atarionline.pl Wyświetlanie wartości liczbowych na ekranie (MADS) - Forum Atarum

Jeśli chcesz wziąć udział w dyskusjach na forum - zaloguj się. Jeżeli nie masz loginu - poproś o członkostwo.

• :
    • :

Vanilla 1.1.4 jest produktem Lussumo. Więcej informacji: Dokumentacja, Forum.

• 1: CommentAuthoriSiek
      • CommentTime13 Nov 2024 21:11 zmieniony

Cześć, witajcie

jestem powracającym użytkownikiem Atari 800XL po 35 latach. Jako małe dziecko i podlotek głównie grywałem na nim, a po latach otrzymałem je w prezencie i zapragnąłem coś więcej niż tylko grać.

Nabyłem zestaw książek o programowaniu na Atari z Retronics i je przeczytałem. Teraz czas na praktykę :)

Potrzebuje Waszej pomocy!

Niestety nie jestem programistą i takiego kierunkowego wykształcenia nie posiadam. Mam jakieś podstawy, które staram się wykorzystać ale niestety utknąłem :(

Używam WUSDN z MADS i Altirra na Windows. Uczę się składać swoje pierwsze programy po przeczytaniu książek. Są to proste rzeczy, które mają mi pomóc najpierw zrozumieć jak to wszystko działa. Niewiele ma to wspólnego ze sztuką prawdziwego programowania jak i optymalizacją kodu. Na to przyjdzie czas, gdy już w pełni zrozumiem co i jak piszę, więc proszę o odrobinę Waszej wyrozumiałości.

Pisząc kod, wyniki przeglądam w debug'erze przeglądając rejestry i komórki pamięci. Jednak zapragnąłem sobie trochę usprawnić życie, i postanowiłem te informacje wyświetlać na ekranie, aby nie musieć ich wyszukiwać.

Poniższy program ma za zadanie pomnożyć cyfry 4x5. I wymyśliłem sobie to tak (wiem, że można inaczej ale pierwsze kroki, to pierwsze kroki ;) ):

org $2000

DLPTRS = $0230
      wynik = $2100

BEGIN
      lda #0
      ldy #5
      cld
      clc

func_mnoz
      adc #4
      dey
      bne func_mnoz

sta ScreenData

func_display
      lda #<myDisplayList
      sta DLPTRS
      lda #>myDisplayList
      sta DLPTRS+1

jmp func_display

.local myDisplayList
      .byte $42
      .word ScreenData
      .byte $41