Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
||
«« nowsze | starsze »» |
0-9 | A | B | C | D |
E | F | G | H | I |
J | K | L | M | N |
O | P | Q | R | S |
T | U | V | W | X |
Y | Z | inne |
Nowe gry w 2019 roku |
W tym miejscu będziemy informować o nowych grach, które pojawią się w trakcie 2019 roku. Lista pojawi się również tradycyjnie w dziale "Dla początkujących", jak w poprzednich latach. Kolejność od najnowszych do najstarszych w ciągu roku. W tej chwili odnotowaliśmy 22 gry, z czego ponad połowa to gry na trwający właśnie konkurs Ten-Liner czyli gier dziesięciowierszowych, z deadlinem prac do końca marca (są tam też produkcje na C64, BBC Micro, ZX Spectrum i inne platformy). Są to prościutkie gry, ale niektóre to programistyczne perełki. Wyobraźcie sobie "Mario Bros" w Turbo Basicu XL w 10 wierszach. Albo "Lunar Lander"... Nie trzeba sobie teraz wobrażać, można ściągnąć i samemu pograć. Pełny szacunek dla programistów. Rok 2019 autorzy: Frantisek "Fandal" Houra, Zdenek "PG" Eisenhammer uwagi: grudzień, gra zręcznościowa; informacje tutaj. autor wersji: Wojciech "Bocianu" Bociański informacje tutaj autor: Jason H. Moore uwagi: grudzień, gra zręcznościowa; informacje tutaj. autor nowych poziomów: Marcin" XaVeR" Kasztelan uwagi: grudzień, gra zręcznościowa; informacje tutaj. autorzy: Krzysztof "xxl" Dudek, Jakub "Aceman" Szeląg, Kamil "Vidol" Walaszek uwagi: grudzień, gra logiczna; informacje tutaj. autorzy konwersji: Krzysztof "Rastan" Wróbel, Marek "Konop" Konopka, Michał "Miker" Szpilowski uwagi: grudzień, gra zręcznościowa; informacje tutaj. autorzy: Rafał "Madrafi" Czemko, Krzysztof "Kaz" Ziembik, Rafał "Broniu" Broniarek, Michał "Caruso" Brzezicki uwagi: grudzień, gra strategiczno-handlowa; informacje tutaj. autor nowych poziomów: Przemysław Galanciak uwagi: grudzień, nowe poziomy gry zręcznościowo-logicznej; informacje tutaj. autorzy oryginalnej gry: Mariusz "Mq" Ejchsztet, Krzysztof "Kaz" Ziembik, Krzysztof "KK" Kaźmierczak uwagi: grudzień, gra tekstowo-graficzna; informacje tutaj. autorzy: Peter J. Meyer, Lang Ringqist uwagi: grudzień, gra zręcznościowa; komercyjna, informacje tutaj. autor: TGB1718 uwagi: gra zrobiona w 1983 roku, ale opublikowana w listopadzie 2019, gra hazardowa; informacje tutaj. autor konwersji: Bostjan "Gury" Gorisek uwagi: listopad, gra zręcznościowa; informacje tutaj. autor konwersji: Bostjan "Gury" Gorisek uwagi: listopad, gra zręcznościowa; informacje tutaj. autor konwersji: Bostjan "Gury" Gorisek uwagi: listopad, gra zręcznościowa; informacje tutaj. autorzy konwersji: Frantisek "Fandal" Houra, Petr "HardCore" Postava, Lukas Bezdek, Jose Pereira uwagi: listopad; gra zręcznościowo-przygodowa; informacje tutaj. autorzy: Petr "HardCore" Postava (program, grafika, muzyka), Michael "Baktra" Kalous (dodatkowy kod) uwagi: listopad; gra zręcznościowa; informacje tutaj. autorzy wersji: Frantisek "Fandal" Houra, Marek "Poison" Pesout uwagi: listopad; gra zręcznościowa; informacje tutaj. autor: Jason „TheRealBountyBob” Kendall uwagi: październik; gra zręcznościowa, platformówka; informacje tutaj. autor: Florian Dingler uwagi: październik; gra karciana; informacje tutaj. autorzy: Michael "Baktra" Kalous (kod), Petr "HardCore" Postava (pomysł, muzyka, efekty dźwiękowe, grafika, poziomy) uwagi: październik; gra zręcznościowo-logiczna; informacje tutaj. autorzy: Frantisek "Fandal" Houra (kod), Conan, Hein (logo), Marek "Poison" Pesout (muzyka, stereo) uwagi: październik; gra logiczna; informacje tutaj. autorzy konwersji: Martin "MatoSimi" Simeček (kod), Piotr "Piesiu" Radecki (grafika tytułowa), Michał "stRing" Radecki (muzyka) uwagi: październik; gra typu tower defender; informacje tutaj. autorzy: Jim „Jacobus” Wilkinson, Daniel Wilkinson, Bob Follett uwagi: październik; gra RPG; plik gry niedostępny dla wszystkich; informacje tutaj. autor: Kamil "Gorgh" Trzaska uwagi: październik; gra 3D podobna do golfa; informacje tutaj. autor wersji: Konstantinos "TIX" Giamalidis, Paul „Playsoft” Lay uwagi: październik 2019, ale gra z 1993 roku, wersja poprawiona , rozszerzona; gra zręcznościowa; informacje tutaj. autorzy: Mariusz Ejchsztet, Krzysztof Kaźmierczak uwagi: premiera - październik 2019, ale gra wykonana w 1992 roku; tekstowa, labiryntowa; informacje tutaj. autor konwersji: Terence "Tezz" Derby uwagi: październik, gra zręcznościowa; informacje tutaj. autorzy: Kamil "Gorgh" Trzaska, Krzysztof "Kaz" Ziembik, Michał "Caruso" Brzezicki uwagi: październik, gra zręcznościowa; informacje tutaj. autorzy: Tomasz Cieślewicz + uczniowie uwagi: październik; gra tekstowa; informacje tutaj. autorzy: Piotr Marecki, Krzysztof Ziembik, Tomasz Boksa, Krystian Iwaszko uwagi: październik; gra zręcznościowa; informacje tutaj. autor wersji: Konstantinos "TIX" Giamalidis, Paul „Playsoft” Lay uwagi: wrzesień, gra zręcznościowa; informacje tutaj. autor: Ingo Boller uwagi: wrzesień, Fujiama party workshop; gra zręcznościowa; informacje tutaj. autor poziomów: Michał Kowalski uwagi: lipiec; gra zręcznościowa; autor poziomów: Michał Kowalski uwagi: lipiec; gra zręcznościowa; autorzy: Daniel Koźmiński, Aleksander Kozmiński, Jakub Machnio uwagi: lipiec; gra zręcznościowa; Lost Party 2019 wild compo; autorzy wersji: Ute, Fantomas uwagi: czerwiec; gra zręcznościowa; odwrócony "Bruce Lee"; wykonali Ute and Fantomas; autorzy: Marek "Koala" Ogłodek, Piotr "Lisu" Lis, Krzysztof "Kris 3D" Kuc uwagi: maj, gra zręcznościowa, Pixel Heaven 2019 game jam; informacje tutaj autorzy: Tomasz "TDC" Cieślewicz, Krzysztof "Kaz" Ziembik uwagi: maj, gra zręcznościowa, Pixel Heaven 2019 game jam; informacje tutaj autor: Michael Jaskula uwagi: kwiecień, gra zręcznościowa; informacje tutaj. autor: Ken Siders uwagi: kwiecień, gra zręcznościowa; dodanie obsługi multijoya przez Fandala; autor: Petr Postava uwagi: kwiecień, gra zręcznościowa; dodanie obsługi multijoya przez Fandala; autorzy: Michael Kalous, Petr Postava uwagi: kwiecień, gra zręcznościowa, dwie wersje językowe - czeska i angielska; autorzy: Marek "MaPa" Pavlik, Zdenek "PG" Eisenhammer, "HardCore" uwagi: kwiecień, gra logiczna - zgadywanka, wersja czeska, udostępniona wraz z magazynem "FLOP" nr 63; informacje tutaj. autorzy wersji: Michael Kalous, Petr Postava uwagi: kwiecień, gra hazardowa, udostępniona wraz z magazynem "FLOP" nr 63; informacje tutaj. autorzy: Frantisek "Fandal" Houra, Andrea Petriku uwagi: kwiecień, gra hazardowa, udostępniona wraz z magazynem "FLOP" nr 63; informacje tutaj. autorzy: Paweł "Sikor" Sikorski, Michał "Miker" Szpilowski, Marek "Iron" Jurków uwagi: kwiecień, gra tekstowa, z konkursu Grawitacja 2019; informacje tutaj. autorzy: Tomasz "TDC" Cieślewicz, Krzysztof "Kaz" Ziembik, Krystian "Pin" Iwaszko uwagi: kwiecień, gra zręcznościowa, z konkursu Grawitacja 2019; informacje tutaj. autor: Marek "Koala" Ogłodek uwagi: kwiecień, gra zręcznościowa, z konkursu Grawitacja 2019; informacje tutaj. autorzy: Wojciech "Bocianu" Bociański, Piotr "Lisu" Lis uwagi: kwiecień, gra tekstowa, z konkursu Grawitacja 2019; informacje tutaj. autorzy: Ralf "PPs" Patschke, Mario "Emkay" Krix uwagi: kwiecień, gra zręcznościowa; udostępniona na z magazynem "ABBUC Magazine" nr 136, informacje tutaj. autor poziomów: Lukas Bezdek uwagi: marzec, gra zręcznościowa; informacje tutaj. autorzy: Daniel Blevins, Krzysztof "Kaz" Ziembik uwagi: marzec, gra zręcznościowa; informacje tutaj. autor: "Etom" uwagi: marzec, gra zręcznościowa; z konkursu NOMAM 10Liner, w Atari Basic; informacje tutaj. autor: Victor "Vitoco" Parada uwagi: marzec, gra zręcznościowa; z konkursu NOMAM 10Liner towarzyszyła "UFO Attack!", w Atari Basic; informacje tutaj. autor: Paweł "Pirx" Kalinowski uwagi: marzec, gra zręcznościowa; z konkursu NOMAM 10Liner, w Turbo Basic XL; informacje tutaj. autor: Jason "8Bit 1337" Gruetzmacher uwagi: marzec, gra zręcznościowa; z konkursu NOMAM 10Liner, w Turbo Basic XL; informacje tutaj. autor: Kevin Savetz uwagi: marzec, gra zręcznościowa; z konkursu NOMAM 10Liner, w Turbo Basic XL; informacje tutaj. autor: Eric Henneke uwagi: marzec, gra zręcznościowa; z konkursu NOMAM 10Liner, w Atari Basic; informacje tutaj. autor: Victor "Vitoco" Parada uwagi: marzec, gra zręcznościowa; z konkursu NOMAM 10Liner, w Atari Basic; informacje tutaj. autor: Jon Wiliams uwagi: marzec, gra zręcznościowa - labirynt; informacje tutaj. autor: Bill Kendrick uwagi: marzec, gra zręcznościowa; z konkursu NOMAM 10Liner, w Atari Basic; informacje tutaj. autor: Victor "Vitoco" Parada uwagi: marzec, gra zręcznościowa; z konkursu NOMAM 10Liner, w Atari Basic; informacje tutaj. autor: Kevin Savetz uwagi: marzec, gra zręcznościowa; z konkursu NOMAM 10Liner, w Turbo Basic XL; informacje tutaj. autor: Victor "Vitoco" Parada uwagi: marzec, gra pamięciowa; z konkursu NOMAM 10Liner, w Atari Basic; informacje tutaj. autor: Victor "Vitoco" Parada uwagi: luty, gra zręcznościowa - puzzle; z konkursu NOMAM 10Liner, w Turbo Basic XL; informacje tutaj. autor: Jeff "jeffpiep" Piepmeier uwagi: luty, gra zręcznościowa; z konkursu NOMAM 10Liner, w Fast Basic; informacje tutaj. autor: Victor "Vitoco" Parada uwagi: luty, gra zręcznościowa; z konkursu NOMAM 10Liner, w Fast Basic; informacje tutaj. autor: Eduardo "Doctor Mugen" Aranda uwagi: luty, gra zręcznościowo-logiczna; nowe poziomy Boulder Dash; informacje tutaj. autor: Kevin Savetz uwagi: luty, gra logiczna - fizyka; z konkursu NOMAM 10Liner, w Turbo Basic XL; informacje tutaj. autor: Kevin Savetz uwagi: styczeń, gra hazardowa; z konkursu NOMAM 10Liner, w Turbo Basic XL; informacje tutaj. autor: Kevin Savetz uwagi: styczeń, gra zręcznościowa - labiryntowa; z konkursu NOMAM 10Liner, w Turbo Basic XL; informacje tutaj. autorzy: Marek "MaPa" Pavlik, Zdenek "PG" Eisenhammer, Michał "Miker" Szpilowski, Adam Wachowski uwagi: styczeń, gra logiczna - zgadywanka, wersja polska; informacje tutaj. autorzy: Tomasz "TDC" Cieślewicz, Krzysztof "Kaz" Ziembik, Krzysztof "Kapitan" Żubil, Roman Fierfas uwagi: styczeń, gra zręcznościowa - kosmiczna strzelanina; gra z Global Game Jam 2019; informacje tutaj. autor: Holger "Rockford" Bommer uwagi: styczeń, gra zręcznościowa - wyścigi samochodowe; rozszerzona wersja 10-linijkowca z 2016 roku; gra zamieszczona na New Year Disc 2019; informacje tutaj. autor: Jason "TheRealBountyBob" Kendall uwagi: styczeń, gra zręcznościowa; informacje tutaj. autor: Daniel Serpell uwagi: styczeń, gra logiczna; rozszerzona wersja 10-linijkowca z 2014 roku; w FastBasic, informacje tutaj. autorzy: Peter J. Meyer, Lang Ringqist uwagi: styczeń, gra zręcznościowa; komercyjna, informacje tutaj. autor wersji: Homesoft (autor oryginału: Ryan Witmer) uwagi: styczeń, gra sportowa - curling; konwersja z konsoli Atari 5200; informacje tutaj. autorzy: Wojciech "Bocianu" Bociański, Piotr "Piesiu" Radecki uwagi: styczeń, gra zręcznościowa; z konkursu 6502 na urodziny AtariArea; informacje tutaj. autorzy: Paweł "Sikor" Sikorski, Michał "Miker" Szpilowski uwagi: styczeń, gra zamieszczona na New Year Disc 2019; gra w kamień, nożyczki, papier; dla dorosłych ze względu na nude anime; informacje tutaj. --- autor: Vladimir "Popmilo" Janković uwagi: październik; gra zręcznościowa; informacje tutaj. autor: James Wilkinson uwagi: październik; gra logiczna; informacje tutaj. Autorzy: • oryginał na PC (1994): Janusz Pelc, • konwersja na Atari: Sebastian „Candle” Bartkowicz, • muzyka: Bartłomiej „Wieczór” Wieczorkowski, Michał „stRing” Radecki. 2019-03-25 22:51 by Kaz
komentarzy: 35 |
Atarowiecodzawsze @2019-03-25 23:25:33 |
Kaz @2019-03-28 06:46:16 |
To tak jakby powiedzieć, że fajne kobiety to tylko te z okładek kolorowych magazynów :D. Kobiety z okładek magazynów mogą robić wrażenie tylko na takich, co prawdziwych kobiet nie znają :D. Moim zdaniem niktórzy zapaleni gracze, jak Tenchi, mają bardzo jednowymiarowy pogląd na granie, bo przez pryzmat wykonania gry i przyjmności grania w nią (i swego czasu się za takie moje zdanie obraził, ale chyba już jest spoko, przynajmniej mam nadzieję). Na szczęście to nie jest jedyny sposób czerpania przyjemności z retro. Można być miłośnikiem gier wciągniętym przez sam proces twórczy. I ktoś, kto nie miał okazji zrobić np. gry na Atari, albo napisać pozornie banalnego 10-linijkowca - nigdy nie zazna tej mordęgi, ale i szalonej satysfakcji! Proces tworzenia - nawet bardzo prostych gier - jest fantastyczny i wciąga niektórych bardziej niż samo granie. Nie przypadkiem game jamy, gdzie robi się gry znacznie prostsze niż w studiach komputerowych, stały się tak popularne. Zamiast więc marudzić, że ktoś robi nie takie gry, jak sobie ktoś życzy - spróbować docenić pasję, kunszt programistyczny, a choćby tylko to, że ktoś ma frajdę z tworzenia. A energię przeznaczoną na frustrację - przeznaczyć na granie w swoje Plejstatione czy inne Eksboksy :D |
xeen @2019-03-28 07:15:24 |
x0r @2019-03-28 08:18:50 |
Kaz @2019-03-28 08:20:11 |
Kaz @2019-03-28 08:22:59 |
mono @2019-03-28 08:28:36 |
Rastan @2019-03-28 09:21:36 |
Adam @2019-03-28 09:55:20 |
Jeśli chodzi o 10-linijkowce: aby właściwie ocenić ich wartość, wypada mieć trochę więcej kompetencji niż np. być wyłącznie graczem (nawet doświadczonym). Dobrze jest rozumieć, co jest łatwe, a co trudne do upchnięcia w 10 linijkach kodu BASIC-a. Zachęcam do zapoznania się z kilkudziesięcioma wybranymi pracami konkursowymi z kolejnych edycji na bardzo różne platformy, zanim zacznie się komentować - prace na Atari wypadają często lepiej od tych na C64 przykładowo. Tylko na początku to był konkurs na 8-bitowe komputery Atari, potem formuła została rozszerzona i można złapać kontekst porównując programy na wiele różnych maszyn. |
Anon @2019-03-28 11:04:14 |
Sączypans @2019-03-28 13:55:56 |
wieczór @2019-03-29 06:46:03 |
"(...)mają bardzo jednowymiarowy pogląd na granie, bo przez pryzmat wykonania gry i przyjmności grania w nią(...)" - a przepraszam, coś jeszcze jest istotne jeśli chodzi o gry akurat? Bo coś mi się nie wydaje :) Jakoś nie widzę tych głębszych wymiarów - i chyba nie dotyczy to tylko zapalonych graczy, a ludzi w ogólności. Jakimiś niuansami typu kunszt zawarcia w 10 linijkach czy krótki czas wykonania to może podniecać się jedynie wąska grupa :) |
solo/ng @2019-03-29 08:57:27 |
x0r @2019-03-29 12:17:13 |
Dla mnie dobra gra 10-linijkowa to taka która ma świetnie skompresowane algorytmy oraz jednocześnie jest mocno grywalna. Jeśli autor 99 procent kodu przeznacza na bajery a zapomina o samym graniu to takie coś jest dla mnie crapem mimo że na screenshocie wyglada bajecznie, tak jak wszystkie powyższe tytuły. Najlepszym przykładem jest Mario który jest świetny technicznie ale jako gra jest to crapiszcze najniższych lotów. Autor bez problemu mógłby zrobić lepszy gameplay, ale odbyło by się to kosztem grafiki i wtedy gra nie wywołała by takich zachwytów u osób oglądających screenshota. A ponieważ takich osób jest większość to wszystkie 10-linijkowce są robione pod te osoby i dlatego mamy wysyp niegrywalnych crapów udających gry. |
Latarnik LGBT @2019-03-29 18:07:13 |
atarixegs @2019-03-29 18:47:21 |
astrofor @2019-03-29 19:21:35 |
Adam @2019-03-29 20:14:01 |
0xF @2019-03-29 20:20:02 |
Rastan @2019-03-29 20:38:38 |
Adam @2019-03-29 21:46:43 |
gorgh @2019-03-29 22:52:08 |
mono @2019-03-29 23:24:41 |
the fender @2019-03-30 09:25:42 |
ratatu @2019-03-30 16:07:48 |
tebe @2019-03-30 16:18:59 |
Philsan @2019-03-30 20:39:52 |
Kaz @2019-03-30 21:20:21 |
jsr * @2019-03-31 10:59:33 |
Sanczo pansa @2019-03-31 12:10:12 |
jsr * @2019-03-31 13:44:48 |
pirx @2019-04-01 11:49:51 |
IRATA4 @2019-04-01 19:54:51 |
jsr * @2019-04-01 22:18:19 |
Jakub @2019-08-19 01:05:54 |
To forum dla osób, które czerpią przyjemność z ciagłego życia maszyn Atari, 8-bitowych. Podziwiamy tych, co poświęcają swój czas i umysł na tworzenie nowych gier. A że języki "niepoważne".... napisz coś równie dobrego w "niepoważnym" języku, bez terabajtów pamięci i gogaherców taktujących kilkurdeniowy procesor, to może pogadamy. A tak to idź do swojego kącika, niepoważny człowieku |
«« nowsze | starsze »» |
1. Biuro |
2. Grafika |
3. Muzyka |
4. Programowanie |
5. Magnetofon |
6. Stacja dyskietek |
7. DOS-y |
8. ROM-y |
9. Rozne |
A. Schematy |
B. Emulatory |
C. Edukacyjne |
D. Komunikacja |
E. Diagnostyczne |
F. Archiwizowanie i kompresowanie |
!info |
Z. Inne platformy |
«« nowsze | starsze »» |