Demo NG miazga i rewelacja. Zaprosiłem autorów na zooma, więc wkrótce obejrzymy sobie to demo z komentarzem Świętego, o kulisach technicznych i inspiracjach, ma być też Solo, Tiger i reszta ekipy. Dam znać o terminie.
Budy @2024-07-15 07:49:28
Kisiel, wariacie! Fajnie, że wróciłeś. Tak nam ciebie brakowało.
_rocky @2024-07-15 11:53:41
ludzie.. naprawdę chce się Wam lać tym hejtem, a może macie w tym interes jakiś.. Jaki jest sens budować podziały w tak niewielkim środowisku, jakim są fani Atari... proponuję znajdźcie sobie innych konkurentów do wyżywania się lub lepiej do inspirowania się.. Cieszmy się, że mamy ludzi, którym się chce i wspierajmy ich, aby im się dalej chciało. LP było bardzo udanym party z naprawdę przełomową produkcją, która mam nadzieję przerwie panujący marazm.. Życzę, żeby i SV było udaną imprezą ze świetnymi pracami.. Wspierajmy się, a nadwyżki energii pożytkujmy w bardziej twórczy sposób..
Ktoś celowo trolluje, nie mam co do tego wątpliwości. I faktycznie, jakiś cel temu przyświeca. Pomijam już fakt, że to dwie różne imprezy - LP jest multi-platformowym party 8-bit i to porównywanie z SV jest na siłę. Po co? Całkowicie odcinamy się od tego typu komentarzy.
Jeśli nie można zapanować nad takimi komentarzami, to może lepiej je po prostu wyłączyć.
@Ksiel: Programmers and especially demo programmers do what they want, NOT what we want and it is their absolute right to do so. Allthough I would like to see more 16k intros, 64k or 128k (file) demos instead of those numerous 256 Byte demos, we simply have to accept, that something is better than nothing.
With Rewind 2 there was a great A8 demo released at Lost Party 2024, it requires 1MB RAM, but hey, now I can play with Subcart on real A8, so 1MB demos are no longer a problem for me. (And there is no longer the need for me to pack such demos, so that they fit on a 90k/130k/180k diskette; and I have a much shorter loading time, since Subcart loads the XEX in 2 or 3 seconds, where a floppy drive would require several minutes.)
Its not all bad. A8 demoscene is declining, but its not dead yet. ;-)
_rocky @2024-07-15 19:06:30
Atari ma ext RAM od dawien dawna, dobrze, że zaczyna być wykorzystywany, dzięki czemu nie było przerw doczytu, a i efekty na tym zyskały.. Demka CD na C64 zajmują po kilka stron dyskietki i jakby chcieć je wczytać na raz 512KB by nie starczyło.. Inna sprawa to możliwości sprzętowe C64 na Atari często są okupione większym użyciem CPU i potrzebą większej ilości pamięci. Jak widać Rewind 2 przebija topowe dema z C64 zbliżając się do dem Amigowych .. tak trzymać:)
blasph @2024-07-15 19:34:28
Rocky fajny wykład na Lost :) super praca w hiresie :) no R2 jest dowodem na to co mówiles na wykladzie :) Atari Rulez !!
solo/ng @2024-07-15 23:47:28
@rocky dzieki za tego posta. motywuje; za Mumie ultra kudosy!
Respect dla NG/Zelax, świetne demo! Fucki dla lamera Ktosia.
jhusak @2024-07-16 09:25:20
Rewind 2 rulez! A jaka obsada, czy to GFX, czy MSX, czy CDX! Chłopaki, warto było przysiąść d i coś takiego wysmażyć! Obejrzałem z przyjemnością a i efekty o krok dalej, odświeżone. BRAWO!
Anonimowe posty będą wylatywać w miarę pojawiania się, skoro ich autorzy boją się pisać pod własną ksywą. :)
Jak znam życie, to zaraz jakiś anonim postawi mi zarzut stronniczości i że zostawiam posty chwalące autorów. Nie, to nie tak. Masz konkretne uwagi/zażalenia/whatever, podpisuj się - miej tę odrobinę odwagi.
Anon @2024-07-16 12:22:52
A co, jeżeli od zawsze używam tu ksywy anon, i jednocześnie nie jestem "w środowisku"? Jak mam się podpisywać? Imieniem i nazwiskiem, czy Maria Curie Skłodowska będzie ok?
Rocky, dopiero w 1985 roku powstalo rozszerzenie pamieci dla C64 pod nazwa 1764 RAM Expansion Unit 256 KB. Pierwszy scenowy tool wykorzystujacy REU powstal w 1989 roku. Pierwsze demo na C64 w 1992 roku. Mozliwe jest 16 MB (256 bankow po 64 KB). Rozszerzenia sa malo popularne, wiec przyjelo sie dogrywanie kolejnych czesci dema z dyskietek. Spora czesc dema to musza byc specjalnie zakodowanie loading-party podczas ktorych niewiele sie dzieje na ekranie, bo procesor c64 musi odbierac dane wczytane ze stacji. Demo-efekty a nawet sama grajaca muzyka spowalniaja ten proces, ale przeciez nikt w srodku dema nie wylaczy wszystkiego i nie wyciszy dzwieku zeby kolejna czesc szybciej sie wgrala. Nic nie kosztuje tylko wyswietlanie prostych grafik/animacji w formatach petscii/hires/multicolor.
Takie kilku dyskietkowe demo CD zajmujace 512 KB mogloby by sie zmiescic nawet w 400 KB (gdyby lepiej scrunchowac pod rozszerzenie i wyrzucic loader) albo w 300 KB (gdyby jeszcze wyrzucic wszystkie dlugie/nudne loading-party podczas ktorych musza sie wgrywac sie dane z dyskietek). Czasowo tez daloby sie zejsc o kilka minut. Gdy nie trzeba korzystac z dyskietek/stacji to mozna uzyc najlepszego crunchera nawet z bardzo dlugim czasem decrunchu. Albo gdy zalezy mi zeby demo zmiescilo sie na jak najmniejszej ilosci dyskietek. W duzym kilku dyskietkowym demie trzeba czasami isc na kompromis wybierajac troche gorszy cruncher ale z szybszym czasem decrunchu. Albo wybrac loader z wbudowanym slabym cruncherem, a taki loader moze szybciej wczytac i rozpakowac dane kolejnej czesci dema. Koszt to koniecznosc przerwania dema o jeszcze jedna prosbe o zmiane dyskietki a zonglowanie dyskietkami moze byc meczace.
Anons @2024-07-16 22:57:20
Ja to jestem anonimowym alkoholikiem ze śląska. Dekranczuje nałogowo białą gołde w żołądku , nie na żadnym ce sześdziesiąt cztery - litery.
_rocky @2024-07-17 00:20:15
Sebaloz: w 1985 wyszło też Atari 130XE. Transmisja w C64 zjada zasoby, ale nie na tyle co w przypadku Atarka. C64 potrafi odtwarzać sample i kolejne doczytywać (dema Censorów).
Co do pamięci to REU ma też coś w rodzaju blittera potrafiącego przenosić bloki pamięci.
W przypadku Atari ext RAM jest powszechny i nie ma już problemu z wczytywaniem.
Trachu @2024-07-17 06:54:45
Odnośnie dema Rewind 2 mam mieszane uczucia. O ile jakość kodu i grafiki to 6 z plusem, to muzyka jedynie 3... Jest ona bardzo nierówna, niektóre kawałki wpadają w ucho, a inne przypominają rzępolenie na strunie. Wiele wspaniałych efektów w moim odczuciu jest rujnowana przez nieskoordynowane dzwięki. Przyklad tutaj: youtu.be/UuWEEms1IX4?t=594 youtu.be/UuWEEms1IX4?t=817
wieczór @2024-07-17 08:35:24
Nie znam się to się wypowiem - główną przyczyną tego, że w demach na Atari używa się ext ramu, a na C64 nie jest aż tak popularny, jest fakt, że C64 jest w stanie czytać z dyskietki w tle. W przypadku Atari, wymaga to co najmniej wykastrowania muzyki i to jest główna przyczyna. Rewind 2 to 490 KB i na jednej dyskietce też raczej by się nie zmieścił
Wieczor: Rewind 2 is 490k, really ? The uncompressed fileversion I have has a length of approx. 716K, with Exomizer I could compress it to approx. 537k. What version or packer did you use to get 490k ?
But what you say is true, it does not fit on a 5,25" diskette with 90k/130k/180k/360k. The minimum would be a 720k diskette... and since these are uncommon and non-standard on the A8, the demo is mostly put on virtual disks or better ATR images.
Nevertheless Rewind 2 is a great demo with some really stunning effects.
_tbxx @2024-07-17 19:45:02
można jeszcze zrobić demo w formacie CAR i nie ma problemów z dodatkową pamięcią i ładowaniem danych ;)
tebe @2024-07-17 20:27:25
z pewnego punktu widzenia, który jest ograniczony sposobem myślenia
tebe @2024-07-17 20:35:13
przykładem może być POP
POP @2024-07-18 00:39:23
@tebe: co masz na myśli?
electron @2024-07-18 04:09:09
Coś mnie się wydaje, że demonizujecie to ładowanie po sio. To przede wszystkim zaleta a nie wada atarynki.
Jacques @2024-07-18 09:09:51
@POP To, ze PoP na carcie też ładuje dane i wymaga tyle RAM-u co wersja na dyskietce ;-)
_rocky @2024-07-18 09:12:34
electron: normalnie zaleta, świetny i prosty interfejs.. pod warunkiem, że ładujesz kilkadziesiąt kilobajtów.. na nie kilkaset.. extRAM jak najbardziej może być na karcie.. .. w sumie to jeszcze nikt nie wydał dema w wersji cartrige.. Może Rewind?
Jacques @2024-07-18 09:26:47
Jak dla mnie SIO jest spoko, przy 3x SIO załadowanie kilkuset kilo jednorazowo przed odpaleniem to nie problem, czy to Rewind2, czy to Bomb Jack czy Atari Blast. Mam też SIDE2/3, ale nie płaczę gdy ładuję też po SIO.
pin @2024-07-19 12:20:08
@_rocky - były minimum dwa. Na SV jedna z wersji złego jabłka, oraz na vbxe jedno, remake z ST:
Po obejrzeniu początkowych scen Rewind2 utwierdzam się w przekonaniu, że wszyscy podświadomie marzymy o spotkaniu pięknej koderki (10/10) z którą szybko dojedziemy... Co najmniej do unikatowego efektu w assemblerze, o ile nie do megadema...
Dziękuję za uwagę.
pin @2024-07-19 22:44:47
@_rocky - gratulacje za grafikę pt.: MUMIA. Oglądamy to teraz na crt po rgb - mistrzostwo!
pin @2024-07-19 22:54:26
@miker - muza do Rumble ... ehhhh ;) .."kruca bomba, mało casu" ;)
mono @2024-07-20 11:31:56
Tak, mumia jest świetna. Szacun Rocky!
_rocky @2024-07-20 22:48:43
thx.. tam są 4 zmiany odcienia hiresu w linii + warstwa spritów po środku wpakowana pomiędzy tło, a kolor hires.
blasph @2024-07-21 02:38:16
No ale jak to jest zrobione ze 4 zmiany.. Czarna magia jakaś... Muszę jakieś korepetycje wziąć u Rocky'ego...
_rocky @2024-07-21 12:14:43
Pierwszy filar to odcień 2, filary z ksywkami mają odcień 4, a środek z mumią odcień 6.. potem trzeba było wrócić po prawej stronie do odcienia 4 i potem 2. Trochę trudności było z zachowaniem symetrii, gdyż możliwe zmiany w linii od lewej są rzadsze.. można to wyregulować ofsetem oraz pustymi cyklami
blasph @2024-07-21 12:38:54
:) to widze, ale jak to jest przełaczane w srodku linii ?? to jest programowo realizowane ? tzn trzeba jakis kod pisac pod g2f ??
_rocky @2024-07-21 12:41:33
przełączanie na rastrze.. to takie kodowanie linii w g2f
blasph @2024-07-21 13:07:21
no to moze bys kiedys pokazal jak to robisz na jakims zoom :) ?? to by był sztosik ..nigdy nie udalo mi sie nawet zmienic rozdzielczosci tak by byly 2 rozne na ekranie :)
Adam @2024-07-21 15:08:28
@Blasph: usunąłem nadmiarowe komentarze na końcu.
Tdc @2024-07-21 18:00:05
Rocky i Grey: Myślę, że właśnie ktoś ma w tym interes. Konkretnie ma "interes" zamiast mózgu :P
as... @2024-07-21 18:53:32
I TeDeC powrócił :)
Interes @2024-07-21 19:17:03
Hura!
CBA @2024-07-21 21:52:06
"Rocky i Grey: Myślę, że właśnie ktoś ma w tym interes" Tdc, a ty jaki masz interes?
Króger @2024-07-22 21:32:00
Rewind 2 rewelacyjne. Oglądam takie demko i marzy się powrót do kodowania. Ech...
gorgh/Agenda @2024-07-22 21:39:56
O kurczę, powrót Krógera to byłby hit
blasph @2024-07-22 21:48:28
Króger . juz mialem pisac do ciebie ..wracaaaj :)
blasph @2024-07-22 21:52:37
no ku....mistrzu :) a raven i morgoth ??:) co u ciebie chłopie i reszty ?? a maila mialem juz do ciebie pisac w sensie do kancelarii :) hehe
pin @2024-07-26 00:14:16
@Blasph lamusie. Dlaczemu na party Cię nie było? ;)
blasph @2024-07-26 01:37:09
@pin bo ja już skończyłem ze sceną ,a jak to mówia ,nie jak sie zaczyna a jak sie konczy. Rewind 2 jak na scenowe epitafium daje rade :)