atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Film „Gry, użytki – co dla Ciebie?” z 2018-12-10 21:10 (18)
Zapraszamy do Katowic! z 2018-12-09 15:22 (4)
Gra „New Adventures of Laura” z 2018-12-06 21:52 (5)
Remanent – gry z 2017 roku (1) z 2018-12-04 23:47 (20)
Gry Gandalfa – część III z 2018-12-02 21:20 (1)
Premiera filmu „Gry, użytki – co dla Ciebie?” z 2018-11-25 12:11 (29)
Gra Druidarium (WIP) z 2018-11-18 12:39 (113)
Propozycje książkowe Retronics – zbiórka deklaracji z 2018-11-15 21:02 (10)
Kalendarz z Silly Venture z 2018-11-09 21:05 (32)
Wyniki Silly Venture 2018 z 2018-11-06 22:28 (36)
Pierwsze prace na małe Atari z SV2k18 z 2018-11-04 00:51 (139)
Rozpoczyna się Silly Venture z 2018-11-02 11:01 (63)
"Atari Basic" do kupienia z 2018-10-30 20:08 (15)
Rozwiązanie konkursu z 2018-10-29 10:38 (10)
Premiera konwersji Total Eclipse z 2018-10-26 20:07 (27)
Wkrótce RETROnizacja z 2018-10-25 19:34 (22)
Zapowiedź: Laser Squad i Total Eclipse z 2018-10-22 23:04 (38)
Wyniki konkursu programistycznego ABBUC 2018 z 2018-10-20 19:19 (60)
Gry konkursu ABBUC 2018 i „Get Up! 2” z 2018-10-19 22:19 (11)
Konkurs AtariOnline.pl z 2018-10-17 00:30 (13)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Gunslinger opisał Dracon (5)
Space 1999 opisał Kaz (4)
Pięć Gówien Eepcha opisał Kaz (10)
Mózgprocesor opisał Kaz (31)
Bruce Lee opisał Kaz (29)
Amaurote opisał Kaz (28)
Jax Stardo In Starblade opisał Kaz (13)
The Dallas Quest opisał Kaz (4)
Hacker opisał Kaz (12)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Hacker
(c) 1985 Activision
autorzy: Steve Cartwright, David R. Lubar
opis: Krzysztof "Kaz" Ziembik
pliki: tutaj
okładka wydania brytyjskiego
okładka wydania amerykańskiego

Okoliczności przyrody

W latach 80-tych, po sukcesie filmu "War Games" z 1983 roku, w którym nastolatek włamuje się do komputerów wojskowych, a ludzkości z trudem udaje się uniknąć katastrofy nuklearnej, zapanowała na Zachodzie moda (kiedyś Zachodem określało się kraje kapitalistyczne) moda na bycie "hackerem" i wszystko co miało związek z tym terminem. Firma Activision wyczuwając te nastroje, wydała grę pod nazwą, jakże by inaczej, "Hacker" z dość oryginalną koncepcją rozgrywki. Już na samym jej wstępie gracz może podać hasło, aby zalogować się do bliżej nieznanego systemu komputerowego. Cały smaczek polegał na tym, że hasła tego nie było ponoć nawet w instrukcji do gry (zasłyszane), a jego treść rozchodziła się jedynie pocztą pantoflową. Można było poczuć atmosferę "hackerstwa", czegoś niedozwolonego... Dalej jest równie ciekawie. Podczas gry co jakiś czas zgłasza się tajemniczy, acz pomocny komputer, przekazując ważne komunikaty. Może obecnie to brzmi śmiesznie, ale wówczas niektórzy ludzie nabierali się, sądząc, że wykonują jakąś ważną misję i że kontaktują się z obcym komputerem. Osobiście widziałem na starych amerykańskich listach dyskusyjnych poważną debatę, czy gra "Hacker" na pewno jest grą i czy aby nie uczy młodych ludzi włamywania się do systemów komputerowych! Kiedy gra dotarła do Polski, nie miała już tej magii - u nas każda gra była pozbawiona instrukcji, film mało kto widział, a za pomocą telefonu to w Polsce nie dało się często rozmawiać, nie mówiąc o łączeniu się z innym komputerem.

Gra zdobyła w swoim czasie niemałą popularność na wszystkich popularnych 8-bitowcach. Każda z wersji nieco się różniła w detalach, ale zasadnicze elementy gry pozostały niezmienne. Sterując małym robotem, przypominającym skrzyżowanie wózka inwalidzkiego z silnikiem spalinowym, wędrujesz podziemnymi i podmorskimi tunelami w bardzo ważnej misji. Z firmy Magma Ltd., do której należy tenże robot, został wykradziony bardzo ważny dokument, zawierajacy informacje o sposobie kontroli energii termicznej wulkanów. Wykorzystanie tej wiedzy przez niepowołane osoby może doprowadzić do katastrofy na skalę światową. Dokument został pocięty na 10 fragmentów, które jako bardzo cenne szybko rozeszły się po świecie. Trzeba je odzyskać, zanim do akcji wkroczy FBI, a szefowie firmy dostaną po głowie za wyciek tak niebezpiecznych informacji. Aby osiągnać ten cel należy handlować ze szpiegami, którzy posiadają poszczególne części dokumentu, aż do wyciągnięcia od nich wszystkich fragmentów. Mimo, że w tych wysiłkach macierzysta firma stara się wspierać poczynania gracza, nie jest to łatwe. Po pierwsze zasoby finansowe przeznaczone na zakupy są ograniczone, a po drugie nie wszystko da się kupić za gotówkę - w kryzysowych czasach ludzie (i szpiedzy) wolą inwestować w przedmioty, nie tracące tak łatwo na wartości jak pieniądze. Większość szpiegów nie zadowala się więc gotówką i trzeba wiedzieć, co dany osobnik będzie chciał w zamian za fragment dokumentu. Żeby jednak nie było za łatwo, niektórzy szpiedzy akceptują na wymianę przedmioty, które inni szpiedzy żądają. A przecież dany przedmiot można przehandlować tylko raz. Dochodzi również element czasu - pozornie czas trwania misji jest nieograniczony, ale program po upływie pewnego okresu zaczyna utrudniać grę wprowadzając "przeszkadzajki". Zwykle kończy się to w jeden sposób - zniszczeniem robota i końcem gry. Gra w wersji na Commodore C64 była opisywana w "Bajtku" 12/1988, ale wersja Atari nieco się od niej różni (detalami grafiki oraz nazwami niektórych lokacji). Opis "Hackera" był też w "IKS - Zeszyty Programów Komputerowych" 2/1988.

Steve Cartwright

Kilka słów należy się autorom gry: pomysłodawcy Stevowi Cartwrightowi oraz Davidowi Lubarowi, który grę przekodował na Atari. Obaj byli bardzo zasłużeni w tworzeniu gier na konsolkę Atari 2600. Steve (zdjęcie powyżej z czasów młodości) wszystkie gry od początku wydawał w Activision, stworzył m.in. "Barnstorming", "Seaquest", "Frostbite", "Plaque Attack". "Hacker", był jego pierwszą grą na komputery domowe i to tak dobrą, że dwa lata poźniej powstała jej kontynuacja "Hacker II: The Doomsday Papers" - niestety nie na małe Atari. David (zdjęcie poniżej) pracując dla Siriusa/Foxa oraz Spectra-Video zrobił m.in. "Worm War I", "Nexar", "Fantastic Voyage", "Space Master X-7", "Bumper Bash", "Flash Gordon". Potem w Activision kontynuację słynnego przeboju czyli "River Raid II", dla firmy Atari "Sentinel", a dla HES "My Golf". W międzyczasie rozpoczęła się jego przygoda z komputerami domowymi. Dla 8-bitowego Atari samodzielnie stworzył "Pastfinder", a jako współautor "Master Of The Lamps", "Ultima IV" i "Ogre".

David Lubar

Sedno sprawy

Jak już zostało to napisane, gra zaczyna się od logowania do systemu, za pomocą którego steruje się robotem. Hasło do systemu brzmi AUSTRALIA - jest to miejsce, gdzie robot był testowany. Jeżeli nie zostanie podane właściwe hasło, gracz przechodzi do menu kontrolnego, gdzie poddany zostaje sprawdzeniu, czy zna budowę swojego robota SRU (Subterranean Remote Unit). Warto zapamiętać numer modelu robota, AX-0310479, ponieważ jest to jednocześnie jedno z haseł przydatnych w dalszej grze. System pokazuje robota w dwóch rzutach. Na jednym z nich, za pomocą "laserowego wskaźnika" w postaci zielonego kursora, należy wskazać elementy robota, o które pyta komputer, potwierdzając przez fire. Te elementy to w kolejności:

  • INFRARED VIDEO IMAGE SENSOR (kamera na podczerwień) - jest z tyłu głowy robota, na samej jej krawędzi;
  • ASYNCHRONUS DATA COMPACTOR (zbieracz danych) - znajduje się między chwytakiem a ramieniem robota;
  • HYDRAULIC MOTIVATOR (napęd hydrauliczny) - umieszczony centralnie, otoczony żółtą ramką. Sposób napędzania robota również warto zapamiętać jako hasło przydatne w dalszej grze;
  • PHLAMSON JOINT (przegub) - jest na skrzyżowaniu rur na tylnim kole;
  • THELMAN PORT (złącze komunikacyjne) - na końcu czarnej rury na plecach robota.

Jeżeli choćby w jednym wskazaniu nastąpi pomyłka, cały test trzeba przechodzić od nowa.

Podanie przy starcie prawidłowego hasła lub rozpoznanie wszystkich podanych elementów robota powoduje przejście do kolejnego etapu. Pojawia się mapa świata, na której przy pomocy joysticka (lewo, prawo, fire) zaznacza się obszar, na którym podczas gry będzie panował dzień (kolor jasnozielony), a na którym noc (ciemnoszary). Miasta, w których toczyć się będzie gra, są na mapie oznaczone białymi kwadracikami - warto oświetlić jak najwięcej z nich, by móc podziwiać ich architekturę w świetle dnia. Miejsce postoju robota oznaczone jest pomarańczową kropką. Gra rozpoczyna się głęboko pod ziemią i oceanem, gdzieś pod południowym Atlantykiem. Systemem tuneli należy poruszać się pod powierzchnią i dotrzeć do wszystkich miast, które są zaznaczone na mapie. Wykonuje się to joystickiem, który pozwala za pomocą białych kropek na mapie, na wyznaczenie trasy przemieszczania się robota. Po wciśnięciu fire, SRU zaczyna mknąć tunelem "wykropkowaną" drogą. Pojawiające się podczas postoju, obok białych kropek, malutkie kreski wyznaczają kierunki, w których w danych miejscu można się poruszać.

Ekran gry podzielony jest na kilka obszarów:

  • na dole znajduje się mapa świata, po której możesz wyznaczać robotowi marszrutę. Podziemne i podmorskie tunele znajdują się na niebieskich liniach, ale nie na wszystkich. Trzeba dobrej pamięci lub dobrej mapy, by sprawnie się po nich poruszać, tym bardziej, że wiele korytarzy kończy się ślepo;
  • w lewym górnym roku znajduje się podręczny spis komend, jakie można wydać robotowi:
    • Prg - tryb poruszania się po tunelach, jest automatycznie włączany podczas zejścia pod ziemię;
    • Up - wyjście na powierzchnię, pod warunkiem, że znajdujemy się pod miastem, oznaczonym na mapie (klawisz U);
    • Dn - dzięki temu możemy zejść z miasta w dół, do tuneli. Działa, gdy jesteśmy w mieście (klawisz D);
    • Ir - włączenie kamery na podczerwień, powodujące, że nocą w mieście można cokolwiek zobaczyć i zrobić (klawisz I);
    • Cll - przywołanie szpiega, jeśli robot jest w mieście (klawisz C);
    • Mg - odbiór wiadomości od systemu komputerowego (klawisz M);
  • w prawym górnym rogu znajduje się kompas, który teoretycznie ułatwia orientację w poruszaniu się po tunelach. Jest jednak niezbyt przydatny, do czasu, gdy zepsuje się system namierzania robota. Wtedy z mapy znika zarówno kropka oznaczająca robota, jak i inne znaczki, pomocne przy przemieszczaniu się;
  • poniżej kompasu jest puste okienko - jeśli przyjdzie komunikat z centrali, pojawi się w nim błyskający napis MSG (message). Trzeba go odebrać, ponieważ system uniemożliwi wykonanie jakiejkolwiek innej czynności;
  • centralnie w górnej części widać grafikę tuneli - korytarze lub skalne ściany.

Po wyjściu na powierzchnię ekran gry nieznacznie się zmienia. Oczywiście zamiast grafiki tuneli widać grafikę danego miasta (jeśli to noc, to nic nie widać do momentu użycia kamery na podczerwień), którą można oglądać przesuwając się w lewo i w prawo za pomocą joysticka. Zamiast mapy jest do dyspozycji okienko tekstowe, gdzie będzie widać zapis rozmowy ze szpiegami. Zmienia się także słownik z przydatnymi komendami:

  1. Inv - pokazuje kolejną rzecz z posiadanych przez robota, służy do zmieniania oferty dla danego szpiega (klawisz I);
  2. Yes - akceptuje przedstawioną przez szpiega ofertę (klawisz Y);
  3. No - odrzuca ofertę szpiega (klawisz N);
  4. Evi - pokazuje wszystkie posiadane fragmenty dokumentu (klawisz E);
  5. Up - wejście do miasta, tutaj nie działa;
  6. Dn - wyjście z miasta (klawisz D).

W każdym mieście znajduje się jeden szpieg, a więc i jeden kawałek dokumentu. Niewątpliwą atrakcją gry jest fakt, że szpiedzy posługują się językiem charakterystycznym dla regionu, w którym się znajdują. Szpieg z Chin mówi po chińsku, a z Grecji po grecku. Wbrew pozorom nie jest to duże utrudnienie, gdyż nazwy przedmiotów, którymi się handluje zawsze są napisane po angielsku, a resztę można się domyślić z kontekstu. Szpiedzy oprócz mapy mają wiele innych przedmiotów na sprzedaż, charakterystycznych dla danego kraju, np. w Szwajcarii będzie to zegarek, a w Chinach waza z okresu Ming. Przedmioty, które można kupić w danym kraju i ich wartość:

  • Szwajcaria: THE DEED TO A SWISS CHALET (9500$) oraz A CHRONOGRAPH (200$);
  • Egipt: AN EMERALD SCARAB (1500$) oraz A GOLD STATUETTE OF TUT (1000$);
  • Grecja: AN ANCIENT ARTIFACT (1000$) oraz A GRECIAN URN (1000$);
  • Indie: THE STAR OF INDIA (5000$) oraz A JEWELED LAMP (1000$);
  • Nowy Jork: AN UNCUT 3 KT. DIAMOND (2000$) oraz STOCKS & BONDS (2000$);
  • Japonia: CULTURED PEARLS (300$) oraz A 35MM CAMERA (300$);
  • Chiny: A MING VASE (2000$) oraz A JADE CARVING (2000$);
  • Kuba: SPANISH DOUBLOONS (500$) oraz A TREASURE MAP (700$);
  • Anglia: AN AUTOGRAPHED BEATLES ALBUM (900$) oraz CROWN JEWELS (9500$);
  • San Francisco: GOLD NUGETTS (1500$) oraz 49ER SEASON TICKETS (200$);
  • Waszyngton - tam FBI czeka na kompletny dokument.

Nie trzeba kupować wszystkiego, ponieważ tylko niektóre rzeczy są przydatne na wymianę ze szpiegami. Odkrycie, które przedmioty są ważne i gdzie je trzeba wymienić jest istotą gry.

Aby zadanie nie było zbyt proste, w "Hackerze" jest sporo utrudnień. Pierwszą przeszkodą, która się objawia w grze jest wtargnięcie intruzów do podziemnych tuneli. Z ich powodu pojawia się nad Ziemią satelita szpiegowski, namierzający i niszczący wszystkie obiekty, które nie potrafią podać prawidłowego hasła. Satelita krąży wokół Ziemi, a gdy zbliży się na mapie do pozycji robota, gracz jest pytany o hasło dotyczące spraw związanych z firmą Magma Ltd. Podając poprawne odpowiedzi na cztery kolejne pytania można czterokrotnie wymigać się od zniszczenia robota i zakończenia gry:

  • MAGMA, LTD. (nazwa macierzystej firmy);
  • AX-0310479 (numer modelu robota SRU);
  • HYDRAULIC (rodzaj napędu robota);
  • AUSTRALIA (miejsce testów projektu).

Niewątpliwie sporą przeszkodą jest uszkodzenie systemu trakcji, dokonujące się pod koniec gry, co objawia się tym, że w trakcie gry nie widać na mapie pozycji robota ani żadnych innych przydatnych informacji - znikają białe kropki i kreski wyznaczające trasę przejazdu. W takiej sytuacji należy się poruszać po mapie "na słuch" - każde przesunięcie się kursorem o jeden krok sygnalizowane jest pojedynczym dźwiękiem. W praktyce, jeśli wcześniej nie została zrobiona mapa z rozpisanymi ścieżkami, szanse na przeżycie, nie mówiąc o odnalezieniu właściwej drogi, są niewielkie.

Porady spod lady

Ponieważ udało mi się ukończyć tą grę, co pomimo posiadanych pomocy w postaci mapy na C64 i opisu na Apple Macintosh nie było łatwe, prezentuję opis przejścia. Trzeba pamiętać, że najprawdopodobniej nie jest to jedyny sposób ukończenia gry - szpiedzy godzą się na różne przedmioty, co pozwala iść inną drogą niż pokazana przeze mnie. Nie miałem już jednak siły sprawdzać innych możliwych rozwiązań.

Zrób od miejsca startu 6 kroków na wschód, 4 na północ, a znajdziesz się w Szwajcarii. Wyjdź na powierzchnię, za gotówkę kup fragment dokumentu, a potem kup wszystko, co szpieg Ci oferuje i zejdź do tuneli. 4 kroki na zachód, 1 na północ, 6 na wschód, 2 na południe, 1 na wschód, czas zwiedzić Egipt. Wymień A CHRONOGRAPH na dokument i kup wszystko, co się da. Po powrocie do tuneli zmierzaj do Grecji: 1 krok na wschód, 1 na północ, a potem 1 na zachód. W Grecji wymień się za AN EMERALD SCARAB, ale nic nie kupuj. Jedź do Indii robiąc 1 krok na wschód, 3 na północ, 2 na wschód, 3 na południe, 1 na wschód. Dokument dostaniesz w zamian za A GOLD STATUETTE OF TUT, reszty nie kupuj. Teraz kolej na Amerykę - 1 krok na zachód, 3 na północ, 16 na zachód, 1 na południe i jesteś w Nowym Jorku. Pozbądź się w wymianie THE DEED TO A SWISS CHALET, a kup tylko STOCKS & BONDS. Tak wyposażony możesz przemieścić się do Japonii - 6 kroków na zachód, 1 na północ, 14 na zachód, 2 na południe, 5 na wschód. W kraju kwitnącej wiśni wymień STOCKS & BONDS na fragment dokumentu, a kup wszystko, co oferują. Skieruj się teraz do serca Azji, do Chin - 4 kroki na zachód. Wymień się za CULTURED PEARLS, a zakup wyłącznie A JADE CARVING. Teraz najtrudniejsze, bo musisz się dostać na Kubę, omijając niebezpieczne tunele na południu, w strefie stałego zagrożenia: 1 krok na wschód, 3 na południe, 2 na wschód, 1 na północ, 4 na wschód, 1 na południe, 2 na wschód, ponownie 1 na południe i 2 na wschód, jeszcze raz 1 na południe, ale aż 8 na wschód, potem już tylko 3 na północ i jesteśmy na wyspie. W zamian za dokument daj A JADE CARVING, ale nic nie kupuj. Czeka Cię ostatni skok do Europy - 8 kroków na wschód, 2 na północ, 2 na zachód, 1 na północ, 3 na wschód i jesteś w Londynie. Oddaj A 35MM CAMERA za fragment dokumentu, a kup od szpiega AN AUTOGRAPHED BEATLES ALBUM. Teraz czas na powrót do USA, na zachodnie wybrzeże: 3 kroki na zachód, 2 na południe, 12 na zachód, 1 na północ, 1 na wschód i jesteś w San Francisco. Wymień się za AN AUTOGRAPHED BEATLES ALBUM i z kompletnym dokumentem szybko podążaj do Waszyngtonu: 1 krok na zachód, 1 na południe, 10 na wschód, 2 na północ, 2 na zachód, 1 na południe i 3 na zachód. Tutaj oddajesz dokument i przyjmujesz gratulacje. Na zakończenie miła niespodzianka przygotowana przez autorów gry - teraz wyjaśni się, po co na początku podawałeś swoje imię.

Moja ocena: 4

Czwórka za ciekawą fabułę, pomysłowość autorów i bardzo przyzwoite wykonanie. Byłaby piątka, gdyby nie przekombinowane utrudnienia, odbierające przyjemność grania.



2004-04-20 00:00 by Kaz
komentarzy: 12
cedyn @2004-05-02 17:16:14
swietna gra. swietny opis :)
solo/ng @2004-05-04 01:40:51
ta. cedyn zawsze chcial byc hakerem. a co do opisu - bardziej niz swietny, opisy tutaj to rewelka, az chce sie czytac : )
Kaz @2004-06-06 12:32:04
Znalazlem skan okladki wydania brytyjskiego, tak wiec zalaczam go do opisu.
Robert de Clair @2005-01-25 12:40:05
Coś czuję że ta strona znajdzie miejsce wśród ulubionych emustronek. Atari zawsze bylo moim najsympatyczniejzym komputerkiem i bardzo czesto wracam do jego emulacji.

Wyglad strony swietny, opisy miodne, az sie chce grac.
Tak trzymać. Brakuje jedynie na stronie forum. I wszelakie dyskusje toczą się pod opisami gier :)
Benji @2006-01-11 12:30:34
nigdy w nią nie grałem

grałem zato w 'WarGames' Colmeco ...
ale tam chroniłeś tylko USA przed atakiem rakietowym...
gdy ogólnu DEFCON malał przegrywałeś...
tj. koniec świata, wielki wybuch wszystkich bomb atomowych, itd.

pozdrawiam
widmo @2007-12-24 00:17:08
beznadzieja juz na samym poczatku jakies haslo, jakies wskazywanie elementow, wywalilem ta gre zanim zdazylem wykonac 10 ruchow jojstickiem. Grafika fatalna, syf malaria. Treaz widze ze szpieg jakis brazowy jakby sie wysmarowal tym z gry 5 gówien. Zero akcji w tle nic sie nie dzieje pewnie , zero odglosow dzwiekow miasta. Nawet nie mozna komend wydawac polecen glosowo, co to ma wspolengo z tytulem?
tokugawa @2008-03-19 22:29:54
Pamiętam jak mnie urzekły grafiki poszczególnych lokacji :P Mało z tej gry rozumialem w tamtych czasach... ale i tak mi sie podobala
11 @2008-10-22 15:11:10
gra byla swietna ale jej niestety nie ukonczylem =, chociaz juz mialem skompletowane 8 czy 9 czesci - ostatniej nie moglem kupic bo przehandlowalem cos z ktoryms ze szpiegow
luddar @2009-01-22 21:53:18
chyba sa rozne wersje gry, bo ja zgodnie ze wskazowkami utknalem w Indiach. Nie dalo sie wcisnac tej statuetki Tut :(
RoboFH @2009-03-12 22:22:37
No zgadza się, w każdej grze jest trochę inaczej :(
Straszna nostalgia mnie bierze za tą grą, ja do dzisiaj pamiętam to AX-0310479 :)
Faust @2010-09-05 00:03:19
Heh... stare dzieje, pamietam, ze sprawdzanie konstrukcji robota traktowalismy jak zabezpieczenie antypirackie. Bez instrukcji ta gra bylo malo, ze trudna, to niestety nudnawa... trzeba bylo miec sporo samozaparcia, gratuluje autorowi recki:)
tazz @2011-06-26 22:58:23
Jak to Wargames mało kto oglądał? To jeden z popularniejszych filmów tamtych czasów, oglądany przez małolatów z zapartym tchem m.in. właśnie ze względu na pokazywany tam hacking w wykonaniu nastolatka.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Retro Na Gazie (343)
ostatni: 13-12-2018 22:33, IRATA4
Atari Experience jakies 19 lat po... (10)
ostatni: 13-12-2018 18:43, makary
DRAM do 600xl (16k -> 64k) (3)
ostatni: 13-12-2018 09:18, MikeAtari
Atari w obudowie od PC (14)
ostatni: 12-12-2018 22:58, piomet
Grabber USB (9)
ostatni: 12-12-2018 22:52, IRATA4
Gry związane ze świętami (4)
ostatni: 12-12-2018 22:06, Adam
Gry z liną (23)
ostatni: 12-12-2018 20:42, IRATA4
Poszukuje ładowarki Dell Axim X50V (9)
ostatni: 12-12-2018 12:42, zijacek
Duspasterz Rzygoń (11)
ostatni: 12-12-2018 11:04, Mq
Galeria grafik z Atari (i innych ... (113)
ostatni: 12-12-2018 08:25, 0xF
Riverwash 2018 - Atari stuff (7)
ostatni: 12-12-2018 07:33, Kaz
Gry przygodowe na Atari i na każd... (13)
ostatni: 12-12-2018 00:19, IRATA4
Gry na Ligh Gun (10)
ostatni: 11-12-2018 21:32, ccwrc
Ciekawostki (4111)
ostatni: 11-12-2018 20:42, IRATA4
Wywiad z Rolandem Pantołą by Vicek (41)
ostatni: 11-12-2018 17:06, vicek

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 1927
Ostatnio zarejestrowany: amadeuszzajac
Postów ostatniej doby: 19

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy
Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (18)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (9)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (8)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»