atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Nowy Graph2Font! z 2024-05-10 10:50 (21)
Dalton robi grę na A2600 z 2024-05-09 06:26 (12)
W końcu "Mikie" na Atari! z 2024-05-03 19:07 (90)
Oświadczenie w sprawie Piotra Kaczorowskiego z 2024-05-02 10:44 (179)
Michaś w końcu na Atari z 2024-04-26 17:33 (33)
RastaConverter – nowa wersja z 2024-04-24 00:47 (22)
Obudowa kombajnu XCF12 z 2024-04-19 16:43 (26)
Time Wizard Deluxe + edytor poziomów z 2024-04-15 17:25 (28)
FORTH rozgryziony! z 2024-04-10 22:20 (18)
Wyniki i stuff z Grawitacji 2024 z 2024-04-07 16:19 (15)
Grawitacja 2024 - zapraszamy! z 2024-04-04 21:39 (2)
Zapowiedź konwersji "Rick Dangerous 2" z 2024-04-01 09:12 (31)
Bardzo krótka relacja z KWAS #33 z 2024-03-25 21:11 (10)
KWAS #33 w Katowicach za moment! z 2024-03-21 13:06 (7)
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (11)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (37)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (56)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (13)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (35)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-10-27
Liczba katalogów: 8503, liczba plików: 37151
Zmian katalogów: 13, zmian plików: 23

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2934 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Inspektor
(c) Orkus 1993
autorzy: Mariusz Jachimczuk, Jakub Husak
opis: Karol "Charlie Cherry" Wiśniewski
reedycja: Krzysztof "Kaz" Ziembik
jeżeli masz ochotę pograć w tę grę, plik jest: tutaj.


gra ma bardzo ładną okładkę


Okoliczności przyrody
Jak wszyscy pamiętamy, Polacy na małe Atari tworzyli z reguły albo gry logiczne, albo komnatówki. Dlatego ostrzegam przez "Inspektorem", jego oryginalność może być szokiem. W istocie jest to gra decyzyjna, "symulująca" działania agenta-detektywa poszukującego znanego terrorysty. Areną naszych działań jest Polska, sportretowana jako kraina absurdów, zamieszkała przez lud słynący z "wałków", którego całe życie koncentruje się na bazarze. Cóż, w roku 1993 nie było jeszcze hipermarketów z pasażami handlowymi... Gra została wydana przez firmę Orkus z Białej Podlaskiej, o której, niestety, nie za wiele wiadomo. Oprócz "Inspektora" opublikowała jeszcze "New Words". Mimo krótkiego żywota Orkus wykonał niezłą robotę. Do "Inspektora" dołączał całkiem sporą instrukcję, która znakomicie wprowadzała w klimat i sterowanie gry. Co prawda, zdjęcia w niej umieszczone wyszły podle (słaba jakość druku albo ksero), ale w porównaniu do innych polskich gier jest to "pełen luksus".




"Inspektor" graficznie raczej nie powala, ale za to przyjemnie zaskakuje ilością ilustracji oraz małych animacji. Muzyka stworzona przez Jakuba Husaka stoi na bardzo wysokim poziomie. Jego utwory naprawdę pozwalają wczuć się w klimat tej historii i znakomicie ją uzupełniają. Warto choć raz zagrać w tę grę tylko po to, by posłuchać sobie zmieniającej się muzyki. Innej w trakcie jazdy pociągiem, innej w poczekalni, itd. Ogółem naliczyłem 5 motywów muzycznych plus kilka momentów, w których pojawiają się efekty dźwiękowe. Co ciekawe, jak poinformował mnie Jakub Husak, stworzył on muzykę do "Inspektora" w tydzień, a że mu się nie spodobała, chciał ją oddać gratis. Jednak autor, Mariusz Jachimczuk się uparł (brawo za solidność i uczciwość!) i skromne honorarium zostało zapłacone, dostarczono też egzemplarz autorski. Dodam też, że po kilku latach pan Husak zmienił zdanie i aktualnie melodie z "Inspektora" bardzo mu się podobają.

Sedno sprawy
Sterowanie odbywa się joystickiem lub klawiszami kursora, którymi wybieramy interesującą nas opcję, po czym naciskamy fire lub klawisz Return. Grę możemy w dowolnym momencie rozpocząć od nowa, naciskając klawisz Esc. Ekran gry zwykle jest dzielony na dwie części. Na górze są ilustracje, a na dole wybieramy i akceptujemy swoje posunięcia. W pewnych lokacjach na górze pojawiają również nasze dane. I tak od lewej bedą to: aktualna godzina i data, nasza broń wraz z ilością posiadanej amunicji, zasób energii, gotówka.




W grze sterujemy poczynaniami agenta CIA Roberta Brassa, który ma za zadanie złapać w Polsce terrorystę o nazwisku Ennio Baro. Niestety nawet tak doświadczony agent nie był przygotowany na starcie z polską rzeczywistością. Na lotnisku w Poznaniu ktoś buchnął mu bagaż, w którym były pieniądze, dokumenty oraz broń. I nie dość, że zaczynamy od zera to na wykonanie misji mamy tylko kilka dni, od godziny 0.00 jedenastego października do 12.00 czternastego października. Trzy i pół dnia, 84 godziny. Istotę gry stanowi poruszanie się pomiędzy miastami, w których staramy się kompletować potrzebne nam przedmioty oraz informacje na temat Ennio Baro. Miasta możemy podzielić na trzy nieformalne kategorie: metropolie, duże miasta i miasteczka. Po metropolii wozimy się darmową taksówką, ale niestety przez to nie widzimy naszych danych. Aby je ujrzeć należy udać się albo do hotelu i spróbować wynająć pokój lub iść na dworzec. Metropolie to Katowice, Gdańsk, Łódź, Kraków, Warszawa oraz Poznań. W każdym z takich miast można napotkać:
  • hotel - czynny całą dobę. Można się tam przespać (30 zeta) i kupić prasę (3 zeta). W niektórych hotelach można również znaleźć restaurację (czynna od 10 do 23, 30 zeta za posiłek) oraz zagrać na automatach (5 zeta od próby).
  • bazar - czynny między 5 a 24. Miejsce w którym można coś kupić u handlarza oraz zasięgnąć języka u informatora po uprzednim przekupieniu go. Niekiedy też można kupić coś do jedzenia w bufecie (hotdog za 5 zeta, hamburger po 10, cocacola za 5 - wszystko dodaje po 4% zdrowia) i zagrać w trzy karty.
  • restauracja - czynna 10-23. Eleganckie miejsce z dobrą kuchnią. 30 zeta za posiłek i 10% energii więcej.
  • kasyno - czynne 20-3. Do dyspozycji jest uproszczona ruletka oraz automaty. Nie wpuszczają bez garnituru.
  • fotograf - czynny 15-18. Można u niego zrobić zdjęcie na dwa sposoby: normalnie (5 zeta) i ekspresowo (16 zeta).
  • dworzec - czynny całą dobę. Możemy z niego podróżować pomiędzy metropoliami oraz dużymi miastami. Nie jest to jednak zbyt łatwe, gdyż pociągi kursują raczej rzadko i nie ma też zbyt wielu połączeń. Dodatkowo na dworcu możemy udać się do poczekalni, dzięki czemu można "przewinąć" czas.

Duże miasta to Kielce, Przemyśl, Wałbrzych, Suwałki, Lublin, Olsztyn, Toruń, Szczecin i Białystok. Wszystkie posiadają hotel, bazar oraz dworzec, więc można dostać się tam również pociągiem. Do tego nasze dane są prawie cały czas widoczne. Miasteczka to Terespol, Włodawa, Rzepin, Kalisz, Płock, Nowy Targ, Legnica, Mikołajki, Kutno, Rybnik, Koło, Szczytno, Słupsk i Sanok. Dostać się można do nich wyłącznie drogą powietrzną. Każde z tych miast posiada stoisko z prasą (6-24), handlarza (5-20) oraz bufet (24h).




Jak już wspomniałem, mamy dwie możliwości poruszania się pomiędzy miastami. Pierwszą z nich jest PKP. Niestety, taki rodzaj komunikacji ma same wady. Pociągi kursują rzadko, jadą długo, bilety kosztują swoje, połączeń jest niewiele i nie można dostać się do żadnego z miasteczek. No i jeszcze czasem w trakcie jazdy trafiamy na strajk PKP, co marnuje nasz cenny czas. Drugą możliwością jest używanie helikoptera. Co prawda kupienie go kosztuje sporo pieniędzy, a trzeba jeszcze zainwestować w potrzebne dokumenty, jednak poza tym ma same zalety. Można dolecieć w nim o dowolnej porze do dowolnego miasta czy miasteczka i nic nas nie kosztuje. Każdy lot, niezależnie od odległości, trwa trzy godziny. Cel podróży wybieramy udając się na lotnisko lub łąkę (miejsce to pojawia się dopiero po kupnie helikoptera) i wpisując kod odpowiedniego miasta. Swego czasu było to również zabezpieczenie antypirackie.

W "Inspektorze" jest dużo przedmiotów, ale naprawdę niewiele z nich do czegoś się przydaje. Te nieliczne to:
  • mapa Polski - 5 zeta; Poznań. Będzie się wyświetlała na dworcu podczas planowania podróży.
  • pistolet - 130 zeta; Poznań, Suwałki. Przyda się nam tylko raz, ale i tak jest konieczny do ukończenia gry.
  • amunicja - 2 zeta za sztukę; Poznań, Suwałki. Wszyscy wiemy, iż pistolet bez amunicji jest nieprzydatny... Zawsze warto kupić większą ilość amunicji (maksymalnie da się 40 sztuk), poza tym można ją też później sprzedać za 4 zeta sztuka w Toruniu.
  • helikopter - 500 zeta; Wrocław. Umożliwia szybkie przemieszczanie się pomiędzy dowolnymi miastami.
  • L.U.O.P - 150 zeta; Gdańsk. Legitymacja oficera UOP. Dzięki niej możemy legalnie używać helikoptera i nie grozi nam za to paka. Przed zakupem tego dokumentu trzeba posiadać zdjęcie.
  • walizka - 80 zeta; Nowy Targ. Umożliwia zabranie większej ilości przedmiotów. Teoretycznie konieczna do skończenia gry.
  • garnitur - 190 zeta; Szczecin. Bez niego nie wpuszczą nas do kasyna.



W trakcie śledztwa będziemy mieli mnóstwo okazji do wydawania pieniędzy lecz tylko kilka do ich zarobienia. Możemy bowiem pohandlować amunicją pomiędzy bazarami oraz uprawiać hazard, który jest jednak dość niepewnym sposobem na zarobienie pieniędzy. Za 5 zeta możemy zagrać na automatach, a jako (ewentualną) wygraną otrzymujemy ich 40. W przypadku ruletki jest to dwukrotność stawki, a w grze w "trzy karty" pieciokrotność.

Ostatnią, ale niezwykle ważną kwestią jest nasze zdrowie, na którym łatwo podupaść. Szczególnie sprzyja temu nasz intensywny tryb życia. Dlatego, aby utrzymać się w formie, należy często się odżywiać i wysypiać się porządnie. W przypadku, gdy zaniedbamy organizm i nasza energia spadnie poniżej kilkunastu procent, zostaniemy hospitalizowani, a nasza misja zakończy się niepowodzeniem. Pobyt w szpitalu to jedno z kilku pesymistycznych zakończeń gry, pozostałe to pobyt w więzieniu oraz ucieczka Ennio Baro. Na pocieszenie ujrzymy procentowe podsumowanie naszej misji. Szczęśliwe zakończenie jest tylko jedno - złapać i zabić tego terrorystę!

Porady spod lady
Warto wiedzieć o kilku sprawach:
  • Oprócz bazaru informatorów można również spotkać u handlarza, w restauracji i kasynie...
  • ...ale zawsze wciskają nieprzydatny kit.
  • Tak samo prasa.
  • O północy każdego dnia energia obniża się o 25%. To taki krytyczny punkt.
  • Jedzenie z bufetu dodaje 4%, a posiłek w restauracji 10% energii...
  • ...jednak jedzenie wcale nie jest niezbędne, do zachowania zdrowia wystarczy kilka razy dłużej pospać. To niedopatrzenie autora, bo nasza postać może nic nie jeść przez kilka dni, a i tak mieć 95% energii.
  • Walizka nie jest wcale potrzebna do skończenia gry. Niezależnie czy ją mamy czy nie, dostarczymy przesyłkę na miejsce. To ewidentny błąd w grze.
  • Jeśli będziesz spał krótko, to ze zmęczenia zaśpisz kilka godzin.
  • Czasu nie ma zbyt wiele, więc trzeba go oszczędzać.

wersja gry w naszym katalogu podaje kody do helikoptera


A oto rozwiązanie gry w dwóch wersjach, nazwanych przeze mnie umownie wersją handlową i hazardową. Ambitni niech odwrócą oczy! Wersja handlowa:
11.X. Udaj się od razu do hotelu, prześpij się siedem godzin. Potem na bazarze kup 40 sztuk amunicji i jedź do Wałbrzycha (odjazd 8.40). W tamtejszym hotelu zagraj dwa razy na automatach. Popsują się i będziesz miał sporo kasy. Jedź do Wrocławia, tam kup helikopter i jedź do Gdańska (odjazd 22.28).
12.X. Gdy będziesz na miejscu prześpij się w hotelu, nie później niż do 15! U fotografa zrób sobie zdjęcie ekspresowo (16), a na bazarze kup legitymację U.O.P. Leć do Torunia i sprzedaj tam całą amunicję u handlarza, następnie leć do Poznania. Tam raz jeszcze kup maksymalną ilość amunicji i prześpij się z siedem godzin.
13.X. Ponownie leć do Torunia, gdzie raz jeszcze sprzedasz całość amunicji. Następnie leć do Nowego Targu i kup tam walizkę. W Krakowie idź do restauracji i pogadaj z napotkanym tam policjantem. Zgódź się na jego warunki i weź od niego towar. Potem prześpij się z kilka godzin, ale nie później niż do 4.00-5.00 następnego dnia!
14.X. Jak najwcześniej leć do Kalisza i daj handlarzowi (otwiera kram o piątej rano) walizkę. Zostaniemy poniformowani, iż Enio jest w Suwałkach. Poleć tam niezwłocznie, a na tamtejszym bazarze kup pistolet i tyle naboi, na ile cię stać. Nie ociągaj się, bo masz czas tylko do 12.00! Gdy będziesz gotowy idź do hotelu. Tam czeka cię konfrontacja...




I wersja hazardowa:
Jedź do hotelu, prześpij się do 7.00. Potem jedź do Wałbrzycha i zagraj dwa razy na automatach. Popsują się i będzie z tego dużo kasy. Następnie udaj się do Wrocławia i tam zagraj w trzy karty, stawiając wszystko, co masz. Na prawdziwym Atari ryzyko było spore, a porażka owocowała koniecznością robienia wszystkiego od nowa. Jednak na emulatorze to kwestia zrobienia zapisu stanu gry przed wybraniem karty... Wybranie właściwej oznacza naprawdę wielką wygraną, coś ponad 3000 zeta! Dzięki temu nie trzeba już tracić czasu na handel amunicją. Dalsza droga jest prosta: kup helikopter, jedź pociągiem do Gdańska, wyrób zdjęcie i kup L.U.O.P. Następnie Nowy Targ (ta nieszczęsna walizka), Kraków i restauracja, Kalisz oraz Suwałki, gdzie trzeba będzie jeszcze kupić pistolet i dużo amunicji. Tym sposobem da się zakończyć misję już 13-tego! Można też skorzystać z wolnego czasu i polatać sobie tu i tam.




Moja ocena: 4
Ocena może lekko zawyżona, gdyż choć z jednej strony gra jest ciekawa, oryginalna, z niebagatelną oprawą muzyczną, ale... No właśnie, trochę szwankuje różnorodność i logika rozgrywki. Gdyby autor dodał jeszcze kilka wątków, lokacji (ale nie miast) oraz przedmiotów, które byłyby użyteczne, wyszedł by totalny hit. A tak jest nieźle, tylko nieźle. Ale, ale... czy już nie najwyższy czas zrobić Inspektora II?

2006-07-21 00:25 by Charlie Cherry
komentarzy: 19
pin/tristesse @2006-07-22 10:44:41
Inspektor 2 ?? - pomysł niezły, - tym bardziej np jesli GFX tym razem zrobić by na G2F - no to by się raczej działo.

W oryginalnej wersji jest użyta nielegalna instrukcja 6502 - więc na procku 65c816 oznacza to kłopociki. Trzeba by to zpaczować - :). Draco na stronie opisał to jako: "Illegal 6502 instructions in the loader"... -
MDW @2006-07-22 11:02:05
Lubiłem tę grę. Miałem (a może nawet jeszcze mam na strychu) oryginał. Oczywiście w wersji kasetowej. :D
charlie cherry @2006-07-22 15:36:50
Ja dodam tylko, ze Kaz wlozyl niemalo pracy w edycje mojego opisu, ktory powstawal raczej na szybko. Brawa dla niego!

A co do Inspektora - ja mialem oryginal na dyskietce. Jak wygladala papierowa instrukcja na kasecie? Bo ta moja to byla kartka (chyba A4) dwa razy zgieta (az uzyskiwalo sie 8 stron).
Kaz @2006-07-22 16:15:46
MDW - czy wchodzi w gre wizyta na slynnym strychu ;) i podeslanie mi zdjecia Twojej kasety oraz skan instrukcji?
Grey @2006-07-24 12:38:06
Tia.. super gierca, mam oryginał na dyskietce. Nie grałem w nią szmal czasu, ale muzę nawet teraz mógłbym zanucić :D dzięki za tak precyzyjny opis, miłe wspomnienia...

A pomysł z Inpsektorem II zajebi**y! :) Chętnie kupiłbym oryginał pod labelem Sikor Soft'u.

greets.
Kaz @2006-07-24 14:20:33
Grey - moglbys zeskanowac i podeslac instrukcje, jesli takowa posiadasz?
Grey @2006-07-24 15:01:50
jeśli takowa jest, na pewno jutro Ci ją zeskanuję i prześlę.

pozdrawiam serdecznie.
Urborg @2006-07-25 07:25:41
Fajna gierka. Ma specyficzny klimat. Pamiętam jak ją reklamowali w gazetach - "nowa gra przygodowa - wierna symulacja rzeczywistości" :-). Tylko jak już się pozna rozwiązanie to dalej nie ma sensu grać. Mi się udało ją przejść samemu bez żadnych solucji. Kasę zdobywałem zawsze w trzy karty na bazarze - troche to nerwów kosztowało.
Grey @2006-07-25 07:31:47
Kaz, bardzo Cię przepraszam ale na śmierć zapomniałem :( Jutro na 100% przyniosę do pracy, zeskanuję i podeślę...

pozdr.
sikor @2006-07-27 08:12:41
A ja chętnie bym wydał. Swojego czasu nieco spędziłem nocy nad tą gierką. I taki ładny czerwony polonez jako taksówka ;)
Kaz @2006-08-04 01:57:12
Grey - skan dotarl, dziekuje. Zostanie wykorzystany.
KMK @2006-08-08 00:05:48
Kaz, firma Orkus nie była z żadnego "Bielska-Białej", tylko z BIAŁEJ PODLASKIEJ. :P
Kaz @2006-08-08 09:23:02
KMK - mozliwe, napisze do Karola w tej sprawie, bo on jest autorem opisu. Nie moge zmieniac merytorycznie opisu bez jego zgody.
KMK @2006-08-10 01:03:49
Co do meritum możesz być spokojny - z Mariuszem Jachimczukiem chodziłem do jednego liceum, a mieszkaliśmy po dwóch stronach tej samej ulicy. Tylko ludzie nagminnie mylą Białą Podlaską z Bielskiem Podlaskim, a oba te miasta z Bielsko-Białą.
Kaz @2006-08-10 02:15:39
Karol przeprasza za pomylke, jest wiec zgoda na zmiane. KMK - dzieki za info.
widmo @2007-12-24 01:02:00
Koncowka beznadziejna, zadnej akcji tylko dwa napisy i jakies hawaje posrane. CO to ma byc? gra ktora jest na raz. oceniam na -8 Grafika jak zwykle do bani, za koncowke naleza sie baty. Sam bym lepsza gre na kalkulatorze napisal.
charlie-cherry @2007-12-29 03:13:49
Więc udowodnij i zrób to...
Kaz @2008-01-26 22:14:24
A teraz wiekszosc gier na peceta to na ile razy jest? Taki Doom3 chociaz... Tez przechodzi sie raz (albo w ogole) i ma sie dosc.
WYŚWIETLACANIA @2011-03-15 20:18:37
O. K
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Atari vs Amiga vs Reszta świata (47)
ostatni: 01-11-2024 00:35, xbx
Wątek do testów (168)
ostatni: 31-10-2024 23:28, Cyprian
szukam gry Frogger (9)
ostatni: 31-10-2024 23:03, ccwrc
Nowe okładki gier - DRACONUS (402)
ostatni: 31-10-2024 22:29, Atariteca
Zmiany / usprawnienia na AOL (249)
ostatni: 31-10-2024 22:06, Cyprian
Coś więcej niż klon Atari ST (1)
ostatni: 31-10-2024 18:59, Kaz
Aleja Pamięci / Avenue of Memories (98)
ostatni: 31-10-2024 18:37, as...
RMT tutorial (38)
ostatni: 31-10-2024 16:58, Cyprian
Porównanie Atari Falcon vs A1200 (432)
ostatni: 31-10-2024 05:33, as...
Czy grę Maszyna Czasu da się prze... (7)
ostatni: 30-10-2024 19:48, odislaw
Zewnętrzne 512 ram z gniazdem carta (16)
ostatni: 29-10-2024 15:25, Peri Noid
Listopadowy sztab warszawski (3)
ostatni: 29-10-2024 08:04, Pecus
Zmiany w bazie gier, dem, użytków (961)
ostatni: 28-10-2024 22:26, Ataripuzzle
RMT hacking (252)
ostatni: 28-10-2024 21:02, emkay
Ruf in Trouble (18)
ostatni: 28-10-2024 13:03, jakubp1985

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2842
Ostatnio zarejestrowany: yarrro
Postów ostatniej doby: 77

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (13)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (15)
Tomasz Dajczak i Kaz (22)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (103)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (53)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»