atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Ruszyła edycja zimowa Silly Venture 2024 z 2024-12-06 08:48 (4)
Historia Robbo w J2ME (Java) z 2024-12-04 20:10 (6)
Spowiedź autora symulatora lotu z 2024-12-01 13:44 (10)
11-latek naprawia komputer szachowy z 2024-11-30 12:08 (8)
Tajemnice Atari 5200 (KWAS #35) z 2024-11-27 00:44 (10)
Spotkanie z autorem gry "F-16 Falcon Strike" z 2024-11-22 15:06 (3)
Jak Xorcerer zrobił grafikę do dema STE? z 2024-11-22 14:12 (6)
Pomagamy Atarowcowi! z 2024-11-20 15:02 (28)
Wyniki ATASCII Compo 2024 z 2024-11-10 20:06 (13)
Wyniki konkursu ABBUC 2024 z 2024-11-02 15:54 (19)
Konkurs na grafikę ATASCII 2024 - głosowanie z 2024-10-27 23:34 (14)
Nowszy RECOIL z 2024-10-27 16:05 (0)
W sobotę KWAS #35 w Krakowie z 2024-10-16 00:17 (7)
Giełda 80/90 w Gdańsku z 2024-10-15 13:45 (5)
Pędź Mietku, pędź! z 2024-10-10 12:44 (42)
ATASCII Compo - 4. edycja z 2024-10-06 19:12 (16)
Gra "Dangerous City" uwolniona! z 2024-10-03 15:49 (25)
Miniaturowe Atari #2 z 2024-09-30 19:15 (13)
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (52)
Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari z 2024-09-26 20:28 (9)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-12-05
Liczba katalogów: 8501, liczba plików: 37171
Zmian katalogów: 43, zmian plików: 90

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2935 MB

Katalog gier (konwencja TOSEC)
Aktualizacja: 2021-07-11

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (35)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Jax Stardo In Starblade
(c) 1987 Activision
autorzy: G.Stark, S.Hellings, J.Dean, P. Sleeman, R.Duncan
opis: Krzysztof "Kaz" Ziembik
pliki: tutaj
okładka wydania niemieckiego

Okoliczności przyrody

Ta gra, napisana przez zespół Intelligent Moves Software, a firmowana przez Activision, jest wyjątkowo słabo znana, gdyż nigdy nie miała entuzjastycznych recenzji (oczywiście w prasie zachodniej), ani zbyt szumnej reklamy (przynajmniej w Europie). A szkoda, bo zasługuje na uwagę z kilku względów. Twórcy gry (jeden z nich, Garry Stark, współtworzył "Star Raiders II" wydaną przez Atari) pomysłowo połączyli kilka prostych elementów - dość rozbudowany labirynt, nieskomplikowaną strzelaninę oraz menu decyzyjno-kontrolne obsługiwane wyłącznie joystickiem, co dało w efekcie dość ciekawą i wciągającą grę, jakich nie było za wiele na Atari w tym okresie. Nie licząc bardzo ładnego obrazka tytułowego, grafika w grze stoi na średnim poziomie - nie jest oszałamiająca, ale czytelna i wystarczająco oddająca atmosferę opanowanej przez obcych bazy. O dźwiękach można powiedzieć tyle, że są - wśród autorów gry chyba nie było specjalisty od oprawy muzycznej. To co grę pozytywnie wyróżnia, to dobrze zaplanowany klimat gry - czające się zewsząd zagrożenie ze strony obcych, podsycane zręcznie przez pojawiające się co jakiś czas komunikaty. Można się także pokusić o stwierdzenie, że "Jax Stardo in Starblade" jest pradziadkiem współczesnych gier doomowych. Całą akcję oglądamy bowiem w pierwszej osobie (tzw. FPP), choć wyłącznie w sposób statyczny, mamy kilka rodzajów broni do wyboru o różnym stopniu skuteczności i polu rażenia, a celem gry jest zabijanie obcych, zbieranie przydatnych przedmiotów, a na koniec zniszczenie bazy i ucieczka z niej. Oczywiście nie ma mowy o porównywaniu jakościowym - chodzi o duże podobieństwo elementów gry. Krótki opis gry można znaleźć w niemieckojęzycznym czasopiśmie "ATARImagazine" 6/1988.

Sedno sprawy

Legenda gry jest dość typowa dla gier komputerowych. Wstrętni obcy Khyberzy zagrażają istotnym interesom ludzkości, ponieważ chcą ogromnego okupu i miejsca w rządzie Federacji. Oczywiste więc, że ktoś musi polecieć do ich głównej bazy, zdobyć tytułowe Gwiezdne Ostrze, po czym wysadzić bazę, żeby przeszła im ochota na kolejne międzyplanetarne ekscesy. Jax Stardo, choć to najemnik osadzony w ziemskim więzieniu, jest etatowym bohaterem, więc to jemu została wyznaczona ta misja. Rada Federacji "zgłosiła go na ochotnika" i zobowiązała się darować mu karę w zamian za rozprawienie się z Khyberami. Cała gra toczy się w bazie obcych, ale podzielona jest na trzy etapy: w pierwszym musisz zdobyć pewną promieniotwórczą substancję (SUBSTANCE ROMANA) ukrytą w bazie. Jest to etap najdłuższy, w którym łatwo zbłądzić w labiryncie albo wyczerpać siły w walce z obcymi istotami. Kolejna część misji polega na dojściu ze wspomnianą substancją do centrum bazy (STAR ROOM), co jest wielokroć krótszym etapem. Stamtąd, po zabraniu tytułowego Gwiezdnego Ostrza (STARBLADE) i po rozpoczęciu reakcji łańcuchowej, która zakończy się zniszczeniem bazy, masz 5 minut na ucieczkę, co jest trzecim i ostatnim etapem gry. Dla ułatwienia masz z Jaxem kontakt za pomocą systemu Caspar, który z tajemniczych względów przypomina system okienek Atari ST. System Caspar dzieli ekran na kilka części. Na niebieskim pasku na górze znajduje się menu obsługiwane joystickiem (lewo, prawo oraz fire). Niżej pojawia się widok danego pomieszczenia bazy, gdzie odbywa się cała akcja lub wybrane z menu odpowiednie okienko systemu Caspar. Pod spodem, również na niebieskim pasku, jest miejsce na pojawiające się podczas gry komunikaty. Na samym zaś dole widać cztery ikonki, symbolizujące (w kolejności od lewej do prawej):

  • stan zdrowia bohatera - ikonka serca;
  • stan energii zasilającej system Caspar - ikonka baterii;
  • stan osłon, które chronią ciało bohatera oraz urządzenia sytemu Caspar - ikonka tarczy;
  • kierunek, w którym bohater jest ustawiony względem mapy - ikonka strzałki.

Pierwsze trzy ikony zmieniają kolor od zielonego, oznaczającego, że wszystko w normie, przez czerwony, będący ostatnim ostrzeżeniem przed katastrofą, aż do szarego, który oznacza, że dany zasób się skończył. Jeśli tym zasobem jest zdrowie lub energia, to kończy się to śmiercią bohatera. Na szczęście w trakcie gry można uzupełniać zasoby ze zgromadzonych zapasów (komenda USE w menu). Na początku gry masz po jednym dodatkowym przedmiocie zwiększającym zasoby zdrowia, energii i osłon, a także jeden klucz otwierający drzwi.

Podczas gry można używać klawisza [S] zapisującego aktualny stan gry oraz klawisza [Q] pozwalającego przerwać grę i rozpocząć wszystko od nowa. Rozpocząć grę od stanu zapisanego na dysku przez [S] można jedynie przy ekranie początkowym, a więc albo przy pierwszym uruchomieniu albo po śmierci bohatera. Zasadniczo do grania wystarcza joystick, którym wydaje się komendy za pomocą specjalnego menu w górnej części ekranu. Zawiera ono następujące rozkazy:

  • MOVE (ruch) - po wybraniu ukazuje się lista kierunków, w które można się udać. Może to być FORWARD (naprzód), BACK (z powrotem), LEFT (w lewo), RIGHT (w prawo) oraz DESCEND (w dół), ASCEND (w górę);
  • ARMS (uzbrojenie) - masz do dyspozycji trzy rodzaje broni: LASER PISTOL (podręczny pistolet laserowy), PARTICLE BEAM RIFLE (działko promieniowania cząsteczkowego) oraz CONCUSSION GRENADES (granaty rozpryskowe). Każda z nich ma inną moc oraz efekt działania. Pistolet pozwala strzelać do obiektów w całym pomieszczeniu, ale jest dość słaby. Działko jest mocne, ale pozwala strzelać tylko na jednym poziomie, więc unoszących się w powietrzu obcych nie da się zestrzelić, podobnie jak tych łażących przy samej ziemi. Granaty rozwalają wszystko, co się znajduje w pomieszczeniu, ale jednocześnie odłamki bardzo osłabiają Twoje osłony ochronne;
  • SCAN - podaje informacje o wyjściach z danej lokalizacji oraz o sąsiednich pomieszczeniach. Jeśli przy danym kierunku jest napis NO ACCSES oznacz to, że nie ma przejścia w tą stronę. Gdy jest to ALL CLEAR - można przechodzić, a sąsiednie pomieszczenie jest pozbawione obcych. W przeciwnym wypadku pojawi się napis DANGER - w lokacji obok znajduje się obcy, choć nie wiadomo jakiego typu. Jeśli jest to LOCKED - przejście jest zamknięte i aby je odblokować należy użyć DOOR TRANSDUCER (otwieracz drzwi). Nie można jedynie otwierać przejść pomiędzy poziomami - są one otwarte lub zamknięte na stałe;
  • LOOK - informuje, co się znajduje w danym pomieszczeniu. Podaje nazwę przedmiotu oraz, po ponownym naciśnięciu fire w joysticku, podaje jakiś mniej lub bardziej pomocny komunikat;
  • TAKE - zabiera to, co się znajduje w pokoju. Nie zawsze może to być przydatny przedmiot, taki jak zestaw medyczny czy otwieracz drzwi. Jeśli będzie to pułapka, zabranie przedmiotu skończy się śmiercią. Dlatego przed wykonaniem TAKE warto sprawdzić przedmiot przez LOOK. Po jakimś czasie przedmioty da się rozpoznawać po kształcie i kolorze;
  • USE - pozwala korzystać z podręcznego zestawu niezbędnych rzeczy:
    • mapy bazy (NAVIGATIONAL AID), wskazującej jednocześnie miejsce aktualnego pobytu bohatera - częste korzystnie z niej jest w grze bardzo pomocne;
    • otwieraczy drzwi czyli kluczy (DOOR TRANSDUCERS), których posiadaną ilość widać w nawiasie. Każdy klucz nadaje się tylko do jednokrotnego użycia, więc trzeba nimi ostrożnie rozporządzać;
    • zestawów medycznych (MEDICAL KITS), których posiadaną ilość widać w nawiasie, a które podnoszą poziom zdrowia. Poziom ten widoczny jest w drugim nawiasie, maksymalnie może wynosić 8 punktów;
    • zestawów naprawczych (REPAIR UNITS), których posiadaną ilość widać w nawiasie, a które regenerują osłony. Ich aktualny stan zużycia widoczny jest w drugim nawiasie i może maksymalnie wynosić 8 punktów;
    • zestawów energii (POWER PACK), których posiadaną ilość widać w nawiasie, a które podnoszą poziom energii. Podobnie jak wcześniejsze zasoby, również jest widoczny w drugim nawiasie i również maksymalnie może wynosić 8 punktów.

W grze poruszamy się po bazie, składającej się z 8 poziomów, każdy po 32 pomieszczenia (jest jeden wyjątek - poziom 4, który ma tylko 31 lokacji). Zaczynamy wędrówkę od najwyższego poziomu, schodząc coraz niżej. Pomieszczenia są ze sobą połączone, ale niektóre drzwi między nimi są zamknięte i wymagają użycia klucza, niektóre przejścia są tylko jednokierunkowe (można przejść w jedną stronę). Poziomy również łącza się drzwiami, ale i one mogą być zamknięte. Na najniższym poziomie istnieją też fałszywe drzwi-pułapki, które choć nie są groźne dla zdrowia bohatera, to w rzeczywistości prowadzą donikąd i mogą dezorientować. Całość tworzy swoisty labirynt, po którym przechadza się 6 rodzajów wrogich, obcych istot:

  • mały, latający - łatwy do zabicia, wystarcza do tego jeden strzał z pistoletu laserowego lub granat. Nie można go zabić działkiem, które nie strzela tak wysoko;
  • mały, pełzający - zabijają go dwa strzały pistoletowe lub granat. Działko nie nadaje się do zabicia go, ponieważ nie strzela tak nisko;
  • mały z ogonem, latający - zabijają go trzy strzały z pistoletu lub jeden z działka bądź granat. Ale ponieważ ma zdolność latania po całym pomieszczeniu, próba zabicia go działkiem może być nieskuteczna;
  • średni z ogonem - do zabicia siedmioma strzałami z pistoletu, dwoma z działka oraz granatem. Najlepiej używać działka, które jest w tym przypadku najefektywniejsze;
  • średni z uszami - poza kształtem, niczym nie różni się od średniego z ogonem - najlepiej używać działka;
  • duży, opancerzony, podobny do robota - trzeba aż piętnastu strzałów z pistoletu lub czterech z działka, aby go zniszczyć. Na szczęście wystarczy też jeden granat i ten rodzaj broni polecam.

Obcy oczywiście nie są bezbronni i potrafią celnie strzelać do bohatera, co skutkuje osłabieniem osłon, a także wyczerpywaniem się zdrowia i energii. Z tego względu warto wybierać broń, która najszybciej wyeliminuje ich z gry. Trzeba to uczynić przed wejściem do pomieszczenia z obcym, ponieważ po wejściu system Caspar automatycznie włącza nam celownik wybranej broni i nie ma możliwości jej zmiany aż do zniszczenia wroga lub śmierci Jaxa Stardo.

W labiryncie oprócz żywych istot, można napotkać także kilka rodzajów przedmiotów nieożywionych - mniej lub bardziej użytecznych:

  • MEDICAL KIT - zestaw, który pozwala odświeżyć siły życiowe nadwyrężone przez ostrzał obcych i wędrówkę po bazie;
  • REPAIR UNIT - zestaw pozwalający odnowić osłony bohatera. Bez silnych osłon bohater łatwiej odnosi rany i szybciej zużywa się energia obsługują system Caspar;
  • POWER PACK - zasobnik z energią, która pozwala utrzymywać w należytym stanie bronie, osłony i pozostałe zasoby systemu;
  • DOOR TRANSDUCER - otwieracz drzwi, jak sama nazwa wskazuje, służący do pozbywania się zamkniętych drzwi;
  • BOBBY TRAP - pułapka umieszczona przez obcych, której dotknięcie powoduje natychmiastową śmierć bohatera;
  • SUBSTANCE ROMANA - substancja, której umieszczenie w STAR ROOM (centralnym pomieszczeniu bazy) spowoduje rozpoczęcie reakcji łańcuchowej, która zniszczy bazę. Przedmiot niezbędny do ukończenia gry.

Porady spod lady

Tę grę udało mi się ukończyć wraz z Zygą, dzięki czemu mogę umieścić mapę całego labiryntu (uwaga - mapa będzie wkrótce!) z zaznaczonymi miejscami, gdzie czają się obcy oraz gdzie znajdują się wszystkie przedmioty. Ponieważ są one na mapie oznaczone identycznymi symbolami jakie występują w grze, nie wymaga to komentarza. Wyjaśnienia potrzeba jedynie przy oznaczeniu przejść między pomieszczeniami:

  • przejścia, które wymagają klucza są zaznaczone przez "x";
  • przejścia jednokierunkowe są oznaczone przez strzałkę;
  • przejścia na wyższy bądź niższy poziom są oznaczone przez strzałkę skierowaną w odpowiednią stronę oraz umieszczoną przy niej cyfrę określającą numer poziomu;
  • pozorne wyjścia z pomieszczenia są oznaczone przez "zawiniętą" strzałkę;
  • ponieważ nie ma żadnej praktycznej różnicy pomiędzy: średnim obcym z ogonem, a średnim obcym z uszami, na mapie użyto do ich oznaczenia w obu przypadkach tej samej grafiki - średniego obcego z ogonem.

Na zakończenie kilka praktycznych porad:

  • wbrew sugestiom programu, nie trzeba zabijać wszystkich obcych - unikając zaś niepotrzebnych starć oszczędzasz osłony i zdrowie;
  • nigdy nie ma potrzeby wracania przez zamknięte drzwi - jeśli zaczniesz się wracać, w końcówce nie starczy Ci kluczy;
  • energię, zdrowie i osłony uzupełniaj zapasami tylko wtedy, gdy się kończą i grożą śmiercią, ponieważ każde użycie zapasu podnosi poziom do pełnych 8 punktów, niezależnie czy było wcześniej np. 0.8 czy 7.5 punktu;
  • przed wejściem do STAR ROOM sprawdź na mapie najszybszą drogę do punktu, w którym rozpocząłeś grę - przyda się to podczas ucieczki z bazy.

Moja ocena: 5

Gra jest po prostu "klimatyczna" - potrafi wciągnąć na długie godziny, a o to przecież chodzi. Do tego ciekawy interfejs użytkownika i niezgorsza grafika. Wymaga jednak cierpliwości i dobrej orientacji - właściwie bez mapy ani rusz.



2004-04-20 00:00 by Kaz
komentarzy: 13
solo/ng @2004-05-04 01:39:34
u nas ta gra zawsze wabila sie 'caspar' , bo na kasetach byla pocieta z poczatkowych screenow itp ;)
Kaz @2004-05-04 17:32:14
U mnie tez byla nagrana jako Caspar i po latach, gdy zaczelem jej szukac, dlugo nie moglem odnalezc - zadnego Caspara wsrod gier na Atari nie bylo! Sprawa sie wyjasnila, jak to zwykle bywa, przypadkiem... dostalem wersje z tytulowym screenem i bylo wiadomo, ossochodzi! Co dziwne, w necie nie udalo mi sie znalezc zadnych informacji o grze ani o autorach, poza jedna recencja i do tego niemiecka. Dziwne... pisalem w tej sprawie do Activision, ale nie raczyli jak na razie odpisac.
Kaz @2004-05-07 21:42:26
To jeszcze raz ja - po prosbie. Wersja gry, ktora posiadam w bazie ma drobne uszkodzenia, nie wplywajace co prawda na rozgrywke, ale jednak nieprzyjemne - na koncu licznik odmierzajacy czas jest zrabany, ponadto obrazek w ostatniej lokacji jest uszkodzony - widac tylko czarne tlo. Gdyby ktos posiadal dobra wersje (lub podejrzewal, ze takowa posiada, bo np. rozni sie dlugoscia, formatem), prosze o kontakt.
Kaz @2004-06-06 13:08:03
Sprawa nieco sie przejasnila - gre wydal Electric Dreams i to prawdopodobnie tylko na rynek niemiecki, bo nie ma sladu po grze na rynku Wielkiej Brytanii, gdzie przeciez gre przygotowalo Activision UK (nawet okladka byla drukowana na wyspach).
xan @2004-09-13 12:40:40
Ja mam ta gre na kasecie.. bez obrazka tytulowego. Jezeli bardzo interesuje Cie ta wersja to moge sprobowac ja zgrac (niestety bedzie z tym troche roboty - najpierw turbo -> normal, potem do wav, itd..)
Robert de Clair @2005-01-25 12:30:38
Ciekawe ze na rynek niemiecki trafila angielska wersja gry, a w samej juz UK gra sie nie ukazala :>
Dan @2006-05-06 16:32:37
Wspamiała gra..:)
master @2009-01-23 12:52:33
To jak będzie z tą mapą? Patrzę na artykuły, czekam z utęsknieniem a tu nic:( Jeśli ktoś może mi wskazać, gdzie tej mapy szukać albo wysłać ją na maila będe bardzo dźwięczny!
Kaz @2009-02-01 02:36:17
Mapa wlasnie lezy przede mna - w postaci papierowo-flamastrowej :). Mam zgryz, jak to przeniesc do wersji elektronicznej... skanowanie i zrobienie z tego mega-dokumnetu to raczej przerost formy nad trescia...
StrK @2011-04-24 13:52:52
Kaz, jest juz moze mapka w serwisie gdzies?
Kaz @2011-04-24 15:51:50
Nie ma. Ale chetnie komus udostepnie wersje papierowa, zeby przerobil na elektroniczna.
StreaK @2011-04-24 21:08:11
tzn, tylko skanowanie czy tez obrabianie?
Kaz @2017-09-12 12:03:44
Zasugerowano mi podobieństwo tej gry do "Slaygon" na Atari ST, ale średnio mi się to wydaje podobne.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)

Aktualne tematy
KWAS (356)
ostatni: 06-12-2024 11:04, Kaz
Sdrive - wgrywanie plików cas z o... (5)
ostatni: 06-12-2024 10:59, Kaz
Historia Mirage (36)
ostatni: 06-12-2024 10:48, Kaz
Gra "TONY" (488)
ostatni: 06-12-2024 09:44, rafaldudek
Nowe okładki gier (521)
ostatni: 06-12-2024 04:24, lexx
Silly Venture 2024WE - in tribute... (129)
ostatni: 05-12-2024 23:07, Mq
Muzyka i Atari ST/STE (70)
ostatni: 05-12-2024 20:24, Kaz
Zmiany w bazie gier, dem, użytków (967)
ostatni: 05-12-2024 20:22, Kaz
Atari 800XL Mapa Pamięci - Proced... (8)
ostatni: 05-12-2024 19:44, iSiek
Drugi fire w joyu - jak? (26)
ostatni: 05-12-2024 16:34, starymarabut
Zdekompletowane płyty do XE (5)
ostatni: 05-12-2024 11:13, takron27
Atari 7800+ - Brac retro chyba si... (6)
ostatni: 05-12-2024 09:21, streak
Robbo na komórkę (Java, J2ME) (165)
ostatni: 04-12-2024 15:35, Kaz
Turbo Blizzard płytki (9)
ostatni: 04-12-2024 15:30, zaxon
Silly Venture 2024 - bilety na po... (10)
ostatni: 04-12-2024 15:14, Alex

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2858
Ostatnio zarejestrowany: macz
Postów ostatniej doby: 30

Spotkania i zloty/Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (14)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (16)
Tomasz Dajczak i Kaz (22)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (128)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (58)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»