atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Giełda 80/90 w Gdańsku z 2024-10-15 13:45 (4)
Pędź Mietku, pędź! z 2024-10-10 12:44 (42)
ATASCII Compo - 4. edycja z 2024-10-06 19:12 (16)
Gra "Dangerous City" uwolniona! z 2024-10-03 15:49 (22)
Miniaturowe Atari #2 z 2024-09-30 19:15 (13)
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (52)
Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari z 2024-09-26 20:28 (9)
Nocne Retro Granie w Poznaniu z 2024-09-24 20:35 (1)
O kodowaniu efektów dema na Atari STE z 2024-09-22 15:58 (27)
Co nowego dla Atari Portfolio? z 2024-09-19 19:43 (0)
Najmniejsze Atari cz. II z 2024-09-17 21:07 (4)
Nadlatuje polski sokół! z 2024-09-12 18:44 (16)
Atarowskie maleństwo po raz piąty! z 2024-09-09 18:58 (2)
Pamiętniczek dinozaurowych koderów z 2024-09-05 14:01 (12)
"Mafia" - od zera do supergangstera z 2024-09-03 23:55 (20)
Wkrótce spotkania z 2024-09-02 20:38 (5)
Ankieta dla zainteresowanych efektami w demie z 2024-08-30 17:54 (22)
Autorzy o demie "The Coders' Guide to the Demoscene" z 2024-08-26 14:29 (35)
Przejście gry "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-26 14:23 (9)
Autorzy "Technical Difficulties" z 2024-08-25 16:58 (9)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (35)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-10-07
Liczba katalogów: 8477, liczba plików: 37049
Zmian katalogów: 66, zmian plików: 100

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2933 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Zapowiedź gry "Goldaktari"
"UFO Robot Grendizer" to japońska kreskówka i manga, które były popularne w drugiej połowie lat 70. Przede wszystkim w Japonii i krajach zachodnich, bo do nas ten popularny serial, a tym bardziej wydawnictwa papierowe, nie dotarły. Znaliśmy tylko "Załogę G", przerobiony już przez Amerykanów japoński serial "Kagaku ninja tai Gatchaman". Jak to bywa w tego typu bajkach, mamy do czynienia z dobrem i złem, które ze sobą walczą z użyciem kosmicznych, robocich i wszelkich innych broni. Tutaj złym jest król Vega, który chce rozszerzyć swoje imperium i swoją armią miażdzy między innymi planetę Fleed, z której zmyka ichni książe. Książe ten porywa super-robota armii króla i śmiga nim do naszego Układu Słonecznego, a konkretnie do Japonii i ląduje pod górą Fuji. Tutaj pod przykrywką przechowuje robota, aż sytuacja się pokomplikuje, Ziemia zostanie zaatakowana i trzeba będzie wyciągnąć super-sprzęt, żeby go użyć. Przy okazji oczywiście dowiemy się o wielu intrygach, wątkach miłosnych, etc.



W tym uniwersum zakochał się Francuz Eric Cubizolle (ksywa Titan), który wymyślił sobie, żeby zrobić grę "Goldorak", nawiązującą do serialu. W grze mamy historyjkę, ilustrowaną intrem, odwzorowaną również przez poziomy gry. Planeta Alcorak została zniszczona przez armię króla Vega. Misją głównego bohatera, kierowane przez gracza, jest dotarcie do czterech lokacji na planecie, gdzie znajdują się części urządzenia, które pozwoli pokonać króla.

Ma to być stosunkowo nieskomplikowany shoot'em up z przesuwem tła w pionie, pod tytułem "Grendizer", początkowo przeznaczony wyłącznie dla konsoli Amstrad GX4000 i komputerów Amstrad CPC. Eric przygotował grafikę, Pulsophonic muzykę, a Zis Quier zajął się programowaniem. Jednak po opublikowaniu projektu, elementów graficznych, muzyki, scenariusza, itd. - okazało się, że znalazły się osoby chętne do stworzenia tej gry również na innych platformach, poczynając od ZX Spectrum na Sega Mega Drive kończąc.

1) opis projektu
2) pliki projektu (Amstrad)

Zainteresowanie tematem wykazał też jeden z miłośników ośmiobitowego Atari, Jean-Marc Lebourg, który po wielu latach postanowił wrócić do programowania naszego komputerka. To jego pierwszy projekt tego typu, konwersja gry z Amstrada. W przenoszeniu grafiki i muzyki wsparli go David Lzd praz Testuro. Gra prawdopodobnie będzie miała nazwę Goldoraktari. Powstały już pewne elementy, jak część grafiki poziomów, trochę kodu, muzyka. Trzymamy kciuki, aby udało się prace dokończyć!

Jean-Marc opublikował krótkie wideo, pokazujące dolny panel, przesuw tła i postać bohatera:



Także muzyczki do gry są już gotowe. Warto podkreślić, że to konwersje autorstwa StaxX-a, a autorem oryginalnej muzyki w kreksówce jest Shunsuke Kikuchi:

Opening:



In-game 1:



In-game 2:



In-game 3:



In-game 4:



In-game 5:



In-game 6:



In-game 7:



In-game 8:



Noam:



Ending:




2023-11-08 02:14 by Kaz
komentarzy: 10
pancio @2023-11-08 07:17:19
Muza brzmi prześwietnie... jak nie POKEY! W czym się robi tak dopracowaną muzę? No nic nie fałszuje.. jestem w szoku!
Trachu @2023-11-08 10:06:32
W grze statek gracza wykorzystuje wszystkie 4 spritey. Ciekawe czy wrogowie tez sa na spriteach hardwareowych z multiplexem czy tez czysty software.
Mayonez @2023-11-08 10:26:10
Świetnie to wygląda i ciekawa muza. Nie mogę się doczekać, aż to uruchomię. Tego anime nie znałem. Aż sprawdziłem opening anime na YT, czy jest to ta sama melodia. Co ciekawe, styl muzyczny tych openingów był typowy dla anime tamtych czasów (patrz Generał Daimos). Na czym jest robiona ta muza na Atari? To teraz trzeba Dragon Ball zrobić...
MDW2 @2023-11-08 10:39:14
W przypadku gry w której leci się do góry zawsze chciałoby się mieć pionowy ekran żeby widzieć jak najdalej, mieć największe pole manewru. Skoro pionowy monitor jest niemożliwy to przynajmniej starałbym się żeby panel był z boku, a nie na dole. Wiem, że z technicznych względów panel na dole jest lepszy, są znacznie większe możliwości jeżeli chodzi o jego kolory. No więc jeżeli już koniecznie musi być na dole to powinien być bardzo niski. Taki dosłownie paseczek. Pole gry jest najważniejsze.

Ktoś powie, że w np. „River Raid” panel jest dosyć wysoki, a gra się idealnie. No niby tak ale tam zwykle pole gry i tak jest pionowe, bo ograniczają je brzegi rzeki.

A tak generalnie gra może być fajna (jeżeli ktoś lubi takie klasyczne mechaniki). Chociaż to wszystko będzie zależało od sterowania, przeciwników, mechaniki…
Kaz @2023-11-08 11:30:04
MDW2 - zgadzam się z tą pionowością tego typu shooterów. Z tego też powodu najlepiej prezentowały się nie na komputerach domowych, a maszynach arcade, które miały bardziej pionowy układ wyświetlaczy.

Mayonez - wydaje mi się, że muzyka jest robiona w RMT, zresztą można zapytać StaxXa, bo jesteśmy w kontakcie. Kluczem do lepszego brzmienia jest chyba jednak to, że autor odtwarzacza VUPlayer (VinsCool) używa innego kodu odtwarzającego (zmodyfikowany LZSS, a nie RMT). Więcej info, łącznie z linkami do software na GitHubie:

https://forums.atariage.com/topic/331822.../
emkay @2023-11-08 15:48:16
How do you plug the 3 Ataris together ?
1. for the engine
2. for the enemies
3. for the sound

?
blasph @2023-11-09 20:08:05
i to jest pokey ..prawie jak ST'ek :)
emkay @2023-11-11 23:15:27
Talking about a "conversion of the CPC version", the music could be using about 4 scanlines on the Atari...
15kHz clocking solves the timing for the scrolling plus enemy handling , and using one 16 Bit channel solves all musical needs ... ;)
But, the tunes over there , were using a lot ... if not too much ... resources , and deny the usage of POKEY timers....
PeBe @2023-11-12 17:54:45
Jakby zrobić iluzję pionowego ekranu, tj. włączyć tryb narrow (32 znaki/linię) to byłoby nawet nawet, a i czas dla procka większy :)

W kwestii pionowego ekranu w Atari, bodaj na ostatnich Retrospekcjach rozmawiałem z kimś nt. włączania takiego trybu w VBXE. To byłoby mega rozwiązanie. Ofcoz, organizacja ekranu byłaby liniowa.
Ciekawe, czy by się dało wprowadzić taką funkcjonalność do VBXE ? :)

Trzymam kciuki za grę - zapowiada się fajoska strzelanka z zajebiaszczą muzyką.
Atariteca @2024-01-05 21:35:49
Jakieś wieści na temat tego (pięknego) projektu?
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
ACSI2STM / 1040 STE / TOS 1.06 - ... (30)
ostatni: 15-10-2024 23:15, hawix
Porównanie Atari Falcon vs A1200 (147)
ostatni: 15-10-2024 22:03, TheFender
KWAS (344)
ostatni: 15-10-2024 17:37, Kaz
Kupię sprawną SN-360 z zasilaczem (16)
ostatni: 15-10-2024 16:40, zaxon
Giełda 80/90 w Trójmieście (15)
ostatni: 15-10-2024 14:09, Kaz
Toms 720 Zaxon robi (80)
ostatni: 15-10-2024 11:09, zaxon
Konkurs na grafikę ATASCII (131)
ostatni: 15-10-2024 00:21, Adam
Time Wizard - gra na ABBUC Softwa... (270)
ostatni: 14-10-2024 21:59, mav
Gra "TONY" (426)
ostatni: 14-10-2024 20:09, Kaz
Mobygames - co to jest? (10)
ostatni: 14-10-2024 19:52, Kaz
Silly Venture 2024WE - 35th ATARI... (41)
ostatni: 14-10-2024 18:38, greymsb
Ciekawostki (5580)
ostatni: 14-10-2024 16:22, bruno_j
Stare kasety z grami do zgrania? (16)
ostatni: 14-10-2024 15:33, Kaz
Aleja Pamięci / Avenue of Memories (89)
ostatni: 14-10-2024 14:50, Kaz
Łysy z giełdy wrocławskiej (9)
ostatni: 14-10-2024 12:29, Kaz

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2836
Ostatnio zarejestrowany: iSiek
Postów ostatniej doby: 36

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (13)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (15)
Tomasz Dajczak i Kaz (22)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (87)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (50)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»