Przedstawiamy wyniki konkursu Kaz Kompo 2015 na najlepszą grę w danym roku.
1 miejsce - Duszpasterz Jan Rzygoń / Priest John McPuke - 351 p. Mgr inż. Rafał Chabowski, Wykwity na Zwieraczu, eZp, Vidol
2 miejsce - Bomber - 328 p. Lyren „Xuel” Brown, José Pereira, Marek „Poison” Pesout, Holger „Rockford” Bommer (C64: Simon Collis, Gremlin, Shaun Pearson)
3 miejsce - Dimo's Quest Lurch Edition - 323 p.
kod i design gry - Thomas „8Bitjunkie” Schulz grafika - Tobias Prinz muzyka - Hilton Theissen
Autorzy leveli: 8Bitjunkie, Dirk „Yellowman” Troeger, Holger „Wizard” Hinterschitt, Gunnar „Bunsen” Kanold, Milan Hinterschitt, T0bey
4. The Great Escape - 303 p. 5. D.I.T.C.H. ("Deeper in the Cave, Helipilot") - 292 p. 6. Jim slide - 279 p. 7. E-Type - 252 p. 8. Strictly Gone Bananas - 234 p. 9. Chimera+ - 199 p. 10. Toy'Swap - 171 p. 11. „The Real” Star Raiders II - 130 p. 12. AtariNet - 123 p. 13. Quarrion - 97 p. 14. 3plex - 91 p. 15. Broad's Revenge - 66 p. 16. JawBreaker 2 - 63 p. 17. Biedny Pies Antoni 3 - 61 p. 18. Adventure - 58 p. 19. Turbo Snail - 52 p. 20. Sprint 1 - 47 p. 21. Curse of the Lost Miner - 46 p. 22. Delta Space Arena - 43 p. 22. Oczopląs - 43 p. 23. SWAY („Scooby-Doo! Where Are You!”) - 42 p. 24. Popeye Arcade hack - 40 p. 25. Carrera 3D - 37 p. 25. Ramp Rage (v1.2) - 37 p. 26. Secretum Labyrinth Kings Gold - 36 p. 27. Slide Ten - 28 p. 28. Gravity - 25. 28. Mensch ärgere Dich nicht - 25 p. 28. Wkórwek - 25 p. 29. Cemetry Chase - 21 p. 29. Silent Service hack - 21 p. 30. Lost in Space - 19 p. 31. Boulder Dash Mugen 17 - 17 p. 32. RockBall - 16 p. 33. Litle Game - 14 p. 33. The Saga of Erik the Viking - 14 p. 34. Space Voyager - 12 p. 34. Robbo Marik 4 - 12 p. 34. Tre Robbo 47 - Janusz Pelc Robbo Remix (1 & 2) - 12 p. 35. Zeppelin M4 - 11 p. 36. Apple Max - 10 p. 37. F*ck-Man - 9 p. 38. Tajemný Amulet - 8 p. 38. Joy Joy Revolution - 8 p. 38. Robbo SWS-10 - 8 p. 39. Robbo SWS-09 - 7 p. 39. Space Arena M4 - 7 p. 40. Chase - 5 p. 40. Tre Robbo 46 - Kraina Ruchomych Działek - 5 p. 41. Joe Painter 2 – Deeper Walls - 4 p. 41. Mini-Breakout - 4 p. 41. Pająki, pająki - 4 p. 41. MasterIt 2015 - 4 p. 42. Booby Jackpot - 3 p. 42. Tre Robbo 45 - 3 p. 43. Chcete být milionářem - 2 p. 43. Secretum Labyrinth: The Legend - 2 p. 43. Curse of the Lost Miner - Underground Madness Challenge - 2 p. 43. Tapper Special Edition - 2 p.
Głosowało 79 osób, co (w tych terminach) jest wynikiem znakomitym! Wielkie, wielkie dzięki za to. Przy takiej frekwencji aż chce się robić takie konkursy! Przyznam na początku zastanawialiśmy się czy uzbieramy w okresie Świąt reprezentatywną próbkę, wczoraj dostałem już pytanie czy idziemy "na rekord" :) Do rekordu może i daleko, ale i tak takiej ilości się nie spodziewaliśmy. Jeszcze raz - DZIĘKUJEMY! Wiem, że wiele osób (mimo czasowych ograniczeń) jak zwykle podeszło do tego niezwykle sumiennie co dodatkowo wzmacnia rangę konkursu. Głosowano w 5 miejscach (AOL, AA, AAGE, ABBUC, email). Do rozdysponowania było 4213 punktów. Maksymalnie można było otrzymać ich 790 przy tej ilości osób, zwycięzca otrzymał prawie połowę z tej puli. W tej edycji walka była niezwykle wyrównana (bitwa o miejsce 1/2 i miejsce 3). Porównując do poprzedniej (frekwencja 3/5 z obecnej i zwycięzca około 450 punktów) widać, że głosy rozłożyły się równiej. Ciężko było wytypować 10 i nie było "reguł". Mocniej (i to znacząco) głosowała też zagranica co "rozłożyło" wyniki na więcej pozycji i nie pozwoliło zwycięzcy objąć bezpiecznego prowadzenia. Ostatecznie drugi Bomber cały czas kapał i ciekawostką jest to, że ma najmniej "dych" z czołówki. Pachniało małą sensacją, że wygra gra która najrzadziej z czołówki była wskazywana jako najlepsza. Głosy mocno rozłożyły się geograficznie - Polska głosowała na Rzygonia, zagranica nieco równiej ze wskazaniem (zwłaszcza w końcówce) na Dimo's Quest co pozwoliło tej grze sensacyjnie zająć 3 miejsce. Jeżeli chodzi o miejsce 1 i 2 to wczoraj ok 30 minut przed deadlinem był .... remis! Ostatnie głosy z PL ostatecznie przeważyły szale. Serdecznie gratulacje dla autorów za punkty i za zajęte miejsca.
Warto też odnotować, że gra The Great Escape wygrała w nieformalnej kategorii Debiuty. Gratulujemy. Tytułem najczęstszego wskazania jako gra najlepsza może poszczycić się Duszpasterz Jan Rzygoń.
Poniżej przedstawiamy wykresy jak wyglądała walka o czołowe miejsca w miarę spływania kolejnych głosów.
Tradycyjnie wśród oddających głosy pełne i w terminie rozlosowaliśmy nagrody. Zasada jest taka, że wylosowano 4 osoby, które podzielą się nagrodami tak, że pierwsza z wylosowanych wybiera nagrodę, potem druga wybiera z pozostałych fantów itp.
4 szczęśliwców wraz z kolejnością jest następująca:
Serdeczne Bóg Zapłać za wszystkie oddane głosy oraz dla wszystkich osób, które wsparły projekt :) Czas zabierać się za część drugą, hehe...
Patrząc na tegoroczne osiągi koderskie cieszę się, że udało mi się tę grę rzutem na taśmę wydalić na świat jeszcze w 2015 roku.
larek @2016-12-29 20:02:19
Brawo! Brawo! Brawo! Rzygoń zasłużenie ma złoto. Obserwując oddane głosy przez chwilę obawiałem się, że może się nie udać, ale wszystko skończyło się dobrze. Gratuluję wszystkim - zarówno autorom gier, jak i głosującym :)
@Xeen: "A total of 790 points could be reached, the winner has a little more than half of that..." What computer calculated this ? Whatever its name is, it cannot count/calculate! Or is it a mis-translation of Google-translate ?!? Because 50% of 790 is 395 points and the winner (only) got 351 points so this is less than half of 790...
Anyways, the TOP 30 of KK2015 contains some very good programs we are all thankfull for (and thank their authors)...
c2k/mscp @2016-12-29 20:09:29
Ja bym chciał podziękować Grzybkowi za zaproszenie do współtworzenia Jawbreaker 2. Współpracowało mi się świetnie i jak rzadko, z perspektywy czasu, nadal podoba mi się to co wyrzeźbiłem (w sensie grafiki). Tytuł naprawdę grywalny i jak widać nieźle powalczył z pozostałymi produkcjami! Nie wspominam już o świetnej muzie. Gratulacje dla zwycięzców!
xeen @2016-12-29 20:16:35
@CharlieChaplin - what can I say :) Corrected :)
xeen @2016-12-29 20:20:04
Gratulacje Rafał. Zastanawiałem się nad fenomenem Twojego poczucia humoru w grach i doszedłem do wniosku, że jest ono - po prostu - nostalgiczne. Z takich rzeczy własnie śmialiśmy się jako małolaty z Atarką :) Tak samo jak miło się wraca do gier to i ogólnie do całej tej otoczki z lat 80/90. Gra trudniejsza do odbioru za granicą.
Shanti77 @2016-12-29 21:37:57
Żadnego hiciora w 2015 roku niestety nie było, a skąd ten rok opóźnienia?
xeen @2016-12-29 21:44:27
No z winy organizatorów :) Teoretycznie nie ma roku opóźnienia - ale praktycznie głosowanie powinno oczywiście być znacznie wcześniej co też w 2016 postaramy się uczynić po raz kolejny :)
Rastan @2016-12-29 22:50:50
A gdzie pliczek Excela z wynikami i statystykami?
larek @2016-12-29 23:00:56
Ej, zapomniałem jeszcze podziękować organizatorom KK. To kawał dobrej roboty!
Gratulacje dla Mgr inż. Rafała. W tym tempie udoskonalania warsztatu niedługo będą wszytkie medale na wszystkich kompotach zakoszone. Można zapytać ile szacunkowo czasu zajęło kodowanie Rzygonia? Chodzi o czystą pracę, nie ekperymenty, bo tych jak czytałem na forum było trochę. Zostało coś wolnego na życie czy to pełen etat?
Congratulations to all programmers. I am sorry that not so many people outside Poland voted for Duszpasterz Jan Rzygoń (apart me). Perhaps Polish title scared people and they didn't try it. I like this game!
sNr @2016-12-30 00:37:10
@Philsan, great! You are a brave man and not a pu**y like others! x)
xeen @2016-12-30 06:35:09
@Rastan - poszło na prv
Rastan @2016-12-30 10:49:19
@xeen: Dzięki!
the fender @2016-12-30 11:03:58
Jak to już zauważył xeen, mgr inż zafundował podróż do lat młodzieńczych - z całą otoczką oraz "wysublimowanym" humorem którego nie brakuje :) Dogadaj się z Walaszkiem następnom razom i zróbcie grę o kapitanie bombie :D A koncepcja gry, plansze przypominają bardziej to co się rysowało w zeszytach na ostatnich stronach niż design typowych platformówek. Szacunek za wytrwałość autora oraz oczywiście za umiejętności. W krótkim okresie czasu nauczył się w sumie nieźle kodować. Gratki za pól pozyszyn.
Ja również gratuluję bezdyskusyjnie zasłużonego zwycięstwa Rzygoniowi oraz jego twórcom. Oby więcej takich soczystych produkcji od waści, panie magistrze.
the fender @2016-12-30 16:13:01
Tenchi wróciłeś :) ... a ja dodam przekornie, że troszkę dziwi mnie Twój bezdyskusyjny zachwyt. Wszak gra ma sporo uchybień, na które jesteś przeczulony.
Powiedzmy, że raczej zajrzałem. A gra idealna nie istnieje, zwłaszcza na małe Atari, więc chcąc w ogóle pograć w cokolwiek nowego i ambitniejszego na tym sprzęcie, czasami muszę dosyć mocno przymykać oko. A ponieważ Rzygoń niesamowicie wciągnął mnie od pierwszych minut rozgrywki, to owo przymykanie przyszło z tym większą łatwością. W sumie jedyny poważny zarzut jaki mam pod jego adresem, to wciąż pozostający (niekiedy) w kieszeni przedmiot nawet po jego użyciu. Z logicznego punktu widzenia jest to jak najbardziej słuszne i realne rozwiązanie, lecz w połączeniu z ogromną ilością lokacji oraz klamotów do ogarnięcia niepotrzebnie zwiększa już i tak niemały kociokwik. Mój zachwyt nie jest zatem taki do końca bezdyskusyjny.
the fender @2016-12-30 17:59:17
I o taką argumentację mnie chodziło ;) Brakuje mi takich tekstów, szkoda że już nie piszesz. Natomiast z nazwijmy to- niedawnej autopsji, w pełni rozumiem dlaczego tak rzadko tutaj zaglądasz.
Zwycięski Duszpasterz zajął u mnie 4-te miejsce, ponieważ 3 inne gry wydały mi się po prostu ciekawsze. Jednak pod względem włożonej pracy przez autora jest niekwestionowanym (jak dla mnie) numerem jeden :) Gratuluję!
as... @2016-12-31 20:50:33
Jan żygoń najlepsza gra dla mnie tego roku!!!
xeen @2016-12-31 22:29:08
zamiast mini break powinno być mini breakout przepraszam, za pomyłkę
sNr @2016-12-31 22:34:05
Rzygonia bodajże. As... po północy już nie pisz... ;-)
Gratuluję wygranej chociaż samej gra mnie nie wciągnęła. Technicznie gra jest słaba, ale liczy się fun.
sNr @2016-12-31 23:43:53
no technicznie cienko ale trzeba było docenić scenariusz i ilość pracy
Shanti77 @2016-12-31 23:47:30
Nazwisko zobowiązuje ;)
sNr @2016-12-31 23:49:05
oho, zaraz 00:00. no to ciekawe ile statystycznie bez łapy i palców przywita 2017. ja tam kawka, ciacho i słucham kenny_beltrey_-_positrons.xm i tak sobie leci playlista xm na XMPlay
Oby się nie okazał tym najbardziej wartościowym w tym roku ;)
sNr @2017-01-01 06:20:03
dokładnie :)
mgr_inz_rafal @2017-01-01 10:59:02
Witam serdecznie w Nowym Roku!
I przesyłam dobre słowo:
Rzygoń na pierwszym miejscu pokazuje, że do osiągnięcia sukcesu na światową skalę nie potrzeba wiele. Wystarczy wielka pasja, anielska cierpliwość, pomoc społeczności, doskonały warsztat techniczny, nietuzinkowy pomysł, odwaga do realizacji ambitnych pomysłów i trochę piwa.
@xeen, @the fender Na czym polega fenomen? Wydaje mi się, że odpowiedź na to pytanie już tutaj niejednokrotnie padła. Sporo z nas jest już starszymi ludźmi i docenia to, co przypomina stare czasy. Cały engine robiący ciężką robotę jest ukryty za prostą grafiką, spritami wykorzystanymi tak jak to być powinno, DLI tylko tyle ile jest absolutnie potrzebne, itp. Jest to ważne zwłaszcza teraz, gdy ludzie prześcigają się w ilości kolorów, ruchomych obiektów i innych cudów na kiju zapominając, że to jest tylko taki "lukier na pączku" - fajnie jeśli jest, ale jeśli pod nim nie ma fajnej rozgrywki, to cieszy tylko 30 sekund.
Drugim aspektem, który mógł pomóc Rzygoniowi to zalew konwersji z innych platform. Coś powoduje, że ludzie za wszelką cenę chcą przenosić różne gry na małe Atari zamiast tworzyć coś nowego, co ewentualnie ktoś inny chciałby przenieść na inne platformy.
Oczywiście, wszystko jest kwestią gustu. Zarówno wielokolorowe endżiny jak i konwersje innych gier są potrzebne, podobnie jak xBios i SDX :) Potrzebne są zarówno graczom, którzy chcą w nie pograć koniecznie na małym Atari, jak i koderom, którzy mogą poćwiczyć kodowanie bez skupiania się na wymyślaniu gry.
BTW: Ci drudzy dobrze by zrobili dzieląc się kodem źródłowym - z jakiegoś powodu jego udostępnianie nie jest powszechne ;-) Może używają "goto" i się wstydzą? :-)
mgr_inz_rafal @2017-01-01 10:59:35
@Rozyk, Ile czasu zajęło kodowanie? Pierwszy commit jest z dnia 15.05.2013, a ostatni z 15.01.2016. Tyle, jeśli chodzi o "duration". Nie jestem w stanie oszacować ile w tym okresie było realnej pracy, na pewno zostało mi jeszcze trochę czasu na życie i normalny etat oraz... inne gierki, jak np. Biedny Pies Antoni 3 :) Dużo czasu pochłonęło nie tyle kodowanie, co przygotowanie lokacji i testowanie.
Korzystając z okazji chciałbym pożyczyć Wam wszystkiego najlepszego w 2017 roku!
Ja nie planuję żadnej większej produkcji, więc nie lękajcie się ;-)
PS. Tak, Walaszek jest dobry ;-)
PS2. Kiedy KK 2016?
sNr @2017-01-01 11:46:29
oho wstają pierwsze nieboszczyki :D
xeen @2017-01-01 13:14:21
@mgr_inz_rafal - KK2016 po KK dekady :) mam nadzieję, że w końcu będzie szybciej głosowanie :)
"[ludzie prześcigają się w ilości kolorów, ruchomych obiektów i innych cudów na kiju zapominając, że to jest tylko taki "lukier na pączku" - fajnie jeśli jest, ale jeśli pod nim nie ma fajnej rozgrywki, to cieszy tylko 30 sekund]"
Święte słowa. Miodność i grywalność. Vide Minecraft z toporną rozdzielczością w czasach Nvidii. + 6502 - 3,51 k tranzystorów + Antic +/- 2k tranzystorów vs Obecne CPU 5-7 miliardów tranzystorów + Nvidia 7 miliardów tranzystorów
Ale jak ktoś tak szybko koduje jak mgr inż Rafał..... vide ostatni post - 97 słów, 602 znaki (w tym specjalne) w 33 sekundy ;-)
xeen @2017-01-01 21:13:21
Ja się lękam, jak ktoś pisze, że nie planuje większej produkcji. dokładnie odwrotnie.