atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (4)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (21)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (14)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gry Gandalfa – część III
Czas na kolejny zestaw młodzieńczych gier na 8-bitowe Atari, które na swojej stronie przedstawia Słowak Milan Skoluda, używający ksywy Gandalf.

Żadna z tych gier nie była upubliczniona „w dawnych czasach”, kiedy Milan był nastolatkiem, premierę mają właśnie współcześnie na stronie autora. Założenie Gandalfa przy powrocie do starego kodu było takie, że nie będzie zmieniał oryginalnej rozgrywki, najwyżej poprawi bugi. We wszystkich grach dodane zostało automatyczne zapisywanie na dysku najlepszego wyniku (w przypadku emulatora Altirra trzeba ustawić możliwość zapisu: File → Disk Drives → R/W).

  • Dark Forest (rok 1990, publikacja: maj 2017)


  • Sam autor uważa tę grę za jedną z najlepszych – jeśli nie najlepszą – jaką zrobił.

    Nasz bohater zabłądził w mrocznym, magicznym lesie i aby się z niego wydostać, musi pokonać 20 poziomów, zdobywając na każdym klucz z mithrilu, który pozwoli mu na otwarcie portalu i przejście dalej. Mamy tylko jedno życie, po drodze zbieramy skarby i jedzenie, a główną przeszkodą jest potwór, zawsze jeden na level. Potwory ze świata fizycznego to szkielet i leśny troll, a ze świata duchowego: kula ektoplazmy i duch.

    Zaczynamy zawsze od prawego dolnego rogu, a klucz jest w przeciwległym rogu planszy. Potwór pojawia się w losowym miejscu, w początkowych levelach blisko lewego dolnego rogu. Gdzieś na planszy znajduje się też broń (miecz lub magiczna pochodnia) wyróżniona białym kolorem, która ochroni nas podczas zetknięcia ze stworem.


    Rozgrywka jest turowa, a każdy ruch kosztuje nas jednostkę pożywienia. Trzeba jednak uważać, bo czasem poczwara potrafi w jednej turze przesunąć się o 2 pola. Wrogi stwór ma bardzo prosty algorytm pogoni za naszym bohaterem: po prostu przesuwa się w osi X lub Y zawsze w jego kierunku, o ile nie jest zablokowany jakimś elementem otoczenia (głównie są to drzewa, ale blokują go też wszelkie przedmioty).

    Najlepiej jest więc tak wymanewrować potwora, aby przyblokował się pomiędzy dwoma lub trzema przeszkodami i potem przesuwać się w taki sposób, aby dotrzeć do broni zanim nas dopadnie.

    Przykładowo tutaj udało się tak poprowadzić pomarańczowego trolla, że teraz możemy swobodnie poruszać się na lewo i w górę od niego. Dopóki nie przesuniemy się na prawo od trolla lub poniżej niego, to nie ruszy się z miejsca:


    Wydaje mi się, że gra byłaby ciekawszym wyzwaniem, gdyby kolejne levele stanowiły pewną kontynuację poprzednich zamiast ciągu kompletnie odrębnych rozgrywek, tzn. gdyby przy przechodzeniu do kolejnego poziomu nie znikały znalezione przedmioty, gdyby jedzenie nie było resetowane – wówczas doszedłby element planowania i uwaga gracza byłaby stale angażowana.

    A tak jak jest teraz, to liczy się tylko kilkanaście pierwszych ruchów, w których trzeba koniecznie dotrzeć do broni przed potworem – potem już jest pozbawiona emocji część, w której mało ważne jest co się robi, byleby nie łazić za dużo po planszy i zbierać jedzenie – inaczej umrzemy z głodu.

    Grę można pobrać stąd.

    Filmik z rozgrywki:




    Na początku stycznia 2018 roku Gandalf opublikował kolejne dwie gry: Labyrinth i Labyrinth II.

  • Labyrinth (rok 1989, publikacja: styczeń 2018)


  • Prosta gierka wymyślona przez młodszego brata Milana, Marka. Sterujemy myśliwcem, musimy w zadanym czasie pokonać cztery poziomy w postaci prostych labiryntów. Teoretycznie grę da się skończyć w jakieś 6 minut, ale trzeba zachować przez ten czas wysoką koncentrację: wystarczy jeden kontakt ze ścianką, aby rozbić samolot i trzeba wówczas zaczynać od początku.



    Plik z grą znajdziemy tutaj.

  • Labyrinth II (rok 1989, publikacja: styczeń 2018)


  • W drugiej części Milan przerobił trochę grę swego brata, całość jest teraz zrealizowana wyższej rozdzielczości, z bardziej skomplikowanymi 4 labiryntami. No i tym razem nie mamy ograniczonego czasu i jak już wystartujemy, to nie możemy się zatrzymać, bo piłka stale się porusza. Trudność wzrasta wraz z długością labiryntu i z coraz większą prędkością ruchu gracza.



    Grę pobieramy stąd.

    2018-12-02 21:20 by "Adam"
    komentarzy: 1
    bocianu @2018-12-03 11:38:30
    Zgadzam się z Adamem, Dark Forest jest prawie dobrą grą. Brakuje mu tylko drobnych szlifów. Ale sam pomysł jest całkiem dobry.
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    TSFX Turbo Blizzard (2)
    ostatni: 19-03-2024 08:00, lexx
    Nowe okładki gier - FROGGER (251)
    ostatni: 19-03-2024 07:55, lexx
    GTIA2DVI (68)
    ostatni: 19-03-2024 00:45, st_man
    PTODT Stereo II (91)
    ostatni: 18-03-2024 22:19, mcgregor
    Rzeczy które chciałbyś w MADSie a... (122)
    ostatni: 18-03-2024 22:01, jhusak
    Muzycy scenowi... (60)
    ostatni: 18-03-2024 20:41, jhusak
    padnięta maszyna - temat do zamkn... (3)
    ostatni: 18-03-2024 20:40, Ataripuzzle
    Scorch - pełna gra (398)
    ostatni: 18-03-2024 17:49, Mq
    Poszukiwana solucja do Artefakt P... (5)
    ostatni: 18-03-2024 14:20, Vidol
    Program do losowania totolotka (13)
    ostatni: 18-03-2024 04:27, pirx
    Pismo "Grel" (34)
    ostatni: 17-03-2024 21:29, Kaz
    AVG Cart (121)
    ostatni: 17-03-2024 19:43, sun
    RMT hacking (166)
    ostatni: 17-03-2024 17:21, emkay
    Moje materiały wideo z grami na A... (191)
    ostatni: 17-03-2024 14:02, nowy80
    Pomoc - dom dziecka (1)
    ostatni: 17-03-2024 13:37, maly_swd

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2769
    Ostatnio zarejestrowany: Atari1040
    Postów ostatniej doby: 31

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
    Tomasz Dajczak i Kaz (21)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (33)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»