atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
ATASCII Compo - 4. edycja z 2024-10-06 19:12 (3)
Gra "Dangerous City" uwolniona! z 2024-10-03 15:49 (20)
Miniaturowe Atari #2 z 2024-09-30 19:15 (13)
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (52)
Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari z 2024-09-26 20:28 (9)
Nocne Retro Granie w Poznaniu z 2024-09-24 20:35 (1)
O kodowaniu efektów dema na Atari STE z 2024-09-22 15:58 (27)
Co nowego dla Atari Portfolio? z 2024-09-19 19:43 (0)
Najmniejsze Atari cz. II z 2024-09-17 21:07 (4)
Nadlatuje polski sokół! z 2024-09-12 18:44 (16)
Atarowskie maleństwo po raz piąty! z 2024-09-09 18:58 (2)
Pamiętniczek dinozaurowych koderów z 2024-09-05 14:01 (12)
"Mafia" - od zera do supergangstera z 2024-09-03 23:55 (20)
Wkrótce spotkania z 2024-09-02 20:38 (5)
Ankieta dla zainteresowanych efektami w demie z 2024-08-30 17:54 (22)
Autorzy o demie "The Coders' Guide to the Demoscene" z 2024-08-26 14:29 (35)
Przejście gry "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-26 14:23 (9)
Autorzy "Technical Difficulties" z 2024-08-25 16:58 (9)
Autorzy o "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-23 20:56 (13)
Demo "The Coders' Guide to the Demoscene" w szczegółach z 2024-08-22 14:27 (4)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (13)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-10-07
Liczba katalogów: 8477, liczba plików: 37049
Zmian katalogów: 66, zmian plików: 100

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2933 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Michał "Caruso" Brzezicki
Kaz: Jak to się wszystko zaczęło? Kiedy zostałeś atarowcem?

MB: Zostałem nim wcześniej niż stałem się posiadaczem Atari. Najbardziej lubiłem chodzić "na komputer" do kolegów posiadających zabawki z górą Fuji w logo. Bywałem częstym gościem u tych, którzy już mieli ten sprzęt i rąbałem w gierki z hipnotycznym zafascynowaniem. Było dla mnie jasne, że jeśli mam mieć swój komputer - MUSI to być Atari. No i było! Większość moich znajomych od dawna miała swoje Atarynki, a ja stałem się przeszczęśliwym posiadaczem dopiero w 1990 roku, w nagrodę za wyniki egzaminu do ogólniaka. Przeszczęśliwym, bo marzyłem o niej od wielu lat.

Michał "Caruso" Brzezicki


Mój pierwszy komputer to nabyty w „Pewex” Atari 65XE z magnetem XCA 12 i dwoma joystick'ami. Pamiętam, że nie mogłem zasnąć całą noc mając świadomość, że cztery metry od łóżka jest obiekt mego pożądania : -). Napożyczałem kaset z grami od znajomych i przepadłem bez wieści na parę tygodni grając we wszystko, co się dało.

Kaz: Nie miałeś przez to jakichś problemów?

MB: Wstyd się przyznać, ale Atari tak mnie pochłonęło, że zawaliłem mocno szkołę. Nie tylko ja, bo Adrian „Daxey” Galiński również. Obaj jesteśmy z Ostrołęki (choć obecnie mieszkam w Warszawie), chodziliśmy do równoległych klas w tym samym ogólniaku, a nasze bloki stoją vis a vis. Zamiast na lekcje przechodziłem przez ulicę i szedłem do wyżej wspomnianego... tworzyć. Cóż, oceni nas historia :-). Mama Adriana wiedziała o tym wagarowaniu, ale była na tyle „młodzieżowa”, że niezbyt często sugerowała zmianę obyczajów. Wierzyła w nasze zdolności, również te naukowe. Jednak pewnych zaległości nie dało się nadrobić i ponieśliśmy konsekwencje. Po latach stwierdzam: warto było.

Kaz: A rodzice nie próbowali wpłynąć na ciebie?

MB: Moi rodzice chcieli odseparować mnie od szatana w szarej, plastikowej obudowie i zamykali komputer na klucz. Nie powstrzymało mnie to przed niczym. Czego się nie robi dla miłości? ;-)

Spy Master Multiscroll Demo


Kaz: Po ostatnim konkursie wiemy, że lubisz pomuzykować na Atari. Ale jak się zaczęły twoje kontakty z muzyką w ogóle i jaką drogę przeszedłeś, żeby komponować coś na Atari?

MB: Podobno "od małego" reagowałem na muzykę dość wyraźnie. W przedszkolu śpiewałem pioseneczki, w siódmej klasie podstawówki zapisałem się do ogniska muzycznego w klasie gitary klasycznej, a później już samo leciało. W ogólniaku zafascynowała mnie gitara elektryczna, zawiązałem kilka zespołów oraz dołączyłem do kilku. Grywaliśmy w różnych miejscach dla publiczności w sile od kilku do kilku tysięcy głów.

Na Atari pierwsze próby muzykowania pojawiły się zaraz po pierwszej fali nieprzerwanego grania w gry, czyli po kilku tygodniach. Najpierw miałem jakiś program, gdzie układało się nutki na czterech pięcioliniach - po jednej dla każdego kanału. Niestety, nie pamiętam nazwy. Przewinęło się też parę mniej udanych programów, aż kupiłem oryginalną kasetę z "Future Composer". Podobał mi się, ale czegoś mi brakowało. Któregoś dnia pojawił się „Chaos Music Composer” i znów nie wychodziłem z domu tygodniami. Oczy miałem czerwone, a resztę twarzy zieloną. TO był program dla mnie.

Kaz: Rozumiem, że dobrze ci się pracowało z „CMC”. Jak wyglądał proces twórczy?

MB: Pracowało mi się bardzo wygodnie. Na moje ówczesne zdolności aranżacyjno-kompozytorskie wystarczał aż nadto. A proces twórczy? Uczciwie będzie przyznać, że początkowo był to raczej proces odtwórczy. Adaptowałem na Atari utwory zasłyszane na innych platformach, na przykład C64, Amidze, automatach z salonów gier. Również tematy filmowe oraz utwory gwiazd muzyki klasycznej i rozrywkowej jak Pet Shop Boys :-). Cieszyło mnie wszystko, co dzięki mnie wybrzmiewało z podłączonego do Atarynki czarno-białego telewizora Biazet. Teraz też cieszy...

Kaz: Ile twoich oryginalnych utworów powstało w starych czasach? Ja znam tylko muzykę ze „Spy Master”.

MB: Nie mam zbyt wielu dokonań w świecie Atari 8-bit. Lwia część mojej twórczości pozostała na kasetach Stilon i dziś jest nie do odzyskania. Bardzo żałuję, bo chętnie bym sobie z łezką w oku poodtwarzał wspomnienia. Moja hiperaktywna w kwesti porządków mama wyrzuciła kasety na przysłowiowy "fajans" i tyle. A była tam i muzyka, i grafika, i gierki i nawet moje samodzielne demo, z którego byłem bardzo dumny. Z rzeczy, które możesz znać to właśnie muzyka do "Spy Master'a" Darka Żołny i grafika do "Rockmana" Adriana Galińskiego.

Spy Master


Kaz: A jak doszło do tego, że twój utwór znalazł się w „Spy Master” (przypominam też, że tutaj pisałem o niezwykłym zbiegu okoliczności, związanym z Michałem)?

MB: Jak poznałem Darka? Po publikacji jednej z jego gier napisałem do niego list krytykujący (oczywiście subiektywnie) warstwę dźwiękową owej produkcji i zaoferowałem swoje wypociny. Darek Żołna dostał ode mnie, zdaje się, cztery muzyczki do wyboru, na dyskietce. Krytykę przyjął jako konstruktywną i tak wyszło, że mam swój udział w "Spy Masterze" :-).

Uważam, że w "Spy Master" muzyka nie jest dobrana zbyt szczęśliwie. Darek napisał mi wówczas, że wybrał ją z powodu długości trwania. Jednocześnie jestem dumny, że MÓJ utwór gra w tej fajnej grze. A trzeba pamiętać, że wtedy nie mieliśmy internetu, e-maili. Darek mieszkał w Bieszczadach, a ja na Kurpiach: 500 km odległości! Niestety, nigdy się nie widzieliśmy. Cała korespondencja via Poczta Polska. I dało się :-). Teraz jest łatwiej i szybciej czego dowodem jest nasza wymiana wiadomości. W ogóle internet to wspaniała rzecz.

Kaz: Czy próbowałeś też robić coś poza muzyką?

MB: Oczywiście. Bawiłem się trochę grafiką w "XL-Art", a potem w programach, których nazw nie pamiętam, bo to dawno. "Canaletto" chyba i "Kleks". Część z tych narzędzi tworzona była przez kolegów, na przykład przez Waldka Pachoła vel Zielonego i Adriana Galińskiego. Z tym ostatnim dużo rzeczy „napłodziliśmy”, przykładowo nigdy nie wydaną grę "Throller" - kosmiczną strzelankę, którą ugraficzniłem. Adrian kodował i udźwiękowił wiele różnych produkcji, aż w końcu "Rockmana", do którego ja zrobiłem grafikę. Pisaliśmy go u niego w domu, często kosztem lekcji. Mama Adriana wiedziała, że powinniśmy być w szkole, ale miała w sobie mnóstwo luzu i pozwalała dawać upust naszemu twórczemu szałowi. Dzięki temu powstało dużo różnych rzeczy.

Kaz: Do „Rockmana” podobny jest „Mr. Proper”, o którym ostatnio pisałem. Zresztą autorzy przyznają się do inspiracji pomysłem i grafiką. A ty skąd czerpałeś inspirację do tej grafiki?

Wzorowałem się na wisienkach, gruszkach i jabłkach z sadu mojej babci :-). Grafikę narysowałem od zera przy pomocy „XL-Art” zdaje się. Postać jest zaczerpnięta z komiksu, który rysowałem raz w miesiącu na potrzebę gazetki szkolnej w L.O. nr I w Ostrołęce. Tytuł jej chyba brzmiał "Kujon". Nawet naciskałem na Adriana by dać grze tytuł "Plum", tak jak zatytułowany był komiks, ale się nie zgodził. Za bardzo był zakochany w Guns and Roses i w tytule musiał być zawarty wyraz "rock". Napis na planszy tytułowej z gry jest zeskanowany przez kogoś skądś.

Kaz: Wspomniałeś o grafice do niedokończonej gry "Throller". Czy możliwe jest, że te strzępy się zachowały?

Część rzeczy mogła znajdować się na dyskach Adriana Galińskiego, z którym podczas wagarów tworzyliśmy "Rockmana", ale Adriana od kilkunastu lat nie ma już wśród nas, a z Jego rodziną mam baaaardzo rzadki kontakt. Mam nadzieję, że uda mi się skontaktować z Jego siostrą, a wtedy sporo się wyjaśni w kwestii zapisów danych sprzed lat.

Jak pisałem, z Adrianem poznaliśmy się w ogólniaku. Mogę chyba powiedzieć, że byliśmy przyjaciółmi. Zazdrościłem mu zdolności koderskich i muzycznych. To był prawdziwy talent. Samorodny. Niestety często jednostki wyróżniające się miewają kłopoty z samym sobą. Podobnie było z Adrianem. Nikt nie wie dlaczego targnął się na własne życie. Tylko czy to ważne dlaczego? Ważne, ŻE już go nie ma. A to wielka szkoda...

Rockman


Kaz: Robiłeś grafikę, muzykę. Próbowałeś też programować?

Tak, sam też trochę próbowałem assemblera („Quick Assembler”) i nawet powstało demo "Eroica" całkowicie mojej produkcji graficzno-muzyczno-koderskiej. Tylko w scrollach nieco pomagał mi Adrian. Żałuję, lecz ów uważany przeze mnie za szczyt moich zdolności koderskich wyczyn przepadł. Najprawdopodobniej nagrałem na nim którąś z płyt Slayer'a :-)

Kaz: Doszliśmy do krytycznego punktu twojej historii - czy masz może jeszcze swoje Atari z tamtych czasów? Albo dyskietki czy kasety ze wspomnianymi programami? Jeśli tak, to co i w jakiej konfiguracji.

MB: Nic mi nie zostało. Wszystko wspaniałomyślnie zostało sprezentowane rodzinie przez moich rodziców. Nie pamiętam czy wyraziłem zgodę, jednak fakt jest faktem. Dlatego natchnięty entuzjazmem tryskającym z artykułów i postów na Atarionline.pl kupiłem Atari 65 XE z magnetem XCA12 i joystickiem szerokim na pół stołu. Dokupiłem jeszcze kilka lepiej lub gorzej działających joy'i oraz SIO2SD i tnę sobie w „Montezumę...”, „Moon Patrol” i tym podobne. A „Hobgoblina” kupiłem w formie cartridga i też sobie tnę :-).

Kaz: Z tego wynika, że retrochoroba wzięła cię na dobre. Jak więc wygląda kwestia zaspokajania potrzeb chorego na nią? Emulujesz, odwiedzasz strony o Atari?

MB: Emulator uruchamiam bardzo często będąc w pracy. Niemal każda przerwa to partyjka w którąś z klasycznych lub współczesnych gier. Poza tym od dawna kilka razy dziennie zaglądam na Atarionline.pl (winszuję ci AtariOnline.pl i wcześniej Atari.Online.pl). To ostatnio chyba najczęściej przeze mnie odwiedzana strona. No, może zaraz po Google :-). Często odwiedzam też stronę Fandala, Atarimanię i parę innych. Cokolwiek nowego się pojawia - odpalam na emulatorze i testuję. Jestem bardzo zadowolony z faktu, że na nasze maszynki cały czas powstają nowe rzeczy. Bardzo dziękuję wszystkim, którzy nadal tworzą i dzięki temu poprawiają nastrój nie tylko mi, ale zapewne rzeszom „uśpionych” atarowców. Szacunek!

Kaz: Skoro „pogrywasz” i komponujesz to miałeś i masz ulubione gry i programy użytkowe na Atari?

MB: Z gier najbardziej lubię „Freda”. To jest dla mnie kwintesencja pojęcia gry w stylu „idź w prawo”. Do dziś często w nią grywam. Jednocześnie pierwsza gra pojawiająca się na myśl o Atari to „Montezuma’s Revenge”. Pamiętam też miękkie nogi po pierwszym ujrzeniu „Draconus’a”, połamane joystick’i na „Zybex’ie” i nadchodzącą apopleksję, gdy bezskutecznie próbowałem dojechać dokądkolwiek w „The Last V8”. Mnóstwo gier mogę określić mianem „ulubione”. Z użytków: „CMC”, „XL-Art.”, „QA”, „Turbo 2000” i pewnie kilka innych tworzonych na bieżące potrzeby przez współatarowców.

Kaz: Dlaczego po latach zdecydowałeś się jeszcze pisać muzykę na Atari?

MB: Ponieważ Atari jest wdzięcznym narzędziem do muzykowania. Poza tym ograniczenia stawiają wyzwania: jak zmieścić bas, perkusję, melodię, akordy, przeszkadzajki, pogłos i tym podobne w czterech, a czasami w trzech kanałach. Da się! Wielu doskonałych muzyków udowodniło to w swoich, niejednokrotnie wręcz powalających, utworach.

Kaz: Czy w takim razie sytuacja prywatna pozwoli ci rozwinąć skrzydła? Jesteś żonaty, uczysz się czy pracujesz?

MB: Jeszcze nieżonaty, ale zaręczony. Myślałem, że będę wiecznym kawalerem, ale cóż, wystarczyło spotkać odpowiednią kobietę i tyle. Dzieci na razie brak, chociaż pewności nie mam :-) Studia skończone i zapomniane. Praca jest, od lat w handlu. A wolałbym być gwiazdą rocka...

Kaz: Jesteś więc skazany na tworzenie nowych rzeczy, a nie rozpamiętywanie się w przeszłości :). Wolisz tworzyć oryginalne utwory czy konwersje?

Preferuję tworzenie nad odtwarzanie, choć czasem sobie coś tam przekonwertuję via ucho :-). Jeśli chodzi o format to parę tygodni temu (dopiero) odkryłem Raster Music Tracker'a i fajnie się dzięki niemu pracuje, chociaż brak mu pewnych rozwiązań rytmicznych. A może jeszcze ich nie odkryłem?

Kaz: Dalszego ciągu tej rozmowy na razie nie będziemy ujawniać. Po prostu jak ktoś jest chętny do tworzenia na Atari, a Michał jest, to nie ma problemu... ustaliliśmy z Michałem listę projektów do udźwiękowienia i... miejmy nadzieję, że kiedyś ujrzą światło dzienne :). A konkurs spowodował też, że jeden z utworów Michała spodował się jednemu z koderów i też wystąpi w grze.

Twórczość Michała możecie usłyszeć albo zobaczyć tutaj:
Spy Master
Spy Master Multiscroll Demo
Rockman
utwory uratowane przez kolegę Mono
utwory z konkursu muzycznego na atarionline.pl: 4Tk35, Kissparty, Lost and Found.

2009-03-28 15:55 by Kaz
komentarzy: 17
Dracon @2009-03-29 12:23:59
Wywiad (jak zwykle) fajny i widze nawet pewna zbieznosc co do bohatera wywiadu - pomijajac imie, Atarynke tez "wyprosilem" w 1990 r., tez tego roku zdalem do LO, a pozniej tak sie wkrecilem w granie i "komputerowanie", ze w szkole nie bylem prymusem ;))).
Rowniez uzywalem XL-Art i uwazam go za swietny program.
http://atariki.krap.pl/index.php/XL-Art
:)

Wspomniany program muzyczny mogl sie zwac "The SoundMachine" ; istnial tez prostszy, z zapisem nutowym, ale nazwy juz nie pamietam....
Kaz @2009-03-29 12:34:53
Moze to Musica, a ktorej tu wspominalismy ostatnio w nowinkach?
gedzior84 @2009-03-29 12:40:38
Musze przyznać, że VLONG ze SpyMastera, to jedna z moich ulubionych nut, zaraz obok sztandarowych motywów z Lasermanii, Draconusa, Zybexa, Gyrussa i innych :)
Bardzo milo sie slucha i nie przeszkadza w pracy co najwazniejsze.
gedzior84 @2009-03-29 12:43:26
@Kaz - Musica raczej nie. Wszak byla mozliwoscc komponowania na 4 kanalach, ale kazdy kanal byl na osobnym ekranie (nie wszystkie na jednym), które można było przełączać jakims klawiszem.

Program o ktorym mowi Michal pamietam dosyc dobrze, ale nazwa niestety mi umknela. Za młodu też się trochę siedziało w muzyce :)
Bartix @2009-03-29 13:16:07
No brawo braciszku! Gratuluję wywiadu! Zakup przez naszych rodziców Atari w Pewexie na mnie również wywarł ogromne wrażenie(miałem wtedy 8 lat) i chociaż dzisiaj nie jestem specjalnie fascynatem Atarynki to czasem nachodzi mnie nostalgia. Pierwsze gry, które pamiętam to SWAT i Moon Patrol. Oj grało się, grało... :)
MDW @2009-03-29 15:22:56
Z tego co widzę to rok 1990 to był rok startu dla wielu osób. Ja też dostałem Atari 65XE właśnie w 1990 roku. :)

Wywiad bardzo fajnie się czytało. Bardzo optymistyczny. :)
bob_er @2009-03-29 20:17:16
z tego co pamietam, w 1990 w ogole duzo wokol rtv/agd sie dzialo. ludzie wyrzucali rubiny i kupowali nowe tv na potege. na fali tego samego zjawiska zaczely sie pojawiac roznej masci komputery.
ja tez pokolenie 1990 :).
caruso @2009-03-29 23:23:32
Dziękuję za przypomnienie. Ten pierwszy program z pięcioliniami to była "Musica" jednak. Ułożyłem na 4 kanały nutka po nutce całe "It's a sin" Pet Shop Boys :-) ...i nie mogłem zapisać, bo program nie pozwalał albo nie umiałem. Ale zabawa przednia.
gosc @2009-03-30 14:10:32
A co to za akord na gitarze ?
Kaz @2009-03-30 18:36:06
Pewnie taki "zdjeciowy" :D
caruso @2009-03-30 18:47:09
@gosc: zdaje się, że to p-moll :-) Tak se złapałem. A jak spróbowałem złapać raz jeszcze i coś zagrać to parę licków da się na takim ułozeniu wymieść.
boot error @2009-04-08 00:24:03
michał, prawdopodobnie znajdzie się coś z twoich muzyczek cmc na moich kasetach. obrazek od dema eroica też się pewnie znajdzie, może parę listingów qa. zostało mi około 30 kaset - trzeba tylko przejrzeć.



p. s.

...byś mi w końcu oddał knigę od assemblera i mapę pamięci zientary, co? :D
mono @2009-04-11 11:17:14
Świetny wywiad :)
Nie wiedziałem, że Michał jest "człowiekiem orkiestrą" ;) Zazdroszczę!
tafiya @2009-05-27 11:56:02
Joł Mychał! Jeśli chodzi o zapiski mojego brata, to muszę ostro przekopac kilka kątów.... Jedną kasetkę mam na bank ale to chyba tylko Adriana kompozycje.
A te wagarowanie to chyba rodzinne :)
Pozdrawiam!
Karolyna
caruso @2009-05-28 14:38:09
Karolynka, skontaktuj się ze mną via e-mail, proszę :-) Pogadamy o starych karabinach... Mój adres pod xywką. Pozdrawiam.
Kaz @2009-05-29 00:46:05
Caruso, jak widzisz pelno Twojego stuffu po ludziach, musisz to pozbierac :).
krashan @2009-06-19 10:56:07
A ja kupiłem Atari dopiero w 1992 roku. Niestety ;-) po 3 latach przyszła Amiga i zostałem już amigowcem do dzisiaj...
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Nowe gry na Atari (236)
ostatni: 07-10-2024 12:42, zbylu
SID i POKEY (676)
ostatni: 07-10-2024 11:41, xbx
Filterek do Blizzarda (89)
ostatni: 07-10-2024 11:06, Kaz
Ciekawostki (5578)
ostatni: 07-10-2024 08:58, tatko74
Zmiany w bazie gier, dem, użytków (949)
ostatni: 07-10-2024 02:12, Kaz
Gry w GTIA (62)
ostatni: 07-10-2024 00:38, Kaz
Najmniejsze na świecie Atari 8-bi... (152)
ostatni: 07-10-2024 00:38, thewasp
Gry w hiresie (115)
ostatni: 07-10-2024 00:37, Kaz
ADDA pliki (2)
ostatni: 07-10-2024 00:34, Kaz
Retro muzeum w Opolu - zamknięcie (3)
ostatni: 06-10-2024 23:56, Kaz
Silly Venture 2024WE - 35th ATARI... (36)
ostatni: 06-10-2024 21:21, greymsb
Książka Bocianu - Dziennik kuracj... (32)
ostatni: 06-10-2024 21:03, Rastan
Toms 720 Zaxon robi (77)
ostatni: 06-10-2024 14:24, as...
Uprościłem Starquake (9)
ostatni: 06-10-2024 14:18, Cyprian
Klątwa / Władcy Ciemności (60)
ostatni: 06-10-2024 12:02, Demorgh

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2832
Ostatnio zarejestrowany: andyrey
Postów ostatniej doby: 30

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (84)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (50)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»