atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Premiera "Gry w linie" z 2020-07-24 09:20 (13)
Dzisiaj kolejny KWAS z 2020-07-22 16:13 (3)
Konserwacja stacji dysków 1050 z 2020-07-20 13:34 (18)
Lost Party 2020 - prace i wyniki z 2020-07-12 10:29 (35)
Konserwacja magnetofonu z 2020-07-10 23:13 (12)
Warsztaty z projektowania elektroniki z 2020-07-09 08:50 (7)
Wspomnienie o katowickiej giełdzie i nie tylko z 2020-07-08 11:51 (21)
Sommarhack 2020 - wyniki z 2020-07-05 18:04 (17)
Magazyn dyskowy "Flop" #65 z 2020-07-03 10:55 (14)
SV 2019 - relacja subiektywna z 2020-06-22 21:14 (15)
Lech Bąk i "Świat Młodych" z 2020-06-11 10:12 (26)
Dzisiaj KWAS i inne z 2020-06-10 12:53 (3)
KWAS i kolejne spotkania z 2020-06-02 17:47 (20)
Za chwilę "Bard's Tale"! z 2020-05-31 14:37 (6)
Ostatni "KWAS" pandemiczny z 2020-05-27 19:28 (37)
Niedziela growa z 2020-05-23 13:40 (10)
Nieprzeciętny "przeciętny" cartridge z 2020-05-21 07:21 (43)
Dzisiaj KWAS #21H z 2020-05-20 10:28 (5)
Rewelacyjny interfejs #FujiNet (cz.2) z 2020-05-14 23:17 (9)
Kaseta Turbo 2600 odczytana! z 2020-05-13 12:58 (23)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (8)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (18)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (123)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Premiera "Gry w linie"
Łukasz "Luklab" Labuda po latach rozbratu z Atari powrócił do tego sympatycznego komputerka, o czym informował nas w wątku na Forum Atarum. No i zabrał się za programowanie, a w ramach spełniania swoich marzeń przygotował prostą grę Gra w linie, która niniejszym ma swoją premierę. Kilka słów od Łukasza o sobie i grze, o co poprosiłem do tej publikacji:

"Coś o mnie? Jako dziecko rozpocząłem programowanie w Basicu (jak wówczas większość czy nawet wszyscy?). Nie jestem informatykiem, programowanie to była moja pasja, gdy miałem Atari, później Amigę. A na PC to już nie było to. Niestety żadnych kaset z grami nie zachowałem, podobnie dyskietek. A szkoda.

Teraz, kiedy ponownie sięgnąłem do Atari, wszystko powróciło! Chociaż teraz powróciłem z małą zmianą, bo zamiast Atari Basic wykorzystałem Turbo Basic XL, z uwagi na szybkość jego działania. I muszę powiedzieć, że takie pisanie sprawia mi straszną frajdę, chyba głównie z uwagi na ograniczenia sprzętowe i programowe...



Gra bazuje na prostym pomyśle. Graficznie też jest prosta, wręcz ascetyczna, ale to celowy zabieg. Na pewno można by ubogacić ją lepszą oprawą dźwiękową, bo ta moja jest "szczątkowa", ale na szczęście współgra z resztą. Wątpię, aby gra nadawała się na jakąś większą prezentację, w każdym razie mi w zupełności wystarczy jej opublikowanie - może komuś się spodoba. Starałem się wszystko w miarę zbalansować tak, aby rozgrywka sprawiała frajdę, ale oczywiście na początku trzeba się trochę przyzwyczaić.

Co do rozgrywki, gra przeznaczona jest dla 1 lub 2 graczy (grających joystickami lub klawiaturą), w 5 wariantach. Najbardziej rozbudowany jest ostatni (wykręcam tam ponad 500 tysięcy puktów). Wyboru wersji dokonujemy klawiszami numerycznymi od 1, przez 9 do 0. W wersji na rundy klawisz ESC powoduje przerwanie rozgrywki. W wersji dla 1 gracza jest dodatkowa opcja turbo + 2 najlepsze wyniki z każdego wariantu lądują na liście rekordów. Dane będą zapisywane na dysku D1 (ja testowałem tylko przez SIO2SD, gdy plik z grą znajdował się na "dysku" ATR; nie mam możliwości przetestowania na zwykłej stacji dysków). Jeśli nie będzie możliwości zapisu - nic się nie stanie w samej rozgrywce, ale po prostu rekordy nie będą zapisywane.

Udało mi się z tym skopiowaniem pliku gry z obrazu ATR, w załączeniu przesyłam. Mam nadzieję, że będzie działał. U mnie, na SIO2SD, plik rozpoznawany jest jako XEX, chociaż na "dysku" ATR nadałem mu rozszerzenie COM (nie jestem w tym biegły; dopiero zaczynam ponowną przygodę z Atari)."


Dziękujemy Łukaszowi za podzielenie się plikiem i zachęcamy do dalszego rozwoju. Powodzenia! A pliczek oczywiście do ściągnięcia z naszego wspólnego archiwum tutaj.



2020-07-24 09:20 by Kaz
komentarzy: 13
Kaz @2020-07-24 10:55:19
Jak to mówią, pierwsze koty za płoty, gratulacje, i fajnie że sprawa Ci to taką frajdę! Nawiązałeś grą do filmu "Tron", to czy następna gra też będzie w klimatach filmowych? ;)
jakubd @2020-07-24 12:34:38
Kaz, ty i twoje dziennikarsko-plotkarskie pytania :)
luklab @2020-07-24 12:41:24
zapomniałem dodać w opisie, że bonus umożliwia przecięcie linii swojej lub przeciwnika zaś turbo nie tylko zwiększa szybkość linii, ale i spowalnia czas (czyli jest trudniej, ale można nabić więcej punktów)
a co do kolejnej gry - zastanawiam się nad pomysłem, jeszcze nie wiem :-)
Shanti77 @2020-07-24 14:12:55
Ja miałem podobnie Atari800XE->Amiga600->PC Pentium 200MMX..
Jacques @2020-07-24 14:46:19
130XE -> Amiga 500 -> P133 ;-)
xeen @2020-07-24 17:22:29
takie premiery zawsze cieszą. powodzenia w atarowej przygodzie :)
Andyk77 @2020-07-24 19:31:28
Takie proste gry są najlepsze. Pamiętam, jak kiedyś wpadł do mnie kumpel. Magnetofonu już nie miałem, a stacja dysków była w naprawie, więc w jakieś 20 minut klepnąłem coś takiego w Basicu na 2 osoby. Bez punktacji i żadnych bajerów - po prostu rozwijające się węże i kto pierwszy skusi ten przegrywa. Ilość wygranych/przegranych zapisywaliśmy na kartce :)

Innym razem, już na PC popełniłem taką grę trochę poważniej w Pascalu i podrzuciłem kumplom do Akademika. Był to już początek XXI wieku, internet i dużo lepsze gierki. A okazało się, że podzielili się na drużyny, zrobili zawody i pykali do późnej nocy. No jak dzieci dosłownie :)

Z tego wyciągnąłem ciekawy wniosek. Jedna osoba potrzebuje dobrej grafiki, zasad, muzyki itp. Ale dla dwóch osób wystarczy cokolwiek, co pozwoli na rywalizację. Nawet zwykła kreska :)
Kaz @2020-07-24 20:18:43
Prawda, no i dobre story! :D
luklab @2020-07-24 23:29:35
też uważam, że proste gry są najbardziej grywalne; po prostu siadasz i grasz :-)
Shanti77 @2020-07-25 08:38:27
Idąc tym tokiem rozumowania, dodanie dobrej grafiki i muzyki psuje grę ;)
luklab @2020-07-25 15:13:47
proste w sensie zasad, rozgrywki, a nie oprawy
Lukaku @2020-07-28 08:58:13
Ta gra niszczy wszystko co widziałem dotąd na Atari
jurekw @2020-08-02 22:40:10
super gra. wreszcie coś bez ówczesnej wazeliny, szprycu i nie potrzebuje 80 pokeyów, żeby wszyscy byli w ło-mode. gratulacje. świetna robota, oddająca urok atari w czasach jego świetności
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
AVG Cart (2)
ostatni: 03-08-2020 11:33, poison
Nowa gra "Wonder Boy" (30)
ostatni: 03-08-2020 08:43, Jacques
Użytki Bocianu (25)
ostatni: 02-08-2020 23:57, bocianu
Ameprod TVG-10 (Elwro) - jaki tra... (15)
ostatni: 02-08-2020 21:13, bruno_j
Atari Meeting (KWAS #21) live (154)
ostatni: 02-08-2020 13:21, dafix
My POKEY note table (23)
ostatni: 02-08-2020 09:09, miker
Warsztaty Action! - robimy action... (539)
ostatni: 02-08-2020 08:04, tdc
Niemiecka gra tekstowa "Mystix 2" (5)
ostatni: 02-08-2020 01:19, Dracon
SID i POKEY (408)
ostatni: 01-08-2020 22:18, emkay
Silly Venture 2k20 - uniting all ... (95)
ostatni: 01-08-2020 21:49, Barman
Wydarzenia: Decrunch 2020 31 lipc... (4)
ostatni: 01-08-2020 20:31, gorgh
Nowa gra od gorgha (494)
ostatni: 01-08-2020 09:31, IRATA4
RAM CART 2MB i 4MB (48)
ostatni: 01-08-2020 04:10, pirx
Kongres Futurologiczny 2021 (11)
ostatni: 01-08-2020 01:37, pirx
AV Mod - Rambo/Atari klon (3)
ostatni: 01-08-2020 00:34, tEDDYbOAR

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2176
Ostatnio zarejestrowany: queju
Postów ostatniej doby: 16

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
nasze spotkania online tutaj, zapraszamy do naszego kanału zoom:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (13)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
Wolfgang Burger i Grey (0)
Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
Wywiad z Wojciechem Zientarą i Xeen (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (23)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»