atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
ATASCII Compo - 4. edycja z 2024-10-06 19:12 (3)
Gra "Dangerous City" uwolniona! z 2024-10-03 15:49 (22)
Miniaturowe Atari #2 z 2024-09-30 19:15 (13)
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (52)
Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari z 2024-09-26 20:28 (9)
Nocne Retro Granie w Poznaniu z 2024-09-24 20:35 (1)
O kodowaniu efektów dema na Atari STE z 2024-09-22 15:58 (27)
Co nowego dla Atari Portfolio? z 2024-09-19 19:43 (0)
Najmniejsze Atari cz. II z 2024-09-17 21:07 (4)
Nadlatuje polski sokół! z 2024-09-12 18:44 (16)
Atarowskie maleństwo po raz piąty! z 2024-09-09 18:58 (2)
Pamiętniczek dinozaurowych koderów z 2024-09-05 14:01 (12)
"Mafia" - od zera do supergangstera z 2024-09-03 23:55 (20)
Wkrótce spotkania z 2024-09-02 20:38 (5)
Ankieta dla zainteresowanych efektami w demie z 2024-08-30 17:54 (22)
Autorzy o demie "The Coders' Guide to the Demoscene" z 2024-08-26 14:29 (35)
Przejście gry "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-26 14:23 (9)
Autorzy "Technical Difficulties" z 2024-08-25 16:58 (9)
Autorzy o "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-23 20:56 (13)
Demo "The Coders' Guide to the Demoscene" w szczegółach z 2024-08-22 14:27 (4)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (13)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-10-07
Liczba katalogów: 8477, liczba plików: 37049
Zmian katalogów: 66, zmian plików: 100

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2933 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Zapowiedź konwersji "Rick Dangerous 2"
(nowinka primaaprilisowa)

- "Halo, halo, ja też powstaję!"

Nadal żywe emocje budzi powstająca od dawna wersja Ricka Dangerousa na 8-bitowe Atari (co widać np. w tym długim wątku na naszym forum). Tymczasem skontaktował się z nami niejaki Ryszard Drugi, przynosząc nieoczekiwaną wiadomość o trwających pracach innego zespołu nad konwersją sequela tej klasycznej platformówki.


- "Obcy zaatakowali mój Londyn!"

Akcja gry rozpoczyna się w londyńskim Hyde Parku, gdzie lądują obcy chcący przejąć kontrolę nad światem. Ryszard musi uratować ten właśnie świat przechodząc łącznie przez 5 poziomów i mierząc się z niecnym Grubasem (Fat Guy) – końcowym bossem – w ostatnim z nich.


Rick Dangerous 2 (WIP) - pierwszy poziom (grafika: Adam):



- "Mówię wam, łatwo nie będzie!"

Ryszard tym razem nie jest stylizowany na Indianę Jonesa jak w pierwszej części, wcześniejszego stroju pozbywa się w pierwszej scence gry, a kapelusz strącają mu obcy. Ale to nadal ten sam Ryszard i ten typ rozgrywki jak poprzednio, z wieloma przeciwnościami, pułapkami i wyśrubowanym poziomem trudności.

Gra ma działać na stockowym Atari, obecnie gotowa jest większość pierwszego levelu. Ryszard przyznaje, że nie chce zapeszać i deklarować konkretnej daty ukończenia wersji na małe Atari.


- "Ślę pozdrowienia dla ekipy Ryszarda Niebezpiecznorękiego i wszystkich atarowców zainteresowanych moimi przygodami!"

Dziękujemy, Ryszardzie Drugi, trzymamy mocno kciuki za ukończenie tej produkcji!

2024-04-01 09:12 by "Adam"
komentarzy: 31
stRing @2024-04-01 09:20:55
Ha, ha. Dobre. Przez chwilę naprawdę uwierzyłem. Ale grafika ładna.
rekinek @2024-04-01 10:09:29
Suuuper! mam nadzieję że też celuje w 64 max 128k...

:DDDDDDDDDDDDDD
ccwrc @2024-04-01 10:54:07
Ja wierzę, że RD2 powstaje. Bo dlaczego ma nie powstawać? :)
mono @2024-04-01 11:45:15
Będą jaja (wielkanocne) jak Rick 2 wyjdzie przed Rickiem 1 :)
precz z prima-aprilis @2024-04-01 12:38:36
Po takim mockupie można się spodziewać raczej grywalnej wersji gry :)
vdl @2024-04-01 13:10:10
Kolorystycznie przypomina Adax'a :)
CharlieChaplin @2024-04-01 13:21:18
Happy
April
fools
day!
tebe @2024-04-01 14:23:39
wystarczy kilka bajtów zmienić w Adax i już jest RD2 ;)
Konop @2024-04-01 15:09:29
Wygląda b. zacnie, jak na 4 kolory.
Rastan @2024-04-01 15:23:21
@Konop: To jest tryb znakowy, 5 kolorowy, + sprity na postać Rick'a.
Rastan @2024-04-01 15:23:46
Btw. Całkiem realnie to wygląda.
Konop @2024-04-01 16:08:54
No tak, negatyw jest na niebieskim, który nie jest w głównym polu gry.
Jacques @2024-04-01 18:01:15
Żart czy nie żart?
Dobry żart Ricka wart ;-)
zbyti @2024-04-01 18:07:26
dobrze, że ludzi nie robią programiści - ciąża była by często przenoszona a do tego w połowie porodu można by się rozmyślić bo: za mocno boli, albo z nudy idt. bugi akurat zdarzają się w kodzie tu i tam ale programista ma tę przewagę, że jak urodzi się dziecko z jednym okiem to na pewno jego wina.

no ale z tego co pamiętam Konop chce urodzić naturalnie na 64KB a nie przez cesarkę na 128KB :D
Jhusak @2024-04-01 18:34:36
Ach, te szczegóły twarzy - każdy włosek widoczny!
pin @2024-04-01 23:42:59
... z potwierdzonych źródeł wiem, że wystarczy 48k ...
PeBe @2024-04-02 07:32:08
Grałbym...
Adam @2024-04-02 12:34:01
Święta, święta i po świętach... Ogłaszam, że Prima Aprilis jest zakończony, a prace nad RD2 niestety nie trwają.

Tworzenie mockupu zajęło trochę czasu, chciałem, aby było czytelnie mimo użycia 5 kolorów pola gry i braku hiresowych sprajtów dla postaci Ricka.
mono @2024-04-02 12:52:36
Z tego co widzę, to na Amstradzie też nie mają hiresowych sprajtów, więc nie ma się co przejmować :) Rick wyszedł czytelnie i ładnie.
Tylko ta Buka jest przerażająca. Ale tak być musi.
Fajnie wyszło w pięciu kolorach.
Adam @2024-04-02 13:05:02
Punktem wyjścia była dla mnie właśnie wersja na Amstrada (bo nie zawiera elementów hiresowych) - ale pokazuje ona, że nawet mając do dyspozycji wiele dostępnych kolorów można narysować nieczytelną postać bohatera z twarzy podobną do nikogo ;)
mono @2024-04-02 13:22:39
Szpieg idealny :)
Konop @2024-04-02 18:26:36
Klatki animacji postaci wyprostowanej to jeszcze nic. Spróbuj narysować czytelnie klatki czołgania w limicie do ok 11 pikseli szerokości a zobaczysz, że nie uda ci się uzyskać niczego innego poza Ryszardem ciągnącym za sobą amputowane kikuty.
Adam @2024-04-02 19:21:33
@Konop: nie nie, mockupowy Ryszard Drugi jest przemyślany. Ma szerokość maksymalnie do 16 pikseli w poziomie: składa się bowiem z warstwy 2 czarnych playerów P0+P1 pojedynczej szerokości umieszczonych obok siebie, a pod nimi są nakładające się na siebie playery P2+P3 dające 3 kolory: zielony, różowy i jasnożółty powstający z ich nałożenia (no i M0+M3 na dół Ricka i pelerynę). Jeśli potrzebna byłaby większa szerokość, to P2, P3, M0-M3 ustawić można na podwójną szerokość, a czarnymi pikselami formować kontury pojedynczej szerokości. Rysy twarzy są na to przygotowane, nie byłoby utraty jakości :)
maly_swd @2024-04-02 19:41:40
Adam: "Święta, święta i po świętach... Ogłaszam, że Prima Aprilis jest zakończony, a prace nad RD2 niestety nie trwają...." jak to nie trwają? Powstał już jeden bardzo ładny Mockup :)
Dawaj dalej, trzymamy za Ciebie kciuki
CharlieChaplin @2024-04-02 20:01:44
... and now Adam must produce RD2 as a punishment, hahahaha.
jhusak @2024-04-02 20:27:29
@Adam - top super pomysł - nie wpadłem na to, żeby tak podkolorowywać postać :)
Konop @2024-04-02 21:04:50
Większa szerokość jest niewskazana, a przynajmniej tak było w pierwszej części, gdzie Ryszard musiał zmieścić się w przesmykach o szerokości 2 znaków (8 pikseli). Te klatki czołgania nie będą wtedy wyglądały sensownie. Innymi słowy, realia gry wymuszają redukcję szerokości. Podejrzewam, że Ryszardzie Drugim jest tak samo.
Adam @2024-04-02 23:36:03
@Konop:
Trochę nie rozumiem do czego zmierzasz. Jakoś sobie poradzili graficy na różnych platformach: tak na oko widzę w filmikach z Amstrada w części pierwszej wykorzystane 11 pikseli szerokości, a w drugiej 12 pikseli szerokości dla każdej z 2 klatek czołgania (natomiast np. w wersji CGA i ZX Spectrum w RD2 szerokość przy czołganiu oscyluje między 23 a 24 hiresowymi pikselami). Jeśli te szersze niż 2 znaki klatki animacji były wystarczająco dobre na innych platformach, to czemu na Atari miałyby być zredukowane?
Konop @2024-04-03 00:01:57
Jak sobie przykucniesz Ryszardem przy ścianie to uzmysłowisz sobie, że albo musisz zwęzić postać, albo dojdzie do artefaktu wizualnego polegającego na tym, że postać ukryje się pod murkami (zakładając, że ukrywa się pod nimi). Alternatywa w postaci nachodzenia głównej postaci również nie prezentuje się specjalnie ciekawie. Oczywiście możesz przesunąć sztucznie postać o parę pikseli od ściany, kiedy wykryjesz jej bliskość (pod warunkiem, że byłoby na to miejsce), ale to nie wyglądałoby najlepiej. Idealnie byłoby, aby postać mieściła się w obszarze najmniejszej wolnej przestrzeni (dwa znaki - tak są zaprojektowane plansze do tej gry), ale to oznaczałoby, że szerokość wyprostowanego Ryszarda musiałaby by być mniejsza o tę parę pikseli, aby zostały zachowane proporcje części ciała. Zobacz sobie jak wyglądają klatki animacji stronie Rick Ressurrected.
zbyti @2024-04-03 20:43:54
Konop - skończyłem wersję na C64 w epoce i nie mogę się doczekać wersji na A8. Rick może biegać o kulach a podczas czołgania je odkładać i się wszystko będzie zgadzać (że taki krótki) tylko trzeba to pokazać w intro :]
Yosh @2024-07-29 17:50:24
Późno to wykopałem ale graficzka wygląda bardzo zacnie (jak pryma aprilis to myślałem ze jest rznięta z innej platformy na początku)

Aż mi się tęskno zrobiło to porządnych atarowskich platformówek... Naprawdę piękne Adamie.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Filterek do Blizzarda (92)
ostatni: 08-10-2024 04:06, adi
ACC - Atari Cracov Conference 1993 (1)
ostatni: 08-10-2024 02:55, Kaz
MultiCLK Module for Atari 8-bit (5)
ostatni: 08-10-2024 00:33, Pecus
Troche AMIGOWO.. ale prawie "ATAR... (37)
ostatni: 08-10-2024 00:26, rafaldudek
SID i POKEY (686)
ostatni: 07-10-2024 23:49, CharlieChaplin
[K] Monitor LCD S-Video (3)
ostatni: 07-10-2024 23:07, amarok
ADDA pliki (3)
ostatni: 07-10-2024 14:20, insert
Nowe gry na Atari (236)
ostatni: 07-10-2024 12:42, zbylu
Ciekawostki (5578)
ostatni: 07-10-2024 08:58, tatko74
Zmiany w bazie gier, dem, użytków (949)
ostatni: 07-10-2024 02:12, Kaz
Gry w GTIA (62)
ostatni: 07-10-2024 00:38, Kaz
Najmniejsze na świecie Atari 8-bi... (152)
ostatni: 07-10-2024 00:38, thewasp
Gry w hiresie (115)
ostatni: 07-10-2024 00:37, Kaz
Retro muzeum w Opolu - zamknięcie (3)
ostatni: 06-10-2024 23:56, Kaz
Silly Venture 2024WE - 35th ATARI... (36)
ostatni: 06-10-2024 21:21, greymsb

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2832
Ostatnio zarejestrowany: andyrey
Postów ostatniej doby: 66

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (86)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (50)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»