![]() |
![]() ![]() |
Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
Autorzy o "Auf Wiedersehen Monty" |
Dosłownie dwa dni temu, na zoomie AtariOnline.pl spotkaliśmy się z autorami konwersji gry z Commodore 16 na Atari XL/XE Auf Wiedersehen Monty z 1987 roku: Markiem "Konopem" Konopką i Krzysztofem "Rastanem" Wróblem (muzyk Michał "Miker" Szpilowski był nieobecny). Rozmowa o procesie konwersji, wykorzystanych narzędziach, ograniczeniach i modyfikacjach trwa prawie trzy godzinki, ale naprawdę jest o czym podsłuchać: A przy okazji, wspomniany na spotkaniu zapis rozmowy o poprzedniej konwersji "Monty On the Run", można obejrzeć tutaj: A jeśli komuś mało, to może posłuchać też o "Rick Dangerous" na Atari XL/XE: Ewentualnie o jednej z wielu produkcji demoscenowych Konopa i Rastana: 2024-08-23 20:56 by Kaz
komentarzy: 13 |
lxbfYeaa @2024-08-24 09:47:42 |
zbyti @2024-08-24 12:53:02 |
no czekam na upublicznienie Delty wraz z instrukcją, demo songami itd. mi się wydaje, że Delta był wykorzystany tak, że w jakimś demie podczas ładowania z dysku (czego zazwyczaj w atari świecie się nie praktykuje) bo miał mały raster time. może nawet w tym demie co do sławnie nie poszło na jednym z party? już nie pamiętam dokładnie :P |
Konop @2024-08-24 13:29:52 |
zbyti @2024-08-24 13:39:42 |
Konop @2024-08-24 16:04:10 |
Adam @2024-08-24 18:00:10 |
zbyti @2024-08-24 22:39:11 |
"Monty on the run" przeszedłem bez oszukiwania 2x na A8 i 2x na C+4 - niezwykle frustrująca gra ;) na Auf Wiedersehen" chyba się nie porwę... ale uważam, że ta uboższa wersja (obu gier) jest lepsza od C64/ZX tam jest jakiś kompletny chaos... jako fan Ricka (C64/Amiga) naprawdę nie mogę się doczekać wersji na A8 by przejść ją znów - powodzenia życzę w ukończeniu tego projektu! |
crrn @2024-08-25 13:23:20 |
Słucham tej rozmowy. fajna jak zwykle - dzięki. ale żałuję bardzo że nie byłem bo byłbym w stanie powiedzieć dużo więcej o platformie C264 (+4,16,116). Aż się prosi filmik nakręcić ;) @Kaz Polecam mój kanał i film o współczesnych grach na C+4. Ostatnio np wyszły takie gry jak Gianna Sistes, Prince of Persia czy Out run. Platforma odkrywana jest na nowo i powstaje masa dobrego softu. Albo... zróbmy wspólnie materiał o C16/+4? |
sim1 @2024-08-27 02:27:34 |
Rastan @2024-08-27 12:51:04 |
sim1: jeśli chodzi o StarQuake to robiliśmy kiedyś testy i dałoby się tę grę podkolorować, choć byłoby dużo pracy (512 komnat) i nie wiem czy to by się zmieściło w 64kB. Podobnie z innych grami 2D (Kult, pewnie też Tony). Amaurote, z racji tego, że jest 3D, może częściowo, ale nawet na ZX, który ma mapę kolorów, nie jest ta gra kolorowa. Sama technika podkolorowania spritami nie jest "trudna". W 1985-1987 raczej nie było tooli do takiego kolorowania, a podejrzewam, że autorom nie chciałoby się tego ręcznie robić z uwagi na czas jaki by to zajmowało. Teraz możemy się z tym "pobawić". |
Kaz @2024-08-27 13:17:43 |
sim1 @2024-08-29 19:12:48 |
Nie-zawodowy gracz @2024-08-29 22:45:56 |
«« nowsze | starsze »» |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«« nowsze | starsze »» |
![]() |
![]() |
![]() |