Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
||
0-9 | A | B | C | D |
E | F | G | H | I |
J | K | L | M | N |
O | P | Q | R | S |
T | U | V | W | X |
Y | Z | inne |
Zapowiedzi gier – Animal Keeper, Dungeon Hunt II |
Oto dwie zapowiedziane w ostatnich tygodniach produkcje na 8-bitowe Atari, które powinny się pojawić jeszcze w tym roku. Pracujesz w zoo od wielu lat, ale tak złego dnia w swej karierze nigdy dotychczas nie miałeś. Nie dość, że zwierzęta pouciekały z klatek, to jeszcze na terenie zakładu zagubiła się twoja ukochana... Tak można pokrótce streścić fabułę znanej z automatów gry „Zoo Keeper”, wypuszczonej w 1982 roku przez Taito. Bardzo aktywny ostatnio Peter J. Meyer wziął ją na warsztat i opracował klon na 8-bitowe Atari pod nazwą „Animal Keeper”. Podstawowe poziomy wyglądają tak, że biegamy wokół ogrodzenia rozbudowując murek otaczający zwierzaki, zbierając bonusy i uważając, aby nie wpaść na któregoś z uciekinierów. Robimy to w ściśle określonym czasie (u góry widoczny jest pasek postępu). Co kilka leveli czeka nas etap platformowy, w którym mamy za zadanie przejść na górę planszy i dotrzeć do swojej dziewczyny. Peter po raz kolejny zastosował swój multiplekser sprajtów sprzętowych, znany m.in. z serii gier „Secretum Labyrinth”. Wiadomo, jak jest z multipleksingiem na Atari – z jednej strony pozwala on na obsługę wielu dynamicznych, niezależnych obiektów, ale z drugiej powoduje ich intensywne migotanie, co jest zauważalne dla gracza (zwłaszcza gdy nasza postać znajduje się w jednej poziomej linii z innymi obiektami). Tradycyjnie gra Petera będzie dostępna wyłącznie w wersji płatnej, na kartridżu, a sprzedawać ją będzie firma Video 61/ Atari Sales. Twórcy: Peter J. Meyer – kod, grafika, Lance Ringquist – pomoc przy designie gry. Jedną z ciekawszych gier na małe Atari z 2014 roku była produkcja z gatunku dungeon crawler, zatytułowana „Dungeon Hunt” (pisaliśmy o niej tutaj). Jim „Jacobus” Wilkinson, jej autor, zapowiedział tydzień temu wydanie nowej, ulepszonej wersji gry z dopisaną dwójką na końcu. Silnik gry został przepisany na nowo – Jim zapowiada nieco poprawioną grafikę, wielopoziomowe labirynty, nowe mapy i potwory, wprowadzenie otwartych przestrzeni. Tym razem darmowa ma być pełna wersja gry (poprzednio było to tylko demo), natomiast Jim nie podjął jeszcze decyzji, czy wyda ją również na fizycznym nośniku. 2018-10-12 11:02 by "Adam"
komentarzy: 19 |
IRATa @2018-10-12 18:13:24 |
Kaz @2018-10-12 18:29:08 |
rosomak @2018-10-12 21:57:19 |
Kaz @2018-10-13 00:29:33 |
Rosomak - Peter Meyer nie zaczyna przygody z programowaniem, jest zaawansowanym programistą, stąd choćby multiplekser duszków. Z tym, że takie gry to celowa stylistyka lat 80-tych, częsta u Amerykanów nostalgia za grami na Atari wyglądającymi jak w pierwszej połowie lat 80-tych - grafika symboliczna, za to najważniejszy jest gameplay. Niektórzy tak lubią i już. |
IRATa @2018-10-13 08:46:49 |
the fender @2018-10-13 09:30:10 |
Nic nie oczekujcie, to jest hobby. Ew. można po prostu przesiąść się na platformę, na której produkcji wyglądają ładniej. To jest Atari i przekonałem się, że poza nielicznymi wyjątkami (głównie made in Poland) mało komu zależy na tchnięciu powiewu świeżości w produkcje. Co do pierwszej gry - zasuwa, grywalność jest mega i chyba o to chodzi. Nie każdy lubi tego typu abstrakcyjne zręcznościówki, no ale jak napisał Kaz - są fani tego typu produkcji. Co do drugiej hmm, ma potencjał ale wygląda okrutnie surowo :) Trzeba być również świadomym ograniczeń platformy, głównie jeśli chodzi o pamięć - bo przecież tego typu wizualizacje labiryntów pochłaniają mnóstwo grafiki i to tylko na samą grafikę otoczenia. |
Adam @2018-10-13 10:26:57 |
Ileś razy już była o tym mowa: gry Petera J. Meyera są kierowane przede wszystkim do odbiorców w Stanach. Tam 8-bitowe Atari było popularne gdzieś tak do 1984 roku i tamtejsi gracze w większości oczekują rozgrywki, estetyki z pierwszej połowy lat 80. To była inna epoka gier niż na przełomie lat 80. i 90., do której my jesteśmy przyzwyczajeni. Część graczy z tamtej epoki nie za bardzo wie, co po 1985 roku pojawiło się na małe Atari, a jeśli nawet znają niektóre późniejsze produkcje, to dla nich to już jest "nie to", to nie jest taka rozgrywka, jaką pokochali w dzieciństwie. |
rosomak @2018-10-13 10:36:11 |
KAZ, nikomu nie bronię by się spełniał w swoim hobby Podobnie jak nie możemy bronić sobie wzajemnie wyrażania swojej opinii W każdym bądź razie, wielu ludzi tego typu produkcje oceni jako mierne, jestem przekonany że w pewnych środowiskach śmieją się że w roku 2018 na nasze ukochane A8 wychodzą tak słabe produkcje. Niech sobie je tworzą skoro to ich fetysz, tylko po co je reklamować? |
Brinek @2018-10-13 11:34:57 |
Kaz @2018-10-13 16:22:46 |
RetroBorsuk @2018-10-13 16:33:57 |
Śmiech @2018-10-13 18:54:07 |
CharlieChaplin @2018-10-13 20:07:05 |
Kaz @2018-10-14 11:51:34 |
IRATA4 @2018-10-14 17:06:03 |
Mnie się podoba Dangerous Hunt 2 ,co prawda można by dodatkowym odcieniem z animować podłogę a i jakaś muzyczka by się zdała ,ale klimat jest ,fajne schodkowo odcięta ciemność i ogólnie niezły klimat jak i pomysł ,trzeba by zagrać ... boje się że autor udostępnia za free ale mam nadzieje że walki ,poziomy doświadczenia i rzeczy definiujące gatunek RPG są obecne i dopracowane .Właśnie w takich pozycjach widzę potencjał A8. |
Kaz @2018-10-15 01:04:25 |
IRATA4 @2018-10-15 09:46:49 |
Kaz @2018-10-15 21:35:56 |
IRATA4 @2018-10-15 21:42:49 |
«« nowsze | starsze »» |
1. Biuro |
2. Grafika |
3. Muzyka |
4. Programowanie |
5. Magnetofon |
6. Stacja dyskietek |
7. DOS-y |
8. ROM-y |
9. Rozne |
A. Schematy |
B. Emulatory |
C. Edukacyjne |
D. Komunikacja |
E. Diagnostyczne |
F. Archiwizowanie i kompresowanie |
!info |
Z. Inne platformy |
«« nowsze | starsze »» |