atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Ironia 2k18 już wkrótce! z 2018-07-23 00:02 (0)
Kolekcja muzyczek Jurgiego z 2018-07-21 22:25 (10)
Porty gry "Mercenary" z 2018-07-17 09:25 (15)
Kaz i Kroll o magazynach dyskowych z 2018-07-12 10:53 (31)
Wykład o magazynach dyskowych ST z 2018-07-10 14:28 (8)
Naprawa CA-2001 z 2018-07-04 16:16 (20)
Wywiad z Tadeuszem Trojakiem z 2018-07-01 16:23 (18)
Nowe muzeum retro z 2018-06-28 17:22 (8)
Impreza retro w Okunince z 2018-06-28 16:50 (5)
Nowa książka "Gatunki cyfrowe" z 2018-06-26 16:55 (5)
Gra Pad (v1.84) z 2018-06-18 23:49 (38)
Opisy gier lotniczych z 2018-06-16 18:21 (21)
Pavros o POKEY-u z 2018-06-11 10:34 (18)
Nowy RECOIL z 2018-06-11 01:27 (10)
Nowy scan-doubler z 2018-06-10 10:58 (13)
Minotaur 16K z 2018-06-09 23:37 (11)
Nowy design Atari z 2018-06-04 17:36 (21)
WAP-niak 2018 – wyniki, stuff z 2018-06-03 20:39 (60)
Wywiad z Pinem z 2018-06-03 02:06 (21)
Trwa WAP-niak 2018 z 2018-06-02 01:01 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Minotaur 16K

„Historia stara jak świat: Tezeusz przywiązuje nić Ariadny przy wejściu do Labiryntu, wchodzi, szuka śpiącego Minotaura, zabija go, zabiera trofeum i dzięki nici Ariadny wychodzi z labiryntu.” – tak na początku maja opisywał fabułę Krzysztof „XXL” Dudek, gdy ogłosił, że pracuje nad nową grą labiryntową.

Gra ostatecznie otrzymała nazwę Minotaur 16K i działa na wszystkich komputerach Atari XL/XE z minimum 16KB RAM-u. XXL dzisiaj udostępnił gotową wersję swojej produkcji.



Układ labiryntu jest każdorazowo losowo generowany przed rozgrywką, a poznajemy go stopniowo, bo nasza widoczność jest ograniczona. Uwaga: prostokąt, który pozostaje czarny pomimo zbliżenia się, to jest właśnie śpiący Minotaur, do którego musimy dotrzeć. Następnie musimy cofnąć się do punktu startu i wóczas rozgrywka się kończy.

Muzyka zmienia się w zależności od naszej odległości do celu i jest odgrywana na przerwaniu IRQ, co daje tę samą szybkość na PAL i NTSC.



Sterowanie:
- ruch: dżojstik lub klawisze WSAD,
- cofnięcie się: FIRE lub spacja,
- wyjście z rozgrywki: klawisz ESC.

Na ekranie głównym mamy takie opcje (od góry):
- wyświetlenie kodu DataMatrix,
- wybór jednego z 5 trybów gry: rozdzielczość od 24x14 do 136x68,
- rozpoczęcie rozgrywki.



Co znalazło się w grze? Jak pisze XXL:
„- czytanie, zapis wyników: xBios (gra posłużyła jako poligon dla funkcji: relokacji bufora, relokacji procedury systemowej I/O, relokacji wektorów run)
- generowany kod DataMatrix dla HiScoreCafe by Fox
- interaktywna muzyka TheFatMan
- full nielegali
- full OS Calls
Działa na Atari od 600XL i późniejszych z dowolnym oryginalnym XL OS.”


Twórcy gry:
- kod: XXL,
- muzyka: TheFatMan.

Plik z grą można pobrać stąd.

2018-06-09 23:37 by "Adam"
komentarzy: 11
maly_swd @2018-06-10 00:33:31
3.2.1 Zaraz się zacznie... :)
pin @2018-06-10 01:37:21
:P - nawet się uruchamia :)
the fender @2018-06-10 09:17:55
Gratulacje dla xxl-a za sprawnie działający generator labiryntów :)
Mimo wszystko, grą bym tego jednak nie nazwał.
Zapewne w wersji 2.0 zostanie dodany gracz i przeciwnicy losowo generowani, do tego zamiast linii pojawią się klocki z grafiką. Wtedy to dopiero będzie gra.
O ile xxl-owi zechce się to ciągnąć, w co wątpię :)
xxl @2018-06-10 10:51:23
dzieki za artek :-)
1. labirynt nie jest losowany (to sugeruje ich skonczona ilosc) tylko generowany - nieskonczenie wiele.
2. klawisz ESC - natychmiastowe opuszczenie rozgrywki i wejscie na plansze tyt.
3. fog of war dla kazdego trybu ma inny kasztalt i wielkosc
4. plajer muzyki jest na IRQ a nie jak zazwyczaj na NMI (w PAL i NTSC powinien rac z ta sama szybkoscia)
5. muzyka zmienia sie dynamicznie w zaleznosci od odleglosci do Minotaura: kanał 1: 1/4;1/2;3/4 kanał 2: 1/2

@TheFender: jak to nie gra? walczysz z czasem :-)
Taurus Mini @2018-06-10 11:01:44
Kiedy solucja?
the fender @2018-06-10 11:35:44
@xxl: jak zwykle mistrz :)
Ale i tak lubię te Twoje przerywniki w poważniejszych projektach.
IRATA4 @2018-06-10 11:53:18
szansa na wygenerowanie takiego samego układu ta jak wygrana w totka ... fajne
Adam @2018-06-10 11:57:40
@XXL: zmieniłem treść uwzględniając Twoje uwagi z punktów 1, 2, 4, częściowo 5 :)
the fender @2018-06-10 12:33:45
P.S. Zapomniałem napisać - bardzo fajny pomysł z dynamiczną muzyką :)
Benuła Dibuła Bibuła @2018-06-10 14:56:13
Brawo!!!
xxl @2018-06-21 14:48:49
jest mala poprawka - na forum bedzie plik do pobrania
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
The Adventures of Robbo (89)
ostatni: 22-07-2018 23:32, sun
Początki w c. Adres ekranu i podm... (8)
ostatni: 22-07-2018 21:48, bocianu
130XE, problemy z wczytywaniem, n... (12)
ostatni: 22-07-2018 19:58, paroos
Atari ST vs Amiga co było lepsze ... (166)
ostatni: 22-07-2018 17:08, TheFender
TinyDOS ---> konkurencja dla xBIO... (7)
ostatni: 22-07-2018 11:36, tebe
STe problem (27)
ostatni: 22-07-2018 10:58, barf31
[Nieaktualne] Książki informatycz... (20)
ostatni: 22-07-2018 00:57, Dracon
Kupię licznik do magnetofonu XCA12 (4)
ostatni: 21-07-2018 21:34, ppperkoz
Atari ST z prockiem 68030 (3)
ostatni: 21-07-2018 20:19, gwinter
Silly Venture 2k18 - 10th Celebra... (48)
ostatni: 21-07-2018 20:02, IRATA4
15 kHz (341)
ostatni: 21-07-2018 16:43, makary
gra na weekend (52)
ostatni: 21-07-2018 16:11, xxl
Moje wrażenia po zakupie i kilku ... (79)
ostatni: 21-07-2018 16:00, IRATA4
Retro Na Gazie (147)
ostatni: 20-07-2018 23:54, RetroBorsuk
Nowa gra od gorgha (176)
ostatni: 20-07-2018 21:37, gorgh

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1862
Ostatnio zarejestrowany: ada1986
Postów ostatniej doby: 22

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (32)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)