Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
||
0-9 | A | B | C | D |
E | F | G | H | I |
J | K | L | M | N |
O | P | Q | R | S |
T | U | V | W | X |
Y | Z | inne |
Nowa gra "Tony" - koder poszukiwany! |
Zbliża się... wielkimi krokami nadchodzi... przepiękna, wysublimowana gra dla Atari XL/XE, którą przygotowuje pewien amigo... Klimat tajemniczych azteckich piramid, niezmierzonej południowoamerykańskiej dżungli, przygód naznaczonych pułapkami i niebezpieczeństwami, już wkrótce pojawi się na ekranach naszych ukochanych komputerków. Wszystko zaczęło się od niewinnego pytania, gdy syn Rafała Dudka chciał się dowiedzieć, czy potrafi on zrobić taką grę jak wujek Krzysiek. Wujek to znany dobrze atarowcom Krzysztof "xxl" Dudek, a grę o którą chodziło to "Montezuma's Revenge". Krzysiek pracował wówczas z Robertem Jaegera nad nową wersją gry, utworzył nowe zakończenie (na bazie tego kodu powstała na razie wersja dla NES), a jego brat Rafał przygotowywał grafikę do tej uwspółcześnionej wersji gry. Klimaty azteckie tak się wówczas udzieliły Rafałowi, że postanowił odpowiedzieć synowi, tworząc grę dla małego Atari, której akcja toczy się właśnie w Ameryce Południowej, w dżungli, w piramidzie. Rafał jest zawodowym grafikiem, ale dotychczas nigdy nie rysował niczego w ograniczeniach ośmiobitowego Atari. Po raz pierwszy zaczął przygotowywać całoekranowe grafiki w atarowskim hiresie, klocki, z których budowane są plansze gry, a także klatki postaci. Moim zdaniem wyszło to miażdżąco pięknie. Dotychczas nie było na naszym komputerze gry tak ornamentowej, bogatej w szczegóły, o tak rozbudowanej i urozmaiconej grafice w hires. Początkowo gra miała mieć tytuł "Tony Halik", nawiązując do jednego z najbardziej znanych polskich podróżników, jednak Rafał nie doczekał się zgody na użycie nazwiska słynnego dokumentalisty, dziennikarza, filmowca. Ostatecznie więc gra będzie zatytułowana "Tony". Ponadto pojawili się koderzy chętni do przeniesienia gry na inne platformy i już jest pewne, że przygody Tony'ego pojawią się na ZX Spectrum oraz Amigę. Jest to klasyczna gra platformowa, w której oprócz przemierzania różnych lokacji, czy to na bagnach czy w piramidzie, musimy zbierać przedmioty i skarby, a także oczywiście unikać niebezpieczeństw. Pomysłodawca dodaje, że w grze nie występuje przemoc w postaci strzelania i jest to celowy zabieg, wprowadzenie elementu etyki do gry. Rafał zapowiada, że będą też nowości w rozgrywce - których dotychczas w grach na Atari nie było, ale nie chce spojlerować, zanim gra się nie ukaże. Można jednak zauważyć na ekranach z gry, że na przykład będzie wykorzystywany interfejs Fujinet. Autorzy zapowiadają 5 poziomów gry, ale również okrojoną wersję demo, która będzie oczywiście darmowa. Pełna wersja będzie wersją kolekcjonerską, pudełkową, na cartridżu. Zamierzenie jest takie, by gra działała na każdym Atari, od klasycznych "gołych" 800XL czy 65XE, aż po komputery rozbudowane, modyfikowane. Gwarancją wysokiej jakości gry jest ekipa, która się zebrała do jej stworzenia. Oprócz zawodowego grafika Rafała Dudka, który zajmuje się stroną wizualną projektu, od grafiki gry po materiały marketingowe, muzykę stworzył jeden z najlepszych atarowskich muzyków Michał "Caruso" Brzezicki. W pracach uczestniczył też brat Rafała, jeden z najlepszych koderów Atari - wspomniany xxl, niestety aktualnie z powodu totalnego braku czasu, nie może pomóc i w związku z tym pilnie poszukiwany jest koder! Dlaczego "pilnie"? Właśnie dlatego, że równolegle powstaje wersja gry dla ZX Spectrum oraz dla Amigi. Wielka by była szkoda, żeby gra, która pierwotnie była projektowana dla Atari, najpierw ukazała się dla dwóch innych platform, a atarowcy znowu zostali pozbawieni fajnej zabawy. Dlatego jeszcze raz ogłoszenie Rafała: koder pilnie poszukiwany! Można kierować się do niego przez pośrednictwo AOL, albo bezpośrednio na FB. 2022-11-24 12:29 by Kaz
komentarzy: 70 |
maly_swd @2022-11-24 12:39:05 |
Kaz @2022-11-24 12:49:17 |
George @2022-11-24 13:04:11 |
marok @2022-11-24 13:11:12 |
George @2022-11-24 13:28:20 |
R.Dudek @2022-11-24 13:42:55 |
ktos @2022-11-24 14:10:01 |
Jacques @2022-11-24 14:38:06 |
Kaz @2022-11-24 14:38:11 |
Rafał, to 15 dolarów za ten edytor płaci się jednorazowo, czy są jakieś ukryte płatności, dalsze opłaty, etc? https://subchristsoftware.itch.io/pro-ed... |
R.Dudek @2022-11-24 14:42:23 |
Shanti77 @2022-11-24 16:01:46 |
xorcerer @2022-11-24 16:44:02 |
as.. @2022-11-24 16:52:21 |
Kaz @2022-11-24 17:25:12 |
alex @2022-11-24 17:29:28 |
mono @2022-11-24 17:35:48 |
R.Dudek @2022-11-24 17:38:26 |
X-FACTOR @2022-11-24 18:39:13 |
dhor @2022-11-24 18:54:15 |
mono @2022-11-24 19:05:13 |
Tiger @2022-11-24 19:48:12 |
R.Dudek @2022-11-24 20:02:15 |
Tiger @2022-11-24 20:42:04 |
Anon @2022-11-24 22:47:03 |
zbyti @2022-11-24 23:03:58 |
Dracon @2022-11-24 23:11:03 |
Grafika super - wiadomo. Ale szok... że nie ma do tego kodera, myślałem że to będzie drugie "Brothers Production" jak u Selingerów. :) Tak mi się bynajmniej wydawało z obserwacji fanpage na FB. A tu niemiły zaskok. :( W każdym razie, powodzenia w tej dobrze zapowiadającej się produkcji! A co do tego CharPada - czy fakt, że jest dedykowany C64 nie utrudnia jakoś sprawy??? |
Kaz @2022-11-24 23:20:54 |
marok @2022-11-25 01:29:37 |
@zbyti, kontunuując : jeszcze później, jak to napisałem, zgrałem sobie i odpaliłem Twoją nieukończoną grę z innego forum (tego co wiesz) i muszę przyznać, że jest to już interesująca pozycja (a pomimo szczerej chęci nie zdołałem dzisiaj przejść pierwszej-A planszy) na prawdę gustowne wykonanie (dla mnie to jakiś już przejaw wyższej inteligencji, że się odważę napisać) |
Kaz @2022-11-25 01:36:08 |
the fender @2022-11-25 08:07:01 |
Jacques @2022-11-25 08:26:13 |
JacekPiast @2022-11-25 08:37:01 |
gorgh @2022-11-25 11:13:24 |
Atari @2022-11-25 11:32:57 |
GienekP @2022-11-25 11:39:59 |
RYSIEK_M @2022-11-25 13:57:05 |
R.Dudek @2022-11-25 14:16:58 |
Kaz @2022-11-25 14:20:54 |
szeryf @2022-11-25 15:18:02 |
grey / mystic bytes @2022-11-25 16:13:09 |
Niesamowita grafika. Tak jak napisał Rafał - chętnych na taką grę na pewno nie zabraknie, więc twórcom z pewnością zwróci się wysiłek. Jeśli jednak zrzutka o której wspomniał RysiekM miałaby być motywująca, to również nie widzę przeszkód. @Szeryf: Dzik is watching whatcha doin'. You've been warned =) |
MKM @2022-11-25 18:31:02 |
Cyprian @2022-11-25 19:09:19 |
R.Dudek @2022-11-25 19:20:53 |
@Cyprian gafika tryb8 czyli mono to troszke szkoda ale jest jeden atut pixele sa 1:1 i to ja jako zwykly grafik rozumiem, staralem sie zrozumiec g2f ale poleglem to program graficzny dla programistow nie dla grafikow badz dla wtajemiczonych, wiec robie grafike 1:1 i niech tak zostanie, mam mega frajde ze wychodzi dobrze, moglo zawsze byc lepiej ale niech bedzie jak jest |
szeryf @2022-11-25 19:50:28 |
W końcu Hi-res - super! Co do pozyskiwania kodera to myślę, że chyba lepiej najpierw go pozyskać a potem pokazywać takie cuda. Trochę ciężej takiego zmotywować jeśli są już konkretne oczekiwania społeczności - programista musi się teraz sporo napracować aby sprostać temu co już w zasadzie zostało pokazane. Żeby nie tylko marudzić to myślę, że i tak zostało pewnie sporo pola do działania i pokazanie tego w ruchu to będzie kolejny "Wow effect". Także "good luck Tony..."! @Grey: to się porobiło :O ..., jak usłyszę zbliżający się szybko odgłos racic i zapach sierści to zacznę na oślep rzucać kasztanami za siebie ;) |
R.Dudek @2022-11-25 20:13:45 |
R.Dudek @2022-11-25 20:15:38 |
tatqoo @2022-11-25 20:24:33 |
Lothar @2022-11-25 22:57:53 |
Grafika piękna - ale wydaje mi się żeby to ogarnąć programistycznie i udźwignąć ograniczenia jest bardzo dużym wyzwaniem. Z doświadczenia - grafik może zrobić cuda, ale ograniczenia platformy czasami są nie do przeskoczenia. Ale żeby nie było, grafika jest przepiękna, ale czy do zaimplementowania w tej formie w grze na Atari 8bit? Raczej nie. |
R.Dudek @2022-11-25 23:05:11 |
pin @2022-11-25 23:19:45 |
R.Dudek @2022-11-25 23:29:00 |
pin: ograniczenia to ilosc duszkow i elementow tla bedacych animacja czyli majaca inne stany kafelkow, kafelki maja 8x8, ilosc map ma swoje ograniczenia, ale to ma sens zrobilem rozne duszki i nie kazdy bedzie w tej samej lokacji to da pewne odczucie urozmaicenia, ze co lokacja to masz inne duszki, ma to sens i nie przytlacza gry. nie moglem tez szalec z elementami tla jako obrazy bo to zajmuje miejsce w pamieci, ale dalo sie to jakos ogarnac by gra byla ciekawa i zaskakujaca a nie masakryczna dla pamieci komputera... praca nad grafika Atari nauczyla mnie oszczednosci czego nie mialem nigdy w pracy robioc projekty graficzne. |
bardzo ciekawy @2022-11-26 00:20:05 |
R.Dudek @2022-11-26 00:28:07 |
wersja ZX bedzie inna, bo mniej pixeli ale juz to zrobilem, delikatnie sie roznia komanty, koder z ZX sam robi kod, bedzie kilka elementow co na Atari nie bedzie np "przenikanie" plansz. na ZX bedzie gra chodzic na ZX128... ale to detale, no i muzyka bedzie inna, a efekty w trakcie gry beda na bzyczku ... czy jak to nazwac.. a muzyka w tla w AY |
Trophy @2022-11-26 00:39:25 |
To jest najlepsza gra - potencjalnie - jaką na Atari 8-bit widziałem. Prawie pół życia czekam na Rick Dangerous, więc zaczynam wątpić, że się doczekam, a to byłaby gra chyba najbardziej oczekiwana i najładniejsza, więc powyższa propozycja mogłaby tutaj zmienić moją listę preferencji :) No, jest jeszcze IK+ - wciąż niedokończona, a naprawdę dająca duże nadzieje. Na tę grę też czekam pół życia prawie. |
R.Dudek @2022-11-26 00:53:54 |
jak dopne TONY to jego 2 czesc zerwie pape z dachu :D wiem ze kopiuje pomysly TONY 1 - montezuma, TONY 2 Indiana i Swiety Graal :D no bywa ale fajna seria Tony (Halik) nasz czlowiek i nie ma limitu pomyslow na przygody, w drukowanym dodatku do gry TONY bedzie imitacja gazety tam na marginesie jest nawiazanie do nazistow i ich nawiazan do okultyzmu, taki marketingowy myk, ze jak sie uda, i gra sie spodoba to TONY leci na misje szukac gralla :P ale powoli... |
zbyti @2022-11-26 00:59:37 |
zbyti @2022-11-26 10:04:20 |
sis101 @2022-11-26 18:46:25 |
Simi @2022-11-26 18:47:58 |
jack @2022-11-27 22:13:13 |
as... @2022-11-28 06:41:48 |
trocero77 @2022-11-28 10:48:02 |
pavros @2022-11-28 19:09:34 |
R.Dudek @2022-11-28 21:28:10 |
plinius @2022-11-28 21:42:29 |
R.Dudek @2022-11-28 21:50:29 |
solo/ng @2022-12-03 03:01:46 |
Kaz @2022-12-04 13:42:49 |
R.Dudek @2022-12-06 01:10:29 |
R.Dudek @2023-10-02 18:33:02 |
«« nowsze | starsze »» |
1. Biuro |
2. Grafika |
3. Muzyka |
4. Programowanie |
5. Magnetofon |
6. Stacja dyskietek |
7. DOS-y |
8. ROM-y |
9. Rozne |
A. Schematy |
B. Emulatory |
C. Edukacyjne |
D. Komunikacja |
E. Diagnostyczne |
F. Archiwizowanie i kompresowanie |
!info |
Z. Inne platformy |
«« nowsze | starsze »» |