atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Gra "Dangerous City" uwolniona! z 2024-10-03 15:49 (8)
Miniaturowe Atari #2 z 2024-09-30 19:15 (12)
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (52)
Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari z 2024-09-26 20:28 (9)
Nocne Retro Granie w Poznaniu z 2024-09-24 20:35 (1)
O kodowaniu efektów dema na Atari STE z 2024-09-22 15:58 (27)
Co nowego dla Atari Portfolio? z 2024-09-19 19:43 (0)
Najmniejsze Atari cz. II z 2024-09-17 21:07 (4)
Nadlatuje polski sokół! z 2024-09-12 18:44 (16)
Atarowskie maleństwo po raz piąty! z 2024-09-09 18:58 (2)
Pamiętniczek dinozaurowych koderów z 2024-09-05 14:01 (12)
"Mafia" - od zera do supergangstera z 2024-09-03 23:55 (20)
Wkrótce spotkania z 2024-09-02 20:38 (5)
Ankieta dla zainteresowanych efektami w demie z 2024-08-30 17:54 (22)
Autorzy o demie "The Coders' Guide to the Demoscene" z 2024-08-26 14:29 (35)
Przejście gry "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-26 14:23 (9)
Autorzy "Technical Difficulties" z 2024-08-25 16:58 (9)
Autorzy o "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-23 20:56 (13)
Demo "The Coders' Guide to the Demoscene" w szczegółach z 2024-08-22 14:27 (4)
Gra "Auf Wiedersehen Monty" w szczegółach z 2024-08-21 19:11 (9)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (13)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-10-03
Liczba katalogów: 8400, liczba plików: 36756
Zmian katalogów: 4, zmian plików: 6

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2928 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Jakub Husak
Pewnego słonecznego dnia (a może deszczowego, kto by pamiętał?), jesienią 2006 roku, otrzymałem interesującego emaila od kolegi Krzysztof „xxl” Dudka, że niejaki Jakub Husak podrzucił mu muzykę do powstającej wtedy nowej wersji gry „Scorpions”. I stało się, udało mi się nawiązać kontakt z Jakubem, od którego za pierwszym podejściem otrzymałem lakoniczną informację. Potem rozmowa się rozkręciła, a swoje pytania zadał też działający na scenie Atari muzyk Michał "stRing" Radecki. Nieszczęściem w naszym szczęściu był kompletny pad dysku, na którym zapisana była korespondencja z Kubą. Dopiero niedawno, przy pomocy programów do odzyskiwania skasowanych danych, po żmudnym przejrzeniu tysięcy plików, udało mi się odnaleźć część materiałów źródłowych i dokończyć edycję wywiadu:

Jakub Husak: Umieściłem na swojej stronie (niestety, strona wygląda obecnie na niedziałającą - Kaz) źródłówki muzyki „Battle Ships”. Z dodatkowych informacji - to właśnie przy tej grze miałem pierwszy raz kontakt z „Action!”. Wchodziła w grę tylko kompilacja z dysku (bo używałem wówczas plikowej wersji „Action!”). Aktualnie wystarczy ściągnąć ROM „Action!”, zainstalować go w emulatorze Atari, skompilować i uruchomić - klawiszem START przełącza się na następną melodyjkę (ostatnia miała grać podczas wczytywania się gry z dysku, dlatego jest taka prosta - dwa kanały).

Krzysztof Ziembik: Pięknie dziękuje za informację i zapytuję, czy uda mi się namówić cię na wywiadzik?

JH: Ja już niewiele pamiętam z tych czasów, ale możemy spróbować.

Jakub Husak z synem Patrykiem


KZ: To postarajmy się wycisnąć z twej pamięci tyle, ile się da. Zacznijmy ab ovo. Pierwsza miłość czyli pierwszy komputer... ;)

JH: Atari 800 XL. Wtedy, na przełomie 1985 i 1986 roku były trzy możliwości: Atari, Spectrum, Commodore (w kolejności... eee, nieważne). Pamiętam to moje marzenie "fajnie byłoby mieć jakiś komputer", gdy patrzyłem na ogłoszenia wylepiane na przystankach typu "sprzedam Spectrum + 3 gry". Końcem końców, miałem wypadek na schodach (złamany obojczyk z powikłaniami, tak, tak, zakręty robiłem w powietrzu na jednej ręce trzymając się poręczy, do tego chemioterapia potem przez 3 lata... ble). Właśnie wtedy, na początku 1986 roku, pod koniec ósmej klasy szkoły podstawowej, rodzice postanowili kupić mi komputer, abym miał czym zabijać czas. Wtedy miałem już rozeznanie - przebąkiwałem rodzicom już od jakiegoś czasu o moich zainteresowaniach komputerem. Moja mama jeździła w delegację co kilka miesięcy. I za pieniądze z jednej z nich (połowę odłożonych dolarów) w Pewexie kupili mi moje wymarzone Atari. Miałem ze względu na chorobę duuuuuuużo czasu na odkrywanie nowego komputera.



KZ: Jak szybko to odkrywanie zamieniło się w programowanie?

JH: Nazajutrz. Najpierw narysowałem przepiękny domek ze znaków semigraficznych (monitor dwudziestokilkucalowy - OTV Jowisz, bez PAL). Następnie przepisałem trzy demonstracje z podręcznika obsługi, w jednej z nich był błąd (nieszczęsny PILOT zamiast PLOT). Potem szybko książka „Atari Basic” (czy jakoś tak, taki skrypt na ksero), kostka do gry, i pierwsze melodyjki.

Pamiętam, jak przez pół dnia wpisywaliśmy z kolegą program „Turbo” w linijkach DATA. dostępny w książce „Atari Basic”. Potem był w radiu, w programie IV Polskiego Radia, taki niezapomniany program „RadioKomputer”, emitowali w nim różne programy - "uwaga start piiiii". Jednym z takich programów był disassembler. Miałem już kilka „Bajtków”, zdizasemblowałem jakiś prosty programik i zdziwienie: jakie to prymitywnie proste! Od razu zacząłem kodować fajne rzeczy w asemblerze - pierwszy krok - PLOT w asemblerze, czternaście razy szybszy od systemowego.

Wtedy też poznałem Arka Łukszo, który lansował „Action!” i napisał to samo w „Action!” w dziesięciu linijkach - PLOT działał niewiele wolniej niż ten mój. Pamiętam, że tego PLOT-a napisałem na kartce, na giełdzie go wpisaliśmy i działał z palca od razu - pomyliliśmy się tylko przy przepisywaniu w jednym miejscu. To był mój pierwszy sukces, a przynajmniej odczułem to jako sukces!

Napisałem później, korzystając z bibliotek wejścia-wyjścia, prosty sampler jednobitowy. Podłączało się dźwięk z magnetofonu do jednego z pinów dżojstika. Menu, wpisywanie nazw plików, wszystko w asemblerze (MAC/65). Całe dwa kilobajty kodu wynikowego!

KZ: A więc od programowania przeszliśmy do muzyki. Co było pierwsze – muzyka czy Atari, a może oba zainteresowania pojawiły się jednocześnie?

JH: Najpierw Atari, potem muzyka, potem dziewczyna, potem gitara. I wtedy dopiero zacząłem "czuć" i "słyszeć" wielodźwięki, a dokładniej, z jakich dźwięków trzeba złożyć akord, aby brzmiał tak, jak ja chcę. Miało to znaczący wpływ na nowo tworzone kompozycje, bo na przykład z „Battle Ships”, jako konwersją, nie miałem tych problemów. Nota bene, na mojej stronie umieściłem poprawnie działające źródła tej muzyki, bo w ASMA muzyka jest uszkodzona i fałszuje w refrenie niemiłosiernie.



KZ: Podejrzewam, że napierw używałeś „Chaos Music Composer”, a potem „SoftSyntha”. Jak widziała ci się praca z tymi programami?

JH: Odwrotnie. „CMC” poznałem dość późno, już za czasów współpracy z Mirage Software - dostałem od nich oryginał. Pierwszy kontakt z „SoftSynthem” to był kompletny szok. Wiedziałem, że na Atari można odtwarzać sample (słynne demo - przemówienie Hitlera z gadającym indianinem), ale nie przypuszczałem, że to może TAK brzmieć. Prawdziwy czterościeżkowy sequencer! Interfejs edycyjny „SoftSyntha” był dla mnie jednym z najwygodniejszych. Był on stworzony dla ludzi z wyobraźnią muzyczną eksperymenty kończyły się totalnym fiaskiem. Trzeba było wiedzieć co się chce usłyszeć i to wpisać. Nie trzeba było pamiętać wielkiej ilości skrótów klawiaturowych.

„CMC” po nabraniu wprawy też był łatwym narzędziem, podobnie jak niektóre amigowe trackery. Wkurzał mnie tryb graficzny, w jakim pracował CMC, to sobie go zmieniłem na tryb 8.

Michał Radecki: Ile czasu zajmowało Ci napisanie utworu o średniej długości?

JH: Przeciętnie jeden dzień, do trzech dni. To znaczy około od sześciu do ośmiu godzin roboty, potem kilka dni/tygodni osłuchania (coś, co mi się nudziło po pół godzinie nie mogło być dobre ;) plus poprawki, rearanżacja i tym podobne.

MR: Czy do tworzenia muzyki używałeś jeszcze jakieś inne narzędzia?

JH: Wystarczał „Atari Basic”, „Action!” (tak, pisałem kod), „Softsynth”, potem „CMC”.

MR: Czy masz jakieś wykształcenie muzyczne?

JH: Nie. Jednak w czwartej klasie podstawówki, do której się przeniosłem, musiałem w trzy miesiące nauczyć się podstaw muzyki (nut). I to się opłaciło i na tym się skończyło. Reszta (podstawy harmonii, gitara) to samouctwo.

MR: Czy często czerpałeś pomysły z innych utworów, jak w "Battle Ships", czy więcej tworzyłeś własnych?

JH: Zdecydowanie to była jedyna konwersja w całości, jeżeli pominąć wstawkę "reklama" w "Super Fortunie". No i były jeszcze konwersje na początku, które popełniłem jako etap "wdrażania się" w temat (oczywiście wtedy tak o tym nie myślałem ;) - były pisane w Basicu, a później w „Softsynth”. Na przykład „Garfield Demo” było jedną wielką konwersją - grafika wycięta z Amigi, motyw muzyczny z Miami Vice i Kraftwerk, tylko scroller napisałem w „Action!”... pamiętam to liczenie cykli procesora i przepisywanie literek na ekran.



MR: Czy układałeś muzykę - jej zarys, główny motyw - najpierw na keyboardzie czy od razu na Atari (lub innym kompie, na przykład Amidze)?

JH: A skąd keyboard w tych czasach? Od razu z głowy na linie DATA. Atari ma tak specyficzne brzmienie, że łatwo można sobie wszystko w głowie poukładać, zakodować i brzmi jak trzeba. Gdy zacząłem używać "CMC" sprawa się uprościła znacznie ;).

MR: Jaki utwór uważasz za swoje największe dokonanie?

JH: Nie mam konkretnego typu... Podobały mi się "Tanks", "Inside", "StarBall", "Duch" w trakcie gry, "Rycerz" ze względu na klimat...

MR: A czy trudno Ci było stworzyć muzykę pod klimat gry, na przykład do "Bank Bang", czy bez problemu potrafiłeś się dopasować z tematem?

JH: Wystarczyło się naoglądać filmów ;). Tak, czasem trudno było. Na przykład pierwsza wersja muzyki do "Barbariana" jest teraz w grze "Scorpions 2.0" ;).

KZ: Czy po latach umiałbyś jeszcze napisać muzykę na Atari?

JH: Na pewno, niemniej nie mam na to już chęci, ani ochoty. Wiem, jaki efekt można osiągnąć, jakim kosztem, a ja lubię odkrywać nowe przestrzenie.



KZ: Czy masz może jeszcze swoje Atari z tamtych czasów? Albo dyskietki lub inne pozostałości? Jeśli tak, to co i w jakiej konfiguracji?

JH: Mam w szufladzie Atari800XL i całe pudło dyskietek - ok. 150 sztuk. Mam też Atari 1050, własnoręcznie zrobiony kabelek SIO2PC oraz laptopa XT Turbo jako stację dysków do Atari (robi za 20 MB HD). Mam interfejs do magnetofonu, oraz chyba jeszcze sampler, dołączany do kartridża, od Arka Łukszo. Miałem własny, ulepszony sampler, nową wersję zakupionego kiedyś gdzieś pseudosamplera zrobionego na dyskryminatorze oczkowym (diodowym wskaźniku wysterowania AD277).

KZ: Jak wygląda sprawa nostalgicznych powrotów do Atari? Zdarza Ci się czasami powspominać stare, dobre czasy?

JH: Oczywiście, zwłaszcza gdy pracuję w firmie (od tamtego czasu Jakub zmienił pracę - Kaz), gdzie Paweł Kalinowski właśnie trafił, Paweł Bulkowski pracował, Tomek Bluszko pracuje. No łza się w oku kręci, jak czasem coś powspominamy.

Kuba na zlocie Atari Stars Party w 1990 roku


KZ: Masz jakieś ulubione gry na Atari?

JH: Klasyka: „Mercenary” (nie ukończyłem, miałem wtedy magnetofon), „Draconus”, „Montezuma’s Revenge”, „Amaurote”, „River Raid” (chyba pięćdziesiąty szósty most od początku), „Crossfire” (tę polecam! prymitywna, a jak wciąga!). Generalnie platformówki, labiryntówki, przygodówki, ale nie tekstówki.

Natomiast pierwszą udanie wczytaną grą był „Pharaoh's Curse”. Graliśmy w nią przez noc całą rodziną kłócąc się o dżojstik. No i pamiętam, że mój ojciec zrzucał komputer ze stołu ciągnąc za dżojstik, gdy graliśmy w „Archona”.

KZ: Jak na czasy, w których działałeś, pionierskie, kiedy tworzenie programów nie było takie proste jak obecnie, legitymujesz się długą listą programów, które napisałeś lub udźwiękowiłeś:
Axel-F (demo)
Bank Bang! (gra)
Barbarian (gra)
Demo Tanks (demo)
Duch (gra)
Five to Five (demo)
Garfield (demo)
Helix (gra)
Inside (gra)
Inspektor (gra)
Johny's Trouble (gra)
Ortografia (gra)
Problem Jasia (gra)
Problem Jasia II (gra)
Problem Jasia Demo (demo)
Rycerz (gra)
Self Control (demo)
Starball (gra)
Super Fortuna (gra)
Super Fortuna Edytor (gra)
Tanks (gra)
The First (demo)
The Warsaw Tetris (gra)
Thinker (gra)
Tron (gra)
Voyage (demo)
West Bank Demo (demo)
Your Body My Body (demo)


JH: „Music Non Stop” po drugiej stronie „Garfielda”, „Scorpions 2.0”. Więcej nie jestem w stanie sobie przypomnieć. A co to jest „The First” i „West Bank Demo”? Nie widziałem, czyżby ktoś użył moich kawałków?

KZ: Tak , wygląda na to, że skorzystano z Twoich muzyczek. A czy na dyskach masz jeszcze jakieś perełki, które w swoim czasie nie ujrzały światła dziennego?

JH: Już tylko niedobitki perełek...

KZ: A może jakieś większe, a niedokończone projekty?

JH: „Starball” na Amigę. Muszę przyznać, że z braku trybu tekstowego w Amidze, musiałem stosować niezłe triki, aby gra działała co ramkę. Pisana była w języku "E" - można było łatwo dokonać automatycznej konwersji źródeł z racji podobieństwa do "Action!".



KZ: Jakim stanem rodzinnym się legitymujesz? I co porabiasz w życiu prywatnym?

JH: Stan rodzinny: jedna strasznie kochana żona Hania od 2002 - znajomość od 1996, jeden strasznie fajny synek Patryk - rocznik 2004.

Jestem zagorzałym Makowcem, aktualnie mam Maka Mini. Próbuję na nim coś komponować w „Reasonie”, ale czasu brak. Fotografuję też różne kabarety na ich występach (np. w „Piwnicy Pod Harendą” w Warszawie). Jeśli ktoś się interesuje, znajdzie moje nazwisko i zdjęcia na jednej z płyt w trzypaku „Czerwonego Tulipana” (Ewa, Krystyna, Czamara) oraz na najnowszej płycie Artura Andrusa. Nie są może jakieś super, ale są - nie strzelam fleszem po oczach i nie zasłaniam innym podczas robiena zdjęć, to są takie trochę od dołu. Kabaretem zaraziłem się od siostry, a ode mnie moja żona.

KZ: Czy Twoje studia albo praca były/są związane z komputerami?

JH: Ukończyłem informatykę na MIMUW, bo znudziło mi się bycie wiecznym studentem, teraz pracuję w największej w Polsce firmie badającej ruch w internecie jako programista - analityk.

KZ: Na koniec poprosiłbym o jakieś zdjęcia ze starych, ale jarych czasów i możemy zakończyć przepytywankę.

JH: Zdjęć niestety nie posiadam z tamtych czasów, z obecnych coś się wybierze. Na zdjęciach ja, moja cudowna żona Hania i mój przerośnięty syn Patryk (na zdjęciu ma niecałe 2 lata ), Słowacki Raj, przełom Hornadu.



KZ: No to ja mam przyjemność, dzięki Draconowi, umieścić w wywiadzie jedno zdjęcie z Twojej młodości - pochodzi ze zlotu z 1990 roku, uznawanego za pierwszy zlot atarowski w Polsce. Bardzo dziękuję za wywiad.

2009-07-04 19:54 by Kaz
komentarzy: 20
tdc @2009-07-05 06:10:45
Szkoda, że Kuba tak mało pamięta, bo ja pamiętam, że mógłby tu dużo więcej ciekawych rzeczy opowiedzieć... :( np. o tworzeniu Battle ships, tetrisa, działaniach z Arkiem oraz współpracy z Mirage itp.). Mógłby też coś powiedzieć jakie miał doznania na scenie Atari oraz Commodore (w końcu wygrał tam parę kompotów). Znalazłoby się pewnie jeszcze więcej podobnych tematów.

Szkoda też że nie zamierza zrobić takiego powrotu do Atari, jaki ja zrobiłem, a przecież mógłby zrobić tylko 10% mojego powrotu, a i tak bylibyśmy zadowoleni ;):)
golem14 @2009-07-05 08:35:55
Ciekaw to były czasy gdy entuzjasta mógł w krótkim czasie stać się profesjonalnym koderem i twórcą. Co do strony internetowej Jakuba, to się "ino" resztki ostały:
http://web.archive.org/web/2007083013012.../
http://web.archive.org/web/2003080819464.../
http://web.archive.org/web/2003071517340.../
wieczor @2009-07-05 20:39:33
Ale muzykę da się ściągnąć :)
xxl @2009-07-06 09:34:18
dodam, ze muzyka, ktora Jakub podeslal do Scorpions2 byla napisana w Action!
Dracon @2009-07-06 19:23:29
Wywiadzik niezly, z tym ze chcialbym tez sie dowiedziec o narzedziach jakie Jakub uzywal do tworzenia grafiki (poza Amiga) i wiecej wrazen z czasow demosceny i Atari Stars Party... ;P
Kaz @2009-07-06 21:35:44
Mozliwe, ze takie wrazenia byly opisane w wywiadzie, niestety, przepadly. Coz prostszego niz napisac jeszcze raz? Otoz adres email do JH, z ktorego do mnie pisal byl inny niz ten podany wowczas na stronie i tez przepadl. :(
MDW @2009-07-09 07:27:52
Jakub Husak to człowiek-legenda. :) Pamiętam czasy w których tacy ludzie jak On czy Magnus mogliby kazać mi zrobić wszystko i pewnie zrobiłbym to bez zastanowienia. Stuprocentowe autorytety. Śmieszne to były czasy ale niesamowicie sympatyczne. :)
DA Vasil @2009-07-16 23:32:40
Jakub Husak to ikona muzy na malucha. Do dzisiaj pamiętam jak z Grzeniem i Maciatym jaraliśmy się jego kawałkami pod SoftSynthem. A kolesie amigowcy szczeny zbierali z gruntu słysząc jak to brzmi. RULEZ 4EVER.
miker @2009-07-22 21:10:24
Melduję, że aktualnie stronka działa. Jeżeli nie działa - też jest podane na niej, dlaczego. ;)
Jakub Husak @2009-08-11 22:44:40
Łza mi się w oku zakręciła ... Dzięki za te wszystkie miłe słowa :)
Mam też nieodparte wrażenie, że jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa w temacie muzyki;)

Pozdrawiam wszystkich baardzo baardzo moocno.

PS. Z powodu przejęcia przez kogoś starej domeny stronka nie działa pod http://husak.pl; ale dziala pod http://husak.com.pl. Google sam to skatalogował, spryciarz.
Kaz @2009-08-12 12:03:50
Kuba, witam ponownie! Milo, ze wpadles i ciesze sie, ze jednak sa plany co do muzyki :).
naftamar @2009-09-29 10:01:28
Wsrod Gwiazd Nadziei - to byl kawalek w Softsynth-e , rewelacja . Pozdrowienia dla Pana Jakuba
tdc @2010-01-16 18:13:33
W mojej ocenie wszystkie kawałki Kuby w SS są fantastyczne.

Wtedy były rewelacyjne i do dziś są – nie mają konkurencji na żadnym 8bitowym komputerze. Nawet atarowcy czasami przyznają, że SID na C-64 to rewelka, ale Kuba + SS to absolutny killer SIDa (wtedy i dziś). C-64 ze swoim SIDem to jest tu takie _ malutkie ;)
MaW @2010-01-17 11:20:22
Czy ktoś zna nazwę tego "słynnego demo - przemówienia Hitlera z gadającym indianinem" ?
jhusak @2011-04-22 20:25:02
@Kaz, popraw link do mojej strony w artykule pls:)
Kaz @2011-04-24 16:28:16
Link zaktualizowany.
Kevin @2012-04-19 22:15:30
piękne czasy, ehhh
TADI @2014-10-30 17:28:48
Warsaw tetris - chodzi za mną od 25 lat (choć sam miałem spectrum'a).
Szacun !, muza prosta ale jaka wciągająca ... można słuchać parę godzin.
jhusak @2020-01-14 14:37:36
:)

Tak nawiasem mówiąc mam już dwóch chłopaków i córkę :)
kamilos78 @2022-08-23 20:43:36
Bardzo fajny wywiad! Czas leci, wywiad ma już ponad 10 lat. PS. Strona Jakuba działa i można odsłuchać bezpośrednio z niej masę fajnej atarowskiej muzyki autorstwa JH.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Filterek do Blizzarda (81)
ostatni: 04-10-2024 11:32, adi
F-16 Falcon Strike (symulator lotu) (31)
ostatni: 04-10-2024 10:50, Roeoender
STe enhanced games (44)
ostatni: 04-10-2024 10:47, hospes
Strony o Atari ST/STE (6)
ostatni: 04-10-2024 10:05, takron27
SID i POKEY (669)
ostatni: 04-10-2024 09:55, rbej1977
Tatrasoft - historia, programy (17)
ostatni: 04-10-2024 03:32, Kaz
Grupa Pink Softhard (88)
ostatni: 03-10-2024 23:42, Bca
Najmniejsze na świecie Atari 8-bi... (151)
ostatni: 03-10-2024 22:47, thewasp
Zmiany w bazie gier, dem, użytków (945)
ostatni: 03-10-2024 20:48, Kaz
Nowe gry na Atari (235)
ostatni: 03-10-2024 15:48, zbylu
ACSI2STM / 1040 STE / TOS 1.06 - ... (14)
ostatni: 03-10-2024 12:38, pigula
[K] Atari STE (QWERTY) (25)
ostatni: 03-10-2024 09:55, crrn
Od kiedy istnieje AOL? (25)
ostatni: 02-10-2024 22:31, jhusak
RMT hacking (245)
ostatni: 02-10-2024 21:52, emkay
Nietypowe zastosowania Atari XL/XE (37)
ostatni: 02-10-2024 15:32, Kaz

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2832
Ostatnio zarejestrowany: andyrey
Postów ostatniej doby: 35

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (84)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (50)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»