężar i przybył na party w stosownej masce i koszulce - respekt ludzi ulicy.

Wypiłem trochę piwa, później dołączyłem w "czytelni" do dyskusji o wadach systemu edukacji, gdzie poczęstowano mnie cięższymi trunkami (dziękuję) i było to mega błąd - mój żołądek nie zniósł tego tak, jak bym chciał. Okazało się że Kuba Husak nie ma gdzie spać, a ja miałem dwójkę, więc postanowiliśmy podzielić koszta wynajęcia hotelowego noclegu, co pasowało obu stronom i dodatkowo pozwoliło mi wrócić samochodem Kuby (a ziąb był już spory, a ja byłem zmęczony). Tak skończyłem dzień numer jeden.


Obudziłem się wcześnie i konsumując hotelowe śniadanie kontynuowaliśmy różne dyskusje na tematy związane z naszym hobby. Postanowiłem udać się od razu po spożywaniu jedzenia na party place, ale Kuba Husak zdradził mi, że wybiera się nad morze, aby trochę naładować akumulatory. Kompo zapowiadało się na długie i wymagające dużo sił witalnych toteż wprosiłem się do jego samochodu i pojechaliśmy pospacerować. Pogoda była wyborna i sprzyjające dyskusjom na różne tematy głównie związane z fizyką, aczkolwiek byłem raczej stroną bierną w tej ciekawej konwersacji, więc skorzystałem na niej więcej.

Spacer po plaży dał mi kopa i trochę zniwelował syndrom dnia wczorajszego. Wróciliśmy na party place koło południa i tam działo się niewiele - ludzi powoli budzili się do życia po ciężkiej nocy. W czytelni skorzystałem z oferty na domowy (pycha, całkowicie postawił mnie na nogi), gorący rosołek wsłuchując się w tajniki działania firm game developerskich serwowanych przez Peta/BB i Req/Altair. Ciekawe tematy, a nawet bardzo. Czekałem już na przyjazd Svoya, który, jak się okazało, miał prawdziwy film drogi z dramatycznymi zwrotami akcji aby dotrzeć na miejsce i kontynuowałem nicnierobienie i dyskutowanie o tym i owym. Poznałem Carriona, Raphisa, Acemana - nigdy nie miałem jakoś okazji się z nimi spiknąć live.


Kaz prezentował nowe gry paragrafowe na scenie i dokładne kulisy ich powstawania (z opóźnieniem, więc partyzanci w zamian zobaczyli jakiś odcinek "07 zgłoś się"). Następnie około 15-17, jak dobrze pamiętam, na scenę wjechał duży tort okolicznościowy (45-lecie Atari), który był naprawdę smaczny i do tego dla każdego starczyło. Próbowano zaśpiewać STO LAT i po polsku i angielsku, ale jakoś to nie poszło, zatem skoncentrowaliśmy się bardziej na konsumpcji. Od tego momentu zaczął się tradycyjny czas oczekiwania na kompoty i spekulowanie kiedy uda się je zacząć. W międzyczasie na miejsce dotarł w końcu kolega z grupy (Svoy), zatem czas bardzo szybko zleciał.


Nie wiem o której zaczęło się kompo, ale nie było chyba aż tak bardzo przesunięte. Prac było dużo, jak zwykle. Obiektywnie - czuć było, że wiele grup chciało coś wystawić choćby symbolicznie, aby się dołożyć. Poziom prac kodowanych był, wg mnie, jednak nieco niższy niż w latach poprzednich. Jak zwykle było parę rodzynków które umiliły czas.

  • mimo, że część grafików nie była w stanie czasowo przygotować prac na gfx kompo, poziom wg mnie nie był zły. Debiut Carriona na malucha uważam za całkiem udany, praca Odyńca jak zwykle z przytupem (także eksperyment w innym trybie bardzo mi się podobał). Rocky jak zwykle przedstawił prace techniczne i maksymalnie docyklowane (fajne były te balony), cieszy udany debiut Svoya w tej kategorii (a Svoy jest koderem), coraz bardziej podobają mi się prace Raphisa. Ogólnie graficzki były spoko - nie rozpoznałem tylko kto zrobił "obcych".

  • w gfx compo na ST brakowało bardzo Joka, Piesia, ale prace też nie były złe. Tradycją scen zagranicznych na tą platformę jest wystawianie prac w gfx compo i używanie ich w demach. Budzi to mieszane uczucia, ale tak czy owak jest to kwestia podejścia. Wg mnie te prace które zaprezentowano też były ok.

  • było sporo intr 256K na malucha, z tego 4 wg mnie mocne (fraktal, muzyka, tunel, twistery).
  • jedno intro 16k (chyba goblinisha) na malucha też mi się podobało, było dynamiczne i cieszyło oko i ucho (Dhor?). Obiektywnie bywały lata jednak lepsze pod tym względem.
  • Game Compo uważam za udane. Ogromnie cieszy, że Shanti77 puścił Bosconiana - dopracowana gra. Robbo na VCS rozwaliło system i jeszcze przy śniadaniu dnia następnego dyskutowano jak zmieścić w 128b ramu elementy planszy (czyżby dodatkowy Ram na karcie)? Fajnie wypadła też strzelanka na ST, ludzie kibicowali KK aby doszedł do bossa i ostatecznie się to udało. Zaprezentowaną słodką grę na Jaguara, jednakże zabugowaną, więc trochę to pogorszyło ogólne wrażenie.
  • Trochę zawiodło kompo na demo XL/XE. Jednakże praca z poziomymi twisterami (piszę w pociągu, więc nie znam nazwy - nie pamiętam:) fajnie się prezentowała. Wszyscy żałowali, że Lamersi nie puścili finalnej wersji Prozaca w kompo. Z jednej strony godnie, aczkolwiek ludzie chcieli koniecznie na tę pracę zagłosować :) Sam Prozac dostał oczywiście owacje i w wersji ostatecznej doszło parę fajnych i ciekawych elementów (np. ten twister na ukos i podrasowana duchami praca Odyńca)
  • Podobały mi się muzyczki na malucha. Nie było ich wiele i poziom ogólnie dla laika był w porządku.
  • Wg mnie msx compo na ST (zwłaszcza dla YM) było gorsze niż w zeszłym roku
  • Bardzo zawiodły konkursy prac kodowanych na ST. Pomijając duże problemy z uruchomieniem (ja naprawdę nie krytykuję organizatorów, ja wiem, że łatwo się mówi po i w trakcie siedząc i pijąc piwko, a to robota pod kurz i rany) - jednak poziom był słabszy, godzina późna, a apetyty ogromne. Dużo prac to było compofillery i scrolle, które po godzinie 1:30 są ciężkie. No ale z drugiej strony prac było trochę, ludziom podobała się artystyczna praca grupy CheckPoint w tej kategorii chyba najbardziej. Nie wiem jakie demo miała grupa Paradox i mam nadzieję, że organizatorzy pozwolą tej grupie wystawić pracę może gdzie indziej, lub kiedy indziej gdyż demo dla mnie nie było puszczone.
  • w MSX compo praca KK na VCS - super, mega. Bardzo mi się podobała i jeszcze była z wizualizatorem :)
  • demo compo na VCS - różnie. Oczywiście oklaski na tym party wzbudzała KAŻDA praca z Faraonem i tak się stało. Demko Shadowa i Mermaid było ładnie zrobione, co jest na tej platformie wyczynem. Ogólnie tutaj były dwa dema na przyzwoitym poziomie i fillery.
  • WILD puszczono tym razem na samym końcu, a wbrew pozorom prace były ciekawe (no może poza moim fillerem i smutną skandaliczną pracą, o której pewnie jeszcze usłyszymy i która raczej niczego dobrego nie przyniesie). Prezentowano animacje w "temacie", czasem poważne, czasem śmieszne - a nie jakieś bzdurne filmiki. Gorgh puścił intro 256 K na PC w tej kategorii i wg mnie ludzie to docenili (fajny tunel ze światłem - brawo). W Wildzie było aż 7 prac kodowanych n XL/XE. Bocianu puścił solucję do gry Robbo, którą publiczność przyjęła entuzjastycznie mimo masakrycznej pory - polecam - śmieszne :)
  • Bardzo ostrzyłem sobie zęby na Falcon demo kompo. Jedna praca z digitkami nie była taka zła (miała dynamiczną muzykę), liczyłem na Dune i wystawili demo przyzwoite - jednak trochę podobne do poprzedniego kolorystycznie. Scenka zrobiona przez MKM okazała się całkiem zaawansowanym efektem z fajną texturą na ścianach (realistyczną), mi się podobała.
  • Na Lynx dobre demo od Dekadence (owacje i skandowanie nazwy grupy), i filler Heavena z Desire (w moim odczuciu oczywiście)

    Potwornie zmęczony dotarłem do hotelu, gdzie wbrew pozorom przenocowałem. Obecnie wracam do domu pisząc tę relację z pociągu. Kolejne Silly Venture za nami, kolejna garść wspomnień, kolejne doświadczenia, kolejne produkcje. Jak zwykle nie obyło się bez różnych "haczeń", ale dziękuję organizatorom za trud przygotowania imprezy, dziękuję Wszystkim za przybycie i miłe spędzenie czasu. Zawsze mnie to fascynuje, że tak wielu ludzi z zagranicy daje radę wpaść do Gdańska i impreza zrobiła się tak duża. Jak zwykle nie zrobiłem tego co chciałem, nie porozmawiałem ze wszystkimi w takim wymiarze jak bym chciał, ale nie można mieć tego co się zaplanuje. Szkoda, że dużo ludzi nie dotarło, zwłaszcza z mojej grupy, bo fajnie jest się spotkać na żywo. Do zobaczenia na kolejnych edycjach, na kolejnych zlotach! Dzięki

    2017-12-10 11:07 by Xeen
    komentarzy: 81
  • Adam @2017-12-10 12:10:15
    Rozpoczyna się ogłoszenie wyników
    karmody @2017-12-10 12:18:02
    Obsuwa z ogłoszeniem wyników? Nieźle.Zastanawiam się na co komu ta wojenka na scenie (chodzi mi o tą głupią produkcję w Wild compo). Czyżby znowu amigowcy za tym stali?
    Adam @2017-12-10 12:20:50
    Kolejność miejsc w game kompo na Atari 8-bit/ 2600 (łączona kategoria):
    1. Robomechanik (A2600)
    2. Bosconian
    3. Aliens from Waves
    Adam @2017-12-10 12:25:25
    XL/XE POKEY music compo:
    1. Seventh (XTD)
    2. Ucieczka z gwiezdnej zatoki.
    3. Weź inną bułkę.
    Adam @2017-12-10 12:28:11
    Demo na małe Atari:
    1. Reharden
    2. WePlash
    3. The Rocky Horror Show
    Adam @2017-12-10 12:32:52
    Atari ST Yamaha:
    1. Elusive
    2. Rybałt Bździwuj z Atarostu (?)
    Adam @2017-12-10 12:38:27
    Grafika na małe Atari:
    1. Rick's Revenge (Carrion)
    2. Greetings from Silly Venture (Rocky)
    3. Order (Odyn1ec)
    Adam @2017-12-10 12:40:19
    Grafika ST:
    1. Atari Wonderland (Carrion)
    2. The Den
    3. Time Master
    Adam @2017-12-10 12:44:33
    Atari XL/XE 256b intro:
    1. 2Twist - Koala
    2. 256 Bytes of Blues
    3. praca JAC-a
    Adam @2017-12-10 12:46:21
    XL/XE Intro 16KB.

    1. InBlobs
    2. Oldskool Pioneer
    3. Last party Invitation
    Adam @2017-12-10 12:47:26
    ST/STE demo:
    1. Rise of the Black Storm
    2. Raiders of the Lost Duke
    3. Bad Apple
    Adam @2017-12-10 12:48:49
    ST/STE 98KB intro:
    1. Shorty
    2. Nightline
    Adam @2017-12-10 12:52:55
    2600 music compo:
    1. XWR (KK)
    2. Tunabit
    3. Bad seqfriences
    Adam @2017-12-10 12:57:55
    Atari 2600 demo compo:
    1. Egypt 2600 BC
    2. 40 Years
    3. Hello Bitches.
    gorgh @2017-12-10 12:59:56
    dzięki Xeen za relację
    Adam @2017-12-10 13:04:15
    Wild compo:
    1. Komputer Atarek
    2. 65xx Shades of MOS (Agenda)
    3. Silly Adventures (MotionRide)
    Adam @2017-12-10 13:12:03
    Falcon music compo:
    1. Oldskull
    2. Decabitz
    3. Last Minute Falcon
    Adam @2017-12-10 13:15:47
    ST 4 channel music compo:
    1. Wrongdoer
    2. Crimple
    3. Frosty
    Adam @2017-12-10 13:16:35
    No i jesteśmy po oficjalnym pożegnaniu.
    Nocny widz ;) @2017-12-10 13:34:13
    Oglądnowszy "strima" mam takie wnioski:
    - dotkliwy brak nowych, wypasionych dem od czołowych, współczesnych grup małoatarowych, jak Agenda, Lamers czy MadTeam. :( Czyżby szykowali coś na rocznicowe "ostatnie party" jeszcze w tym miesiącu?! :P

    - lamerstwo części grafików z "dużego" Atari (konwertowanie gotowych czyichś prac lub motywów z filmu)

    - nieudana prezentacja produkcji z "dużych" Atari, aż nie żałowałem iż nie było na sali. Przestoje, puszczanie z emulatora - porażka :(
    - czyżby firma Benq zapłaciła za "product placement" na party? Hahaha. ;D
    r @2017-12-10 14:07:55
    Konkretnie jeden szczególnie jest lamusem. Niejaki Samurai ze sceny ST.
    10 GOSUB 10 @2017-12-10 14:43:59
    Co do ten skandalicznej pracy w wild to jednak ludziom spadnie kamien z serca kiedy dowiedza sie kto ja zrobil. Tak lekko jednak nie bedzie bo po chwili pojawi sie poczucie zazenowania zmieszane z niedowierzaniem.
    gorgh @2017-12-10 15:41:21
    No trochę wioska z tą pracą
    Azi @2017-12-10 15:53:05
    A o co chodzi z tą pracą. I jaka to praca???
    wieczór @2017-12-10 15:59:53
    W trakcie przygotowania oficjalny arkusz wynikowy wraz z autorami. Ściągam jeszcze od kompo masterów dokładne dane na temat autorów gdyż jak zwykle przychodziły już w trakcie compos i na szybko był wpisywany sam tytuł.
    pin @2017-12-10 17:15:21
    Kiedy stuff publikujecie?
    martinez @2017-12-10 17:17:01
    @Azi: chodzi o pracę na wild compo, zaprezentowaną jako przedostatnia. Miała formę pokazu slajdów o charakterze satyrycznym.
    Żenadłem oglądając ten filmik, ale nie z powodu wybranej tematyki. Żenadłem bo był wymęczony i nieśmieszny, ręce opadają - tyle prób i ani jednego dobrego żartu. Dla mnie żałosne.
    wieczór @2017-12-10 17:35:10
    Przedostatnia była praca w PowerPoincie zatytułowana "Atariki". Autorem jest TDC.
    martinez @2017-12-10 17:43:38
    Pardon, jedna z ostatnich zatem. Dzięki za sprostowanie.
    martinez @2017-12-10 17:53:00
    Zaraz, zaraz... A może jednak nie pomyliłem się? ;)
    Rastan @2017-12-10 18:08:47
    To tak na szybko PLUSY imprezy:
    1. Świetny wykład Kaz'a o grach tekstowych i ich nowych produkcjach na ST i XL.
    2. Tort Atari! :)
    3. W miarę dobrze i sprawnie przeprowadzone konkursy. Choć oczywiście były pewne drobne niedociągnięcia z kilkoma pracami (głównie na ST), ogólnie jest na +.
    wieczór @2017-12-10 18:12:28
    @martinez: nie, nie pomyliłeś się :) chodziło Ci dokładnie o tę właśnie pracę :)
    xeen @2017-12-10 18:57:24
    A ja na + jeszcze dodam domowy rosół (solidna, gorąca)micha , który zombie postawił na nogi. Dodatkowo browary w trakcie trwania kompo uważamy, że były super pomysłem i chyba nikt tego jeszcze nie miał na party :)
    xeen @2017-12-10 18:59:23
    kalendarze też są zacne i w tym roku były w pakiecie. dostałem dwa i jeden już mi zakosiła lepsza połowa dla nerdow w swojej pracy, heh
    larek @2017-12-10 19:52:07
    Xeen, świetna relacja. Dzięki, czułem się, jakbym był na party ;)
    pin @2017-12-10 19:54:15
    .. piwo, które trzeba było przelewać do plastikowych kubków :D. to tak, jak by dać kanapki i kazać zjeść z reklamówką ;)
    tripman @2017-12-10 19:59:02
    Nie troluj czlowieku. Chcesz pic ze szklanki to idz do pubu, zaplac i sie racz.
    xxl @2017-12-10 20:03:39
    w tym roku miejscowka byla 100* lepsza. czysto, kulturka, slozba informacyjna "ę", "ą". podoba mnie sie to.
    larek @2017-12-10 20:19:28
    Potwierdzam, służba informacyjna bardzo fajna! :)
    Pabloz1974 @2017-12-10 20:20:38
    @xxl bo to ma byc-wreszcie poziom europejski
    shanti77 @2017-12-10 20:22:06
    @xxl dodaj Bosconiana do HSC.
    xxl @2017-12-10 20:42:36
    dodany :-)
    Odyn1ec @2017-12-10 20:57:15
    @Larek: służba informacyjna wodziła dziś tęsknie czterema oczyma po sali ;)
    Faraon @2017-12-10 22:01:01
    Szkoda że Sławek nie przymknął oka w sprawie
    weronika-dominika @2017-12-10 22:18:46
    Żeńska służba informacyjni-porządkowa liczyła na imprezowe gadżety:) Nikt się nie domyślił żeby podziękować dziewczynom za ciężka pracę, No prawie nikt:)
    ??? @2017-12-10 22:38:40
    O jakiego typu "imprezowe gadżety" by chodziło...
    Faraon @2017-12-10 22:58:36
    Dilda i inne gadgety przydatne po służbie informacyjnej :)
    dominika-weronika @2017-12-11 02:40:45
    Kalendarze na przykład:) Myśle ze jeszcze można nadrobić:)
    tdc @2017-12-11 05:38:46
    @martinez, bardzo przepraszam, że nieśmieszny, ale zrobiłem to w piątek na party, po ciężkiej pracy 24h: ostatni tydzień gra Wojna + kończenie Aliensów. Dwie gdy w 1 tydzień to spore wyzwanie i naprawdę mój mózg działał stosownie do tego zmęczenia, dodatkowo szkoda mi było czasu na Wild gdy kończyłem grę, musiałem pójść drogą kompromisu ;)
    Może następnym razem będzie lepiej ;)
    tdc @2017-12-11 05:39:48
    @Dwie gry
    tdc @2017-12-11 06:23:16
    aha no i trzeba pamiętać że na party w tak krótkim czasie robi się to jako pomysły Google a nie autora. Jeśli ma się tydzień czasu to można znaleźć w google grafiki pod siebie, ale jak się nie ma to się używa te które da się w tak krótkim czasie jakoś dostosować do tematyki. Przykładowo bardzo dużo wyskakiwało wyników dotyczących mocno nagłaśnianych ostatnio protestów.
    Innym rozwiązaniem mieć scenariusz i na miesiące przed zlecić grafikom przygotowanie konkretnego scenariusza, tu było trochę czasu w piątek i brak scenariusza.
    Yop @2017-12-11 08:24:56
    Słyszałem że "praca" Atariki była tak żenująca że niektórzy musieli aż się przejść po sali żeby to rozchodzić XD

    Można gdzieś dostać wersję dla tych co nie jeżdżą na zloty a chcieliby się również załamać?
    r @2017-12-11 08:46:22
    Robić wrzuty sam na siebie.... Czy jest lekarz na sali?
    tdc @2017-12-11 09:27:54
    @r aby komentować to trzeba najpierw zrozumieć. Może też do tego jest potrzebny lekarz :P
    spod stołu @2017-12-11 09:29:56
    tdc,
    to kto podszył się pod atarionline?
    Odyn1ec @2017-12-11 09:38:31
    @TDC - myślisz, że scenariusz by uratował tę prezentację? nie uratował by, bo to conceptual art obliczony na sprowokowanie kolejnego aktu dramy przed końcem roku
    Bywalec @2017-12-11 10:27:42
    Ja myślę że nikt już tu nie rozumie o co chodzi z wyjątkiem ego tedeca. Zakiwales się i nawet osoby które cie wcześniej broniły czują się oszukane. I przede wszystkim zazenowane. Przestań.
    nonsensjusz @2017-12-11 10:29:20
    TDC jak internetowy Pudełek. Tylko why? Może w celu podtrzymania zainteresowania swoją osobą. Nieważne jak, nieważne gdzie, ważne by mówili?
    vdl @2017-12-11 10:43:09
    jak ja to lubie: "nie spalem tydzien 48h kodowalem bla bla bla..." po kazdej grze ten sam tekst :))
    tdc @2017-12-11 10:57:25
    Kwestią podszycia się zajmuje się Kaz, proszę się go pytać, dopiero co była okazja zapytać się go osobiście.

    @Odyn1ec, nieco odwracasz kolejność wydarzeń, pierwszy slajd mówi o jakiś nonsensach, które wypisuje do mnie KMK/Draco. Jeśli ja na to generują odpowiedź, to nie nazywajmy tego moim planowaniem, czy też obliczeniem. Źródło agresji jest jedno, ja czasami generuję odpowiedź, jeśli coś jest wystarczająco absurdalne, głupie, nieprzemyślane, sprzeczne z ideą internetu, zdrowego rozsądku, netykiety, prawa, regulaminu forum itp.

    Jeśli oni nie mogą usiedzieć w miejscu jak mnie gdzieś nie dorwą w internecie, to cóż spotka się to z reakcją, ale nie nazywajmy reakcji źródłem.

    @Bywalec, o jakim oszukiwaniu mowa? Kogo ja czym oszukałem? Szkoda mi rozmawiać w ten sposób, kiedy mamy jasne dowody, linki, nicki na konkretne przykłady konkretnych zachowań, a tylko w moim kierunku są kierowanie ostre słowa np. że jestem czemuś winien, że oszukałem, linki do chorób psychicznych. Jakoś do ludzi z AA nikt nie ma odwagi czegoś takiego powiedzieć. Istne bohaterstwo.
    nonsensjusz @2017-12-11 11:10:51
    @TDC : w tych swoich wielozdaniowych wywodach/postach zawsze podkreślałes że to oni Cię znajdują i atakują a Ty zawsze unikales zwady. Teraz piszesz że starasz się reagować na ataki. No przecież z tego robi się tak niejasny przekaz że pojąć się tego nie daje. Wiarygodność można tak stracić.
    tdc @2017-12-11 11:29:45
    Aha, i jeszcze jedna kwestia, te slajdy zostały dziwnie zademonstrowane podczas compo, więc faktycznie uczestnicy nie mieli możliwości zapoznania się z istotnymi elementami. To z pewnością mogło wywołać zdezorientowanie oraz obecnie nawet jakieś frustracje.

    Nie mam o to żalu do organizatorów bo to już godzina była późna...
    tdc @2017-12-11 11:50:33
    @nonsensjusz o swoją wiarygodność się nie obawiam, bo oni od ~10 lat starali się mi ją publicznie odebrać. Co do moich reakcji to po prostu każdemu z nich powiedziałem parę lat temu prosto w twarz "dość", od tamtej pory zacząłem reagować, choć moich reakcji jest mało w stosunku do ich akcji, bo ja już nie nadążam z reakcjami.

    Reakcja jest istotna, gdyż wielu moich starych kolegów z naszej społeczności, jakoś podświadomie próbuje ich wybielać. Dlatego ja prawie że publicystycznie podaję fakty, które przeczą ich przekonaniom, które może wynikają z ich sympatii do jednego czy drugiego. (podobnie jest w 2 slajdach z Wild, są podane daty konkretnych zachowań i screeny czyli cytaty) Podawanie od lat tych faktów z datami, nickami, linkami, godzinami itp. pokazuje im jasno, że ich przekonania są mylne. Np. że oni są nieaktywni, daty przeczą temu.
    Podobnie jak pomylił się przed chwilką Odyn1ec, próbując zasugerować, że ja mam jakieś obliczenia itp. To agresor działa jakąś kontrowersją, w dobrze dobranym przez siebie miejscu do właśnie osiągnięcia konkretnego efektu (a w moim przypadku powoli kończą się im takie miejsca, dlatego teraz zaczęli nawet tutaj na Atarionline.pl zaglądać, choć wcześniej latami tego nie robili! a może nawet nie latami ale od czasu uruchomienia tej stronki - nie wiem trzeba by sprawdzić).

    Dlatego błąd polegał na tym, że moja publicystyczna reakcja wyrażona w sposób charakterystyczny również dla kategorii Wild, nie miała planu, plan miał z pewnością agresor, który nawet przyznał się że nie będzie mi dawał bana - czyli publicznie przyznał się że nie ma żadnego powodu do swojego działania (dość absurdalne ale u nich mnie to nie dziwi). Ale działając w sprzeczności z regulaminami i funkcjonującymi zasadami przyjętymi na całym świecie, wznieci właśnie zamierzone rezultaty i echa.
    Skonfrontujcie sobie proste zestawienie, ile razy ja ich znalazłem na jakiejś stronce, a ile razy oni mnie dorwali i obrażali, poniżali, pogardzali na: encyklopedii Atariki, blogu, stronkach, facebooku, YouTube itp.
    tdc @2017-12-11 11:53:37
    Jak to jest możliwe że mnie na ich stronkach nie ma wcale, a oni jakoś nie mają żadnych oporów, ale znaleźć mnie na takiej długiej liście stronek. Nawet na Atarionline teraz zaglądają choć latami poniżali stronkę, jej założyciela oraz minimalizowali jej znaczenie (publicznie - jak zwykle).

    Zestawienie np. 5 do 0 chyba wszystko wyjaśnia?

    Chyba każdy sensownie rozumujący człowiek albo np. kulturalny człowiek, unikałby takich miejsc w których można go posądzić o wzniecanie niepotrzebnych awantur ze mną. Jak liczne fakty i linki potwierdzają oni nie mają żadnych oporów aby mnie atakować i obrażać nawet tam gdzie mnie nie ma jak na Atariki - stąd slajd że marsjanie wywalają mnie z Marsa bo przecież i tam mnie nie ma!
    ...a wyrzucić można.
    tdc @2017-12-11 13:16:55
    Człowiek rozsądny i dojrzały po usłyszeniu f2f "dość" też by odpuścił, a nie latami zaogniał sytuację...
    vdl @2017-12-11 13:30:13
    lecz sie czleniu
    Zlew @2017-12-11 14:00:22
    Co do BenQ compo
    1. Starszy projektor przeznaczony do używania na party
    Lub
    2. Upscaler (np framemeister za 1500zl ;) :
    Zainteresowany @2017-12-11 15:03:10
    Ja to tylko chciałem się dowiedzieć kiedy ktoś wreszcie powie tdc żeby przestał sobie robić prywatny wall z gorzkimi żalami w miejscu do tego nie przeznaczonym. Komentarze do połowy nowinek zasrane. Forum też, chociaż nie tak bardzo. Podobno na Compo jakieś problemy. Co będzie dalej? W gazetach ogłoszenia?
    widz... @2017-12-11 16:09:41
    i jeszcze nikt nic nie pisze,... wrecz on sam nic sobie nie ma do dodania (pieknie komentujac)... porazka...jak dla mnie facet przerosl sam siebie i mysli , ze jest bogiem, szkoda , ze mnie tam nie bylo ..
    Zlew @2017-12-11 17:43:33
    do spraw wazniejszych:

    ktos ma nagrania z kompotow? ze streamu Adama nie ma nic bo nie wlaczyl na twitchu zapisywania
    Umywalka @2017-12-11 20:22:14
    [at]Zlew. Weź przestań, naprawdę chcesz to jeszcze raz oglądać? Tak naprawdę honor zlotu ratowało compo graficzne, plus pojedyncze dema/intra. Na resztę szkoda (było) czasu! No i jeszcze godziny trwania kompetyszyns. Jak zwykle opóźnione, jak zwykle utrudnione. (C)(R) Powered by BENQ.
    Acha, organizatorzy sami sobie zaprzeczają - najpierw jest nieodwołalny termin prac, a potem po staremu przyjmowanie podczas trwania compos. PRACA DOSTARCZANE PO TERMINIE POWINNY BYĆ ODRZUCANE Z AUTOMATU!!!
    Muszla klozetowa @2017-12-11 20:47:09
    A ja chętnie obejrzę i spuszczę. :)
    r @2017-12-11 21:00:04
    Często tu czytam że to niby amigowcy robią ten cały gnój na scenie. Patrz pan...
    AdamK @2017-12-11 22:36:23
    Jak oddawałeś pracę do wild to sam powiedziałeś że wystarczy po 3s na slajd, pokazywałem trochę dłużej. Skoro to dziwne, to przepraszam.
    AdamK @2017-12-11 22:39:42
    Zlew: na wybór rzutnika nie mieliśmy wpływu. Mielismy za to najlepszy dostępny obecnie na rynku upscaler (Ossc) i tez nie dał rady.
    Turbotedec 2.0 @2017-12-11 23:59:48
    Następnym premierem naszego kraju musi być TDC i to jak najszybciej: konkret, fachowość i błyskotliwa inteligencja.
    tdc @2017-12-12 03:17:49
    @AdamK, nie no daj spokój nie przepraszaj, tam gdzie była treść chyba dałeś za pierwszym razem za mało czasu bo nie doczytałem nawet wiedząc co tam jest. Ale przecież nikt z tego strzelać nie będzie nie ma o czym mówić. Co do 3s to rozmawialiśmy ogólnie więc mówiłem że jak się spieszy to może to być minimum czasu. Ale na compo zawsze wszystko może się wydarzyć więc nie ma problemu.
    spod stołu @2017-12-12 14:06:32
    Turbo tedec 2.0 premierem.
    - Czy na sali jest psychiatra?
    Proszę odczepcie się w końcu od Tomka C.
    Ten biedny człowiek nic nikomu nie zrobił.

    Przecież tyle razy on pisał że czepiacie się go.
    Przestańcie!!

    Chcecie aby Tomek C. się zdenerwował i zrobił włam do czyjegoś komputer-a??

    Natomiast odnośnie kompo, w końcu prace były na Atari i już nikt nie wykłucza Atari130xe, że to nie Atari i prace nie musiały działać na kompo maszynie które z Atari ma kawałek obudowy.

    Demo na benq, podaliśmy to co najlepsze.
    Amen.
    i @2017-12-13 11:18:46
    jest gdzieś dostępny Robo Mechanik?
    Shanti77 @2017-12-18 07:52:14
    @xeen Harmony cart z którego uruchamiane są gry na VCS posiada dodatkową pamięć RAM , pierwsze gry zajmowały 2-4kb więc ciężko porównywać te gry z obecnymi zajmującymi 32k.
    wszyty @2017-12-24 20:35:06
    a te dni czyszy,
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Portfolio kabel równoległy (1)
    ostatni: 20-04-2018 18:06, okult
    kolory (13)
    ostatni: 20-04-2018 16:54, wieczor
    Czy to jeszcze Atari? (230)
    ostatni: 20-04-2018 12:39, xxl
    RETROnizacja (43)
    ostatni: 20-04-2018 12:29, RetroBorsuk
    Układ scalony (4)
    ostatni: 20-04-2018 09:44, relnet13
    Ciekawostki (3994)
    ostatni: 20-04-2018 09:22, mgr_inz_rafal
    Wapniak 2018 (41)
    ostatni: 19-04-2018 23:54, miker
    Zmiany w bazie gier, demosceny, u... (566)
    ostatni: 19-04-2018 23:47, Krótki
    15 kHz (321)
    ostatni: 19-04-2018 18:06, IRATA4
    Naprawa Atari (2)
    ostatni: 19-04-2018 18:02, IRATA4
    Silly Venture 2k18 - 10th Celebra... (25)
    ostatni: 19-04-2018 16:47, falcon030
    prince of persia (305)
    ostatni: 19-04-2018 14:56, TheFender
    Zasilacz do Atari XL/XE (3)
    ostatni: 19-04-2018 14:46, atariki50
    Atari 520 STFM płyta rev 1.1 CIO3... (8)
    ostatni: 19-04-2018 07:40, jesionen
    graWITACJA - 8bit GameJam - TERMI... (87)
    ostatni: 18-04-2018 18:52, mgr_inz_rafal

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 1824
    Ostatnio zarejestrowany: relnet13
    Postów ostatniej doby: 40

    Społeczność/Community

    Najbliższe imprezy

    Stragan
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (18)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (32)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (7)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»