atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (4)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (21)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (14)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gry konkursu ABBUC 2018 i „Get Up! 2”

Już w tę sobotę poznamy wyniki tegorocznego konkursu programistycznego niemieckiego klubu ABBUC, zrzeszającego miłośników 8-bitowego Atari. Zgłaszanie prac trwało do końca lipca, a wyniki głosowania zostaną opublikowane na dorocznym walnym zgromadzeniu klubu – tym razem odbędzie się ono nie w ostatni weekend października (jak to bywało ostatnimi laty), a w przedostatni.

Poniżej zaprezentuję krótko prace zakwalifikowane do konkursu oraz prostą gierkę Get Up! 2, która nie została do niego dopuszczona i można w nią sobie pograć już teraz…

  • Kowalsky's Fury



  • • pomysł, kod, grafika: Kamil „Gorgh” Trzaska,
    • muzyka: Michał „Caruso” Brzezicki,
    • ekran tytułowy: Raphis.

    Zacznijmy od gry, która prawdopodobnie ma największe szanse na wygraną. Fabuła wygląda mniej więcej tak: spółka Erodine otrzymała zgodę rządu na masową produkcję stworzeń będących hybrydami ludzi i zwierząt. Bohater gry Kowalsky postanowił temu zapobiec, w tym celu wtargnął do głównej siedziby Erodine – i w tym właśnie momencie zaczyna się rozgrywka. Kowalsky musi zniszczyć 7 serwerów z pełną dokumentacją pozwalającą na produkowanie tych istot...

    Gorgh ma ostatnio dobrą passę koderską i wypuszcza regularnie swoje kolejne gry i dema (nie zawsze na małe Atari – w kolejce czekają m.in. konwersje Yoompa na inne 8-bitowce). Wygrał poprzedni konkurs ABBUC z „New Atari Game”, już niedługo (bo na Silly Venture) powinniśmy cieszyć się „The Rescue Expedition”, a grę „Kowalsky's Fury” stworzył w rekordowym dla siebie tempie.


    Powstała – jak sam Gorgh ją określił – „platformówko-strzelanka z zupełnie losowym układem i wyglądem lokacji”. Jest zrealizowana w trybie najwyższej rozdzielczości, z postaciami delikatnie podkolorowanymi duszkami hardware'owymi. Możemy chodzić, schylać się, strzelać i wspinać używając pionowych elementów konstrukcji (gracz musi się przyzwyczaić do sposobu obsługi przez grę wchodzenia/ schodzenia, na początku może ona sprawiać pewne trudności).

    Po naciśnięciu spacji wyświetlana jest mapa gry z zaznaczonym położeniem serwerów, niestety trochę mało wyraźne jest oznaczenie pozycji gracza.
    [aktualizacja: Gorgh wprowadził już poprawkę i w nowej wersji pozycja gracza będzie bardzo czytelnie oznaczona]


    (wylosowana mapa gry)


    O kulisach powstawania „Kowalsky's Fury” Gorgh napisał na swoim blogu (tutaj).




  • Millionaire



  • • kod: Marek „MaPa” Pavlík,
    • grafika, muzyka, pytania w wersji anglojęzycznej: Zdeněk „PG” Eisenhammer
    • pytania w wersji niemieckiej: Andreas „CharlieChaplin” Koch

    Jak część z was może pamiętać, w ostatnich latach pojawiły się na małym Atari dwie części gry "Chcete být milionářem", z rozgrywką opartą na czeskiej wersji popularnego programu telewizyjnego Milionerzy, a ich autorem był Petr „HardCore” Postava.


    (po wyborze podpowiedzi ze strony publiczności)

    Do tego samego tematu usiadł czeski duet MPG Productions (MaPa+PG) – w efekcie powstało dzieło o wiele bardziej efektowne, z dopracowaną szatą graficzną i muzyką oddającą klimat telewizyjnego show. Gra jest na razie dostępna w wersji językowej angielskiej (łącznie 400 pytań) oraz niemieckiej (547 pytań), ale planowane są kolejne: czeska, słowacka i polska, być może również rosyjska.



    Gra się bardzo przyjemnie. Poziom trudności w wersji EN jest raczej rozsądny, chociaż zdarzają się pytania zdradzające narodowość autorów (wśród bardzo łatwych pytań można natknąć się na takie, które sprawdza znajomość przepisów gry w hokeja).



  • Black Bouncy Blob


  • Autorzy:
    Martin „MatoSimi” Simecek - pomysł, kod, grafika, robocza muzyka,
    José Pereira – konwersja ekranu tytułowego.

    MatoSimi jest rekordzistą jeśli chodzi o liczbę udziałów w konkursie ABBUC. W ostatnich edycjach miał skłonność do dawania sobie ekstremalnych wyzwań programistycznych i swoje prace tworzył np. w ciągu 1-dniowego maratonu. Tym razem nie było aż tak intensywnie, Martin dał sobie nieco więcej czasu i przez około tydzień napisał grę akcji na jeden przycisk.


    W grze musimy przeprowadzić przez kolejne przeszkody tytułową czarną, nieustannie skaczącą kulkę. Przy pokonywaniu przeszkód liczy się dobry timing: wciśnięcie FIRE w odpowiednim momencie podczas skoku powoduje, że następny skok staje się dłuższy.

    Wersja konkursowa jest grywalna, ale mocno robocza i tymczasowa (co podkreśla komunikat widoczny stale na ekranie) – produkt finalny dostępny po ogłoszeniu wyników ma być bardziej dopracowany, m.in. ostateczną muzykę ma stworzyć Zdeněk „PG” Eisenhammer.

    Rozgrywka w wersji konkursowej wygląda tak:




  • Ski-It



  • Autor: Jason „TheRealBountyBob” Kendall

    Podobnie jak w ostatnich grach Jasona, mamy do czynienia z grą zręcznościową z przesuwem w pionie, i tak jak w „Ramp Rage” najlepiej nie zaczynać rozgrywki, dopóki nie przeczyta się instrukcji. Tym razem TheRealBountyBob zrealizował coś dla „amatorów białego szaleństwa”: w „Ski-It” mamy narty, śnieg i śrubowanie wyniku. Dostępne tryby rozgrywki to: slalom/ zjazd / quest (ostatnia opcja to połączenie slalomu, zjazdu i skoków). Instrukcja do gry znajduje się tutaj.



    W wersji konkursowej było jeszcze trochę bugów, miejmy nadzieję, że wkrótce po ogłoszeniu wyników zostanie opublikowana poprawiona wersja.






    To tyle na temat rywalizujących ze sobą 4 gier (w tym roku nie jest ich zbyt wiele w konkursie). A teraz przejdźmy do przypadku produkcji Get Up! 2, która wzbudziła pewne kontrowersje.


    Get Up! 2



    Autorzy:
    Pomysł, kod: Thomas „8BitJunkie” Schulz
    Muzyka: Jan-Soeren „VD TONIC” Hass

    Kilkuosobowe jury w ABBUC odrzuciło to zgłoszenie powołując się na zapis w regulaminie dotyczący wymogu wprowadzenia istotnych zmian w stosunku do pracy opublikowanej wcześniej.

    No i rzeczywiście, ten sequel można potraktować jako tylko nieco podrasowaną wersję poprzedniej gry „Get Up” zgłoszonej do konkursu ABBUC w 2016 roku – rozgrywka pozostała praktycznie bez zmian.


    8BitJunkie po sygnałach od ABBUC-a wycofał więc swą grę tuż przed zamknięciem zgłoszeń. W ostatniej chwili tuż przed deadline'em jeszcze 1NG dokonał desperackiej próby zgłoszenia tej samej produkcji, tyle że pod innym tytułem i z tekstowym wstępem, ale zgłoszenie to zostało odrzucone.

    Plik z grą pobieramy stąd.



    2018-10-19 22:19 by "Adam"
    komentarzy: 11
    gonzo @2018-10-20 02:04:22
    no cóż, hmm.., że tak powiem, na szczęście mamy w tym roku Stunt Car Racer i Scramble, trzeba trzymać kciuki, że być może coś ciekawego pojawi się na Silly Ventere...
    gonzo @2018-10-20 02:07:16
    sor, Silly Venture
    anon @2018-10-20 02:22:09
    Krótko mówiąc, tragedia
    Siekieratka @2018-10-20 09:13:29
    Gra Gorgha spoko ale reszta to niestety straszne gówno.
    nosty @2018-10-20 09:45:31
    Wyrokujecie nie grając? :P
    Ja chciałbym zobaczyć Ski-It w działaniu. Sądząc z samego screena to może być bardzo dobra gra.
    Adam @2018-10-20 10:42:10
    Podpiąłem animowany gif prezentujący rozgrywkę w Kowalsky's Fury oraz ekran tytułowy gry Ski-It.
    gorgh @2018-10-20 11:33:02
    podziękowania Adam za tak obszerny artykuł, co zaś się tyczy poziomu gier- szału nie ma, ale dane mi było zagrać w SkiIt i nawet przyjemnie się gra, moja gra powstawała w 3 tygodnie z racji tego, że wcześniej kończyliśmy The Rescue Expedition. Moim nieobiektywnym zdaniem również przyjemnie się w nią gra, a czy tak jest naprawdę to ocenicie za kilka godzin jak udostępnimy plik :)
    Adam @2018-10-20 12:04:22
    Potwierdzam - w KF gra się dobrze i po nieudanej rozgrywce chce się ją jeszcze raz odpalić :)
    Przeszkadzają najwyżej drobiazgi związane z obsługą wspinania się czy oceną trajektorii skoku (ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia się i ogrania) - na przykład skaczesz z platformy minimalnie wyższej na niższą, próbując trafić w „drabinę”, ale przelatujesz przez nią (bo gra pewnie uznała, że jesteś minimalnie za wysoko) i lecisz dalej, spadając przez kilka ekranów.
    gorgh @2018-10-20 12:10:11
    tak, najbardziej chyba boli jak pod spodem ma się małą platformę a jest się na drabince i trzeba "zejść" z drabinki minimalnie powyżej platformy, żeby nie spaść w dół...na emulatorze czy na padzie to jest do zrobienia, ale dla gracza z joystickiem to może być na początku wyzwanie...trudno jednak to wyeliminować, bo czasem z drabinki trzeba wykonać spory skok, w każdym razie będę przyjmował uwagi odnośnie rozgrywki
    RetroBorsuk @2018-10-20 12:16:14
    Kowalsky's Fury może być git! Reszta szału nie ma, pewnie nawet nie włącze chociaż gry 8bit Junkie gwarantowały pewną jakość.
    RetroKocur @2018-10-20 19:17:06
    miauuuuuuu
    Zapowiada się wyboooorne oprogramowanie ...
    miauuuuuuu
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    GTIA2DVI (68)
    ostatni: 19-03-2024 00:45, st_man
    PTODT Stereo II (91)
    ostatni: 18-03-2024 22:19, mcgregor
    Rzeczy które chciałbyś w MADSie a... (122)
    ostatni: 18-03-2024 22:01, jhusak
    Muzycy scenowi... (60)
    ostatni: 18-03-2024 20:41, jhusak
    padnięta maszyna - temat do zamkn... (3)
    ostatni: 18-03-2024 20:40, Ataripuzzle
    Scorch - pełna gra (398)
    ostatni: 18-03-2024 17:49, Mq
    Poszukiwana solucja do Artefakt P... (5)
    ostatni: 18-03-2024 14:20, Vidol
    Program do losowania totolotka (13)
    ostatni: 18-03-2024 04:27, pirx
    Pismo "Grel" (34)
    ostatni: 17-03-2024 21:29, Kaz
    AVG Cart (121)
    ostatni: 17-03-2024 19:43, sun
    RMT hacking (166)
    ostatni: 17-03-2024 17:21, emkay
    Moje materiały wideo z grami na A... (191)
    ostatni: 17-03-2024 14:02, nowy80
    Pomoc - dom dziecka (1)
    ostatni: 17-03-2024 13:37, maly_swd
    Nowe okładki gier - kasety zestaw... (249)
    ostatni: 17-03-2024 11:20, lexx
    Książka Gorgha o asemblerze (42)
    ostatni: 17-03-2024 09:59, TheFender

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2769
    Ostatnio zarejestrowany: Atari1040
    Postów ostatniej doby: 29

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
    Tomasz Dajczak i Kaz (21)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (33)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»