atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (8)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (8)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (37)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (22)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (15)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Nowa gra "Flob"
Wojciech "Bocianu" Bociański dał znać, że właśnie zakończyły się prace nad nową grą, pod tytułem Flob, której byl pomysłodawcą i głównym wykonawcą:

W związku z tym, że udało mi się skończyć grę nad którą pracowałem ostatnie dziewięć miesięcy, to w końcu mogę się Wam troszkę pochwalić, co Was czeka niebawem. Nie pisałem wcześniej za dużo, bo nie lubię się chwalić nieskończonym produktem, ale pewnie przecieki już i tak się pojawiły, więc wrzucę kilka nowych spoilerów na zachętę.



  • rodzaj gry: zręcznościowo-przygodowy platformer
  • rozmiar: około 400 KB
  • nośnik: cartridge (na razie tylko taka wersja)
  • sterowanie: joystick / klawiatura
  • wymagania: stockowe Atari XL/XE (64KB), stereo jako opcja, działa i w PAL i w NTSC
  • napisana tradycyjnie w Mad-Pascalu/Mad Assemblerze
  • pomysł / kod / grafika / sfx: bocianu
  • muzyka: LiSU, Miker, AceMan, PG, Zoltar X
  • projekt i produkcja sprzętu: Mq



    O samej grze:
    W grze poruszamy się Flobem, małym różowym glutem, który bardzo szybko traci energię i musimy ją stale uzupełniać zbierając krople różowego szlamu. Flob potrafi poruszać się tylko w lewo i prawo i nie potrafi skakać, ale wykorzystując zebrany szlam, może manipulować grawitacją i dostawać się w miejsca pozornie niedostępne. Jest wrażliwy i delikatny, ale mając zapas szlamu potrafi się szybko regenerować. Szlamu potrzebujemy dużo i trzeba go zebrać jak najwięcej, ale nie to jest celem gry. Celem jest odnalezienie tajnych składników oraz receptury potrzebnej do produkcji w/w szlamu, osiągnięcie nieśmiertelności i zwyczajowe panowanie nad światem.

    Do odwiedzenia będzie 6 dużych, ręcznie rysowanych map, z których każda składa się z ponad 20 pomieszczeń i posiada osobna scieżkę muzyczną. Poziomy różnią się od siebie klimatem, zagadkami oraz stopniem trudności. Każdy z nich ma kilka ukrytych pomieszczeń, za których odkrycie czeka nas spory zastrzyk szlamu. Gra posiada system osiągnięć, których jest 84 i stopniowo sobie je odblokowujemy w trakcie gry. Nasz postęp jest automatycznie zapisywany na kartridżu.

    Zabawy jest sporo, bo grając szybko i znając dokładnie mapy, przejście całej gry zajmuje mi około godziny czasu. Dla osoby która nie zna map z pewnością będzie to kilka godzin zabawy, nie mówiąc już o tym ile może zając wymasterowanie wszystkich dostępnych osiągnięć.

    Premiera gry odbędzie się na LOST Party w Licheniu 10 lipca na Game Compo. Zgodnie z regulaminem compo, gra zostanie upubliczniona w dniu konkursu ZA DARMO, ale dla wszystkich kolekcjonerów i osób chcących wesprzeć autorów, przygotowana także została wersja fizyczna, którą będzie można zakupić od razu na Party, oraz korespondencyjnie po party, a cena to 179PLN/49USD.

    Zakup oryginalnego nośnika upoważnia do bezpłatnych, dożywotnich aktualizacji gry, które być może będą się pojawiały w przypadku odkrycia jakichś błędów, lub dodania przez autora nowej zawartości DLC. (...)"


    Więcej informacji oraz komentarzy znajdziecie na naszym forum w tym wątku. Autor(-zy) zapewne odpowie(-dzą) tam równiez na pytania, jeśli się takie pojawią.



    2021-06-22 15:34 by Kaz
    komentarzy: 19
  • Kaz @2021-06-22 16:00:39
    Pięknie się zapowiada giereczka, tym bardziej, że powstaje sporo gier zręcznościowych, a czuję niedosyt takich gier kombinacyjnych!
    szeryf @2021-06-22 16:04:34
    Wygląda ciekawie. Fajna, czytelna kolorystyka pomimo ograniczeń w palecie.

    Czy bohaterowi w zamyśle wystają dolne czy górne zęby?
    Przygryza wąsa czy dolną wargę?
    Kaz @2021-06-22 16:07:35
    Szeryf - no i czy te zęby są złote, bo błyszczą w ciemnościach! O ile to są zęby... :)
    bocianu @2021-06-22 16:27:34
    @szeryf: tak, Doktorowi Torffowi wystają troszkę górne zęby. To wada zwana "tyłozgryz" na którą cierpi od dzieciństwa.
    szeryf @2021-06-22 16:36:16
    całkiem mu do twarzy, a w niektórych scenach podnosi dramaturgię
    pirx @2021-06-22 17:08:58
    rodzice pożałowali na ortodontę, stąd ciągły zgryz dra. zalecałbym psychoterapię behawioralną.
    Anon @2021-06-22 20:51:18
    Takie gry to ja rozumiem
    astrofor @2021-06-22 21:14:26
    Bocianu jak zwykle rozjebał system
    iratA4 @2021-06-22 21:21:46
    Fajnie wygląda,estetyczna i czytelna grafika w ramach jednego spójnego stylu,spoko,kupię gierę .
    Tiger @2021-06-22 22:37:17
    Bocianu miga tymi kolorami w sposób profesjonalny :)

    Niesamowicie to wygląda.
    pgru @2021-06-23 12:41:28
    Z ciekawości - napisałeś 9 miesięcy - a ile Ci to mniej więcej zajęło roboczogodzin? Bo nie wiem czy to była "praca po godzinach", "praca w przerwie/metrze/tramwaju/autobusie", czy "pełen etat"?
    bocianu @2021-06-23 13:04:27
    ciężko to przeliczyć na roboczo-godziny, ale średnio liczyłbym, że pracowałem nad tym po około 20 godzin w tygodniu, co daje około 720 roboczogodzin :D ale to tylko szacunki.
    ok @2021-06-23 15:30:22
    Na pierwszy rzut oka super grafika. Trochę w stylu Another World.
    IRATA 4 @2021-06-23 15:32:28
    Generalnie grafik dał plamę rysując tego profesorka a było tak blisko ... mógł przecież uwiecznić samego BOCIANA który nieco przypomina szalonego rofesoro/doktorka ;).
    IRATA 4 @2021-06-23 15:33:36
    Generalnie grafik dał plamę rysując tego profesorka a było tak blisko ... mógł przecież uwiecznić samego BOCIANA który nieco przypomina szalonego rofesoro/doktorka ;).
    IRATA4 @2021-06-23 15:37:51
    Grafika fajna bo nie cieniowana na siłę,od razu widać co jest co,do tego bardzo fajnie dobrane kolorki,będę te grę brał w ciemno ... chyba że kaz na premierę znowu wrzuci screena z zakończenia psując zabawę a ja się na to przypadkowo natknę ;)
    blasph @2021-06-23 15:45:07
    Bardzo fajne 😉 takie trochę the goonies.
    kade @2021-06-23 16:01:09
    Czy to cos na wzór locoroco ?
    Xuio @2021-06-23 17:58:06
    W polaczeniu z VVVVVV :)
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    TSFX Turbo Blizzard (59)
    ostatni: 28-03-2024 18:19, Peri Noid
    Atari 400 mini (3)
    ostatni: 28-03-2024 17:20, Adam
    The400 (33)
    ostatni: 28-03-2024 14:32, Ataripuzzle
    Time Wizard - gra na ABBUC Softwa... (196)
    ostatni: 28-03-2024 12:23, xbx
    RMT hacking (171)
    ostatni: 26-03-2024 20:59, emkay
    Awaria SIO2SD? (22)
    ostatni: 26-03-2024 19:47, pustak
    Ciekawostki (5543)
    ostatni: 25-03-2024 22:13, bruno_j
    Niedokładność Fujinet (47)
    ostatni: 25-03-2024 17:59, Alex
    Rick Dangerous (322)
    ostatni: 25-03-2024 17:35, tebe
    Murmulator i A800 ;) (5)
    ostatni: 25-03-2024 17:12, zaxon
    Turbo ROM Plus - problem z wczyty... (2)
    ostatni: 25-03-2024 11:36, lexx
    SF 314 przerobiony na XF 351 ;) (2)
    ostatni: 25-03-2024 10:43, Peri Noid
    Moje materiały wideo z grami na A... (192)
    ostatni: 24-03-2024 15:53, nowy80
    Nowe okładki gier - LAURA (270)
    ostatni: 24-03-2024 00:38, Peri Noid
    Jaki napęd 5.25 do XF551 (40)
    ostatni: 23-03-2024 20:49, zaxon

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2771
    Ostatnio zarejestrowany: crawlergo@gmail.com
    Postów ostatniej doby: 18

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
    Tomasz Dajczak i Kaz (21)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (25)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (34)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»